Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Elpie fijn gefeliciteerd met je mooie echo

Brix knuffel van mij

2. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Elpie! Op naar de volgende mooie echo, liefs

3. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie, fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je kindje al naar je heeft gezwaaid:)! Op naar de volgende onderzoeken. Enne toen ik prednisolon gebruikte waren bepaalde waardes ook heel hoog maar dat was dus het effect van de Predmed en had niets te betekenen.

Y30, wat vervelend van die bekkeninstabiliteit! Wat zul je je soms om hand voelen! Hopelijk heb je veel gelegenheid om te rusten en niet te veel te staan/lopen of andere belastende dingen te doen. Het zijn je laatste loodjes en ja die wegen, waarschijnlijk letterlijk, het zwaarst! Nog even volhouden:)!

Hier ben ik gisteravond naar de bijeenkomst geweest. Er waren veel afmeldingen dus was ik samen met een ander paar en dat was het. Het was interessant en ze leerde je hoe de vloeistoffen te mengen enzo. En ik kon wat gerichte vragen stellen omdat we toch maar met z'n drieën waren. Nu het transport regelen van de units in Gent naar het MCK en een afspraak voor de IVI-G. Ik heb de Prof gemaild. Ben benieuwd. Want dat is toch de reden dat ik IVF/ICSI doe!

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Tammywynet, ik heb trouwens vorige keer wel een dosering zien staan
    Is een flesje van 200 ml en loopt op een uurtje door

Enig idee of dat veel of weinig is qua dosis?

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie, dank je wel! Ik heb net een mailtje terug gehad van hem en ik moet hem zelf bellen als ik weet wanneer de terugplaatsing is. Dus dat is goddank geregeld. Zat er wel over in na het telefoongesprek van vanmiddag dat ik eerst weer op consultatie moest komen.

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Jeee, Tammy, dat moet je een flink stuk rust geven dat je de IVF hebt kunnen regelen en je nu in een vroeg stadium aan de IVIG mag. Ben blij voor je!

7. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    ff inbreken hoor! Was een tijdje niet echt actief, maar las nog wel steeds mee.

Tammy, wat fijn voor je meid dat het allemaal is gelukt zover :) Heb je in elk geval weer een heel nieuw plan om naar toe te werken!

Elpie, wat super dat alles zo goed gaat met je zwangerschap!

Brix, ook bij jou alles goed? Voor jou ben ik ook zo blij!! Heb je al snel een echo?

Butterfly, hoe is het met jou?

Puckje, bij jou nog steeds ook alles goed met de beeb? Na een onzeker begin nu toch lekker aan het genieten!

Alf, alles goed met je kleintje?

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dank butterfly, knuffel terug!

9. Alf

Alf Niet meer actief

McKenzie, ik lees dat je diagnose hashimoto hebt.. en nu? Hopelijk kan er nu dit bekend is concreet iets voor je gedaan worden!

Brix, Hoe was het nou ook alweer? Is jou bloed naar Athene gegaan voor onderzoek? Fijn dat het goed gaat en dat je vertrouwen hebt. Je testen zijn onwijs netjes! Wanneer echo?

Hier, Gaat lekker! Meneertje vandaag 56cm en 4500 gram.
    Ben met hem bij osteopaat geweest omdat hij obstipatie heeft. Cb en ka schiet niet op, willen aankijken en dan evt medicatie.
    Snap niet alles van osteopathie maar het werkt echt.. :$

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    McKenzie hoe gaat het met jou?

Hier wel zwaar eventjes. Praten met psych hakt er wel in. We komen er wel. 11 feb adoptie gesprek

11. Alf

Alf Niet meer actief

Lieve dappere Butterfly.. wat spannend! Hopelijk snel februari! x

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Heel veel succes met je gesprek in februari Butterfly
    Kan geloven dat het emotioneel heel erg zwaar is!

Hopelijk snel een kindje voor jullie.
    Kan je eigenlijk ook kiezen welke leeftijd: alle bedoel kunnen jullie kiezen voor een babytje ipv al een iets ouder kindje?

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Elpie: Super dat je echo goed was, kan me voorstellen dat het je gerust stelt dat het oude bloed nu ook verdwenen is!
    Op naar de volgende goede echo!

@butterfly: Fijn dat het gesprek al snel is! M.b.t. de therapie; Hang in there!

14. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    #794 puckje2, 24 jan 2013
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
    Vind je ook zo dapper Butterfly, hang in there qua therapie, wordt vast beter ook al voelt dat nu niet zo. Het is gelukkig al bijna februari, schiet al op, knuffel

15. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alf, hij groeit als kool! Echt super knap dat je zelf een weg vindt in het oplossen van problemen met Jelle, en nog fijner dat het helpt!

Lindra, hoe is het met je?

Mc Kenzie, fijn om weer van je te horen, ben ook benieuwd wat je diagnose inhoudt en hoe je nu verder moet.

Hier, blijf onzeker merk ik, kijk letterlijk de weken vooruit... De afgelopen miskramen hebben er behoorlijk ingehakt merk ik..
    Ik ben ook helemaal klaar met de kou, neem me voor om als de eerste zonnestralen er weer zijn extra te genieten en mezelf te trakteren op wat kleding en voorzichtig aan wat spullen te verzamelen voor de baby.
    Met man werkeloos thuis is de toekomst ook zo onzeker...:(

16. Alf

Alf Niet meer actief

Puckje, dankje :)
    Het zelf dokteren en actie ondernemen zit er nog stevig in.. ergens wel een.meerwaarde geworden door alle tegenslagen in zwanger-worden-en-blijven-land..

