Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Dubbel :(
    Fijn dat je weer door kunt iig.. knuffel!

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn. had jij al iets gehoord van Dr. S? had ik jou nog laten weten over die thee al? Is van Jakob Hooy kan je bestellen via internet, losse blaadjes. Deze manier is hij puur en kan je met thee ei 3 kopjes per dag drinken. Wel stoppen na eisprong (kan baarmoeder teveel activeren). Wist niet meer of ik het al gezegd had :)

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, wat vreemd zeg allemaal.

Tammy, gelukkig het nu doorgebroken, aanrotzooien is idd ook niet alles. Maar wel ontzettend balen allemaal hoor.

Oz, toevallig dat je het nu vraagt, ik heb net een mail gekregen van de S.
    Ik had een hele mail getypt en ook gevraagd of je wel zwanger kan worden als dat hormoon zo lang hoog blijft wat die ovutesten postief maakt.
    Helaas geen antwoorden op mijn vragen gehad, alleen dat ik een afspraak moet maken als die ovutesten onbetrouwbaar zijn en een zwangerschap uitblijft. Dan gaan we bespreken hoe nu verder.
    Ik weet dus niet of ik nu een afspraak ga maken, het is zo lastig om dat steeds te regelen met mijn werk. In augustus heeft ze gezegd dat ik het 4x ofzo zelf mag proberen en dan terug moet, dus dat zou betkenen dat ik het nog wel 2x zelf kan proberen.
    Wil zo graag zelf zwanger worden, dat is altijd gelukt. Waarom is ineens alles anders geworden en lukt het niet meer :(

Over die thee had je al verteld :) Ik heb nu ook maca in huis, las dat het voor mannen ook goed is. Hij gooit het nu door z'n yoghurt. Geloof er niet in, maar wil toch alles proberen, aangezien het bij hem ook allemaal niet zo in orde was.
    Als ik het ook ga gebruiken, zou je dan die thee en maca samen mogen gebruiken?

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Tammy, inderdaad dubbel...knuff

Nuage, ook vreemd die symptomen. Hoe is het nu?

Y30, jij al bij de dokter geweest?

Nijntje, dat mag volgens mij gewoon samen hoor.

OZ, hoe is het met jou?

Hier alles goed. Vandaag 4.2 weken (of 4.5 als FF gelijk heeft). Vanavond naar de VK. Hopelijk geen preek over mijn gewicht en dat ik max zoveel mag aankomen. Daar heb ik niet zo'n trek in, maar mss valt het mee. :)

5. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn, ik snap dat gent super ver is en lastig te combineren mij gaf het wel rust om 1 cyclus te volgen dan weet je wel zeker dat je eisprong hebt. Je zou het ook in Leiden kunnen vragen of ze dat willen doen.

Maca heeft mijn man ook, you never know ;) Maca heb ik zelf niet gedaan, ik merkte toen met teunisbloemolie enzo dat het mijn cyclus vertraagde dus ik blijf nu weg van zaken die hormoon kunnen beinvloeden.

Mykel spannend! Al vroeg die intake :) Ik blijf in ziekenhuis en gyn hier al gesproken dus 22 oct eerste check. Hoop zo dat er iets zit dan..... Loop mezelf gek te maken, voel ik mijn boobs nog of niet arggg ;).

Tammy knuffel!

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn, ps ik zou die afspraak trouwens wel maken, de wachtlijst is zoo lang bij Dr. S je kan altijd afbellen als het hopelijk niet meer nodig is :) anders kun je op dat moment toch nog gaan.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oz, ik zal het vanavond thuis bespreken of we wel alvast die afspraak maken.
    Teunisbloem was bij mij ook geen succes. Korte cyclus maar ook een hele korte lf. Monnikspeper was wel goed voor mijn cyclus maar werd niet zwanger toen. Misschien toch maar die maca nemen volgende ronde. Maak nu shatavari potje op. Werd ik een jaar geleden zwanger mee.

Mykelti, jij mag vroeg naar de vk zeg! Succes vanavond.

8. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, pas wel op met de maca. Ik heb alles geprobeerd, Teunisbloemolie, maca, Shatavari en nog een paar dingen die ik niet meer weet. Overal van ging mijn cyclus van de leg. Met de Maca merk je het wel. Dan zou ik gelijk stoppen. Maar hopelijk gaat het jou iets opleveren.

Hier, afspraak gemaakt volgende week maandag in het Noorden. Ben benieuwd. Ik wilde eerst mijn afspraak in het UMCU afwachten. Dan kan ik wellicht zeggen dat er een spruw/schimmelinfectie zit, die een volledige innesteling dwarszit. En daar is niets aan gelogen.

Anders maak ik een telefonische afspraak in Kopenhagen. Heb al antwoord gehad van de arts daar.

