Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ja, ze deden daar totaal niet moeilijk over. En karotypering kan sowieso ook, nemen ze die ook mee?

In de eerste instantie kwam er niets uit trouwens, later in Gent is er wel iets gevonden (afwijkende schildklierwaardes, maar die waren 'normaal' tijdens mijn onderzoeken in NL).
    Het onderzoek in Nederland had niet alles meegenomen (ik was niet op tpo antistoffen getest), zorg er dus ook voor dat je ziet wat ze aankruisen op je formulier vrijdag en laat er gerust nog wat bijzetten als je dat zelf onderzocht wil hebben!

Succes en nog sterkte met je mk.
    Verdrietig dat het weer mis is gegaan :(

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    wat houden deze dingen in? En ik heb geen idee waar ik op moet letten:(

Kan jij misschien even opsommen waar ze op testen en wat het inhoud??

En puur mijn nieuwsgierigheid die hier typt hoor, maar wat is een hasimoto meisje:)

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Oh sorry, het lijkt inderdaad allemaal zo logisch maar dat is het natuurlijk niet altijd.

Karotypering is chromosoomonderzoek. Dus dan onderzoeken ze of jij of je partner dragers zijn van chromosoomafwijkingen.
    Ze hebben daar van allebei bloed voor nodig en het duurt ongeveer 2 maanden voordat de uitslag er is.

Anti tpo zijn antistoffen tegen je eigen schildklier. Je lichaam valt dan steeds je eigen schildklier aan waardoor die zo goed als stil komt te liggen (en dat is dus de ziekte van Hashimoto, waardoor ik nu een Hashimoto meisje ben :p)

Daar hadden ze bij mij niet op getest, maar ik bleek dat dus wel te hebben en is volgens Gent bijna zeker de oorzaak geweest van mijn miskramen. Zorg dus dat ze daar op testen.

Verder testen ze op algemene dingen zoals stolling. Ik heb eens een lijstje gekregen van een forumvriendinnetje met een heel overzicht waar je op moet laten testen, ik zoek hem even op en dan kopieer ik hem voor je :)

4. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    De lijst:

Karyotypering (genetica)
    IgG anti-cardiolipine
    IgM anti-cardiolipine
    PT
    INR
    APTT
    Proteïne C activiteit
    Proteïne C antigenen
    Proteïne S
    Trombine
    APC resitentie
    Factor 8
    Lupus antiphospholipiden en APTT
    Factor 2 mutatie en antigenen
    Factor 10
    Factor 5 Leiden
    Homocysteïne nietnuchter
    MTHFR
    Factor 8 stolactiviteit
    Antitrombine
    Proteïne C
    Proteïne S
    APC
    Factor 5 Leiden
    Factor 2 G20210A mutatie
    B2 GP1 antistoffen voor IgG en IgM
    Homocysteïne nuchter
    Reumafactor
    ANF (anti nucleaire lichamen)
    Schildklier: TSH, FT4, FT3
    AMH
    SOA's: Hiv, syfilis, hepatitis

5. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Super dank je!!! Deze print ik uit en neem ik morgen mee!! En dan vergelijken!! En vitamine b12 is ook een belangrijke volgens mij:(

6. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ja, maar vitamines zitten eigenlijk niet standaard in het panel (of tenminste dat was niet bij mij).
    Maar je kunt er zeker naar vragen! Succes morgen! En laat je niet afschepen door de gyn als ze bepaalde dingen 'niet nodig' vindt. Er zijn gewoon nog zoveel dingen niet bekend.

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maantje, vitamine B12 en vitamine D zijn erg belangrijk. Veel mensen hebben een vitamine D tekort zonder dat ze het weten en het is wel aangetoond dat een goede hoeveelheid belangrijk is voor de zwangerschap. Ik slik al een jaar vitamine D capsules en zit nu supergoed.
    De B12 kan mijn lichaam niet opnemen en krijg ik dus in een injectie direct in de spier. Maar je kunt gewoon capsules kopen in de winkels en het zit in multivitamines.

Hier, weer drama vanochtend. Bij de derde echo kreeg ik te horen dat ze mijn prachtige 5 follikels waarschijnlijk niet konden aanprikken omdat mijn eierstok te hoog lag. Er moest worden overlegd of de punctie wel door kon gaan. Stress dus en weer wachten op een telefoontje van de dokter. Gelukkig was ze positief en kan de punctie plaatsvinden maar eerst moet de peuterklas nog even flink doorgroeien in de hoop dat de eierstok zakt en ze er maandag bij kunnen.

Dan jawel DE GROTE afspraak in het UZ Gent voor het IVI-G infuus op dinsdag. Het intralipid infuus op woensdag. Donderdag de terugplaatsing en vrijdag naar DD voor bloedafname. Nadat ik alle afspraken had gemaakt, heb ik een potje zitten huilen, puur van de ontlading. Waarom kan het niet één keer gewoon?

