Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je je zo belabberd voelt Elpie! Aan de andere kant misschien toch een geruststelling dat het goed zit? Ik had namelijk bijna geen symptomen beide zwangerschappen en het is misgegaan... Ik zou me dus wel erg graag misselijk willen voelen... Maar kan me voorstellen dat het erg onaangenaam moet zijn!
    Jij dus ook aan IVI-G? Hopelijk doet het zijn werk! Hoe heb je dat kunnen regelen?

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Heb begin oktober vervolgafspraak gehad bij de Sutter en dan gelijk dezelfde dag afspraak gehad bij Noens. We kwamen onmiddellijk in aanmerking omdat we al 3 verliezen hadden.
    Half december dan pos getest, hem gebeld en dan naar daghospitaal mogen bellen voor afspraak eerste baxter
    Hij verlangt wel dat je eerste een pos bloedtest hebt, urinetest is niet voldoende

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoord. Ik duim voor je dat het zijn werk doet en dat het deze keer gewoon goed gaat!
    Hoe vaak krijg je het en hoeveel keer in totaal? Duurt de behandeling lang?

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Je krijgt een baxter om de 3 weken (en dat nemen ze wel heel stipt, heb exact om de 3 weken en op hetzelfde uur de baxter), tot 20 weken. Dus ik denk dat je er een 6-tal keren voor op en af moet gaan. Ze geven een slagingskans van 80 a 85 % (hoewel dat voor mij nu nog heel erg onwerkelijk lijkt, maar diep vanbinnen hoop ik toch erbij te zijn)

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat super dat de slagingskans zo hoog ligt! Maar begrijp ik het goed dat het eigenlijk een studie is, wat ze doen?
    Wat zou het geweldig zijn als deze methode ook in Nederland zou worden geaccepteerd... 80-85% kans... Wow. De resterende 15% van miskramen zou natuurlijk ook door genetische afwijkingen kunnen komen...

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Nu heb sowieso ook al 2 bewezen stollingsafwijkingen; dus ik spuit al sinds de eisprong clexane 40 mg en neem asaflow 80 mg (babyaspirine). Verder nog utrogestan, hoge dosissen B vitamines, vit D .... De stollingsafwijkingen hebben ze in Gent gevonden na ons 3de verlies ...

7. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg dat je dit had moeten meemaken voordat de oorzaak gevonden werd...
    Maar je had dus blijkbaar geen problemen met je eerste zwangerschap? Is dat niet vreemd? De stollingsproblemen zou je toch je hele leven moeten hebben?

8. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tammywynet ik wist niet dat ivig en intralipid tegelijk gegeven kan worden. Wel fijn dat hierdoor de predmed omlaag kan goed zeg.

Elpie je schiet al mooi op, die misselijkheid is echt balen zeg.
    Super dat ze zo secuur zijn metde baxters, word er nu tusssentijds ook bloed onderzocht om de baxters te monitoren?

Ik heb tussentijds ( de itralipids) laten prikken en t cellen, leukocyten duidelijk verbeterd, geeft toch een goed gevoel.

@kishka, sommige stollingsproblemen kunnen later ontstaan en zijn dus niet perse erfelijk. Het hele stollingsprincipe is van ontzettend veel factoren afhankelijk. Ik heb netzoals elpie verhoogde factor 8 dit kan ook tijdelijk zijn na hevig bloedverlies of stress bijvoorbeeld.

9. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindra, dank je voor de uitleg. Pfff, dit maakt het allemaal niet makkelijker zeg... Je weet dus eigenlijk nooit zeker of je geen problemen hebt. Ik las bv dat NK cellen ook heel erg kunnen varieren en plotseling veel hoger worden tijdens de zwangerschap. Maar hoe kun je dat weten?.. Als mijn NK cellen voor de zwangerschap waren geprikt en goed waren, ga ik er vanuit dat het goed zit, maar dat hoeft dus blijkbaar niet zo te zijn...

