Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is ook heel moeilijk. Mijn eerlijke antwoord is de ene keer beter dan de andere keer. Ik probeer wel altijd te feliciteren maar als ik het niet trek wacht ik daar even mee tot ik het wel kan. Ik gun iedereen het geluk van een kindje en wil daar nooit anders over denken. Het is alleen soms zo confronterend en oneerlijk en dat maakt me verdrietig. Praat erover en blijf eerlijk over je gevoel. Jezelf niet schuldig voelen.

Het maakt wel enorm uit dat wij uiteindelijk toch een kindje mochten krijgen na 5 jaar. Sindsdien gaat het beter. Maar nog steeds vind ik het erg moeilijk nu we alweer bijna 2 jaar bezig zijn.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    echo dames: hoe is het gegaan?

Jordan: succes met je echo morgen!

3. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Nuage bedankt voor je reactie. Heel begrijpelijk dat het moeilijk is en worstel hie nu zelf ook mee. Ik probeer erover te praten maar voor mijn man is het toch anders. Mijn beste vriendin is bezig dus die wil ik niet belasten. Goede tip om even te wachten totdat ik het aankan. Ik probeer mij niet schuldig te voelen maar tegelijk vind ik het ook heel naar van mezelf

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    #2664 Nijntje01, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt: 21 okt 2014
    Er is een mogelijke oorzaak gevonden voor die miskramen, ik maak antistoffen aan, dus heb nu medicijnen. Hielaas lukt het even niet meer om zwanger te worden :(

Wat fijn dat jij binnenkort hulp gaat krijgen. Hopelijk ook eerst wat onderzoeken natuurlijk.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik kan er helaas steeds slechter mee omgaan. Iedereen om me heen is snel zwanger en blijft dat ook gewoon. Voelt zo oneerlijk. In dezelfde tijd zijn ze nu al van de 2e zwanger.
    Ben me er volledig van bewust dat niemand er wat aan kan doen, maar o wat is moeilijk. Ik spreek stiekem zo min mogelijk af met zwangeren, slecht he van mij.

Geen goede tips dus voor jou ;)

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    En met die medicijnen heb je een goede kans dat het goed gaat bij een eventuele volgende zwangerschap?

Zeker fijn! Nu maar hopen dat het iemand is die door pakt en dat ik niet weer zo'n debiel (sorry, maar dat was het :p) voor me heb!

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Joekjuh en Nijn herken het ook, wordt gek van de zwangere en degene die al met nr2 bezig zijn. Kan het niet meer opbrengen heb mezelf er een beetje voor afgesloten soort van overlevingsmechanisme denk ik.....

8. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Y30 hier nog dagje wachten op echo :) en Mykel pas zaterdag, spannende week nog even

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Thanks meiden, stap zo de auto in. 'Gelukkig' heb ik buikpijn dan kan ik het goed aanwijzen.

Tess, dat is zeker netjes. Succes woensdag!

Joekjuh, dat gevoel kan ik ook en ik denk iedereen wel een beetje. In het begin was ik blij als ik een zwangere vrouw zag lopen want dan dacht ik, gelukkig voor hun want stel dat het iedereen zoveel moeite zou kosten. Die gedachte heb ik nog steeds maar toch doet het ook pijn om een zwanger iemand te zien. Het is confronterend naar iets wat je zelf zó graag wil maar wat gewoon totaal niet vanzelfsprekend is. Tegenwoordig kijk ik weg als ik een zwanger iemand zie lopen. Met mijn vriendinnen heb ik er trouwens minder moeite dan bij een onbekende op straat vreemd genoeg. Al ga ik niet naar de babyshower van mijn beste vriendin want een hele dag over baby's praten is echt teveel!

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wel een kans, maar weet niet hoe groot. Het is nooit bewezen dat die medicijnen helpen en helaas helpt het ook niet bij iedereen. Arts heeft er wel goede ervaringen mee. Maar het is ook nooit bewezen dat die antistoffen miskramen veroorzaken. In NL testen ze het ook niet eens uit zichzelf. Ga het dus ook maar nooit vertellen als ik hier bij de gyn kom.

