@ tammywynet, wat een gedoe heb je toch, ik hoop zo dat de eierstok zakt. Wat een drukke week je legt heel wat kilometertjes af zo, heel veel sterkte en postieve energie en dat alles smooth en succesvol mag verlopen knuf knuf Puckje 2 het gaat wel en hoe gaat het met jou, heb je een grote buik? @brix, het is ook een spannende tijd voor je en heel normaal dat je je zorgen maakt. Heel veel sterkte voor donderdag en dat je daar heel erg goed nieuws mag krijgen , hou vol hoor, Voor iedereen veel liefs
Hoi dames, Hier helaas weer slecht nieuws... Waarschijnlijk moet ik me op de derde missed abortion voorbereiden... We ontdekten drie weken geleden dat ik spontaan zwanger ben geraakt. Totaal onverwachts, we hielden het niet voor mogelijk, zouden namelijk met IVF beginnen... Afgelopen donderdag een echo laten maken in DD, ik was toen 5w2d. Op de echo was een vruchtzakje te zien van 5w1d, goed op schema dus. Heb mijn hcg laten prikken en het was maar 708, terwijl het zeker boven duizend had moeten zijn. De arts gaf het weinig kans . Gister opnieuw hcg laten prikken en het was maar 767, amper gegroeid dus . Donderdag hebben we een afspraak in Gent, ik zal opnieuw om een echo vragen, maar ik heb de hoop al verloren... We zijn er kapot van en hebben geen idee hoe verder. Toen ik ontdekte dat ik zwanger was, begon ik meteen prednisolon slikken en ik slikte al aspirine en actieve B vitamines in verband met heterozygoot MTHFR. Plus vitamine D en omega-3 op advies van Pfeiffer. Ook ben ik afgelopen donderdag voor intralipid infuus geweest. We hebben al heel veel onderzoeken in Dusseldorf laten doen, en heterozygoot MTHFR is de enige wat eruit kwam. Soms denk ik dat het ons gewoon niet gegund is... Geen idee hoe verder...
Ooh Kishka, wat ontzettend verdrietig... Ik hoop dat Gent je toch verder kan helpen,Sterkte meid, kan me voorstellen dat jullie er kapot van zijn.
Kishka he verdorie. Wat is het toch oneerlijk. Hopelijk weet je donderdag meer. De vit b kan nog evwn duren voordat alle even alle waarden op orde zijn. Niet opgeven hoor! Dikke knuf Veel sterkte Mocht ik zelf weer een miskraam krijgen dan ben ik van plan om in gent het vruchtje na te laten kijken .
Lindra, is bij jou karyotypering gedaan? We hebben het in Nederland laten doen en daar is niks uitgekomen... Weet niet of het dan nog zin heeft on het vruchtje na te kijken? Op dit moment weten we echt noet hoe verder...
Arghh! Heb gister een collega met wie ik heel veel samenwerk, verteld over de zeer waarschijnlijke miskraam. Ze weet ook van mijn voorgeschiedenis. Nu komt ze binnen: "Gaat goed?" Sorry hoor, maar hoe kan het met mij goed gaan? Ik ben dan wel aanwezig op het werk, maar vooral omdat thuis zitten nagels bijten ook niet helpt. Ik voelde me eerlijk gezegd een beetje beledigd daardoor en heb best kortaf "Nee" gezegd. Jeetje, waarom kunnen mensen toch geen rekening houden met je gevoelens? Hoe kan ik me nu goed voelen, als de wereld voor de zoveelste keer onder mijn voeten zakt? *snik*
@kishka, er is bij mij en mijn man een gen-onderzoek gedaan weet niet of je dat bedoeld. Toen ik mijn vorige miskraam had vertelde de prof mij dat ze in belgie eventueel het vruchtje kunnen onderzoeken bij mij kon dat niet meer omdat het al 2 weken overleden was. Welke onderzoeken ze doen weet ik niet precies. Ik denk dat veel mensen zich geen houding weten te geven of gewoon niet beseffen hoeveel pijn zoiets kan doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me hiervoor ook niet had kunnen voorstellen hoe wanhopig, boos en teleurgesteld ik me zou voelen. De laatste keer was ik zo verdrietig dat ik bijna niemand om me heen kon verdragen. Het spijt me heel erg dat je dit weer moet meemaken, veel lefs en een dikke knuffel voor je .
