@ moesch: ik vroeg naar die stolling. Wat is bij jou de oorzaak dan ook alweer van de miskramen? Of weet je dat niet. Opmerkelijk dat je nu toch trombose hebt nl. @hier: raak een beetje gefrustreerd. Nu CD 19 en nog steeds geen positieve ovulatietest. Daar gaat mijn mooie cyclus van de afgelopen drie maanden. Daarnaast moeten we morgen even stoppen met proberen ivm zaadonderzoek in Gent dinsdag. Voelt zo alsof we weer een maand kwijt zijn...eerst maanden wachten op onderzoek, vorige maand manlief de griep, nu dit en volgende maand is mijn man 7 dagen weg voor zijn werk die waarschijnlijk ook in de vruchtbare dagen gaan vallen. Nu maar hopen dat die eisprong nog minimaal 5 dagen uitblijft...sorry voor mijn gezemel maar met die babyboom die hier op dit moment gaande is, voel ik mijzelf zielig ondanks dat we volgende week naar Gent gaan (jippie eindelijk!!) Oh en met hier (babyboom) bedoel ik mijn directe omgeving en niet jullie hier op het forum want wat gun ik het jullie allemaal
Hi dames Ben vandaag naar fertiliteit kliniek geweest en heb ustrogan gekregen van de arts, kwam hij helemaal zelf mee haah was verbaasd. Maar goed hij zei beginnen als je een positieve zwangerschaps test heb, En net las ik ergens anders dat je juist na je ei sprong moet beginnen. Zwanger worden is hier geen probeem wel het blijven. Heb advies om twee bolletjes in te brengen en dat twee maak per dag. Dus twee keer 200 Vier bolletjes van 100 dus. Iemand ervaring hier mee?
Marjol. Er is geen oorzaak hier gevonden. Neem aan dat de nl'se ziekenhuizen standaard op stollingsafwijkingen testen? Of is dat niet zo? Er werd gewoon gzegd dat t gewoon pech hebben is want alle onderzoeken waren goed.. Maar ja ja.. 6x gewoon pech, moeilijk te geloven...
Lolababy als zwanger worden geen punt is zou ik inderdaad pas beginnen bij posi test. Wat fijn dat je het kreeg! Ik helaas niet...
Nuage, ik was het die dacht dat je vanaf je ei moest beginnen. Heb je dan niet dat je progesteron al teveel gedaald is als je gaat beginnen? Dat was mijn strekking een beetje.
Volgens mij ligt het eraan waarom je het nodig hebt. Als je lichaam te weinig progesteron aanmaakt na je ei en daardoor word je niet zwanger of gaat de innesteling mis dan lijkt het me logisch dat je vanaf ei ermee begint. Maar als het probleem pas begint als je eenmaal zwanger bent en je lichaam vanaf dat punt het progesteron niet hoog genoeg lijkt te kunnen houden dan hoef je het pas vanaf dan te nemen lijkt me. Anders heb je na je ei misschien juist teveel progesteron. Voor iemand die dus snel en makkelijk zwanger wordt zou ik het advies van de arts eerst opvolgen en helpt dat niet dan kun je het de volgende cyclus eventueel alsnog vanaf ei al doen.
Ik heb standaard utrogestan na de punctie maar in eigen cylcus niet. Ze kunnen de pot op als ze niks proberen maar heb zelf nog genoeg utrogestan liggen. Maar eerst eens afwachten.
Moesch: trombose wordt dus niet standaard getest. Bij mij hebben ze het getest omdat mijn vader een trombose heeft gehad. Ze testen dan factor v, etc. bij mij en bij oz is er dus factor viii uitgekomen en dit wordt in verband gebracht met miskramen.
