Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knuffel Butterfly, denk ook veel aan je en wat fijn dat het goed klikt, knuffel

Lindra ik ben inderdaad ook bij dokter E geweest en bij dokter de S. Hoe is het met je?

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hahaha...lastig parkeren met dat ding.We willen er sensoren opzetten....maakt het toch wat makkelijker.Wat rij je nu?

3. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Butterfly: heel veel succes met de gesprekken. Zelf ga ik binnenkort ook in therapie, niet om zo'n zware keuzes te moeten maken maar om alles een plaatsje te geven. 2013 wordt jullie jaar ;)

Dreamz: succes met het wachten, wij duimen mee.

Tammy: hoop echt dat ze jou in het heel kort gaan vooruit helpen, heb veel bewondering voor jou vecht vermogen en dat je zelf zo hard zoekt naar een oplossing. Ik duim dat allemaal snel in orde mag komen voor jou.

Ego: gisteren bij prof. Noens geweest. Toch weer een beetje hoop gekregen. Op 8 jan terug bij mijn eigen gyne, nacontrole na laatste mk en zien of de resultaten binnen zijn van de onderzoeken op het vruchtje en op 16 jan intake bij dr. De S en de eerste onderzoeken die opstarten. Was het al maar zover want wil heel graag terug starten, want ben vanaf gisteren ook weer ongi, dus de cyclus kan weer beginnen draaien. Mijn verstand zegt wel dat ik nog even moet wachten tot ik meer weet van de onderzoeken.

Groetjes iedereen en dat 2013 iedereen geluk mag brengen.

4. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hoop. Wij hadden een Dodge Journey. Wat mij betreft groot zat, daarvoor een Jeep en nu n Fiat500! Alleen deze zal ik in mei inruilen voor iets anders!

@bdotsie, fijn dat je cyclus weer op gang is gekomen. Vond ik altijd een geruststelling. Het wachten echter is zo moeilijk... Ik snap dat het heel lastig is maar ik zou zeker wachten tot je gesprek bij dokter de S hoe lastig dat ook is.

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@bdotsie: moeilijk he dat wachten...hopenlijk krijg je snel groen licht en uiteraard een positieve test!

7. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Test - sorry, was even aan het testen of de banner lukte en het is gelukt :D

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Staat je goed!:D

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @bdotsie: Fijn dat je cyclus weer op orde is. Ook ik zou het gesprek bij dr. S even afwachten. Liever in één keer goed proberen met alle ondersteuning die je nodig hebt.

@all: Gister stond er op nu.nl een artikel over nieuw onderzoek naar herhaalde miskramen.

10. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

13 jun 2011
    318
    0
    0
    -
    Hoi allemaal,

Dit topic is al even aan de gang. Maar ik wilde graag even mee lezen / kletsen. Sinds afgelopen woensdag is mijn derde zwangerschap weer misgegaan. In juni en augustus is het beide keren ook misgegaan met 4,5 week en deze keer rond de 5 weken.

Ik heb veel positieve ervaringen over utrogestan gelezen en heb ze ook besteld. Mijn menstruatie duurt altijd rond de 3 dagen met daarvoor wat daagjes verlies van rommel. Mede daardoor en de ervaringen die ik gelezen heb, heb ik ze besteld.
    Hebben jullie ervaring met utrogestan?

Groetjes Pink

11. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom pinkiepink, je hebt behoorlijk wat achter de kiezen. Sterkte.
    Er is ook een utrogestan topic mocht je willen lezen.

@hoop en puckje, ik rij in een dodge ram laramie, vind het echt retegrappig dat jullie ook dodge rijden of hebben gereden.

Puckje, thanks voor het vragen, het gaat wel ,het word wel steeds lastiger om nog hoop te houden.
    Ben net weer ongesteld geworden een week te laat en de eisprong was 5 dagen eerder. Mijn cyclus is harry in de warry.
    Ik ben inmiddels ook bij dr E geweest en hij zegt dat hij restweefsl of verklevingen alleen kan uitsluiten door hystero, ik ga een afspraak maken, inmiddels bloed ik wel meer dus verwacht hij geen asherm maar een restje kan altijd.
    Via dr P in dusseldorf ook wat immuunprbl. Gevonden dus ook aan de pred nu. De 15e weer een afspraak bij de S. We hebben nu 3 maanden geprobeerd waarbij nu 1 maand met clexane, pred,aspirine en intralipid.
    Dr S wil waarschijnlijk iui gaan doen gewoon om te versnellen om de leeftijd ikzelf weet niet zo goed meer wat te doen. Oja heb vandaag ook bloed verzonden voor hidden c in athene.

Ik heb flinke discussies gehad met mijn huisarts die niet wil meewerken aan intralipid, het onbegrip en de weinige kennis is zo frustrerend, in NL doen ze niks voor je....maar wel zeuren als men in gent of duitsl met een behandelplan komt.