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier vandaag weer beebje gaan spotten bij de gyn ...
    Alles loopt tot nu toe goed, vruchtwater in orde, beebje is 8.5 cm van hoofd tot stuit (echo gaf 14 w 4 d aan) ...
    Geslacht nog niet bekend, gyn heeft wel even gepiept maar de navelstreng zat tussen de beentjes ...

9. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt goed Tammy, het moet gewoon. De ontlading lijkt me heel normaal, ik denk aan je, liefs.

Fijn Elpie dat alles goed is, houden zo!

Helaas welkom alle nieuwen, veel sterkte allemaal!

Lindra, hoe is het met jou? Denk aan je, liefs

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @tammy: wat spannend allemaal! Gelukkig kan er geoogst worden, en dan op naar Gent. Kan me voorstellen dat al die verschillende afspraken je wat veel worden:(
    Hopelijk word al je moeite snel beloond!!!! Het moet gewoon!

@elpie: ruim 14 weken alweer, super dat alles er goed uitzag op de echo!

Nieuwe meiden: welkom!

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Tamywynet, jij gaat voor Ivig en Intralipid tegelijkertijd? Ik wist niet eens dat dat mogelijk was? Ook nog preds?

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Elpie, wat fijn dat je echo goed was! Weer een stap verder!

Tammy: het moet gewoon goed gaan deze keer, dat verdien je!

McKenzie: wat is FF allemaal met jouw kruis aan het doen :$:(?

13. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ja bizar he. Zelfs FF snapt niets meer van mijn cyclus. Wat een zootje is het deze maand.

Hoe is het met jou? Wat fijn dat dat je zwangerschap zo goed gaat, ik had ook je blog gelezen.
    Mag je snel weer gluren?

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    McKenzie: A.s. donderdag heb ik nekplooimeting, dan ben ik 11+5.
    Ik merk dat ik toch alweer zenuwachtig ben. Stel je voor dat het kindje nou toch niet meer leeft? Mocht het nou wel mooi op termijn liggen, dan kan ik denk ik mijn miskraamangst achter me laten, zo op het randje van de tweede termijn.
    Maar dan komen de prenatale onderzoeken. Poeh, ik ben behoorlijk bang voor herhaling van wat er met ons zoontje* is gebeurd :(. Dat heeft er zo ingehakt, het is toch eigenlijk gewoon echt een psychotrauma geweest en dat merk ik nu heel sterk: angst en flash backs naar alles rondom de zwangerschapsafbreking :(. Gelukkig word ik hierin professioneel begeleid.

Hmmm, ik ben gewoon zo gewend geraakt aan het loslaten van kindjes, dat ik me haast niet kan voorstellen dat het nu wél goed zou gaan ;). Dit zullen jullie vast herkennen :)

15. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix, wat een spannende tijd! Je weet dat ze tegenwoordig ook via je bloed van alles kunnen opsporen. Ik dacht dat dit in plaats van een punctie zou kunnen zijn. Volgens mij doen ze dit nu ook in Nederland vanaf dit jaar. Anders heb ik een adres in Hamburg waar ze het zeker doen.

Elpie, moet ik nog ergens aan denken als ik naar Gent ga? Dingen die ik mee zou kunnen/moeten nemen? Je snapt vast dat ik supergelukkig was toen de afspraak eenmaal stond!

16. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Snap ik heel goed meid! Het blijft spannend.

En de prenatale onderzoeken zullen zeker eng zijn, omdat het met je zoontje* toen mis was, maar de kans is zo klein dat je dit weer gebeurt. Maar dat neemt je zorgen niet weg, dat kan ik me heel goed voorstellen, ik zou hetzelfde hebben. Fijn dat je er goede begeleiding in krijgt, het is niet niks waar je allemaal al doorheen bent gegaan.

Ik ga me in elk geval helemaal gek duimen dat je donderdag een mooi kindje op beeld hebt!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Brix: ik duim ook mee voor donderdag!!
    Je angst is zo begrijpelijk, zeker na wat er met je zoontje * is gebeurd. Het is super moeilijk om te vertrouwen in een nieuwe zwangerschap, en ik kan je zeggen zelfs als het dan allemaal goed is gegaan, en de kleine is geboren, is het nog onwerkelijk dat het eindelijk gelukt is.

18. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Brix, heel erg herkenbare gevoelens
    onze verhalen zijn weliswaar anders maar op echt moeilijke momenten denk ik ook wel vaak het is nu al 3 x mis gegaan, 1 x vrij laat in de zwangerschap, wat zou het deze keer anders zijn ....
    Vind het echt heel zwaar om te dragen, zeker nu we dichter naar 20 weken gaan!

19. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Neen je moet niks speciaals meenemen. Mss een boekje om de tijd wat te doden of zo.... En mss wat oordopjes als je een snurkgeval langs je hebt liggen :cool:

20. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Tammy: hoe is het gegaan vandaag?

Deel Deze Pagina