Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Ik was 15 weken maar het hartje is gestopt met 14 weken. Het is helaas mijn 3e miskraam. Bij de eerste 2 miskraam is het vanzelf gegaan. Ik wist niet eens dat het mis was pas toen ik begon te bloeden. En nu bij de 3e kwam ik erachter tijdens een echo. De miskraam is met medicatie opgewekt. Ik had eigenlijk geen keuze want het moest in het ziekenhuis omdat het kindje al te groot was.

Nogmaals veel sterkte met het verwerken.

2. Mrlsj

Mrlsj Lid

30 okt 2014
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig zeg!
    Je zou denken dat t dan goed komt als je al over de 12 weken bent. Weet je waardoor t komt?
    En heb jij ook al chromosoom onderzoeken gehad omdat je nu ook al 3 mks heb gehad?

Leven is soms zo onbegrijpbaar hè ; (

Jij ook heel veel sterkte...

3. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Ja onbegrijpelijk, zoiets verwacht je niet meer. Na de 12 weken echo begon ik pas echt van de zwangerschap te genieten en dan ineens krijg je te horen dat het toch niet goed zit. Wij komen nu pas in aanmerking voor onderzoeken maar ik weet nog niet wat voor soort onderzoeken dat zullen zijn. Maar dat is pas eind deze maand want het is pas dit weekend gebeurd.

4. Mrlsj

Mrlsj Lid

30 okt 2014
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg morgen te horen wat voor onderzoeken wij gaan krijgen, zal je wel op de hoogte houden.

Hoe voel jeje nu?

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Mrlsj en liyana heel veel sterkte meiden.
    Liyana lijkt n beetje op mijn verhaal. Met 15wkn geen kloppend hartje meer. Ook opgewekt in het ziekenhuis.. Vreselijk...

Hier nog steeds opgezette klieren in de oksel. Dames die het ook gehad hebben. Hoe lang duurde t voor je merkte dat z weg waren?

6. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    @mrlsj: het gaat nu wel goed maar ik denk dat de klap later komt. Ja hou me op de hoogte.. ik ben benieuwd.

@MoesCH: Dankje. Mag ik vragen hoe lang het bij jou duurde voordat je weer zwanger werd en hebben jullie onderzoeken gehad? Ik zie dat je onlangs bevallen bent.. gefeliciteerd!

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    OZ, succes morgen met de echo!!

Y30, jij maandag succes. Ook spannend. Benieuwd of en wat ze gaan zien.

Ik heb nu weekend. Ik probeer nog even voorbij te komen maar beetje druk dus anders, fijn weekend en tot volgende week ;)

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Welkom Liyana en mrlsj :(

@Liyana: ik heb ook wel ervaring met late miskramen (ook vroege). Mijn advies is om alle onderzoeken te laten doen die mogelijk zijn in Nederland. Dit zijn karyotypering (chromosoomonderzoek), homocysteïne en het anti fosfolipidensyndroom. Daarnaast zou ik zeker omdat de laatste miskraam vrij laat was ook vragen of ze alle stollingsafwijkingen (o.a. factor V en factor VIII) testen. Veel artsen hier in NL zijn nogal moeilijk als het gaat om onderzoek naar herhaalde miskramen dus zorg dat je stevig in je schoenen staat als je om de onderzoeken vraagt. Wellicht dat dit je kan helpen:
    NVOG
    Dit is de richtlijn van de Nederlandse gyneacologen (men heeft zich hier officieel aan te houden).

@moesch: Weet je al of je die anti stolling laat testen?

@nijn: nog gezellig gemaakt?

@allen: weet iemand iets van Tammy...ik heb haar al even niet meer hier gezien of nam ze afstand van het forum?

@hier: Ik ben helemaal de weg kwijt. Vandaag een enorme huilbui op het werk (kreeg een hoop gezeik om niks - waar ik normaal wel goed tegen kan). Dacht dat het te maken had met het feit dat het bijna November is en een jaar geleden, maar nu had ik net ineens bruinverlies en buikpijn :( Dus ofwel toch een menstruatie die er aan zit te komen of zou er dan toch iets van een zwangerschap zitten?? ga straks testen - moet ff urine sparen. Nu hoop ik eigenlijk niet op het laatste i.v.m. Gent. Hoe dan ook heb ik ondanks alle ovulatietesten mijn eisprong volledig gemist ;) To be continued...

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oz, succes morgen!! Wordt vast een weer een hele mooie echo!

Tess, een hysteroscopie vind ik niet pijnlijk. Wel een erg vervelend gevoel, maar niet echt pijnlijk. Ik had had zelf van te voren 2x ibuprofen ingenomen.

Mrlsj, heel veel sterkte!
    Een schil met vocht herken ik niet, maar wel dat het hartje stopt na een paar (5) goede echo's. Dat heb ik vorig jaar helaas ook meegemaakt met 11 weken.

