Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ff tussendoor n berichtje. Heb nog niet terug gelezen.
    Vanaf dinsdag ga ik aan de insuline. Dieet was niet genoeg. Waardes waren gemiddeld nog rond de 8 en in de ochtend 5.6 dus te hoog.

Mag je met insuline weer iets normaler gaan eten. Vind dat telkens in kleine porties zo vervelend.. Ben heel de dag alleen maar bezig met eten zo. Ik heb liever 3 grotere maaltijden en tussendoor n stuk fruit.
    Ga ook vragen of ik in de ochtend weer een kop koffue majen met een iniemiini beetje suiker.. Heb heel de dag hoofdpijn als uk dat niet heb gehad.
    Verder veek gestress over 6 dagen op vakantie en moet nog zoveel doeb en dan nog het prikken met insuline ingesteld krijgen..

2. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Moesch ik eet gewoon normaal hoor, anders vreselijke honger! En elke ochtend trakteer ik mezelf op een koffie verkeerd met een beetje suiker hoor!

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ja ik vind t dieet ook erg zwaar moet ik zeggen:p heb cravings voor magnum ijsjes en chips maar dat mag ik niet :'( hahaha.. Hoop nu met de insuline wel wat te mogen zondigen... Als ik toch aan de insuline moet :( zi er wel tegen op elke dag dat geprik....

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Balen moes

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moesch.. balen ! Ik ben vandaag begonnen met 4 spuiten. Is even wennen weer. Je kan best straks 3 x een maaltijd pakken en dan 3 tussendoortjes. Is even kijken hoe je lijf daarop reageert .

Stel je wil een keer wel ijs , dan kun je dat beter bij je maaltijd pakken en dan evt iets meer eenheden spuiten.

Als je het fijn vind om via whats app bijvoorbeeld je ei op vakantie kwijt te kunnen dan gil maar. Samen weet je meer als alleen toch.

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moesch.. balen ! Ik

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @bengeltje en BS: super dat alles goed was!

@bumbaa: mooie stijging!! En moeite met echo plannen is echt heel normaal. Het is ook eng! Ik merkte bij mij dat ik de eerste twee echo's met mijn gevoel zo afgeschermd maar ook gefocust op afwijkingen er heen ging dat ik bijna niet hoorde dat het goed nieuws was. Ik was zo bezig met mee kijken op het scherm of alles er wel normaal uit zag en mee rekenen of termijn wel klopt etc.
    Veel succes met afspraak plannen en daarna dagen aftellen.

8. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi nijn ja je hebt geluk denk ik :) ik pas 20 aug. toen ik er was kon ik ook 2 weken daarna ofzo was er ook iemand uitgevallen maar helaas kon de hysto niet ervoor dus dat ging niet door. Ik blijf het vragen of ik eerder mag :).

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    #189 OZ2014, 12 jul 2014
    Laatst bewerkt: 12 jul 2014
    Nijn trouwens ik weet niet eens hoor of ik een eendebek had met die hysto? volgens mij niet hoor. Het is natuurlijk allemaal niet echt charmant hoe je erbij ligt maar goed was in 10 minuutjes voorbij. Vooral dat water wat eruit drupt is irritant haha. Dat doen ze zodat ze het goed zien daarbinnen. De vorige die ik had duurde een uur :( was toen met weefsel verwijderen. Het lange liggen was echt vervelender een uurlang dan wat ze aan het doen waren. Dus als ik hysto hoor denk ik Kom maar op :)

10. Alf

Alf Niet meer actief

Mijn hystero's waren zonder eendenbek :D

Ik geloof dat ze in het kader van de infectie preventie steeds meer disposable bekken (van plastic, voor eenmalig gebruik) en die gaan zoveel makkelijker naar binnen!

11. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Die hysterio zie ik ook echt tegenop, maar die is standaard in Gent volgens mij. Jullie hebben me in ieder geval weer een beetje gerustgesteld dat het waarschijnlijk zonder eendebek is. Dat vind ik toch echt zo'n verschrikkelijk ding. Brrr.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat in de bijsluiter van Utrogestan staat dat ik het niet mag gebruiken i.v.m. de herpes gestationis die ik heb gehad. Hebben jullie allemaal utrogestan gekregen in Gent?

