@Elpie: Succes, en daarna heel veel genieten!! @Moesch: Long time no see , jullie gaan dus voor een derde, spannend weer! Met Asherman wordt je meestal minder makkelijk zwanger, maar het kan wel voor zover ik weet. Geloof alleen dat het dan meestal niet goed gaat omdat je baarmoeder niet goed mee kan groeien. Als je Maria999 een berichtje stuurt zal ze je vast meer kunnen vertellen.
Hoi y30, Tijdje geleden hè hahah.. Ja werd perongeluk zwanger, wat een miskraam is geworden.. En nu willen we toch graag een derde hahah.. Als t lukt natuurlijk.. Maar goed,. Ik vind t echt vreemd dat m'n menstruatie's zo verandert zijn.. Verlies nu enkel bruin.. En Miss 1 dagje rood bloed.. Kan er nog N andere reden voor zijn buiten asherman?
Miskraam kwam ook moeizaam op gang,, heb zeker 2 weken bruinverlies gehad met krampjes.. Toen naar de gyn geweest.. E toen zij wat aan m'n bmm ging rommelen en wat open rekken toen kwam t pas op gang..
Elpie, heel veel sterkte en succes en eindelijk is straks het lange wachten en in spanning zitten voorbij! Meleka, ik heb even op de link gelezen wat een vervelende aandoening. Gelukkig heeft jullie kleintje 'geluk' gehad. Brix, het gaat voor jou ook opschieten! Hopelijk voel je je goed? Moesch, ik heb de laatste tijd veel gegoogled omdat mijn cyclus ook niet goed is en kom veel tegen van zwart bloed. Ik heb dat niet maar mijn hele hormoonhuishouding is helemaal ontregeld en ik gebruik nu kruiden om eerst zelf te proberen de zaak weer op orde te krijgen en ik doe ook acupunctuur erbij. De kruiden die ik gebruik (op aanraden van drie anderen) zijn Maca en Angus Castus beide van De Tuinen en Milk Thistle van Solgar. Hier, zoals boven geschreven, ligt mijn hele cyclus al sinds de vorige maand volledig overhoop. De eisprong is zo hevig! Elke dag een week lang een beetje rood helder bloed en later beetje bruin verloren. Nu heb ik vorige week de kliniek gebeld en zij zei daar dat het komt door de IVF/ICSI behandelingen, de hormonen en het aanprikken van de eierstok. Zijn er anderen die hier ook ervaring mee hebben en waarbij het later weer goed kwam? Samen met het bloedverlies heb ik veel last gehad van krampen. Heel vervelend en pijnlijk! Daarom zit ik nu dus aan de kruiden.
Dag allemaal, @ Elpie: wow wat heerlijk, spannend maar de zwangerschap zit er bijna voor je op ! En Hoop, wat een fantastisch nieuws, ik duim voor je dat je een mooie echo zult hebben met een kloppend hartje !! Ben ook benieuwd hoe het met Lindra, Mamavh, Tammywet, poppetje en Kishka is, natuurlijk ook benieuwd naar de andere verhalen ! Ik hoop dat het goed met jullie gaat ! Ik ben even stil geweest op het forum, het is even niet goed met me gegaan. Was erg teleurgesteld na ons bezoek aan dr de Sutter.... Inmiddels weten we nu dat de chromosoomdeletie die ik en mijn overleden dochtertjes hadden/hebben niets te maken hebben met hun overlijden. In tegenstelling tot wat Prof de Sutter dacht... De deletie (ik mis een ienieminie stukje op chromosoom 6) is ook bij mijn moeder teruggevonden en zij verkeert, net als ik , in goede gezondheid. Verder vertelde de klinisch geneticus ons dat ze bij onze dochtertjes geen afwijkingen of syndromen hebben gevonden, helemaal niets wat zou kunnen wijzen op hun doodsoorzaak... Ze vertelde ons dat ze echt van mening waren dat de deletie niet de doodsoorzaak is, al geven ze nooit 100% garantie, dat doen ze nooit. De deletie staat in ieder geval niet in de weg mbt een volgende zwangerschap. Dat stukje hebben we nu ook afgesloten en ben ik me verder in gaan verdiepen in wat dan wel..... Ik ben van mening dat het toch met de doorbloeding van de placenta te maken heeft