Heb dan ook veel respect voor iedereen hier die het toch doet,

Liefs lindra

12. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkiepink, welkom op dit topic. Wat een verdriet, veel sterkte met de verwerking. Hopelijk vind je hier wat herkenning en wellicht wat meer informatie wat je verder kan helpen. Weleens gedacht aan immuunproblemen? Er is een fantastisch boek van dr. Alan Beer 'Is your body babyfriendly?'. In dit boek worden heel veel problemen besproken die te maken kunnen hebben met infertiliteit en (herhaalde) miskramen. Het boek is te koop bij Bol.com (wel in het Engels maar goed te volgen) en kost EUR 30. De beste 30 euro die ik ooit uitgegeven heb.

Lindra, helemaal mee eens met die vervelende houding van artsen hier in Nederland! Daarom was ik zo blij verrast dat mijn huisarts zich zo begripvol opstelde en met oprechte belangstelling mijn verhaal aanhoorde en me doorstuurde. Eerder had ze nog gezegd dat ik het maar moest accepteren dat ik kinderloos zou blijven. De Intralipid heb ik geregeld via dr. P. en mijn apotheek. Alleen de zorgindicatie heeft zij voor gezorgd en die moet ik wel gewoon zelf betalen. Geen vergoedingen. Mijn apotheek begon nu te klagen over de vergoeding voor de Intralipid maar ik heb nu een extra doos dus ik kan voorlopig vooruit.

Vrijdag de doorverwijzing, een dikke brief van mij en bloeduitslagen van dr. P. doorgefaxt naar het EMC ben superbenieuwd wanneer ik daar wat van hoor. Het waren 9 pagina's. Hopelijk schrik ik ze niet teveel af.

13. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    #653 puckje2, 6 jan 2013
    Laatst bewerkt: 6 jan 2013
    Hi Lindra, het is ook allemaal retezwaar maar bij dokter E. Dokter de S en dokter P ben je echt in goede handen. Ik zou ook zeker die hystero doen, bij mij werd toen die placenta/miskraam rest ondekt en reken maar dat zo iets de hormonen in de war stuurt. Wanneer mag je want wanneer de wachttijd voor jouw gevoel te lang duurt zou je dit ook in Gent kunnen laten doen? Micht er dan wel wat zitten zou je dat door dokter E kunnen laten verwijderen. Ziet ef allemaal goed uit, dan kan je door. Mag je daarna niet in 1 keer voor IVF gaan ipv IUI? Weet niet wat de regels zijn.
    Wat betreft de artsen in Nederland is het hier echt waardeloos, ongelofelijk dat sommige beweren dat de zorg hier zo goed is. Heel goed dat je ook meteen Athene hebt gedaan, ben benieuwd of hier wat uitkomt. Maar houdt moed hoor, ook al is dat door die stomme artsen soms super moeilijk, dikke dikke knuffel

Helaas welkom hier Pinkie. Ik hoop dat je hier steun vindt en er is hier veel info te vinden, ik wens je heel veel sterkte, liefs

Tammy ben heel benieuwd, fijn dat jouw huisarts om is!

14. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tammywynet
    Ik hoop dat je snel goed bericht krijgt van EMC. Jij bent echt een kanjer ik krijg altijd weer moed als ik zie hoe je doorzet.
    Mijn huisarts zat ontzettend te miepen over het intralipid, toen ik vertelde dat er meer mensen zijn die via de huisarts krijgen keek hij wel raar en wilde anders wel meer info hierover...huh welke info?hij wilde bellen met deze arts huh?
    Ik heb ook aangeboden om te tekenen waarbij ik verklaar dit op eigen risico te doen.
    Hij noemde het off label use en het was niet bewezen dat het hielp.
    Nou ja dan breekt m'n klomp. Misoprosol wat we allemaal krijgen om een miskraam op te wekken is ook off label is eigenlijk een maagmedicijn en dat krijg je gewoon voorgeschreven. Desondanks wilde hij de zorgindicatie niet geven. Hij had gebeld met de gyn en die zij natuurlijk dat het niet bewezen is bla bla nu hebben we afgesproken dat hij gaat navragen bij een internist of het kwaad kan dat is een andere insteek toch? Wie weet hopelijk wil hij toch meewerken.

@puckje
    Dr E zei dat hij dacht dat ik geen verkleving had omdat ik nog wel iets bloed maar eeen restje kan natuurlijk. Ik heb een paar maanden geleden een hystero gehad in gent maar ga toch een tweede inplannen bij E kan dan over 2 maanden terecht. Puckje hadden ze bij jou het restje niet gezien in gent?
    Ik ben veel minder en veel korter ongesteld kan dat ook door een restje komen? Ook bleek mijn baarmoederslijmmvlies tijdens de eisprong 6 mm te zijn dat is minimaal voor een innesteling.

Ik weet niet zo goed wat te doen. Ik ben telkens na 3 a 4 mnd weer zwanger, nu in de derde ronde. Ik weet niet of ik in aanmerking kom voor ivf. De S had het over eventueel iui maar ik weet nietnof dat met of zonder stimulatie is. Soms ben ik ook huiverig hiervoor elke miskraam en elke ingreep extra maakt mijn lichaam meer door de war.

Anyway genoeg over ego hoe is het met jou heb je al een buikje?

