Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @Bengeltje: ik heb nog geen utrogestan gekregen hoor, maar dat is zo'n beetje het enige middel wat men evt. nog wel wil voorschrijven bij herhaalde miskramen. Ik was een beetje aan het googlen op herpes gestationis en herhaalde miskramen e.d. en zodoende kwam ik hierop. Heb het overal al aangegeven dat ik dit heb gehad.
    Het voelde even als een domper omdat ik dit dan waarschijnlijk niet ga krijgen :( mag ook geen enkele anticonceptie meer met hormonen er in. Voor mij blijft er alleen een koperspiraal (naast condooms uiteraard) over als anticonceptie.
    Enige wat helpt als je onder de uitslag zit is prednison. De kans dat ik dus ergens in het 3e trimester aan de prednison moet is erg groot. Ik hoop dan ook dat ze dat in Gent straks wellicht willen voorschrijven in het 1e trimester. Nog 3,5 maand wachten.

2. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjol, zijn de Progesteron injecties niets voor jou? Ik kreeg vaak kramp nadat ik de bollen ingebracht had en toen ben ik ze als zetpillen gaan gebruiken maar ik had niet het idee dat ze goed werkten zo.

Ik had ampullen meegebracht uit Athene vorig jaar en nu ben ik afgelopen keer progesteron gaan spuiten en dat werkt wel.

Helaas niet zwanger maar mijn PMS en voortijdig bruinbloedverlies en buik en rugpijn zijn veel minder en verlies heb ik nog niet gehad. Dus dat werkt bij mij wel supergoed.

De injectie zelf is niet echt fijn om te zetten maar als je het in je bilspier doet is het wel te doen. Zeker als je partner het kan doen. En het is eens per dag.

Ik zou zeker daar eens naar vragen.

3. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @tammy: bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik het niet mag hebben i.v.m. de stofjes die er in zitten. Ben blij dat ik dit nu zelf al gevonden heb, kan ik dit meteen in Gent voorleggen. Blijf toch denken dat dit wellicht iets met die herhaalde miskramen te maken heeft al blijft men (hier) maar roepen dat dat toch echt niet zo is.

4. Alf

Alf Niet meer actief

Het is wel frappant iig marjol Waarop baseren ze hun mening dat het niet kan?

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @Alf: Uit studies zou blijken dat er geen verhoogd risico op miskramen is. Maar het betreft hier een aandoening die ongeveer 1:50.000 zwangeren treft dus er is ook maar heel weinig onderzoek naar gedaan. In sommige stukken die wat ouder zijn vindt men wel een verband tussen herhaalde miskramen en Herpes Gestationis. Het is een auto immuun reactie op een bepaald eiwit wat in de placenta zit.
    Het is op zich wel weg, behalve op mijn knieën. Daar heb ik eigenlijk altijd jeuk.

6. Alf

Alf Niet meer actief

marjol ik las het. Over auto immuun dus. En juist daarom vind ik het zo stom dat ze het meteen weg wuifen. Er weten hiet inmiddels wel hoe de alarm bellen gaan rinkelen bij immuun problemen. Ze weten in NL iig gewoon onvoldoende, dús bestaat het niet lijkt wel.

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjol, en Pregnyl spuiten, zou dat wel kunnen? Ik lees overal dat er ook dames zijn die dat bij blijven spuiten tot in de zwangerschap.

Balen zeg, wel supergoed dat je het zelf gevonden hebt. Het blijft een strijd die je toch vaak alleen strijdt:(.

8. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb advies nodig. Ik heb nu progesteron gespoten en mijn PMS is stukken minder. Er is geen bruinverlies en de buik- en rugpijn zijn veel minder en ook minder frequent.

Dat geeft mij het idee dat ik in het tweede gedeelte van mijn cyclus na mijn eisprong progesteron tekort kom en daardoor al deze klachten ontwikkel. Of te wel mijn hormoonhuishouding is best nog een rommeltje.

Nu zat ik te denken dat een HSG misschien een goede oplossing zou zijn. Dan wordt mijn eileider doorgespoten en heb ik veel meer kans om zwanger te worden. Ik heb twee keer eerder een HSG gehad en was direct de maand erop zwanger.

In de kliniek waar ik zit doen ze alleen schuimecho's. Dat is vast niet hetzelfde. Ik heb in Duitsland ooit een waterecho gehad. Misschien is het daarmee te vergelijken. Dat was een ramp overigens.

