Nuage geeft goede tips. Idd niet te snel prikken. Ik prik na 1.5 uur en dan moet jij onder de 7 zijn. Nuchter onder de 6. Maar richtlijnen verschillen nogal. Ik vind het zeker ook slordig van het ziekenhuis ! Zelf ben in sinds kort begonnen met insuline. Maar dat is ook even zoeken allemaal . Nuage ..knuf voor jou !
Hier is het topic waar ik heel veel aan heb gehad. Het is wel een enorm topic om door te lezen. Maar ik denk wel dat je er iets aan zult hebben. En anders schroom niet en stuur me een berichtje. Ik wil je anders ook wel even bellen als je liever telefonisch wat tips hebt. Er komt van alles op je af weet ik uit ervaring en nu je nog geen informatie hebt vanuit het ziekenhuis zit je even in onzekerheid. Als ik je kan helpen doe ik dat graag. Komt allemaal goed http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/371043-glucose-meten-ivm-zwangerschapsdiabetes.html
Nuage vandaag heb. Ik alleen nog cornflakes op en water en wat druiven.. Durf. Nijs te eten Super bedankt voor je tips. Ik heb er echt veel aan! Ik ga even op het topic kijken. Thanxx!
Je moet eten, en ook regelmatig. Liefst iedere 2 uur. Als je niks eet dan daalt je suikerspiegel en zodra je dan wel iets eet krijg je juist heel erg dat jojo effect op je suikerspiegel en dan is niet goed voor je alvleesklier. Dus ga nu direct iets eten! Maar ik ben nog steeds heel erg benieuwd wat je nu gisteravond op hebt?
Moesch schandalig, bij mij kwam de huisarts er vrijdag middag achter en maandagochtend zat ik bij de diabetes verpleegkundige! En inderdaad je prikt veels te vlug, ik prik zelfs 1.5 uur na het laatste happie
Mijn vk was vergeten naar mijn resultaten te kijken van de bloedtest die ik had geprikt met 28 weken en toen ik dus met 32 weken ernaar vroeg kwam ze er pas achter dat ik zwangerschapsdiabetes had! Maar ik moest daarna ook nog een week wachten tot ik naar de diabetesverpleegkundige kon helaas. Heb me er toen gewoon helemaal niet mee bezig gehouden nog, maar ik kon toen ook nog niet prikken
Goh, meiden wat een ellende met die (zwangerschaps)diabetes! Ik vind het wel interessant om te lezen omdat ik dan ook niet weet wat me eventueel te wachten staat. MoesCH, heel veel sterkte en probeer misschien ook wat op internet te vinden aan recepten enzo. Nuage, wow wat weet jij er (jammer genoeg) veel van en wat kan je dat helder opschrijven. Ik neem die tips mooi voor mezelf ook mee. Ik loop ook altijd te klooien met mijn eten. Daarom heb ik overgewicht. Gelukkig was mijn glucose normaal toen ik het recent liet prikken. Wat super van jou dat je al zoveel kwijt bent! Hier vandaag beetje last daar beneden. Aangezien de ingang verboden is voor al het inkomend verkeer kan het niet van de bollen zijn. Ik heb wel vandaag Pregnyl 1500 gespoten en had vanmiddag een zweempje bruin over de urine, heel weinig. Ik heb wel lage rugpijn, wat meestal geen goed teken is. Morgen stap ik over op de Progesteron injecties. Toen ik voor de IUI kwam, zagen ze op de echo dat het follikel al gesprongen was en dus al op weg was. Kan het dan al in de baarmoeder zijn en aan het innestelen en dat ik daarom bruin verlies? Vandaag is dag 2 als de IUI dag 0 is. Maar wellicht kan ik dat dan als dag 3 beschouwen? Voor de alles verwoestende IVF/ICSI werd ik altijd ziek op dag 3 en dag 4. Ik houd de moed erin (dankzij de hormonen) en ga de hele rit uitzitten ook omdat het een van de laatste keren is. Ik wacht af maar als iemand iets weet, graag! Ik google me suf!
Tammywynet, ik hoop dat het gewoon een goed teken is allemaal! Ik zou de IUI als dag 0 rekenen denk ik. Wat is er gebeurd met de IVF/ICSI dan bij jou? Sorry, ik kon het niet terugvinden!
Hi Nuage, ik heb twee ICSI behandelingen gehad. Maar de hormonen die ik gespoten heb, hebben mijn hele mooie regelmatige cyclus zonder problemen, helemaal in de war geschopt. Ik heb veel gevloeid in de eerste tijd erna en veel buik- en rugpijn. Ik heb nog een dubbele cryo TP gedaan maar heb voor de 3e ICSI bedankt. Ik durfde het niet meer aan. Nu is mijn normale eisprong gelukkig terug maar als ik ongesteld moet worden heb ik al 4 a 5 dagen ervoor buik- en rugpijn en wat bruinverlies. Bij de wat ruw uitgevoerde IUI verlies ik daarna ook altijd iets bruin. Ik denk dus dat de menstruatie niet tot een goed einde komt en dat er dan bruin achterblijft. Ook als ik na de menstruatie ga fietsen of fitnessen dan verlies ik nog iets bruin. Deze keer is de IUI heel goed uitgevoerd. Geen pijn, geen gewrik met de tang. En dus ook geen bruinverlies of buikpijn.