Probeer andets wat extra controle momentjes in te plannen. Desnoods net pretecho ofzo.. heeft mij geholpen qua bevestiging van de goede voortgang van de zwangerschap, maar ook om de tijd door te komen.

Kou, Gins het doorgaans heerlijk. Hier schijnt de zon al paar dagen. Maar mag niet schaatsen en niet met Jelle in de wagen er op uit, dus dit me binnen te verbijten..

17. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Alf, wat super dat het zo goed met hem! En wat fijn dat de osteopaat heeft kunnen helpen. Ik weet ook nooit hoe dat werkt, net als acupunctuur ofzo, maar kan inderdaad echt goed helpen.

butterfly stars, het zal flink wat los maken zo'n gesprek, dat geloof ik zo! Wat goed, zo snel een gesprek. Maar ga je ook nog door met de ecd dan? Of gewoon meerdere mogelijkheden bespreken?

Puckje, ik kan het me zo voorstellen. Ik denk dat ik dat ook blijf houden als ik ooit zover kom. De miskramen maken je ontzettend onzeker. Maar je bent al zover nu meid!!

Hier, na veel onderzoeken dankzij Gent eindelijk een diagnose: Hashimoto. Volgens Gent op zeker de oorzaak van mijn miskramen (en ook de endocrinoloog acht de kans aannemelijk, volgens de voorzichtige Nederlandse 'wij doen altijd lekker overal vaag over' aanpak).

Aan de ene kant dus blij dat er iets is gevonden, aan de andere kant wel balen dat het dus gewoon voor problemen kan blijven zorgen als het niet goed onder controle is. Nu gestart met medicatie en hopen dat de waardes snel weer wat normaler zijn.

Volgens de arts zou het met een goede behandeling geen belemmering moeten zijn voor een normale (en doorgaande!) zwangerschap.

Naast de medicatie ga ik ook starten met extra selenium. Ik heb momenteel ook nog een spiraal door die stomme Asherman na mijn curettage (maar die spiraal mag er volgende week uit!), dus dan kan de medicatie in elk geval lekker inwerken. En dan hopelijk februari (ja, ik ben erg optimistisch) een nieuwe poging. En ik ga mijn ha stalken met herhaallabs!

18. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mc Kenzie, wat een ervaring weer, heb ook even gegoogeld maar heeft dus te maken met je schildklier, fijn dat ze erachter zijn gekomen, nu in februari starten, je hebt groot gelijk, zo snel mogelijk als mag! Duim voor je.

Jullie zijn met meerdere voor wie februari heel belangrijk is. Ik ga superhard aan jullie denken en voor jullie duimen, liefs

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Mckenzie: Nu de reden voor de miskramen gevonden is, geeft dat misschien ook meer hoop voor toekomstige pogingen (had ik zelf i.i.g. wel) Spriaal eruit goed instellen op medicatie, en dan duim ik hard met je mee voor februari;):).

@Puckje: Kan me goed voorstellen dat het feit dat manlief zonder werk zit wel druk met zich mee brengt t.a.v. de voorbereiding op de kleine. Ik weet niet hoe je t.o.v tweede hands staat, maar wij hebben onze kinderkamer van marktplaats en veel hele leuke kleertjes van een rommelmarkt (mensen nemen over het algemeen alleen de dingen mee die er echt nog goed uit zien, omdat ze de rest anders toch niet kwijt raken).

20. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Na hier al regelmatig op uit gekomen te zijn bij het zoeken naar informatie, heb ik me toch besloten aan te melden. Ik heb in de afgelopen 1,5 jaar 5 miskramen gehad. De laatste speelt nu, ik heb overmorgen weer een curettage. Uit de onderzoeken is niks gekomen, het enige opvallende is dat ik erg dun baarmoederslijmvlies heb. Maar omdat ik zeer makkelijk zwanger word, zeggen meerdere artsen dat dit geen probleem moet zijn. Ik word dus zeer gemakkelijk zwanger, na herstelt te zijn is het iedere keer gelijk weer raak. Ook opvallend is dat het iedere keer al vroeg mis gaat, tussen de 5 en 6 weken, maar mijn lichaam stoot het zelf niet af. Vandaar dus iedere keer een curettage.
    Na de eerste drie keer kregen we de onderzoeken, daarna hebben we het nog een keer geprobeerd. Deze laatste keer heb ik meegedaan aan de promise en remi studie, in de hoop iets bij te dragen aan de ontwikkeling van een behandeling in Nederland. En nu heb ik dan een afspraak gemaakt in Gent. Nog niet bij dr de Sutter, omdat de wachttijd daar zo lang is. Ik heb nu een intake bij iemand anders en wil dan de uitslagen bij haar bespreken. Is dit verstandig of adviseren jullie toch gelijk alle afspraken bij haar te doen?
    Daarnaast ben ik ook aan het twijfelen over energetische therapie, een combi met het alternatieve circuit dus. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Deel Deze Pagina