@Kishka: Meid wat ontzettend naar. Ik kan me je wanhoop zo voorstellen. Je hebt alles laten onderzoeken en laat je behandelen en dan gaat het toch weer mis... Tip: laat dr.P in je bloed waarden checken nu je nog zwanger bent, misschien kan hij zien wat er mis gaat. Heel veel sterkte meid, *knuf*
Y30: dank je voor de tip. Ik ben afgeloen donderdag nog geweest voor intralipid in DD en ze hebben mijn bloed toen ook geprikt. Er kwam opnieuw niks bijzonders uit, NK cellen keurig 7%, volgens Pfeiffer "increased T-reg cells as prognostic good sign of a quiet immune system and developing pregnancy". We hebben nog gevraagd of hij eventueel andere dingen nodig vond om te prikken, maar hij gooit alles op T-reg cellen, als die maar goed zijn, is er volgens hem niks aan de hand... Ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is, maar wat voor keuze heb ik dan hem te geloven? Lindra, ik bedoelde inderdaad chromosoomonderzoek. We hebben donderdag een afsraak in Gent, ik zal vragen of ze nog naar het vruchtje kunnen kijken. Dank je wel voor de tip! Bedankt voor jullie medeleven, lieve meideb, dat doet me goed...
Meid wat een vreselijke onzekere tijd voor jou! Bij mijn derde foutgelopen zwangerschap hebben we (na veeeel zeuren) het voor elkaar gekregen dat er prenataal chromosoomonderzoek is uitgevoerd, deze uitslag duurde wel heeeel lang 3.5 maand en ons zoontje (slik) was perfect gezond. Ze doen het niet zomaar je moet er echt op aandringen!
Bengeltje, wat erg dat jullie zoontje gezond was en is het toch mis gegaan. Is bij jou de reden voor herhaalde miskramen gevonden? Ben je ook in Gent geweest? We gaan morgen naar Gent en nemen alle uitslagen mee die we in DD hebben laten doen. Ik hoop dat ze daarmee iets kunnen en niet alles opnieuw zullen willen testen... Als dat nodig is, doen we dat natuurlijk, maar het liefst zou ik natuurlijk alleen aanvullende onderzoeken krijgen, die bij ons nog niet uitgevoerd zijn (al hebben we al HEEL VEEL laten testen...), zodat we de uitslagen zsm hebben. Weten jullie misschien hoe lang het normaal gesproken duurt? Ik heb gister ook een second opinion aangevraagd bij Serum kliniek in Athene. Ze doen het gratis (!!), je kunt een vragenlijst invullen op hun website en dat naar hen sturen met alle uitslagen die je hebt. Ze vinden geen aanwijzing dat het aan mijn immuunsysteem ligt en denken aan misschien verborgen infecties. Dit ondat mijn man slechte zaad heeft, en ik altijd een paar dagen bruinverlies heb voordat ik ongesteld word. We zijn natuurlijk in Nederland getest om standarde infecties zoals Chlamydia, maar Serum vindt dat je ze kunt missen in normale bloed en adviseert om ze in mentruale bloed te testen (bah!!!). Het lijkt me heel sterk dat ik zulke infecties kan hebben, maar voor de zekerheid zal ik me toch door hen laten testen... In alle eerlijkheid, ik ken drie mensen hier op het forum die zich hebben laten testen, een antibiotica kuur gekregen en nu succesvol zwanger zijn... Twee dames na veel mislukte IVF/IVSI pogingen en eentje na meerdere herhaalde miskramen... Dus wie weet. Wat zou het mooi zijn, een antibiotica kuurtje en hup - succesvol zwanger! Dromen...