Hopelijk geen debiel meer idd voor jou! Bah! Die gyn's moeten gewoon ontslagen worden! Ben zelf ook naar 3 zkh in NL geweest voordat ik er een vond die wat meer deden met miskramen en het geen pech noemden.

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Nijn, welke medicijnen heb jij voor de ANF nu?

Ik ben in het zhuis geweest. Bekeken, bevoeld en be-echo'd. Wond van lys was nu net een herstellende schaafwond vertelde hij. Zag er netjes uit. Bm-mond wat netjes gesloten. Met de echo bleek alles er goed uit te zien máár ik zou deze week ongesteld moeten worden maar het zag er uit alsof ik nu juist ieder moment mijn eisprong kan gaan krijgen. 1 follikel 14 mm, bm-slijmvlies 7 mm. Da's raar want ik had 4 weken terug een redelijk op tijd menstruatie. Maar ja. Hij heeft bloed geprikt (hormonen enzo) en ik bel hem zodra ik ongesteld ben geworden. Die bloeding lijkt toch een miskraam al lijkt me dat sterk maar goed. Die buikpijn komt dus niet door een gynaecologisch probleem, als het aanhoud dus maar naar de huisarts. Hij denkt dat dit ook door de SLE kan komen omdat SLE op zoveel vlakken vervelende dingen kan veroorzaken. Maar dat gaan ze verder uitdiepen bij dat zorgpad. Daarvoor sta ik nu overigens op de lijst en krijg ik naar verwachting op korte termijn een uitnodiging.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Jordan, wat vreemd allemaal zeg. Heb je altijd een regelmatige cyclus?
    Hopelijk krijg je in ieder geval snel die uitnodig voor de SLE, want daar wacht je ook al een tijdje op natuurlijk.
    Wanneer kan je nu weer een terugplaatsing krijgen, of heb je het daar niet over gehad?

Voor de ANF gebruik ik vanaf eisprong 10 mg prednison, 100 mg aspirine en 3x2 utrogestan per dag.

13. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Hier ons verhaal uit Gent: Wij hebben een nogal moeilijk verhaal omdat onze miskramen zo verschillen. In ieder geval de verschillende termijnen waar het dan telkens misgaat. Daarnaast past B.* helemaal niet in het plaatje. Een slecht kindje (door de vele afwijkingen) die op 1 of andere manier wel het eerste trimester door is gekomen. De S. heeft hierop besloten een aantal aanvullende onderzoeken te doen die ze hier in NL zo ie zo niet doen (of niet hebben gedaan) o.a. TSH, Antispermalichamen, glucoseresistentie, ANF. Daarnaast herhalen ze de antifosfolipiden en de factor VIII en hebben ze nog een aantal stollingsfactoren erbij gedaan (volgens mij Factor II en nogmaals Factor V). Ik moet in januari terugkomen (ze hebben me ergens tussen gepropt want de S. vond niet dat ik al te lang moest wachten :)). Ze ziet in ieder geval al wel heil in het gebruiken van bloedverdunners vanaf eisprong vanwege de verhoogde waardes (hoop dat ze in Gent ook als verhoogd er uit gaan komen). Het advise voor nu is dan ook. Wacht nog even met zwanger worden en dan kunnen we in januari bekijken wat het behandelplan gaat worden en dan vanaf eisprong hiermee aan de slag. We moeten dus nog even geduld hebben.

Oh..ja ze hebben ook nog een follikelmeting gedaan en mijn eisprong is inderdaad nog niet geweest. Ze verwachten deze met een dag of 3. Waarschijnlijk toch stress vanwege deze afspraak dat die verlaat is. Ze vonden ook nog dat we bizar snel zwanger warden.

@allemaal: ik zwaai even naar jullie.