Bij mijn huisarts heb ik ook weinig hoop eigenlijk... Wat wel gek is... jij zegt nu trombose wordt niet standaard getest en dat klopt. Maar bij jou is toen verder gekeken omdat je vader trombose heeft en kwam er dus factor VIII uit. Maar is dit een aparte bloedtest? Ik ben dus gisteren bij de internist geweest vanwege dat antifosfolipidensyndroom en heb aangegeven dat mijn oma trombose heeft en ik nog meer klachten heb qua slechte doorbloeding. Daarna kreeg ik een best wel grote hoeveelheid bloedtesten om te laten uitvoeren, maar factor VIII zit er dus gewoon niet bij... Vreemd genoeg zijn de meeste tests weer gericht op mijn lever en nieren en ik snap daar niks van... Verder kijken ze wel naar leukocyten, Hb, MCV, trombocyten, bezinking, Differentiatie, Bilirubine, Gamma-GT, Eiwitspectrum en ook specifiek bloedstolling, antifosfolipidenonderzoek (nog een keer?) en b2-glycoproteïne IgG en IgM. (en dit is nog niet eens de helft van de dingen die getest zijn) Zou dan die bloedstolling betekenen dat factor VIII wel nagekeken wordt?
Heb mijn lijst ff gepakt. Bij mij is voor de trombose getest op: factor II mutatie 20210A, factor v muatie (leiden), antitrombine activiteit III, factor vIII actovitiet, orale antistolling, proteine c activiteit.
Nuage goed nieuws PAP1! Die bloedzaken die je bescrhijft hebben niks met bloedstolling te maken, zou factor V leiden, factor II en Factor VIII (in NL bij mij ook niet getest!), protein C en protein S. Tammy hoe waren jou gesprekken deze week? via andere arts nog toch in Utrecht?
Lolababy, volgens de gyn in Gent helpt utrogestan ook om je immuunsysteem te ondrukken (weet natuurlijk niet of dat bij jou het probleem is) en daarom moet je van haar vanaf je eisprong beginnen. Anders kan er al iets mis zijn gegaan voordat je positief hebt getest. Zij schrijft 3x per dag 2 voor. Maar ligt er dus ook wel aan waarvoor je het gebruikt. Ik heb het ook een keer later gebruikt (6 weken) van de gyn in NL, ook 2x per dag 2 en dat heeft niet geholpen. Hopelijk ben je met 4 weken nog op tijd. Wat ontzettend fijn dat het zoontje van BS thuis is! Nuage, gelukkig een goede uitslag! Ik zou idd gewoon aspirine 100 mg kopen, is wel erg handig om er vanaf je eisprong mee te beginnen. Marjol, vervelend dat je ei nog niet geweest is. Hopelijk wacht hij dan nog een paar dagen idd. Oz, ik zal ff googlen voor die CB of die ergens goedkoop te krijgen is. Maar ga het niet mijn hele cyclus doen, daaris die te onregelmatig voor. Heb soms wel 20 testen in een cyclus nodig. Bedankt voor de tip iig.
Sorry dames dat ik niets van liet horen. Deze week allerlei (soms vervelende) gebeurtenissen. Mykelti, ik ga die dame zeker mailen maar ben er door de omstandigheden nog niet aan toe gekomen. Ik ben in het UMC geweest waar zeer geïnteresseerd naar mij werd geluisterd en ze had ook goed naar mijn documentatie gekeken. Er is bloed afgenomen, een kweek van mijn tong gemaakt en ik heb een urinemonster ingeleverd. Over drie weken telefonisch de uitslag. Ik heb verder nog niets terug gelezen dus hoop dat alles goed gaat met iedereen. Maandag naar het Noorden om te smeken of ze me door willen behandelen. Anders zelf inseminatie wat de kansen duidelijk verder verkleint. Ik sta trouwens ook nog steeds op de wachtlijst voor de donor. Nog niet gehoord wanneer ik aan de beurt ben. Heel raar allemaal.
Nijn drogistplein is goedkoop. Wat ik deed was goedkope streep sticks en als die donkerder worden pas naar clearblue om kosten te besparen. Tammy fijn dat je zo serieus genomen bent ben benieuwd wat eruit komt
Behalve dan dat ze bloedstolling zelf testen. Als die afwijkend is gaan ze verder zoeken naar de oorzaak heb ik begrepen. Maar ja ik verwacht er weinig van. zo balen dat het blijkbaar onmogelijk is om die testen te krijgen hier.