Zo even hier neerzetten hoe oneerlijk het leven soms wel niet is.... Kwam net een moeder van school tegen, mooi zwanger buikje maar met een peuk in haar mond !!!! Het is toch niet te geloven he ?? Hier allemaal meiden die ik weet niet wat moeten doorstaan, moeten laten, alles voor een gezond kindje en zij staat gewoon te roken met dr zwangere buik... Zul je zien dat zij dus doodleuk even een kind op de wereld zet. ONEERLIJK !!!! Zo dat lucht op
Kishka, wat vreselijk verdrietig dat het niet goed gaat. In Gent ben je zeker op het juiste adres. Heeft dr. P. echt alles onderzocht wat hij kon? Dat van Serum en menstruatiebloed heb ik eerder gehoord. Ook op de site van Fertility Friends waar je trouwens heel veel over Serum kunt lezen. Zeker een aanrader! Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe in deze moeilijke en oneerlijke tijd. Belachelijk, zo'n zwangere met een peuk! Vroeger had ik zoiets van ach het is haar leven. Maar nu weet ik niet of ik mijn mond zou kunnen houden. Zeker als ze bij mij in de buurt zou staan. Er zou een boete voor moeten komen! Wat is het toch vreselijk oneerlijk dat de babies (vaak) niets mankeren en toch de zwangerschap eindigt in een miskraam!
Hier gaat alles goed. De punctie maandag viel erg mee. Ik zag er erg tegenop. De eierstok was nog steeds een issue. Alleen toen de verpleegkundige met haar hele gewicht op mijn buik drukte, kon de arts erbij met de naald. Helaas niet alles aan kunnen prikken. De oogst was 4 eicellen van mijn enige eierstok, dus ik was best trots! Vandaag het verlossende telefoontje van het lab dat er 1 embryo was ontstaan. Morgen mag ik Ernie uit de tijdelijke opvang ophalen en in mij onderbrengen. Met een halfvolle blaas dat wordt dus lekker onconfortabel. Gisteren ben ik dan in het UZ geweest voor de IVI-G. Heel spannend. Jammer genoeg heb ik er 2,5 uur op moeten wachten. Ze waren het vergeten te bestellen. We waren uiteindelijk om 19.45 uur weer thuis. Helemaal geen bijwerkingen gelukkig. En zoo dankbaar dat het nu echt is gebeurd. Het geeft me weer een extra kans op een goede uitkomst. Morgen krijg ik Ernie terug en vrijdag ga ik naar dr. P. voor bloedcontrole. Wordt heel spannend allemaal! Aan de ene kant denk ik wat kan er nu nog misgaan? En aan de andere kant, dit is de eerste keer, misschien volgen er nog 1 of 2 keer. Wie is er nou zwanger van de eerste IVF/ICSI? Vis, vis naar goede en positieve berichten! Voel me nu al zwanger!
Tammy: wat spannend allemaal. Hop naar morgen en laat dan maar broeien dat oventje van jou ben blij voor jou en duim dat het toch van de eerste keer mag lukken. Super veel succes!
Kishka, ik meld me! Ik ben een van die 3 die met succes de AB van Serum heeft geslikt. Ik kan het je aanraden . MireillE, dat van die peuk zou ik heeeeel slecht trekken :x..... Tammy, whaaaa, spannende tijd. Laat Ernie maar lekker nestelen!
Tammy wT spannend meid, zorg goed voor kleine ernie. Kishka ik heb ook bloed gestuurd naar serum. En sinds de antibiotica kuur heb ik geen dagen bruin meer vooraf en had deze maand voor het eerst een hele heldere menstruatie, bij mij was er hidden c en een lichte infectie gevonden. Succes morgen in gent.
Bij mij is er geen oorzaak gevonden, ook niet in Gent! Maar ik vecht door! En ik heb afgelopen zaterdag een ( ja,ja menstruatiebloed)monster naar Serum verzonden!