Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reactie dames!

Mn borstvoeding is goed op gang. Dat is t rare ze drinkt voldoende maar komt niet aan.
    Nuage en bengeltje waarom deden jullie bijvoeden? Was jullie productie niet op gang of kwamen de kindjes gwn niet aan.
    Ik moest t vndaag nog aankijken van de vk. Mocht ze morgen niet aankomen word t of bijvoeden of kunstvoeding.
    Ik zie en kolven en bijvoeden niet zitten. Dat heb ik bij mn dochter gedaan en dat neemt zoveel tijd in. Bedoel heb ook nig 2 andere kindjes die tijd en aandacht willen. Dus als t niet lukt word t toch kunstvoeding helaas.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    MoesCH, ik zou wel een lactatiekundige mee laten kijken. Misschien krijgt ze niet genoeg vette melk en blijft ze wat hangen in de waterige melk?
    Heb je al op borstvoeding.com gekeken of daar iets staat hierover?

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht

Ik ben uiteindelijk overgestapt naar KV omdat mijn muffin af bleef vallen EN ik was alleen maar bezig met voeden 24x7 en daarbij moest ik rust nemen in verband met gevaarlijk hoge bloeddruk (128 over 192) maar als je 24x7 bezig bent met het voeden van de baby krijg je geen rust.
    En in mijn geval moest ik aan de zware bloeddruk verlagende meds en die gingen niet samen met BV.

Mijn meisje doet het heel goed op flesvoeding hoor, ik voel mij er absoluut niet schuldig over, en ik kan weer genieten van mijn meisje.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik moest bijvoeden omdat ik niet genoeg melk had. Kan me voorstellen dat kolven en bijvoeden echt teveel is ik voelde me net een koe. Wat niet gaat, gaat niet. Maar een lactatiedeskundige zou je nog om advies kunnen vragen inderdaad.

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Moesch sterkte. Borstvoedingsstress is niet leuk :(

Ik heb de eerste 4 weken fulltime gekolfd omdat P. ook niet goed dronk. Zo wisten we zeker dat hij alle (goede) melk binnenkreeg. Bij mij was het wel anders want door het wegen zagen ze dat hij niets binnenkreeg.

Daarna moeten stoppen omdat ik aan de Prednison moest.

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mykelti: hoe was het bij de VK gisterenavond?

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ging goed, wel weer oeverloze discussie over mijn B12-injecties en de zin en de onzin ervan. Ze wilde nl weer prikken op de waardes en snapte niet dat ik zei dat dat geen nut had, omdat ik de waarde zodanig hoog houdt door te spuiten. Uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze niet gingen prikken.

Verder niets over mijn gewicht gelukkig.

Was een stagiaire bij, mijn hemel, wat een warhoofd...schreef alles verkeerd op e.d. Wel heel aardig allebei.

Nog wel even meningsverschil over de uitgerekende datum. ;) Ik ga uit van mijn eisprong, die laat was, en zij van de EDLM. Ik ben benieuwd.

Verder alles goed hier.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hoop, hoe is het met jou verder?

MoesCH, ik heb ook knobbeltjes in mijn borst gehad. Is inderdaad klierweefsel. Bij twijfel gewoon laten checken. Mijn huisarts zei overigens dat tumoren voelen als sinasappels.

Jammer dat veel van jullie moeilijkheden ondervonden/vinden bij de BV. Het kan zo mooi zijn, maar veel staat ook bij goede begeleiding en die is in NL moeilijk te vinden. BV of FV, zolang je er zelf achter staat, is het allemaal prima.

Ik heb een stiekeme hoop dat ik straks mag tandemen. :)

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mykelti: Hier alles goed...dank je!:)

Goed dat je van je hebt laten horen bij de vk. Ze moeten eens wat meer naar de aanstaande moeders luisteren. Die kennen hun eigen lichaam.
    Fijn dat alles goed was verder. Wanneer moet je terugkomen?

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Fijn dat het goed gaat. Ik blijf stiekem toch hoop voor je houden. :)

Pas 26 november, omdat ik zo vroeg was nu, dus 6 weken ertussen. Dan kunnen ze het hartje horen.

