Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lizzy welkom hier en heel veel sterkte de komende week met hopelijk je laatste curretage. Wat goed dat je naar Gent gaat. Ik ben daar 2 jaar geleden bij dokter Debaerdemaker geweest en vond haar een fijne arts. Ik moet zeggen dat ik er toen niet kwam voor problemen maar gewoon om het traject op te starten. Maar ik vond haar geweldig! Alles wordt ook in teamvergaderingen besproken dus dat is ook een pré. Goed dat je er naar toe gaat! Zelf heb ik immuunproblemen en wordt daar nu voor behandeld.

Puckje, veel sterkte de komende tijd, het zijn woelige tijden. Ik hoop dat je man snel weer aan het werk komt.

Hoop, hoe is het? Heb je het roze kaartje al of weet je al wanneer de datum is dat je moet afrijden? Ik heb nog aan je gedacht de afgelopen week in de sneeuw. Mijn auto is lekker op de parkeerplaats gebleven. Ik ben geen held in het rijden en zeker niet in de sneeuw.

Maar jippie, het gaat nu weg! Morgen dus hopelijk zonder veel rij problemen naar DD. Ben benieuwd wat dr. P. van mijn IVF/ICSI plannen vindt en hoe we alles kunnen in passen. Volgens mij heeft hij meer patiënten die IVF doen ipv IUI.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Tammy: nee ik heb mijn papiertje nog niet,ik moet nog even geduld hebben.:)
    Succes morgen!

@Lizzy: Helaas welkom hier.En heel veel sterkte met alles.

3. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Lizzy, helaas welkom hier. En voor morgen heel veel sterkte!

4. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lizzy, helaas welkom hier, ook ik denk dat je een goede stap hebt gezet om naar Gent te gaan, ik ben ook eerst naar een intake arts gegaan en heb daarna de resultaten besproken met dokter de S. Vind ze allemaal even aardig en kundig en zoals Tammy aangaf wordt alles in het team besproken.
    Ik wens je veel sterkte morgen, je hebt inmiddels al een behoorlijke heftige tijd achter de rug, neem jezelf goed in acht.

5. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor het meedenken Y30, ik ben al wat ouder en de laatste in het rijtje... En de bugaboo's vliegen mij om de oren en ook mijn oude box krijg ik terug. Gelukkig ben ik niet vies van 2e hands.
    We hebben ook goed gespaard maar met deze onzekerheid hou ik liever m'n hand op de knip. Het is vooral de onzekerheid en mijn gevoel dat met een dikke buik solliciteren niet echt handig is wat me een ongemakkelijk gevoel geeft.
    Ach, het komt allemaal goed maar het genieten van het zwanger zijn is nu even een stuk minder hierdoor. Ook al besef ik me heel goed dat ik wel kan stressen maar dat dat aan de uitkomst niets veranderd. Ach ja hormonen...

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puckje, je bent altijd zo lief voor anderen, dit heb je niet verdiend, ik hoop dat alles snel op zijn pootjes terechtkomt. Dikke digitale knuffel!

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Lizzy: Welkom hier. Je hebt al heel wat te verwerken gehad! Sterkte van de week met de curretage!
    Verder inderdaad heel goed dat je naar Gent gaat, laat ze ook goed naar je immuun waarden kijken. Hier had ik ook vrij vroege miskramen 2x 7 weken en 1x 9 weken, maar waarbij bij alle drie wel bleek dat het vruchtje al eerder gestopt was of te langzaam was gegroeid. En ook ik raak makkelijk zwanger. Bij mij bleken het immuun probelemen te zijn.

@Puckje: Fijn dat je omgeving nog veel spullen voor je heeft! Verder hoop ik natuurlijk dat je mannetje snel nieuw werk vindt, en jij na bevallingsverlof ook.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    lieve meiden door de drukte schiet zp er een beetje bij in maar heb aan jullie gedacht :)

@hoop42 hoe is het met jouw ???
    en hoe gaat het met de rest ??

hier gaat het naar omstandigheden goed , nino groeit als kool is nu 4,5 maand en al over de 8 kilo .

9. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mag ik ook meeschrijven? Ik schreef al een tijdje in andere topics, maar helaas mag ik me hier ook melden...
    Ik heb twee MA's gehad en waarschijnlijk een zeer vroeg VMK (een paar dagen overtijd, licht lijntje op de zw test en HCG 13). Bij beide MA's hebben we een kloppend hartje gezien, maar daarna is de ontwikkeling van het vruchtje gestopt en niet verder gekomen dan 6 weken.
    Ik raak helaas niet makkelijk zwanger, want mijn man heeft slecht zaad. De eerste zwangerschap is na een IUI behandeling ontstaan, de tweede was een spontaan wonder na 2 jaar, net toen we op het punt stonden om te beginnen met IVF. Inmiddels zijn we al ruim 2 jaar bezig zonder resultaat...
    We lopen bij het kliniek in Dusseldorf. Ze hebben daar al een heleboel onderzoeken gedaan en tot nu kwam er niks uit.
    Y30, ik zag dat je schreef dat bij jou de miskramen door een immunprobleem kwamen? Zou je misschien kunnen vertellen wat exact de oorzaak was en waar is het ontdekt? Jouw beschrijving van de miskramen (vroeg, te trage ontwikkeling, of al eerder gestopt met groei) klinkt namelijk heel erg als mijn geval... We zijn in DD bij Dr. P.feiffer geweest, hij is een immunoloog en hij heeft een aantal testen bij mij uitgevoerd, maar er kwam niet echt bijzonders uit... Heb je ook andere symptomen die op een immuunprobleem wijzen? En wat voor medicatie krijg je ervoor?
    En nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Super dat het nu goed gaat!
    Lizzy, sterkte met de curettage... Hier het ook twee keer meegemaakt... Hopelijk kunnen ze jou helpen in Gent!

10. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Lizzy helaas welkom.

Lieve puckje, hopelijk vind je man snel een baan. Het is eigenlijk heel verdrietig dat we geen zorgeloze zwangerschap mogen meemaken door de meegemaakte miskramen. Ik hoop dat je steeds meer vertrouwen krijgt in je lijf en in het keine wondertje dat in je groeit.
    Hang in there, dikke knuf

Hier helaas weer verloren maand vandaag ngesteld geworden.

Voor iedereen veel liefs

11. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie welkom!

@ Tammywynet; Met DD bedoel je Dusseldorf? Jullie hebben ook problemen met zwanger worden, omdat ik de termen iui/ivf/icsi lees?

@ puckje2; Fijn om te lezen dat jij het zo ook aangepakt hebt in Gent. Hoe snel kon jij toen terecht bij dr de S? En gaf zij toen gelijk medicatie mee? Goed om te lezen dat jij nu zwanger bent!

@ Y30; Mijn zus is huisarts en heeft ook al veel voor mij uitgezocht qua immuunproblemen. Ik hoop dat het zoiets is, omdat het dan meestal wel goed op te lossen is. Of zie ik dat verkeerd?

@ Kishka; Wat erg dat je dan naast de vruchtbaarheidsproblemen ook nog miskramen krijgt. Hoop dat je met de tips van hier ook een oorzaak hiervoor kan vinden!

@ Lindra; Wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden..

De curettage is gisteren goed gegaan. Heb weinig last van pijn of bloedverlies, wel meer last gehad van de narcose. Ik ga straks het opgevangen miskraamweefsel naar Leiden brengen. In het kader van de remi studie gaan ze een karyotypering doen. Ben heel benieuwd naar de uitslag.

12. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Kishka, jij ook helaas welkom hier....

13. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik ook benieuwd naar... Zijn immunologische problemen inderdaad makkelijk op te lossen? Ik dacht eerlijk gezegd juist andersom... Het is een zeer onbekend terrein en de meeste Nederlandse artsen geloven er sowieso niet in. Maar wat voor behandeljng krijg je dan? Ik hoorde van prednisolon en IVIG die Prof. N.oens in Gent toepast. Dr. P.feiffer in DD (en ja, het is inderdaad een afkorting voor Dusseldorf ;)) adviseert intralipid, vitamine D en omega-3... Maar intralipid en UVIg krijg je volgens mij niet in NL, omdat de artsen daar niet in geloven...
    @Mar999: dank je... Inderdaad helaas... Maar dat geldt voor iedereen in dit topic... :(

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Welkom!

Mijn bloed is ook door dr.Pfeiffer onderzocht, de eerste onderzoeken kwam niets uit. Op mijn eigen verzoek heeft hij toen een aantal waarden onderzocht uit het boek "is your body baby friendly" van dr. Beer. En toen bleek dat mijn ANA's (antistoffen die duiden op auto-immuun ziekte) verhoogd waren. Qua medicatie is het omega 3, vitamine D, intralipid infusen en prednison. Waarvan ik de infusen nu al anderhalve maand niet meer heb.
    Ik zou je het bovengenoemde boek aanraden, heeft mij echt enorm geholpen om de juiste vragen te stellen, en uiteindelijk er achter te komen wat er mis is.