Jordan, fijn weekend alvast :)

Ik had die CB smiley ovutesten gekocht omdat mijn dipsticks lang positief bleven afgelopen tijd. Gelukkig heb ik vandaag geen smiley meer :) Heeft dus maar 2 dagen geduurd, dat is netjes. Dipstick is nèt niet positief meer, dus ben best tevreden.
    Denk dat ik gisteren mijn ei heb gehad, want had natuurlijk dat irritante gevoel gisteren en vandaag gevoelige borsten (vind ik ook zo vreemd waarom ik dat ineens heb na eisprong, maar goed..).

Heeft er hier trouwens iemand verstand van de hoeveelheid zaadcellen?
    Ik lees overal op internet dat tussen de 100 en 200 miljoen normaal is, maar volgens Gent had mijn vriend 74 miljoen en er is niet gezegd dat dat weinig is!
    Wel werd er gezegd dat hij te weinig goede vorm had, maar 2% ipv 4%.
    Ik maak me zorgen!!! Misschien stom, ben wel altijd zwanger geworden, maar het heeft gewoon nog nooit zo lang geduurd. Eerste jaar waren mijn cyclussen ook gewoon 8-9 weken en werd toen steeds snel zwanger.

Oeps.. heb weer een heel verhaal getypt :cool:

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Marjol, ja hoor zeker nog gezellig gemaakt ;)
    Ik vroeg me idd ook al af hoe het met Tammy is!
    Ohh wat spannend zeg voor jou! Wanneer is je NOD eigenlijk?

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Liyana ik werd telkens wel vrij snel zwanger. Meestal 2e ronde zwanger. Aleen het zwanger blijven was lastiger ..
    Dankjewel!.

Marjol ben er nog niet aan toe gekomen on daar echt over tr denken na de tegenslagen afgelopen weken.

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Voor de zekerheid heb ik toch nog even getest om te kijken of er niet toevallig HCG aanwezig was. Hij was wit dus dat weten we dan ook weer. Nu echt ongesteld geworden.

Deze maand hebben de LH teststaafjes dus geen echt duidelijke eisprong laten zien. Volgende maand dus met de clearblue kijken of deze wel iets laat zien. Cyclus van de afgelopen maanden 30-30-30-31. Daar wordt ik dus wel blij van :) zeker voor strakjes

Het enige wat ik een beetje gek vind, maar ik heb geen MMM traject in de zin van IUI en IVF en dergelijke dus weet niet hoe het werkt, maar vorige week dinsdag dacht men in Gent te zien dat mijn eisprong nog niet geweest was en dachten ze een follikel te zien van 15 mm. Kan dit? Want toen ze de meting deed had ik blijkbaar een dag of 6 ervoor mijn eisprong gehad. Wel zag ze verdikt baarmoederslijm.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Misschien toch goed om je cyclus een keer te laten monitoren want het zou kunnen dat je dus geen eisprong hebt gehad.

14. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    hmm...vreemd allemaal. Dat zou denk ik wel voor het eerst zijn dat ik merk dat er geen eisprong is geweest zelfs na de miskramen altijd een eisprong. Alle andere maanden duidelijk een LH piek te meten. Misschien was dit eenmalig. Ga de komende 2 maanden extra opletten voor als we in januari voor het echie weer gaan.

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dat je een positieve ovulatietest hebt hoeft niet te betekenen dat je ei daadwerkelijk springt he?! Of lees ik het nu helemaal verkeerd..

16. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Meiden hier weer Mogen spieken maar ben beetje teleurgesteld. De gyn was super tevreden, dooierzakje perfect, vruchtwater pefect, mooi beweeglijk vruchtje met goede hartslag maar ze komt uit om 7.4 :(. Gent kwam uit op 7.2 dat was op maandag dus had meer verwacht. Maar goed ze hebben wel verschillende apparatuur (en merken) en ik weet bij S dat ik dit ook een keer had en daarna weer ok was (dus van dezelfde apparaat naar dat apparaat klopte het altijd) argggg dus wil me nog niet mega zorgen maken maar was wel beetje van de kaart.

Dinsdag weer naar Gent daar moet het dan toch wel weer in lijn lopen met hun meting. Dan op vakantie 2 weken en 17 nov weer hier lokaal... wat een spanning toch allemaal!

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Meis ik snap je heel goed, maar dat is echt een minimaal verschil en het is zo moeilijk meten als het nog zo klein is! Ik zou me echt nog geen zorgen maken. Als het mis is zit er vaak meer verschil tussen. Komt goed! Knuffel!

18. Mrlsj

Mrlsj Lid

30 okt 2014
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden.

Vanmiddag in t zkh geweest.... as maandag wordt ons bloed afgenomen voor de chromosoomen onderzoeken.. mn bloed wordt ook nog op andere dingen geprikt, maar pas als de miskraam op gang is gekomen.

Ik heb pilletjes gekregen, hoop dat ze gaan werken... anders moet ik voor curretage en dat heb ik liever niet.

Ga er nu even een weekend tussen uit met mn vriend, even alles laten bezinken.... :(

Maandag beginnen met de pilletjes....

Gefeliciteerd met je zwangerschap Oz!

Liefs..

19. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Mrlsj, sterkte!

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oz. Dat verschil is echt minimaal en het is heel moeilijk meten als het zo klein is. Komt goed!

Deel Deze Pagina