Liefs lindra

15. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lindra, niks mis met je 'ego' verhaal, ben blij om weer van je te horen, balen van je huisarts zeg maar hij wil in ieder geval z'n best doen door toch weer n internist te vragen. Ik duim dat het goed komt.

Wat betreft m'n rest, hadden ze deze niet gezien in Gent alleen op de echo had ik n heel onrustig beeld en wilde ze ook zeker een hystero doen alleen stond deze al bij dokter E gepland en ze zijn bekend met hem. Toen ik bij de S kwam, gaf zij aan dat zij vermoedde dat het echt een rest geweest moest zijn maar ik denk dat wel 6 artsen hier met alle echo's overheen gekeken hebben....
    Ook mijn menstruatie was ineens na de 1e curettage extreem kort soms een veegje 1 dag en cyclussen van 18 dagen... Maar elke keer raakte ik toch zwanger net als jij vrij rap. Na de overige curettages ging ik iets beter vloeien maar na de restverwijdering in juni was mijn cyclus weer normaal

Ik vroeg naar de IVF omdat ik het op commando doen echt zwaar begon te vinden. Ik weet niet hoe jij dat ervaart mr gezelliger werd het niet en wellicht kan je met IVF, intrapalid en de pred goed timen maar misschien weten anderen hier daar meer van.
    Het is ook zo'n rollercoaster waar je in zit, ook hormonaal, ik snap dat je tegen de stimulatie opziet. Wanneer ga je naar de S?
    Liefs en van je af blijven schrijven hoor, ik denk aan je en het klinkt stom maar houd moed, je hebt het gevoel dat er iets niet klopt en je moet er achter komen wat en dan kan je met alle hulp Ivf, IUI, utro pred intrapalid door maar eerst kijken waarom je cyclus zo is.

Hier donderdag 20 weken echo, heel spannend en ook heel zenuwachtig.

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Pinkiepink: helaas welkom hier.Wat een verdriet heb je al achter de rug en nog! Heel veel sterkte ermee!

@Puckjepannend donderdag meis!Ik duim dat alles goed mag zijn!

@Lindra: ook een mooie Dodge rij jij! Leuk om te horen dat er meer vrouwen Dodge rijden.
    Heel veel sterkte met alles rondom het zwanger worden,valt allemaal niet mee meis.

@Tammy:succes vrijdag!

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
  18. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindra, helpt het als je zegt dat de Intralipid geen medicijn is maar een voeding voor patiënten die zelf niet kunnen eten? En als je je huisarts in contact brengt met dr. P. Baat het niet, dan schaadt het niet.
    Enne, als het hier dus niet lukt kun je het gewoon via dr. P. in Langefeld laten doen. Je kunt daar ook de infuuszak kopen per keer. Dus dan heb je je huisarts helemaal niet nodig!
    Y30, deed jij dat niet, dat je die infuuszak bestelde bij de apotheek aan de overkant van de straat? En dan meenam naar dr. Fliegner?

Puckje, fijn dat het goed gaat en superspannend die 20 weken echo! Worden vast mooie plaatjes! Probeer te ontspannen en afleiding te zoeken tot dan. Succes!

Hoop dank je wel! Het wordt een pittig gesprek met dr. P. Je zou toch denken dat hij op de hoogte zou moeten zijn van de bijwerkingen van de Predmed op de cyclus. Nou ja we zien wel. Ik vind dat hij nu als tegenprestatie er wel voor mag zorgen dat ik de juiste IVI/G krijg de volgende keer.

Enne, veel succes met afrijden. Het zit er vast aan te komen nu!

Lindra, ik doe IUI en dat kan zonder en met stimulatie. Ik gebruikte Clomid tabeletjes 100mg en had dan standaard 2 follikels. Ook wel eens een enkele keer maar 1. Die tabletjes nam ik vijf dagen in, aan het begin van mijn cyclus. Maar het kan dus gewoon zonder. Dat ga ik de volgende ronde ook doen. Even geen troep in mijn lijf!

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat goed dat je zo actief op zoek bent naar de oplossing voor jou!
    Ik vind het wel hoopvol dat dr.P wat gevonden heeft, wellicht ga je het redden nu je je imuun systeem tam houd met lipid en pred. Ik hoop het zo voor je!

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @pinkiepink: welkom, hopelijk vind je hier de steun en informatie die je zoekt. Veel meiden hier gebruiken utrogestan, ik heb het ook gebruikt. Of het helpt blijft gissen, maar het gaf mij een goed gevoel, de wetenschap dat het je baarmoeder rustig houdt.

@Puckje: oeh spannend de 20 weken echo!! Ik hoop dat alles goed blijkt en je kunt genieten van de mooie plaatjes.

@lipid: ik kocht het gewoon bij dr.Fliegner, en zij bestelde het inderdaad aan de overkant bij de apotheek. Ik had kleine geconcentreerde potjes lipid, waardoor ik ook maar zo'n 20 minuten aan het infuus lag.

@Tammy: Ik hoop dat je nu eindelijk de gewenste reactie krijgt, en die 9 pagina's mag ze niet afschrikken, toch?

Deel Deze Pagina