Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    iedereen bedankt voor de reactie en de steun. Heb geen bruinverlies meer gespot, dus probeer me niet teveel zorgen te maken. Ook het trekkerige gevoel aan de bm is weg. De inbrenghuls heb ik in het begin geprobeerd gehad maar voelde mij daar niet zo goed bij, schaarde zo langs de wand vond ik. ik ga eens navragen wat het beste is.

Nog een goei week en we krijgen onze eerste mooie foto ;) positief denken :)

2. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bdotsie, goed hoor positief blijven denken. En ik blijf in het vervolg van die huls af. Heb hem alleen bij de eerste IVF gebruikt.

Succes meid 3 april!

Hoop, fijn in mei afrijden. Ik ga voor je duimen!

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hier ook bruinverlies gehad bij utro gebruik!! maar dat is goed gegaan!!

4. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik lees & leef met jullie mee, heb alleen niet de puf om te reageren... Werk nog heel veel nu man thuis zit zonder werk, Tammy, Lindra, Hoop dikke knuffel voor jullie en Butterfly wat fijn dat het zo goed tussen jullie gaat - dat is zo belangrijk, ik duim zo dat de eiceldonatie het voor jullie is, liefs.

Ook knuffel en liefs voor alle anderen.

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puckje, heel begrijpelijk. Let je wel een beetje op jezelf en de hotelgast! Laat puckjeman je maar lekker masseren na een lange dag! Dikke knuffel terug!

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Puckje: lief dat je aan ons denkt meis! Denk ook een beetje om jezelf he.....ik kan het wel begrijpen,nu je man geen werk heeft.
    Knuff terug

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Even ego:

WHOEHAAA, IK HEB WERK!!!!!!!!!!!! :D:D:D

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    YESSSSSSSSSSS
    vertel

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @brix: Gefeliciteerd!!! en i.d.d. vertel...

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Gefeliciteerd meid :)

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix, wat fantastisch een baby in je buik en werk! Super (als röntgenmedewerker in het Maasstad ziekenhuis:D?!).

12. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag ik met jullie meekletsen???
    M'n naam zegt waarschijnlijk al genoeg: ik ben mama van 4 sterretjes

Mijn (of eigenlijk ons) verhaal:

Juli 2010 zijn wij gestart voor een wondertje. We wisten van te voren dat er een mogelijkheid was dat dit niet zo makkelijk zou gaan omdat er bij mij in 2003 is vastgesteld dat ik endometriose en adenomyose heb.

In december 2010 werd de pijn (tijdens de sex) zooo pijnlijk dat t ziekenhuis ons meteen t ivfcircus in heeft gestuurd.

In 2011 hebben wij 2 IVF pogingen gehad, maar zonder resultaat. Omdat ik de medicatie (lucrin die ik vooraf 3 maanden moest gebruiken) om een korte rustpauze van 2 cyclussen gevraagd.

Tot onze verbazing bleek ik in januari 2012 zwanger te zijn!!! Wauw wie had dat gedacht.....
    Eerste echo bij de gyn was super, dus door naar de vk... Helaas kreeg ik bij 9 weken een bloeding en bleek ons 1e sterretje gestopt te zijn bij 8 weken.... (Meteen gecuretteerd)

In april weer zwanger!! Maar op de 1e echo bij 7 weken was te zien dat ons 2e sterretje gestopt was met groeien bij 6 weken en 5 dagen. (Mk opgang gebracht met cytotec, maar alsnog gecuretteerd en daarna ook nog met hysteroscopie restje verwijderen)

In november 2012 weer zwanger en met 5 wkn en 6 dagen weer een goeie echo, met een schitterend knipperlichtje. Alleen bij de 2e echo was t hartje zo traag dat al duidelijk werd dat ook dit sterretje t niet ging redden en dus ging t weer mis bij ruim 6 weken... (Mk opgang gebracht met cytotec niet alles verloren, vervolgens bij 2e ronde cytotec wel alles verloren)

Afgelopen januari weer zwanger!! Om niet weer teleurgesteld te raken van eerst een goeie echo en de spanningen daarom heen...
    Dus hadden we afgelopen dinsdag bij 8 wkn en 4 dgn de eerste echo, maar helaas het bleek weeeer mis te zijn gegaan bij ruim 6 weken..... ( ook nu mk opgang gebracht met cytotec niet alles verloren, 2e ronde nog niks, dus ergens de komende dagen nog een ronde cytotec, omdat m'n gyn liever niet een 3e keer wil curetteren)

Nu is het de vraag: hoe nu verder??
    Ze (m'n gyn) wil voordat ik weer zwanger word graag een hysteroscopie doen om te kijken of er geen tussenschotje in m'n bm zit en een kweek wil nemen van m'n baarmoederslijmvlies ivm m'n adenomyose.

Zijn er hier meiden die daar ervaring mee hebben????

