Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze zijn toch ook juist belangrijk? En zitten er niet tussen:

Homocysteïne, B- en D-vitamines, glucose- en schildklierwaarden

Hopelijk kan iemand mij verder helpen..

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat is voornamelijk een uitgebreid stollingsonderzoek. Wellicht wil je huisarts dat prikken. De mijne heeft dat wel gedaan, destijds.

3. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ze vanuit Gent juist ook de B12 en schildklier etc prikken??

Nu ben ik een beetje teleurgesteld..zijn we daar helemaal voor naar Gent gereden?

Moet ik dan nu nog steeds naar mijn eigen huisarts gaan met een lijstje voor bloedprikken??

Wat voor lijstje zouden jullie adviseren?

Ik had verwacht dat Gent 'juist' met het beste lijstje zou komen..

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Misschien vermoeden ze al dat je probleem in die richting ligt en dat ze daarom alleen dit lijstje prikken?

5. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Dreamflower, ik had in gent een uitgebreide lijst inclusief ANA/ANF etc en ook schildklier. Het was een wit A4'tje met daar alles op. Waren er heel veel. Ik had toen echter al in NL een aantal stollingsonderzoeken gehad en rest toen ook in NL laten prikken. Enige wat NL niet kent is de anti sperma stiffen ofzo dat moest echt via Gent. En toen mijn Factor VIII in NL te hoog was moest ik die opnieuw in Gent weer laten bepalen om het zeker te weten. Die kosten zal ik dus zelf nog krijgen maar rest is via NL gegaan.

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    B12 is trouwens nergens ooit geprikt bij mij via Gent, staat er zeker niet op. Zou je via huisarts of homeopath zo en zo kunnen doen. Als je dan toch gaat zou ik ook meteen vit. D mee laten prikken daar heeft geloof ik 50% een tekort aan en is heel belangrijk bij vruchtbaarheid/immuun.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dreamflower ik begrijp je frustratie. Maar om je een beetje te troosten, dat lijstje wat je nu mag prikken krijg ik hier in NL echt niet voor elkaar. Behalve dan de lupus. En dat wat je nu mist heb ik wel in NL gekregen. Maar meid wacht dit gewoon even af ik zou meegaan in het beleid van Gent en misschien komt hier al iets uit.

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @Dreamflower: het lijstje wat jij laat zien wordt bij uitzondering in NL geprikt. Deze is bij ons geprikt omdat er trombose voorkomt in de familie, maar ook pas na 7 miskramen. Die homocysteïne kun je wellicht via een gyn in NL laten testen want deze wordt in NL gedaan na 3 miskramen (ik heb hier wel om moeten zeuren en hebben ze ook pas na 6 miskramen willen testen bij mij).

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik kan er zo gefrustreerd door raken Marjol als ik lees dat het bij jou wel geprikt is. Ik zit nota bene vorige week bij een internist en ik heb ook trombose in de familie. Maar nee hoor ze gaan 100 andere dingen prikken...

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik duim voor voor mooie kloppende hartjes voor Oz en Mykelti.

Marjol, alvast veel succes in Gent!

Dreamflower, ik had het meeste al via de gyn in NL laten testen. Gent heeft dus nog maar een paar dingen kunnen testen en dat heb ik wel daar laten doen. Ik weet ook nog niet of mijn verzekering het gaat betalen, op dat moment was er geen contract met hun.
    Vind wel dat er heel weinig wordt getest bij jou. Heb je al onderzoeken in NL gehad?
    Schildklier kan wel via huisarts, maar dan testen ze niet de antistoffen is mijn ervaring.
    B12 en D kan je wel makkelijk via huisarts laten prikken.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dit heeft Gent bij mij getest:
    Reumafactor, sperma antilichamen en ANF.
    (volgens mij dus mis ik nog steeds bepaalde onderzoeken...)

Gyn in NL:
    Homocysteine, vrij thyroxine, TSH, TPO antistoffen, anti beta 2 glyc., APTT, fibrinogeen, factoor VIII, factor XIII, trombinetijd, INR, lupus, anti trombine, APC resistentie, prot C, prot S, fact II mut., anti cardiolipin., DNA onderzoek.

