Dank je Puckje, dat is dan wel weer hoopgevend voor mij. Wie had er verder ook last van de Utro en wanneer? Ik voelde gisteren wat steken een paar keer. In mijn schaamstreek en uitstralend naar de binnenkant van mijn bovenbenen. Maar ik kan best last hebben van de Utro. Ben ook nog steeds beetje misselijk. Vooral na de ochtendboterham. Nou ja gelukkig morgen alweer naar DD. Wanneer kun je eigenlijk een betrouwbare bloedtest doen bij IVF? Ik had afgesproken met dr. P. dat we het vrijdag zouden doen. Maar hij wil me nu eerder zien. Morgen dus. Dan zit ik op dag 11 na de punctie en op dag 8 na de terugplaatsing. Misschien nog een beetje te vroeg? Alle tips welkom!
Ik had 0,0 effect van utro. Utro is niks anders dan progesterone, die wordt door je lichaam zelf aangemaakt na je eisprong, dus je lichaam is eraan gewend en die extra hoeveelheid maakt volgens mij niks uit. Ik weet dat er meiden zijn die zeggen er last van hebben, maar ik ben er in ieder geval niet een ervan... De zwangerschapsklachten worden met name door HCG hormoon veroorzaakt. Bij mijn alle drie zwangerschappen (zucht... Wat blijft het toch vreselijk...) testte ik al zwaak positief op 10 dpo (kv 2v5 urinetest). Hij is positief vanaf 25 IU, geloof ik. Aangezien hcg elke 48 uur (gemiddeld) verdubbelt, zou je rond 12 dpo (zeg maar 12 dagen na punctie) al positieve bloedtest moeten hebben...
@Tammy: Ik had absoluut wel klachten van de progesteron, waaronder mega moe. Verder wil ik je even heel veel succes wensen voor morgen, je moet maar zo denken, zowel jij als dr.P zitten er nu bovenop, en het verhogen van de predmed kan echt helpen! Ik neem aan dat je ook nog een lipid infuus laat zetten. In de 2 weken dat mijn waarden het slechts waren ging ik twee keer per week naar DD, vanwege het extra infuus. Ik hoor wel of je ons kaartje hebt gespot, ben heel benieuwd. Heb namelijk geen mailtje van dr.P gehad, hadden we eigenlijk wel gedacht dat ie dat even zou doen. (maakt op zich niet uit, maar zou jammer zijn als hij het kaartje niet gehad heeft).
@Lindra: Even een digi knuffel. Hoop houden is zo moeilijk, maar ben het eens met Puckje, die AB kuur zou het verschil wel kunnen maken. M.b.t. cyclus in de war, tja...dat wordt dan een hele blije manlief bij jou thuis
Tammy, ik had heb ook geen last van de utro gehad. Zoals y30 zei samen met dr p en predmeds en de intralipids moeten jij en ernie het redden. Hou vol hoor en ernie zet em op. Kiskha wat is het oneerlijk, voel met je mee. Dikke knuf voor jou. Puckje en y30 dank voor de lieve woorden. Soms verdenk ik de utro er ook van dat hij mijn cyclus door de war schopt. Verder echt rotnieuws gehad vandaag, ik had dhea en amh laten prikken op eigen initiatief, amh was jaar geleden 1,3 prima volgens de prof en vandaag uitslag dat de amh 0,4 is volgens de ass in gent is dat echt laag. Ik vroeg haar of het uberhaupt nog zinvol is om verder te gaan met iui en toen zei ze dat het wel erg laag was en dat een arts mij terug zou bellen. Ik was zo verdrietig dat ik niet eens meer de tel heb gehoord ten ze later belden. Ik snap er niets van een paar maanden geleden heb ik gent een mail gestuurd en aangegeven dat mijn cyclus zo veranderd was en dat ik toch niet in de overgang was, toen kreeg ik een mail terug van een co assisitent, nee hoor mevr bla bla Was dus al wel in de overgang. Weet ff echt niet hoe verder
Lindra, jez, wat een rotbericht! Hoe kan dat nou in een keer zo snel slecht worden? Is er wel goed geprikt/getest? Ik zou vragen of je het onderzoek nogmaals helemaal over mag doen. Hoe heftig ook. Wat een drama! Ik gebruik al langer dan een jaar utro en Clomid en heb verder eigenlijk geen last gehad. Misschien zit er iets anders scheef in je cyclus of lichaam. Heel veel sterkte en ik wil je meegeven dat ik echt heel positief ben over IVF/ICSI mocht dat voor jou wellicht een optie zijn. Ik zag er zo tegenop en het is super meegevallen. Ik hoop zo voor je dat ze een fout hebben gemaakt. Dat gebeurt weet je! Mijn röntgenfoto van de HSG en gemaakte verhaaltje erbij waren niet samen gemaakt. Eileider afgesloten nee dus gewoon open. Hele dikke knuffel en geef niet op hoor meis! Misschien eerst een beker B&J? Ik denk aan je en stuur je kracht op deze soms zo oneerlijke weg.