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    HMMM...is inderdaad niet bemoedigend:(

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Als ik google lijkt het iets heel veel voorkomends wat met hormoonbehandeling op te lossen zou zijn.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    #2471 Y30, 13 okt 2014
    Laatst bewerkt: 13 okt 2014
    Domme vraag misschien, maar wat zou hij er mee doen dan? Ik meende dat meiden speciaal naar dr. E gingen voor baarmoeder problemen, schotten en Asherman e.d.
    Heeft hij hier ook een specifieke behandeling voor?

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Mooi dat je vlot terecht kon bij VK!

Ik heb 3 november een afspraak bij eigen gyn, heb ik alleen weinig aan, want ben inmiddels ongesteld en de cyclus waaraan ik 3 nov bezig ben is normaal gezien met een eisprong van de rechter eierstok en daar ervaar ik tot op heden geen problemen mee. Zal ongetwijfeld een verhaal worden in de trant van: " alles ziet er keurig uit, kan zien dat je net een eisprong gehad hebt"...

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Weet soms niet hoe ik moet reageren hier op iedereen maar heb echt veel bewondering voor jullie. Hoe jullie doorzetten en telkens weer tegenslagen moeten verwerken! Gun jullie allemaal een gezonde zwangerschap!!

Balen dat t zoontje van bs nog niet naar huis mag.. Hopelijk mag het heel snel!

Hier loopt t niet echt lekker nog. Bv lijkt goed op gang maar kleintje komt niet aan en is vndaag zelfs weer afgevallen. Ze krijgt wel voldoende binnengezien de plasluiers en de kraam heeft dr ooks voor en na een voeding gewogen... Tog komt ze maar niet aan...
    Baal er zo van.. Overweeg zelfs omte stoppen met bv..
    Gisteren en eergister had ze ook groene ontlasting wat mosterdgeel moet zijn.. Vandaag lijkt t weer geel..

Verder voelde ik gisteravond een bobbeltje in mn borst.. Volgbs de kraam ist een melkklier, maar heb wel de hele nacht in angst gezeten.. Bahh..
    Eerste weken zijn echt niet leuk....

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Sterkte Moesch. Ik weet hoe je je voelt. Wat balen dat ze niet goed aankomt. Drinkt ze je borst wel goed leeg zodat ze ook de achtermelk krijgt? En kolf je er nog bij?

Zo'n bobbeltje is echt onschuldig. Heb het ook gehad en is typisch voor bij borstvoeding. Je kunt het er misschien ook uit masseren als je er met stroken overheen gaat richting je tepel. Als het een verstopte melkklier is kan het namelijk ook gaan ontsteken en dat is echt heel vervelend.

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht

Moesch, ik wil heel graag aan je meegegeven dat jij je niet schuldig moet gaan voelen nu! Bijvoeden en wel meteen!! Echt!

Ik was volgens iedereen HET voorbeeld van borstvoeding qua productie en aanleggen, maar mijn muffin viel zoveel en razendsnel af dat ik ben gaan bijvoeden ( dat was ook het advies van de kinderarts) en nu krijgt ze zelfs volledig de fles.
    Meid het is gewoon niet anders x

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou ik zou niet direct zeggen van stoppen met bv en opgeven. Kijk als het het advies is van de arts is het iets anders.

Zelf had ik moeite met opstarten omdat ik een keizersnede heb gehad. Ik heb mezelf het apezuur gekolfd en ondertussen kreeg Fay wel kunstvoeding erbij. Maar ik gaf dat in cupjes zodat ze niet haar zuigreflex zou kwijtraken en aanpassen aan de fles.

Ik deed dus aanleggen en laten drinken tot het op was, daarna kind nog bijvoeden en zelf kolven. Na 2 weken kon de bijvoeding eraf want toen had ik zelf voldoende borstvoeding.

17. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nuage volgens mij zeg ik bijvoeden ( dat ik zelf ben gestopt is een ander verhaal)
    Of was het een algemene opmerking ☺️

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee je hebt gelijk ik las het even verkeerd :)

19. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y30, ik ben naar dr. E. gegaan toen mijn cyclus vorig jaar zo rot liep en vond hem geweldig. Hij wil altijd graag helpen en is heel toegankelijk om mee te praten. Heel anders dan de Nl gyns die ik eerder ben tegengekomen. Ik vond hem erg deskundig.

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb ook bobbeltjes gehad!
    Je zou inderdaad ook met een kolf je productie omhoog kunnen gooien, dat doe je als volgt:
    2 min kolven 30 seconden rust en dit herhaal je 4 keer.

Je kunt ook een lactatie deskundige mee laten kijken of ze wel goed aan hapt?
    Verder maakte het mijn dochter niet uit wat in haar mond ging, speen of tepel, als er maar eten uit kwam ☺️

Deel Deze Pagina