Huisarts:
    hemoglobine, MCV, b12, erytrocyten, hematocriet, red bloodcell distr., TSH, trombocyten, T4.

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @dreamflower: Ik weet even niet wat je voorgeschiedenis is dus wellicht in NL al getest en daarom achterwege gelaten, maar wij hebben voor morgen (eindelijk ook naar Gent :)) ook een afspraak staan voor een zaadonderzoek bij mijn man. Dat zouden ze in NL (bijna) nooit doen bij herhaalde miskramen. Wellicht hebben ze in Gent al wel een verdenking die richting op. Wie heb je gezien? Herinner ik het me goed dat je geen afspraak met De S. had?
    Ben wel even benieuwd nu naar je geschiedenis. Lukt het zwanger worden zelf of heb je vruchtbaarheidsbehandelingen nodig? Hoeveel miskramen en met hoeveel weken heb je deze miskramen gehad? Zijn er al kinderen. Dit kan misschien van invloed zijn dat ze hier alleen op prikken.

13. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Ik heb net chrom. Onderz. ( karyogram) laten prikken. Wanneer kregen jullie de uitslag? Mijn man heeft trouwens jeugd diabetes en reuma, zouden de miskramen hier ook mee te maken kunnen hebben?

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had die uitslag binnen 3 weken al terug. Zag trouwens dat voor die test iets van 800 euro was gedeclareerd op mijn verzekering

15. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen. Over vijf weken heb ik weer een afspraak en krijg in de andere onzerzoeken mee. Ben druk in de agenda aan het schrijven over welke onderzoeken jullie het hebben zodat ik dat mee kan nemen.

16. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Joekjuh: Hou er wel rekening mee dat dit je 2x je eigen risico gaat kosten (mits je dit natuurlijk al hebt opgemaakt). Dus dat is totaal een bedrag van Euro 720,-. Kan toch even schrikken zijn als dit ineens op je deurmat valt.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Marjol, hoe gaat het met je testen? Ik moet altijd voor echo's omdat mijn ovultatietesten negatief aangeven wanneer ze positief moeten zijn en ik heb zelfs tot 2x toe positief getest toen mijn eisprong nog niet eens in de buurt zat. Waar het door komt heb ik nooit uitgelegd gekregen helaas.

18. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Marjol, heeeeel veel succes morgen!!!!

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @bengeltje: Bedankt! Hoe is met jullie meisje?

@jordan: normaal gesproken heb ik altijd 1 positieve ovulatietest in de maand en dan 15 dagen na die positieve ovulatietest mijn menstruatie. Ik heb gisteren weer getest en nog steeds niet positief. Vanavond na mijn werk ga ik weer testen. Hoop dat ze morgen even willen kijken, want dit maakt me echt onzeker. Zit nu op CD 22 (dus dat zou een cyclus van minimaal 37 dagen zijn). Het enige is dat ik op CD 14 niet goed heb kunnen testen (veels te laat op de avond ivm werk).

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Goedemiddag, ik werd door Nuage op dit topic gewezen (had hem stiekem al wel gezien en zie hier ook wel wat ''bekenden'' van andere topics, maar ik ben een tijdje typetje ''kop in het zand steken'' steken geweest! Stom is dat, maar ik kan er ook even niks aan doen!

Nu wil ik toch ''graag'' met jullie mee kletsen..

Voor degene die mij niet kennen, ik ben Silverwings, 30 jaar en al ruim 4 jaar bezig voor ons eerste kindje.. Nu staan we na 1 miskraam, 1 vroege miskraam en 1 BBZ nog steeds met lege handen.. We hebben niet zo veel testen gedaan, snap ook niet zo goed hoe je dit aanpakt? Wij worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd, je kunt zwanger worden dus probeer het nog maar een jaar! Ik hoef nu geen jaar te wachten overigens door een lieve verloskundige, dus wanneer het in December/Januari niet gelukt is mogen we ons weer melden bij de gynaecoloog om te kijken of ze ons kunnen helpen.. Geen idee wat ze dan willen doen, IUI is genoemd!

Wel hebben we een Chromosomenonderzoek gehad en daaruit kwamen geen afwijkingen..

Deel Deze Pagina