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Lizzy: "fijn" dat de curretage goed is verlopen, en heel goed dat ze onderzoek doen op het weefsel (hebben ze hier nooit willen doen).
    Als nu blijkt dat het vruchtje gezond was, is er nog meer reden om je immuun waarden te laten checken.
    En of immuun problemen makkelijk op te lossen zijn vind ik een hele moeilijke vraag. Ik heb er best wat voor moeten doen (iedere week naar DD, maanden lang en zelfs een paar weken 2x per week), maar dat had ik er graag voor over en dat voelde inderdaad nog wel als goed op te lossen. Maar als ik dan naar Tammy kijk, haar immuun reactie is heftiger dan de mijne, en zij moet er toch wel heel veel voor doen, en persoonlijk heb ik veel respect voor haar doorzettings vermogen want haar traject vind ik verre van makkelijk. De ene immuun problemen zijn de andere dan ook niet denk ik. Wel is het zo dat ik best veel mensen heb ontmoet in DD en Langefeld (hier zetten ze de infusen) en daarvan zijn er veel succesvol zwanger geworden.

Succes met wachten op de uitslag van het weefsel onderzoek!

16. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Y30,
    Super bedankt voor je antwoord! Het boek van Alan Beer ken ik inderdaad. Ik heb inderdaad ook erom gevraagd om mijn ANA's te testen, de uitslag krijgen we hopelijk volgende week. Mag ik vragen om welke andere testen je nog hebt gevraagd?
    Kreeg je echt elke week intralipid infuus? Was je bloed regelmatig gecheckt tijdens de zwangerschap voor afwijkende dingen?
    Mag ik jou een pmmetje hierover sturen, zodat we niet in dit topic gaan spammen?
    Lizzy, inderdaad "goed" dat curettage goed is verlopen... Ben benieuwd of iets uit de karyotypering komt...

17. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kishka, welkom hier!

De immuunproblemen die ik ervaar zijn echt heel vervelend en heftig. Ik heb heel wat afgereisd tussen mijn huis en DD en Langenfeld. Ik ga nu IVF/ICSI doen omdat ik dan in aanmerking kom voor de voor mij zo belangrijke IVI-G bij Prof N. in Gent. Verder zal ik weer aan de Prednisolon moeten (heb tot 50mg geslikt) en aan de Intralipid. Het dokter Beer boek kan ik iedereen aanraden. De beste aankoop die ik heb gedaan. Trouwens de NL dokters hebben in mijn geval alleen maar met grote wazige ogen naar me gekeken en me daarna weggestuurd. Ze vonden het bizar. Helaas loopt Nederland erg achter als het aankomt op vruchtbaarheidsproblemen en immuunproblemen.

Mar, wat ontzettend balen! Dikke knuffel voor jou!

Hier ben ik gisteren weer naar DD geweest. Ik moet wel tijdens de IVF procedure Predmed slikken. Maar het is dan 5mg. Dan de Intralipid en natuurlijk de IVI-G. Dat zou veel van de Predmed moeten overnemen. Wellicht gaat de Predmed omhoog na de terugplaatsing maar dat zal duidelijk worden uit mijn bloedwaardes dan. Wordt heel spannend. Gelukkig heb ik nog ruim twee weken voor ik kan starten. Probeer me er lichamelijk en mentaal zo goed mogelijk op voor te bereiden.

18. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tammy, goed om jouw verhaal te lezen... En ontzettend naar dat je het moet meemaken.
    Jeetje, 50 mg prednisolon klinkt heftig... Dr. P. adviseerde maar 5 mg in mijn geval...
    Maar wat is het probleem exact bij jou? NK cellen? Dat schijnt de meest voorkomende immunologische probleem te zijn...
    We hebben gister ook gebeld voor een afspraak bij Prof. N., maar kunnen pas 26 maart terecht... :( Zucht. Het is weer wachten, wachten en wachten... Terwijl ik al 33 ben en geen kinderen... Soms zie ik het helemaal niet meer zitten. Niet makkelijk zwanger kunnen worden en dan nog miskramen... Hoe moet het ooit goed komen?
    Maar je moet dus IVF doen om in aanmerking te komen voor IVI-G? Bij ons wordt het namelijk sowieso IVF of ICSI...
    Trouwens je mening over Nederlandse artsen deel ik volkomen... En het ergste vind ik dat ze het schijnen niet eens willen weten... Mijn huisarts zei tegen mij dat miskramen kun je niet voorkomen. En toen ik zei dat zelfs in Nederland onderzoeken op dat gebied worden gedaan, bv over het gebruik van utrogestane, zei ie: "Ach ja, er wordt altijd iets onderzocht, maar dat zegt niks". Arghhh.....

19. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Oh Y30, 37 weken al. Ben superbenieuwd naar je beebje!

Helaas welkom aan de nieuwen hier!

Hier vrijdag alweer 3de Ivig in Gent! En morgen 10 weekjes zwanger

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en verder ben ik hier heel erg inactief, want voel me zo ontzettend belabberd (overgeven, overgeven en nog eens overgeven)
    Buikje begint hier ook al goed zichtbaar te worden (kan het niet meer echt wegsteken). Intussen ook al ongeveer 5 kg lichter.

Deel Deze Pagina