Oh, Lindra, wat een vreselijk nieuws voor je... Natuurlijk ben je er helemaal van slag. Slik je al DHEA? Het schijnt te helpen bij lage DHEA. En ik zou adviseren eens in een Dusseldorf topic te kijken bij MMM clubs. Daar schijnen ze wonderen verrichten voor meiden met lage AMH, zelfs meiden met AMH rond 0.28 raken daar zwanger... Het zal dan alleen wel IVF worden. Maar misschien heeft het ook zijn voordelen, daarmee kunnen ze de beste eicellen en de beste embryos kiezen. In ons geval is het ook de volgende stap en ik hoop zo dat het inderdaad zal helpen... En ik wil je geen valse hoop geven, maar AMH schijnt te kunnen fluctueren. In de folliculaire fase schijnt het hoger te zijn dan in dd luteale fase. Aangezien je eisprong al is geweest, is het misschien daarom zo laag? Misschien toch opnieuw laten prikken in het begin van je cyclus? Dikke knuffel!
Bedankt voor de utro reacties. Ik wacht maar weer verder af. Heb vandaag wel gejankt de halve middag. Niet om mijn situatie maar om iets zieligs in een film. Ben erg snel emotioneel, ook de Utro. Had ik de vorige keer ook. Moet ook alleen maar comedies kijken en al het zieligs vermijden. Ben trouwens anders helemaal geen jankerd! Y30, ik heb door de verkoudheid van dr. P. dus alleen maar even een paar minuten op afstand in de gang met hem gesproken. Ik hoop morgen even te kunnen gaan zitten om het een en ander door te spreken. Hetzij niet voor deze poging maar ook al vast voor de eventuele (hopelijk niet) volgende poging. Gaat alles verder goed thuis, met Julian? Zijn jullie al gewend en hebben jullie een routine? Voor iedereen een dikke knuffel! En dank jullie wel met het meeleven!
@tammy: zijn toch goede voortekens. Ik heb 2 weken utro oraal ingenomen, daar was is zo'n 2 uurs lichthoofdig van. Geen andere symptomen. Nu moet ik de utro opsteken omdat dit beter zou zijn, ben ik gisteren mee begonnen, dus kan ik geen ervaring van opzetten, nog niet . Wanneer mag je testen? @ hier: gisteren resultaten in Gent gekregen, heb een lichte afwijking op ANF (imuumsysteem), nu moet ik utro nemen, azaflow 80mg en predisonol 10mg. Vrijdag ook de eerste baxter van Noens. Zal mij toch een iets geruster gevoel geven, denk ik. Tammy en Elpie, wanneer hebben jullie je volgende baxter? Vele groetjes aan iedereen en voor diegene die een moeilijke periode doorgaan een hele dikke digi knuffel!
Lindra, wat een schock!!! Ik heb ook gehoord dat dit kan fluctueren maar hoop dat je snel Gent aan de telefoon krijgt voor meer duidelijkheid. Misschien meteen door voor IVF dan pak je nu al je kansen, dikke knuffel en lief. En wat betreft de overgang, dat zou trouwens wel heel vroeg zijn, was mijn enige bijwerking van de utro dat mijn normale cyclus er gewoon 'onderdoor' liep. Mijn cyclus is normaal 26 dagen, met utro teste ik op dag 29, wanneer negatief stopte ik en werd ik op dag 31 ongesteld. Ik kreeg dan op dag 6/7 alweer m'n eisprong. Daardoor leek m'n cyclus door de war maar eigenlijk deed m'n eigen cyclus het gewoon super. Geteld vanaf dag 26 kreeg ik mn ei op dag 12/13, keurig dus! Ik dacht namelijk de eerst ook aan de overgang.... Tammy succes vandaag, knuffel
Succes vandaag Tammy! Bid voor mooie waardes en een positieve dr. P Lindra, Och jee, wat een klote nieuws. Ik hoop dat er -waar dan ook- snelle mogelijkheden zijn om dat lage amh een poepie te laten ruiken. Sterkte meis..