Een heel verhaal en hoop dat t een beetje duidelijk is.....

Liefs sterrenmama

13. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel een heeeel lang berichtje :)

Ik ga morgen ff een paar pagina's proberen terug te lezen om jullie een beetje te "leren kennen"

Beetje laat nu ;)

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @sterrenmama: Welkom (helaas), je hebt al een hele geschiedenis, wat naar! Hopelijk vind je hier steun. Heel veel sterkte!! Hopelijk gaat de 3e ronde cytotec helpen.

15. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi sterrenmama

Wat erg voor je zeg, vier keer zulk slecht nieuws is niet mis. Een hysteroscopie is helemaal geen slecht idee, ze kijken dan met een camera in de baarmoeder. Ik heb er twee gehad. Het verschilt per keer hoe pijnlijk het is, de eerste vond ik best pittig, bij de tweede geen centje pijn. Je mag zelf ook meekijken, is best raar om te zien hoor!

Het zou mooi zijn als ze iets zouden vinden waar je aan geholpen kan worden omdat dat hopelijk je kans vergroot op een goede zwangerschap.

Heb je ook het standaard herhaalde miskramen onderzoek gehad?

16. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Y30: dank je we voor je welkom!!

McKenzie: ik vond de hysteroscopie heeeeel erg pijnlijk na m'n 2e mk, daarom durf ik eigenlijk niet meer zo goed. Ging echt bijna van m'n graatje in die stoel :(
    Ik heb dit ook aangegeven bij m'n gyn, en ga dat vrijdag ook zeker nog een keer zeggen. In de hoop dat ze t dan misschien op de ok wil doen onder narcose..... Aangezien ik daar 0,0 last van heb, doe ik dat veeeeel liever. En daarbij als ze dan iets van tussenschotje zien kunnen ze er meteen wat aan doen, lig dan toch al op de ok ;)

Qua onderzoeken hebben ze 2 keer t vruchtje onderzocht en heb en we een chromosoomonderzoek gehad... Alles was prima, dus dat was de oorzaak niet... Schildklier en stolling vond ze niet nodig om te testen, geen idee waarom niet....

Bij m'n laatste zwangerschap heb ik trouwens wel vanaf moment dat ik zwanger was aan de utrogestan gezeten (3xpd 2st).... Maar voor mij dus niet t wondermiddel al wil m'n gyn teen volgende zwangerschap wel weer inzetten ivm m'n adenomyose....

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @sterrenmama: stolling en schildklier onderzoek is nou juist een van de weinige dingen die in NL wel onderzocht worden, omdat het een erkende oorzaak van miskramen is. Niet af laten schepen hoor!

18. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Dat kan inderdaad, alleen moet je dan vaak wel iets langer wachten omdat er een OK geboekt moet worden.

Ik heb verklevingen laten verwijderen (en ik had een milde bicornis die is ook meteen bijgeknipt) met een ruggenprik. Was ook op de OK.
    Enige nadeel is dat je best nog even moet blijven omdat de verdoving helemaal moet zijn uitgewerkt.

Wat Y30 ook zegt: niet af laten schepen! Bij mij is uiteindelijk ook een schildklierafwijking ontdekt die volgens de arts in Gent zeker weten de oorzaak was voor mijn miskramen.

19. Marianne87

20 feb 2013
    58
    0
    0
    Lekker voor mijn schatje zorgen
    Beuningen
    Ik ben nu weer zwanger na 2 eerdere miskramen, al vraag ik me zelf nu af voor hoe lang..

20. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Sterrenmama.

Ik heb 5 miskramen gehad en de enige mogelijke verklaring daarvoor zou adenomyose zijn. Hoewel die aandoening zoals men zegt pas met zekerheid kan worden vastgesteld na verwijdering van de baarmoeder. In mijn geval hebben er 3 artsen naar gekeken en hun sterke vermoeden van adenomyose uitgesproken op basis van een mri van de baarmoeder. Klachten had ik verder niet. Eén van die artsen vermoedde daarnaast ook een tussenschotje, maar daarvan was tijdens de hysteroscopie niets te zien. Voor de adenomyose ben ik 3 maanden in de (kunstmatige) overgang gebracht om niet te menstrueren en zo de adenomyose te onderdrukken. Daarna moest ik binnen 3 cycli zwanger zijn. Omdat ik niet meer menstrueerde vanwege de kunstmatige overgang, werd iui en ivf toegepast. Dat werkte niet bij mij. Ik heb vaker gelezen van mensen die met adenomyose in de overgang werden gebracht om de kans op een goede zwangerschap te vergroten. Een kweek heeft men bij mij niet genomen, ik lees dat nu voor het eerst. Wat wil men daarmee uitzoeken?

Uiteindelijk ben ik zwanger geworden en gebleven. Bij mijn 6de zwangerschap ging het gelukkig goed. Ik hoop voor jou ook op een goede afloop.

Deel Deze Pagina