Over de telefoon zei ze dat ik ook een extra echo zou krijgen ivm de miskramen, maar gisteren is daar niet over gesproken. Volgende week even opnemen met de echoscopiste.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Oh en over dat terugpraten....we zeggen ook als we iets al weten, dus de VK zei dat dat wel logisch was na zoveel miskramen. En toen gaf ik aan dat je er ook wat eigenwijs van wordt. ;)

Zo grappig, net bij de AH zag ze me. Gelijk hé hallo en dat is dus Hugo! Zo leuk en ik ben nog wel net naar de kapper geweest, dus zie er wel weer anders uit. :D

12. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    HI mykelti,

Heb je nog gisteren een echo gehad, of heb ik het verkeerd 😳

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nee, gisteren naar de VK en dan de 25ste een echo, met 6+1 denk ik.

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ah ok.....
    Spannend!

Kan iemand mij uitleggen waarom je eerst een intake hebt,en later pas een echo? ( ik ben nog nooit bij een VK geweest dus weet dat echt niet)

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je toch een extra echo wilt. Ook niet TE vroeg want anders zie je niet veel en schiet je daarom in de stress.

Ik heb stiekem ook nog wel hoop...maar merk ook dat ik het aan het loslaten ben.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Tsja, hangt er een beetje vanaf hoe ver je bent en hoe het uitkomt. Weet überhaupt niet waarom ze me zo vroeg liet komen, maar goed. Vaak komt een echo pas laat, dus dan is een eerste gesprek wel handig, zeker als je al richting de 10 weken gaat. Dan moet je toch kiezen voor wel of geen combinatietest.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @moesch: wat naar dat je moppie af valt. Ik snap helemaal wat je doormaakt. Julian viel de eerste dagen zo extreem af dat we moesten bijvoeden met spuitjes om ziekenhuisopname te voorkomen. 's nachts bed uit om te voeden en te kolven, hem wakker maken voor voedingen etc etc
    Ik weet nog goed dat hij na 12 dagen eindelijk op geboorte gewicht was, zelfs foto van gemaakt.

Duurde hier 5 weken en toen had ik eindelijk de BV zo goed op de rit dat bijvoeden niet meer nodig was. is inderdaad een lactatiedeskundige bij aan te pas gekomen. Ik vond het enorm zwaar die eerste weken, je wilt zo graag BV geven en dan lukt het niet goed.
    Ik had natuurlijk nog geen kinderen, maar heb me wel bedacht dat het anders ook niet te doen zou zijn geweest.

Heel veel succes, en i.d.d. flesvoeding is ook prima.

18. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Hier gisteren nog een waarde (een proteïne - geen idee welke) moeten prikken en dan kan ik over 3 maanden dus weer terugkomen om nogmaals Factor VIII, antifosfolipiden en die proteïne te gaan prikken. Daarnaast zouden ze eigenlijk per post mijn waardes opsturen, maar had nog steeds niets ontvangen dus die heb ik gisteren ook maar opgevraagd bij de balie. Blijkt dat zij van het lab helemaal geen waardes ontvangen. Heb zelf mee mogen kijken in de computer. Er stond dus bij antifosfolipiden alleen 'dubieus positief' met de twee data waarop ze die geprikt hebben en voor Factor VIII stond er '>180!' of te wel die is verhoogd.
    De afspraak in Gent begint eindelijk op te schieten nog minder dan een week. Ik hoop wel dat ze met de gegevens die ik van het ziekenhuis heb mee gekregen wat kunnen in Gent.

Ook heb ik mijn ei nog niet kunnen vinden deze maand. Zit nu op CD 17. De afgelopen 3 maanden telkens mooie posi ovutest op CD 15.

19. Alf

Alf Niet meer actief

marjol Wat slordig zeg.. Zit je daar maanden op te wachten en al je hoop op te vestigen. Hopelijk kan Gent iig aan de slag.

20. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Marjol die factor VIII is bij mij ook boven 180! Wel bij de 2e iets lager 160 ofz0 (gent wilde perse in hun Eigen lab prikken) maar nog steeds te hoog en met mijn geschiedenis kreeg ik meteen fraxiparine. Dus goed dat je volgende week al in Gent zit! In NL nog maar te zien wat ermee doen en dan waarschijnlijk pas vanaf posi test, in Gent willen ze al vanaf eisprong.

Deel Deze Pagina