@OZ:mijn duimen draaien overuren! Succes morgen.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Marjol, spannend ben benieuwd wat eruit gaat komen in Gent. Fijn in ieder geval dat ze nog meer gaan onderzoeken. Wel jammer dat je nu 3 maanden moet wachten met zwanger worden, hopelijk wordt jullie geduld straks beloond!

Maar ehh serieus, is de wachttijd langer dan 3 maanden???
    Voor nieuwe patiënten wist ik het wel, maar als je daar al bent geweest moet je toch sneller terecht kunnen.
    Ik kon na 4 weken al terecht voor een 2e afspraak. Als de wachttijd nu zo lang is, moet ik ook maar snel een afspraak maken... over 3 maanden zijn mijn medicijnen op en mag het niet langer gebruiken zonder hulp.

15. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @nijn: ja de wachttijd was voor mij eigenlijk mid-februari, maar De S. had gezegd dat dat echt te lang was dus nu mag ik er bij haar tussen en mag ik dus begin januari al (direct na de kerstvakantie zeg maar). Dus in feite hoeven we maar 2,5 maand te wachten (klinkt net iets minder lang). Ik dacht zelf ook al misschien moet ik alvast wat afspraken vooruit plannen voor het geval ik ineens toch niet meer zo snel zwanger word.

Ik moet trouwens ook voor een hysteroscopie komen mid-december. Deze was ook al bijna niet meer in te plannen. Zo druk. Echt bizar he. Ze dacht overigens dat het niet daaraan lag, maar ze had zoiets laten we alles maar uitsluiten. Nu maar hopen dat de verzekering alles wil vergoeden.

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marjol, fijn dat je sneller terecht kunt én dat je nu duidelijk hebt over je eisprong. Wanneer krijg je de uitslagen van je onderzoek?

Nijn, dat krijg jij ook buiten NL om toch? En mijn cyclus is altijd heel stipt. 28 dagen. Hier en daar een schoonheidsfoutje van een dag maar over het algemeen kan ik de klok er op gelijk zetten. Uitnodiging krijg ik pas na die onderzoeken op dat Zorgpad SLE dus daarom hoop ik des te meer dat ik snel een uitnodiging op de deurmat heb liggen :)

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een ontwikkelingen! TSH doen ze wel in nl toch? Bij mij al paar keer geprikt dacht ik. Wel jammer dat het zolang duurt en dat je nu dan moet wachten. Wat is daar de reden van?

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Bij mij in NL ook TSH geprikt. En ANF ook.

19. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Marjol fijn dat het gesprek goed was, ik moest die paar zaken ook extra laten testen idd. Gelukkig weer in januari terug, duurt allemaal zo lang maar als nu de oorzaak gevonden wordt....

Jordan ook nog ff afwachten voor jou dus, ben benieuwd wat het behandelplan wordt

Nijn jij hebt denk ik erg geluk gehad met de 2e afspraak dat er iemand uitgevallen was toen. Ik ook altijd 3-4 maanden wachten bleef bellen, bellen en dan kon het wel eens naar voren.

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nou dan ga ik maar snel een afspraak maken, anders moet ik ook een paar maanden stoppen als de medicijnen op zijn... Als ik over 3-4 maanden terecht kan, red ik het precies en dan hebben we mooi nog even de tijd om het zelf te proberen.
    Echt niet normaal, die wachttijd.

Mijn CB ovutesten met smiley zijn binnen, ben benieuwd. Hopelijk kan ik ze eind deze week gaan gebruiken.

Jordan, ja ik krijg dat via Gent. In NL weten ze van niets. Ik ga daar ook pas weer heen als ik zwanger ben voor de echo's.
    Vreemd van je cyclus hoor, zeker als ie normaal altijd zo stipt is.

Oz, ik weet niet of ik morgen in de gelegenheid ben om hier iets te typen, dus ik wil je alvast heeeel veel succes wensen!! Ik duim voor je!!

Deel Deze Pagina