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Het probleem dat ik heb is genetisch en het kan getriggerd worden door een eerste zwangerschap.
    Ik ken nog een mama die probleemloos haar eerste dochtertje kreeg en daarna 2 kindjes verloor. Ze bleek dan hetzelfde te hebben als mij en heeft nu een 2de gezond dochtertje gekregen.
    Mijn stollingsprobleem heeft ook te maken met foliumzuur, waar ik wss genoeg reserve van had bij mijn zoontje. Na de bevalling en 10 maanden borstvoeding is die wss uitgeput geraakt...
    Verder heb ik ook nog schildklierproblemen, die mss ook de oorzaak geweest kunnen zijn van mijn 2 vroege miskramen

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Tuurlijk mag je me PB-en!
    Ik zal dan ook even het boek erbij pakken, want ik weet nu niet meer uit mijn hoofd welke onderzoeken er wel en niet gedaan zijn.
    Mijn bloedwaarden zijn t/m 26 a 27 weken, iedere week gecheckt door dr. P en daarna 1x per 2 weken t/m half december (31 weken ongeveer).
    Toen ze eindelijk goed stabiel bleven zijn we gestopt aangezien het een hele investering is, zowel qua tijd als financieel.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Elpie: Het gaat al de goede kant op, en ik duim heftig mee dat jij bij die 80-85% gaat horen!!

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    foutje... :)

14. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hallo meiden, het is alweer even geleden. Hier zit ik weer op de wacht bank...

Y30, nog eventjes en dan is het zo ver, spannend hoor!

ButterflyStars, even een hele dikke knuffel voor jou, het moet een hele heftige tijd zijn. Veel succes en hou je doel in de gaten!

15. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    hallo allemaal,

Nadat ik al enkele maanden stiekum heb meegelezen heb ik nu besloten om me hier ook te melden....
    Ik zal mijn verhaal in het kort proberen te vertellen.. In 2003 besloten mijn vriend dat we graag aan kindje wilde, pats boem eerste keer raak maar een paar dagen na de positieve test toch een miskraam. In 2004 bevallen van een gezonde zoon, daarna weer een miskraam (5 weken) en daarna een zogenaamd windei (ontdekt met 7 weken). Meteen na deze miskraam bleek ik zwanger te zijn, met 11 weken waren we op vakantie in Italie toen ik vocht (vruchtwater ??)en bloed verloor, zoveel dat ik dacht dat het goed mis was. in het ziekenhuis bleek dat ons kindje nog leefde, ik werd opgenomen, kreeg utrogestan en buscopan en moest bedrust houden. Al snel kon ik naar Nederland omdat de nederlandse artsen zeiden dat het er niet goed uit zag en zij geen nut zagen dat ik daar bleef... de italiaanse gynaecoloog was not amused en in het bijzijn van het afdelingshoofd moesten we een formulier tekenen dat we vrijwillig waren gegaan. In Nederland bleek dat ons kindje nog steeds leefde en werd er een zogenaamd hematoom vastgesteld die groter was dan ons kindje. Ik hoefde geen bedrust te houden maar heb dat toch gedaan. Na 20 weken leek het gevaar geweken en werd onze zoon na 39 weken met een geplande keizersnede geboren (vanwege een traumatische bevalling van de eerste). In 2011 besloten we voor nog een brusje te gaan en in januari 2012 was ik zwanger. Alles verliep best aardig maar was behoorlijk ziek, veel overgeven en daar over heen heb ik nog een behoorlijk buikgriepvirus gehad. Na 18 weken en 5 dagen bleek dat ons dochtertje niet meer leefde... We waren in shock.. Uit alle onderzoeken is niets gekomen, kindje was in orde, placenta etc... Er was geen reden om niet meer aan een nieuwe zwangerschap te beginnen. Twee maanden later was ik weer zwanger, ik lette erg op mijn gezondheid, at veel groente en fruit en was wat consequenter met het innemen van mijn prenatale vitamines. (dat was ik namelijk niet bij ons eerste dochtertje). Ik voelde me aardig en na de 20 weken echo waarbij alles goed was, waren we compleet gelukkig. Drie dagen na de 20 weken echo bleek dat ze ook was overleden..... Uit alle onderzoeken is weer niets gekomen, althans zo begreep ik het van de gyn. Wel staat er dit in het rapport: Het placentaparenchym toont een uitgebreide bloeding met ook oude infarcten. Maat ja, ik ben geen arts en weet niet wat dit betekent, betekent het iets of hoort het gewoon bij een doodgeboorte ?? Eerlijk gezegd ga ik er van uit dat de gyn dat toch wel verteld zou hebben als het van belang kon zijn, toch ??
    En nu proberen we zo goed en kwaad als het kan de draad weer op te pakken en mede door jullie topic hebben we 26 februari een afspraak in Gent en moeten we 27 april terug, dan bij Dr. de Sutter voor eventuele uitslagen.... We willen gewoon heel graag weten hoe dit kan, er moet toch een oorzaak voor zijn ??? Daarnaast zouden we zo graag onze kinderwens met een gezond kindje willen afsluiten, voor onszelf maar ook voor onze zoontjes.... Ik wil dus zoveel mogelijk onderzocht hebben naar het waarom !! Ik merk dat mijn omgeving wel naar me wil luisteren maar ook niet meer dan dat, vandaar dat ik me graag bij jullie zou willen toevoegen. Ik vind jullie stuk voor stuk hartverwarmde meiden, zo lief en hoopvol naar elkaar toe. Ze zouden er eigenlijk een film van moeten maken ;):)

16. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo nieuwe meiden, wat een heftige en verdrietige verhalen weer, veel sterkte en het is erg fijn hier je verhaal te doen.
    Er is hier zoveel ervaring en de meeste hebben h

17. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo nieuwe meiden, wat een heftige en verdrietige verhalen weer, veel sterkte en het is erg fijn hier je verhaal te doen.
    Er is hier zoveel ervaring en de meeste hebben goede ervaringen met Gent en DD, hoop dat het jullie ook gaat helpen.

Lindra, bah dat is mooi balen weer. Knuffel

Butterfly, denk aan je.

Dreamz, ga voor je duimen

Hoop, wanneer mag je nu op? Liefs

Tammy, lief van je! Knuffel!
    Ik ben zo blij dat dingen nu eindelijk voorspoedig lijken te gaan, wanneer is je eerste poging?

Liefs aan allen!

Ps geen nieuws Y30?

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Mireille: Jeetje meid wat een heftige geschiedenis hebben jullie! Lijkt me vreselijk m.n. de twee kindjes die in zo'n laat stadium zonder enige aanwijsbare reden niet meer leefden. Vind het heel knap dat jullie er weer voor gaan!
    Heel veel succes in Gent!

@dreamz: succes op het wachtbankje, ik duim mee voor een mooi 2e streepje!

Hier: groeiecho gehad vandaag. 37,2 weken en al 3910 gram geschat:$. Ik mag nu wekelijks komen, maar verder geen enkele toezegging over eerder inleiden o.i.d. Ik baal er eerlijk gezegd wel van, want mijn gevoel (intuïtie?) zegt heel duidelijk dat ze beter volgende week of de week erna kunnen inleiden, dan dat ze me laten doorlopen tot 40 weken of nog langer, met het risico dat het niet gaat passen, en er een spoed keizersnee nodig zal zijn.
    Voel me er op één of andere manier helemaal niet gerust op, maar wordt hier niet zo serieus in genomen (NL ziekenhuizen, altijd het zelfde verhaal...).

19. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Jeetje MireilleE, wat hebben jullie al een hoop meegemaakt! Wat een hoop verdriet.... Ik hoop dat Gent jullie verder kan helpen. In elk geval (helaas) welkom hier.

Y30, wat spannend die laatste loodjes.... Het blijft ellende hé die NL ziekenhuizen... Ik hoop dat de kleine zich snel aandient, zodat eindelijk het grote genieten kan beginnen. Heel veel sterkte met het laatste stuk en aan de bel blijven trekken als je het niet vertrouwt! Gewoon blijven bellen, niets aantrekken van de reacties, ik ben bang dat je moet blijven vechten tot het laatst. Hou je taai!

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Mar: bedankt voor je lieve reactie, het voelt inderdaad als er WEER voor moeten vechten, en WEER niet gehoord worden in NL. Ik probeer het maar even los te laten tot de volgende controle (woensdag), want ik wil ook niet dat het de laatste loodjes verpest.

Deel Deze Pagina