Haha Tammy ..moet wel om je lachen. Dat het verboden toegang is voor al het inkomend verkeer . Ik heb verder totaal geen idee..maar ik duim voor je Moesch , in quiche zitten denk ik behoorlijk wat koolhydraten . En in druiven ook . Je kan ook niet zomaar alles weglaten dus rustig aan. Een eetdagboekje bijhouden kan je veel inzicht geven. Vaak vergeet je anders toch weer waar je lichaam op reageerde.
Wat voor soep? Een ongebonden soep zoals kippen- en groentesoep zal geen probleem zijn. Maar sommige gebonden soepen bevatten suiker of sowieso veel koolhydraten. Bijv. erwtensoep, bruine bonensoep, maissoep, etc. En in tomatensoep zit soms dus suiker. De quiche is van deeg en dus koolhydraten. De druiven zou ik wel eten maar dan wat later. Ik heb me aangewend om eerst enkel avondeten te eten. Daarna prikken en daarna pas mijn toetje. Trek je eten dus wat meer uit elkaar zodat je lichaam niet in 1x veel hoeft te verwerken waardoor je glucose omhoog schiet en je alvleesklier veel insuline moet aanmaken.
Tammy wat erg zeg! En wat voor ziekenhuis zit jij zeg dat ze zo hardhandig zijn! Heb ik nog nooit meegemaakt zeg. Bizar!
Een gebonden tomaten groenten soep Zien jullie druiven als toetje? toetje is voor mij een ijsje ofo.. Maar dat mag ik dus ook niet meer makkelijkste zou dennk ik insuline spuiten zijn met wat aanpassingen in het eten.. Maar dat willen we eigenlijk ook niet.. Dus dan maar dieet.. Al heb ik geen idee hoe en wat..
Ow en hoe doen jullie dat met uit eten?. Wij gaan over 2 weken op vkantie en gaan dan dagelijka uit eten.. T liefst wil ik dan ook goed en lkkr eten.. Maar zit er helaas dwnk ik niet in... Pffff ik baaalll..
Moesch ..ik spuit nu insuline en zit ook op streng dieet. Als je met dieet insuline kan voorkomen zou ik daar absoluut voor gaan. Ik eet nooit een toetje 😊 iig..niet als mn suiker niet goed is. Goed en lekker eten kan prima als je op dieet bent. Wat me ff te binnen schiet. .het boek van Yvonne Lemmers. .. grip op koolhydraten. Zegt je dat iets . ? Dat lijkt me best een aanrader. Leest makkelijk weg en geeft veel inzicht wat veel of weinig koolhydraten bevat.
MoesCH je moet etiketten gaan lezen en kijken naar koolhydraten. Trek gewoon je koelkast en voorraadkast eens open en ga eens vergelijken. Dan krijg je misschien een beter idee van waar veel koolhydraten inzitten en waar niet. Uit eten gaan kan prima. Een stuk vlees of vis mag jij gewoon eten. Ook groenten kun je gewoon eten. Al hebben ze het gefrituurd, dat maakt niks uit. Waar jij mee uit moet kijken is het stokbrood, patat, rijst en pasta. Dus kies voor vlees, niet voor pizza En kijk ook eens goed naar sausjes. Whiskycocktailsaus en currysaus zitten bijvoorbeeld vol met suiker. Maar de allervetste mayo bevat bijna geen koolhydraten. De light variant weer wel trouwens Als je het moeilijk vindt om grip te krijgen op wat je nou wel of niet kunt eten ga dan vooral veel etiketten lezen. Dan krijg je er vanzelf gevoel voor. Insuline spuiten moet je echt voorkomen als het kan. Kijk, soms is je alvleesklier zo van de rel dat je het met een dieet niet onder controle kunt houden. Dan moet je wel gaan spuiten. Maar als je het met een dieet kunt controleren moet je dat zeker doen. Het is voor je kindje vele malen beter namelijk. En ja ik zie fruit als een toetje Maar als je liever magere yoghurt eet dan kan dat natuurlijk ook. En ga anders eens kijken bij het ijs of ze ook suikervrij ijs hebben misschien gebaseerd op yoghurt ofzo. En dan kijken naar de koolhydraten. Wie weet kun je dat gewoon eten. Maar dan blijf ik wel bij mijn tip op je toetje pas 1-2 uur na je eten te nemen.
Ik vertel je vast niets nieuws maar m.b.t. de smoothies denk je er aan dat je fruit met veel vitamine C vermijd? Dus aardbeien/ kiwi/ citrus. Met jouw heftige immuun denk ik wel belangrijk. Ik liet het zelf ook allemaal staan.
Ik heb wel eens van vrouwen gehoord die al ronden lang aan het "klussen" waren, dat ze wisten dat ze ongesteld werden als ze schoonmaakwoede kregen. Hadden ze vlak voor NOD lak aan de huishouding dan was dat een goed teken. Dus herken het wel van verhalen Verder zijn je oplopende testen mooi!!