Alleen doen ze die schuimecho een paar dagen voor de IUI. Maar in mijn geval, met al mijn immuun issues, lijkt het me niet zo'n goed plan omdat de immuun aggressors dan nog sterker aanwezig zijn omdat ze al wakker zijn geschud door de schuimecho?

Waar zouden jullie op in zetten en wat is jullie mening hierover? Ikzelf zou graag de HSG doen en dan een maand overslaan maar heb geen ervaring met een schuimecho en zeker zo dicht op de IUI maakt me huiverig.

Ik heb nog twee IUI's en dan niets meer dus ze zijn erg kostbaar voor mij, letterlijk en figuurlijk!

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik zou wachten idd

10. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Kort berichtje hier, ben blijven bellen naar Gent of afspraak eerder kan en kan nu 6 augustus (ipv 20 aug) :). Eerder kan echt niet aangezien Dr. S pas 4 aug weer terug is van vakantie. Maar toch blij ermee :) Betekend dat we deze ronde niet over hoeven te slaan, zou rond de testtijd dan toch bij haar zitten en de Pred komt via Dr. P dus kan daar zo en zo mee starten. Heparine via hier maar wil toch graag haar advies over alles en hoe nu verder.

Fijne zonnige dagen voor iedereen!

11. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Tammy kan je helaas geen advies geven, lijkt wel een goede oplossing die HSG aangezien het je al 2 keer daarna een zwangerschap heeft opgeleverd maar hoe zit je nu in cyclus? Zou het uberhaupt nog te doen zijn deze maand? Anders deze maand overslaan en voor volgende maand inplannen (en heel hard hopen dat het de volgende maand natuurlijk niet meer nodig is ;))

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oz zo dat is lekker. Gaat de S op vakantie;)

13. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    BS haha yes denk dat ze echt weg is, op zijn belgisch op verlof zoals ze het zeiden ;) Is ze daarna helemaal uitgerust en klaar voor het advies ;)

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Tammy ik zie het verband niet tussen hormoonproblemen en een HSG? Als jij al 2x eerder een HSG hebt gehad dan neem ik aan dat je het vond meevallen (ik dus eeeeeecht niet doe dat ook nooit meer) maar dat betekent meestal ook dat er niet echt iets schoon of open te spuiten was. Want als dat wel zo is dan is het vaak echt wel pijnlijk. Ik vraag me af hoe het kan dat je na die HSG steeds zwanger bent geraakt. Op zich apart.

15. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, nee hoor HSG is geen pretje. De eerste keer viel mee omdat de gyn wist wat ze deed en heftige pijn van ongeveer 20 seconden.
    De tweede keer (en derde keer want die eikels deden het twee keer omdat ze dachten dat het de eerste keer mislukt was) werd gedaan door een stagaire en dat ging dus drama! Ik heb vreselijk gebloed en veel pijn gehad en mocht zelfs niet naar huis.

Bij de HSG spuiten ze je eileider schoon en dat heeft een gunstig effect op een volgende bevruchting en de reis naar de baarmoeder. Het is bewezen dat de meerderheid van de vrouwen er 6 maanden lang effect van heeft. Na de eerste keer was ik direct zwanger en 4 maanden later weer. Hetzelfde met de tweede keer. Toen duurde het 2 maanden en 2 maanden later was ik weer zwanger.

In Barcelona zeiden ze vorig jaar dat ze met een mini curretage vaak de hormoon huishouding weer op orde kregen. Vandaar mijn gedachtegang over de hormonen en de HSG.

Morgen overleggen met dr. P.

16. Alf

Alf Niet meer actief

Tammy, In Spaarne deden ze eileider doorspoelen en op de echo zetten via hystero met schuim. Pijnloos

17. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm, dat klinkt wel aanlokkelijker maar deden ze dat dan ook een paar dagen voor de IUI? Daar ben ik een beetje bang voor. Voor de agressieve cellen die dan al in full gear aanwezig zijn voor de IUI. En dat ze dan direct aanvallen.

18. Alf

Alf Niet meer actief

Ik heb geen IUI ervaring, maar iig vóór je eisprong. Bedoel je dat?

19. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de eisprong.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb ook een HSG gehad ;) daarom zei ik dat doe ik echt nooit meer!! Vind het knap dat jij het vrijwillig nogmaals zou doen dan!

Deel Deze Pagina