gehad.... Toch iets met mijn stolling, ben ook heterozygoot voor de c667t mutatie (MTHFR). De a1298c is nooit getest en ik heb ook mijn twijfels over de factor V leiden , mijn resistentiewaarde was 2,5. De grens hiervoor ligt op 2. Maar ik weet dus niet of deze waarde kan fluctureren. Er is nooit specifiek op het gen getest. Als de waarde boven de 2 ligt, zou er sowieso geen sprake zijn van factor V leiden. Verder heb ik echt een aantal verhalen gelezen op met name amerikaanse forums waarbij vrouwen na meerdere late miskramen/doodgeboortes (soms wel 4!!) toch nog een gezond kindje hebben gekregen na gebruik van clexane (daar heet het Lovenox) en aspirine, ook zonder duidelijke diagnose. Hier op het forum heb ik ook iemand gevonden die zelf geen stollingsafwijking blijkt te hebben maar die nadat haar vader een longembolie heeft gehad, haar zus daaraan is overleden en zij zelf een kindje heeft verloren (zonder oorzaak, kindje was ook normaal op groei) nu toch een bloedverdunner heeft gekregen nu ze zwanger is omdat haar artsen zeiden dat maar een klein bloedstolseltje fataal kan zijn, ook al is deze niet gevonden.... Jullie raden het al... ik wil ook bij een volgende zwangerschap dit gaan gebruiken, samen met aspirine, utrogestan en de speciale vitamines (ik heb ze van Thorne basic prenatal) ivm de MTHFR. Nu heb ik volgende week een afspraak met mijn gynaecoloog om dit te bespreken. Hebben jullie nog tips voor mij hoe dit het beste aan te pakken ?? Ik vrees dat ze het niet wil gaan voorschrijven dus ik moet met goede argumenten komen.... Ik hoop dat jullie met me mee willen denken.... Lieve groet voor iedereen hier !
@MireilleE: dank je wel voor je lieve berichtje! Ik hoop oprecht dat er voor jou(jullie) ook een goede zwangerschap weggelegd is! het is moeilijk wat betreft het voorschrijven van bepaalde medicatie door de gyneacologen. Ik weet dat er hier vrouwen zijn die zelf medicatie kochten via internet. Ikzelf heb daar geen verstand van want ik heb die nooit nodig gehad. Hopelijk kan iemand je hier verder helpen. Ik hoop oprecht dat het je op deze manier lukken gaat.
Thnx voor de reacties! Vandaag dan wel normaal ongesteld na lange tijd . Hierna weer ervoor gaan en kijken hoe t loopt.. Ik word gelukkig wel snel zwanger.. Alleen blijven ze niet echt plakken.. Maar goed, we blijven proberen!
Elpie: heel veel succes! Nog een paar daagjes en ge hebt uw prachtige dochter vast Aan alle andere, zwaai
ja ze staat haar eitjes af Kosten 7000 pff Gelukkig wil gent een aantal dingen in Ned laten onderzoeken anders is het gewoon te duur. Mijn huisarts vraagt alle onderzoeken aan
@Moesch: Ik heb ooit ovarium comp. gebruikt om mijn cyclus te reguleren, is een antroposofisch middel. Hopelijk kun je snel verder, want als die wens er eenmaal weer is... @Butterfly: Laat je niet te veel afschrikken door de kosten. Mijn traject in duitsland heeft incl. reiskosten zo'n 9000 gekost, maar ziektekosten incl. reiskosten die buiten je verzekeringsdekking vallen kun je opgeven bij de belasting dienst, je krijgt dan zo'n 40% terug. Dat scheelt dus een hele slok op een borrel Ik kijk vaak naar Julian en denk dan, dit is toch de beste 5000 euro die ik ooit uitgegeven heb
@Butterfly: wat fijn dat er bij jullie eindelijk schot in de zaak komt. Wat jammer toch dat het zo verschrikkelijk duur is,maar tis wel voor een hele goeie zaak Lief dat jullie naar mij vragen dames. Het gaat goed met me. Ik voel me wel vrij rustig ook. Tuurlijk ben ik ook onzeker en bang af en toe,zeker als ik naar de wc moet. Ik heb behoorlijk zere borsten en moet heel veel plassen. Ook ben ik best moe. Wel fijn om wat klachtjes te hebben