Zit nu op dag 15 en nog geen eisprong in zicht...cycli sinds laatste MA was 42-39 en nu gaan we weer richting de 35 ofzo...

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Fijn dat de echo's goed waren Bengeltje en BS!!

Ik had via google gezien dat er een eendenbek werd gebruikt bij een hysteroscopie. Maar wie weet is het helemaal niet nodig.
    Hebben jullie pijnstillers van te voren ingenomen???
    Mij hebben ze er eigenlijk helemaal niets over verteld, dus alle info is welkom ;)

Marjol, ik heb wel nu al utro gehad in Gent. Misschien zijn er nog alternatieven die jij wel mag gebruiken.

13. Alf

Alf Niet meer actief

Nijn Ik kreeg advies om naproxen te gebruiken. Vanaf de avond van te voren elke zes uur om de spiegel hoog te houden. De tweede keer was ik dat dus vergeten :) maar beide keren serieus weinig van gevoeld. Het in die beugels voor joker liggen vind ik honderd keer erger dan de hystero ansich.
    Probeer je niet te nerveus te maken, laat het gebeuren. De opening naar je bm is een kringspier. Hoe beter je kunt ontspannen (easy to say, i know..) hoe makkelijker het gaat.

14. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was de hysteroscopie ook zonder eendenbek !
    Ik kreeg wel het advies om een half uur van te boren 2 naproxen in te nemen.

Marjol. .wat balen dat je ei nog niet in aantocht is.

15. Alf

Alf Niet meer actief

Nijn de hysteroscoop zelf zit er vervaarlijk uit. Echter, het stukje wat naar binnen gaat is maar klein. De kijker zelf blijft buiten.
    De scoop is een dunne staaf (zo dik als een pen ongeveer) met op de punt een camera plus lampje. Er zit ook
    een warm water straal op om je bm schoon te spoelen en goed zicht te krijgen. Op een scherm naast je kun je meekijken naar de binnenkant van je bm. Erg boeiend vond ik dat. Wat je voelt is een lichte kramp van je bm, bij mij een mini menstruatie gevoel en voortdurend warm water van uit je vagina stroomt. Vreemd tegennatuurlijk gevoel, maar niet pijnlijk at all.

Ik kreeg mijn eerste van de drie met ruggenprik op de ok, dat sloeg écht nergens op! De andere twee poliklinisch in Spaarne en ik zou (en ga, zes wkn na ks) het zo weer doen.

Als je meer vragen hebt, shoot! :D

16. Alf

Alf Niet meer actief

Oh, en zorg dat je voor je afspraak echt niét zwanger kunt zijn! Dan doen ze het nl pertinent niet. Ze kijken/spoelen ook -vaak- je eileiders na en een evt bevruchting zou dan op de verkeerde plek kunnen belanden. En annulering zou zonde zijn van je reis!!

Ik was na de hystero met eileideronderzoek overigens zwanger in een wip. Letterlijk ;)

17. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaha zwanger in een wip :D

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hahahaha!

Bedankt voor je uitleg!! Ik ben nu een beetje gerustgesteld en hopelijk ben ik dan een beetje ontspannen.
    Zwanger kan ik dan in ieder geval niet zijn, want ik sla deze ronde even over zodat het onderzoek door kan gaan. Ze hebben ook helemaal niet gezegd dat je niet zwanger mocht zijn, maar lijkt me wel belangrijk.
    Ik verwacht ieder moment mijn eisprong, dus dat zou echt precies uitkomen met die hysteroscopie.

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij vroegen ze het ook pas toen vlak voor de hysteroscopie. Wij gingen ook een ronde overslaan. Maar slechte zaak dat ze dat niet duidelijk laten weten vooraf.

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heb je dit aangeven bij je arts te Gent? En anders zou ik dit even mailen morgen als ik jou was.
    Ik kreeg het recept voor utro via Gent, maar later ook via mijn eigen huisarts.
    De utro zelf haalde ik bij mijn eigen apotheek

Deel Deze Pagina