Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ben weliswaar geen Gent ganger maar Düsseldorf, maar heb op de aspirine na de zelfde medicatie gebruikt + intralipid.
    Ik ben zelf eigenwijs geweest, omdat ik dezelfde gevoelens had als jij. Ik heb de Utro gebruikt tot 26 weken (toen die termijn gehaald was, durfde ik af te bouwen) en de prednison tot de bevalling, wel helemaal afgebouwd tot 5 mg per dag. Dit laatste heb ik wel in overleg met dr.P gedaan hoor.
    Ik zou zeggen doen wat goed voelt, soms is er meer te overleggen dan je denkt.

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    HE hoe gaat het...wat een top nieuws ben zo blij voor je

Utro langzaam afbouwen 1 tablet per week
    Ik wilde pred pas bij 20 wk gaan afbouwen 2,5 per week minder
    ascal kun je blijven slikken mijn collega heeft het tot dr bevalling gebruikt volgens mij of ook tot 20 wk vraag het wel effe

3. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    McKenzie, wat fantastisch nieuws, heel erg gefeliciteerd en fijn dat je door die eerste drie maanden heen bent! Succes met de medicatie, ik kan je er niet over raden. Hopelijk vind je een goede oplossing en hier zijn genoeg ervaringen.

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    #1624 Brix, 13 jul 2013
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
    Hoi McKenzie,

Ook hier nog maar een gefeliciteerd voor jou! Wat fijn dat je het eindelijk 'gehaald' hebt!

Ik heb van Gent alleen maar Utro voorgegeven gekregen, die heb ik tot 12wkn gebruikt.
    Na 12 weken heeft je placenta de aanmaak van Utro overgenomen, het is niet nodig het langer dan dat te gebruiken.

Aspirine ben ik op eigen houtje gaan slikken, omdat ik MTHFR heterozygoot ben. Gent vindt dat geen oorzaak voor miskramen, zij vinden dat alleen de homozygote vorm van invloed is, maar ik las daar hele andere verhalen over op internet. Dus slik ik wel aspirine. Beetje eigenwijsheid icm inlezen en eigen gevoel. Ik durfde na 12wkn niet te stoppen, omdat ik bang was voor groeiachterstand (mijn dochter woog bij de geboorte slechts 2640 gr) of erger... door de MTHFR. Ik heb toen ook even overlegd met Serum en zij adviseerden pas te stoppen bij 36 wkn. Dat zou ook mijn advies aan jou zijn. Ik weet dat jij geen MTHFR hebt, maar ze testen in Gent niet op alle mogelijke stollingsstoornissen, wie weet wat je bij je draagt zonder het te weten? Niet later stoppen dan 36 wkn, want anders heb je last van het bloedverdunnende effect tijdens de bevalling en zou je teveel bloed kunnen verliezen.

Inmiddels heb ik gister groeiecho gehad en zoontje is een grote jongen, qua geschat gewicht op de p90-97. Dat is zo'n verschil met het schrielkipje dat dochterlief bij de geboorte was, dat bevestigt voor mij dat de aspirine wel degelijk effect heeft.

Prednison heb ik gelukkig niet nodig gehad, dus daar kan ik je niet in adviseren.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @mckenzie: Was ik je toch helemaal vergeten te feliciteren, sorry meid en alsnog super gefeliciteerd!!

@brix: 30 weken alweer! Schiet mooi op.

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, nog bedankt voor al jullie steun!

Alle nieuwe dames, welkom! Ik ga jullie verhalen later lezen.

Brix, je gaat opschieten. Wat fijn dat alles goed gaat!

Butterflystars, meid hoe is het?

Hier komt ik langzaam weer boven. Ik ben behoorlijk ziek geweest, vrijdag laat begonnen en gisteren vreselijk. Nu gaat het gelukkig weer beter. Maar ik ben nooit ziek, koortsig en alle andere zaken die erbij horen. Dus toch wel fijn. De Enbrel injectie is een week geleden dus wellicht werkt die beter om het immuunsysteem te onderdrukken dan de Prednisolon. Donderdag naar dr. P.

Nu wachten op Auntie Flo. en dan hopelijk wel weer verder.

7. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie tips en adviezen! En erg lief ook alle felicitaties.
    Super fijn!!

Butterfly en Tammy, ik hoop dat het er ook heel snel voor jullie iets zonniger uit gaat zien en dat jullie wens in vervulling mag gaan!

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier ook de "tot nu toe" magische cocktail van Ivig, aspirine, clexane en utrogestan. Ik neem nog steeds de aspirine (tot week voor de bevalling) en de clexane tot 24 uur voor de bevalling
    Ook de utrogestan gebruik ik nog steeds .... bovenop een hele mix van actieve B vitamines, zwangerschapsvitamines, vitamine D, omega 3 ....

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en vandaag nog exact 30 d en ik kan ons meisje hopelijk knuffelen!

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Tammy: Ja, dan is het zowaar een beetje fijn om ziek te zijn;)

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee, Auntie Flo logeert weer bij mij. Op naar een goede en steroïdenvrije cyclus, een goede eisprong en een super terugplaatsing!

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Heel veel succes Tammywynet!

13. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Tammy duim duim, you go girl!!!
    Dit gaat hem gewoon worden, ik voel het!

@ de rest, hoe gaat het? Het is zo rustig hier..

@ hier alles o.k. Aanstaande vrijdag weten we of we een jongetje of een meisje krijgen!

14. Alf

Alf Niet meer actief

Nou Tammy, ik smeer de duimen alvast.. hoop zó dat je inspanning deze ronde eindelijk beloond zullen worden!

Dreamz, succes en veel plezier morgen!

15. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Dankjewel Alf :) Morgen meer nieuws! :)

16. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Dreamz3, ik gok op een meisje bij jou

17. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Elpie, ik heb ook zo'n voorgevoel :)

18. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamz, wat spannend!!!!! Alles is vast goed, maar ben superbenieuwd, hopelijk deel je het hier. Heel veel plezier morgen!

Elpie, dank je wel. Ik hoop dat je het nog een beetje uit houdt met deze warmte.

Ja de duimen mogen weer gesmeerd worden. Na wat bruine valse starts is het vandaag dan echt D-Day. En hoe! Maar ik ben blij. Vandaag bij dr. P. geweest en ja wat ik al dacht, de Enbrel werkt dus beter bij mij dan die ***Prednisolon. Daarom was ik ziek. Wat betekent dat ik straks wel weer een kluizenaarsbestaan zal moeten leiden om niets op te lopen. Maar hee, mijn HDD recorder is weer gemaakt en ik breng dat offer graag. Morgen naar de sportschool. Nog even een paar weken genieten.

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Dreamz: ik duim mee voor een super leuke echo morgen!

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Veel plezier vandaag Dreamz! Hopelijk zien ze het bij jullie wel in 1x goed. Hugo was eerst een meisje. ;):D

Hier weer nieuwe ronde gestart vandaag. Moeten toch even beter ons best doen...wereldse anticonceptie, zo'n moeilijke slaper. ;)

Deel Deze Pagina