@tammy: Hoe is het gegaan? (je zult nog wel onderweg terug zijn, meestal afspraak rond 11 uur toch?) @Lindra: Wat een K** nieuws, logisch dat je daar van van slag was. Hoop zo dat de meiden gelijk hebben en het gewoon kan fluctueren. @Bdotsie: Mooi dat er meteen beleid is uitgestippeld! Bij mij was het ook ANF (of te wel ANA) en je weet hoe dat is afgelopen met prednison, ik duim dat het voor jou ook de sleutel zal blijken te zijn.
Hier alles super met beebje ze heeft ook een meting gedaan van hoofdje, buikje en bovenbeentje alles liep minstens 3 dagen voor op groei bij Niene was vooral het buikje een probleem buikje is nu geschat op 16 w 4 d, hoofdje op 16 w 6 d en bovenbeentje op 16 w 3 d Geschat gewicht is 155 gr (evenveel als Niene op 20 weken) en ruim voldoende vruchtwater. Beebje was ook superbewegelijk! En we weten met 90 % zekerheid dat we terug een dochtertje verwachten! Zijn al heel wat traantjes gevloeid maar wel heel gelukkig!
Bdotsie, mijn volgende IVI-G bezoek is of als ik zwanger ben ergens over een week anderhalve week anders weer wachten tot ik weer met IVF/ICSI begonnen ben en weet wanneer de terugplaatsing is. Ik ben er nu echt van overtuigd dat de IVI-G voor mij het ontbrekende puzzelstukje is. De Predmed zal (als het nu niet gelukt is) de volgende keer wel weer omhoog moeten. Ik ben nu begonnen met 5mg naar 10mg naar 20mg naar 35mg. En zal de volgende keer echt weer naar 40 of 50mg moeten samen met de IVI-G. Denk ik natuurlijk als ervaringsdeskundige. Moet dr. P. daar nog over spreken natuurlijk. Alf, dank je voor je lieve woorden en steun! Lindra, meid hoe is het nu? Gaat het een beetje? Hopelijk heb je al naar Gent kunnen bellen en het een en ander kunnen regelen, dikke digitale knuffel! Hier ben ik net terug uit DD. Dr. P. ging weg toen ik binnen kwam helaas. Dus geen gesprek en geen geboortekaartjes jammer. Ben benieuwd wat er nu uit het bloed komt. Uitslag hopelijk vanavond of anders morgen. Er is nog geen HCG test gedaan. Het is nog te vroeg. Dus nog steeds onzekerheid, of hoop, net hoe je het bekijkt.
Elpie, wat een supernieuws! Tammy, spannend!! Nog geen testje gewaagd? Dr. Alan Beer adviseert in zijn boek voor meiden met immunologische problemen al op 10 dpo testen. Of kun je valspositief testen door Pregnyl?
Puckje ik moet het eens na kijken maar misschien loopt mijn cyclus er ook gewoon onderdoor. Ja ik ben erg geschrokken. Dit veranderd het hele beeld. Ik heb vanmiddag toch met gent gebeld en de prof had gezegd dat we gewoon door moeten gaan met iui zoals besproken. Mocht ik anders willen dan moet ik een afspraak met haar maken en dat kan pas in juli. Volgens de prof heb je met lage amh nog steeds de beste kansen met iui???? Hoi alf en y30 thanks en hoe is het met julian en jelle? Tammy ik denk ook dat je het ontbrekende deel hebt gevonden met de ivig. Wel een hoge dosis pred krijg je nu ook vaak controle ivm infectie gevaar? Heb met gent gebeld maar is alleen nog maar onduidelijker. Thanks voor je knuf xx
Ik heb morgen voorlaatste Ivig in Gent, ergens hoopte ik dat ik tot 28 weken kon verdergaan maar Noens gaat dat nooit willen doen. Zoveel schrik dat nu alles goed loopt door de baxters, en dat dat op 20 weken opeens weer de slechte kant op gaat gaan!
@elpie: gefeliciteerd met je mooie echo! Dan zien wij elkaar morgen in Gent ? Nee, moet wel heel toevallig zijn dat we er op hetzelfde moment zijn.