Hi nijn thanks voor je berichtje lief! Ik probeer er ook al iets rustiger onder te zijn. Moet ook niet 2 keer in 4 dagen een echo willen op een ander apparaat in een ander zkh is ook een beetje dom van mezelf. En het zag er vandaag echt zoveel beter (groter) uit en de gyn was echt super positief. Ik moest bijna huilen (want dacht 7.5/7.6) en ze stelde me echt gerust rond 7.4/7.5 klopt ook met eisprong en ze vond het zo'n mooie vruchtzak, dooierzakje gemeten, het vruchtje lag echt mooi erin dus ik moet gewoon weer gaan geloven en die 0,02 mm meet verschil even achter me laten. Nog 4 dagen tot Gent. Hoe is het met jou? weer in de spannende 14 dagen wachten . Hoop het zo voor je!
Super dat het er zo goed uit zag toch! Bij mij kwam de gyn ook een keer op minder dagen uit en ik schrok ook. Hij ging toen opnieuw meten en kwam toen wel goed uit. Het is echt mm werk. Ik zit weer op het wachtbankje idd, bah. Nog 12 dagen.
Ozz ik had exact hetzelfde! Bij mij verschilde het termijn ook in NL ten opzichte van Gent. Je kunt de metingen echt niet vergelijken ( ander apparaat, techniek, arts) Het is gewoon helemaal goed met jouw beebje 😘
Thanks Meiden, de nieuwe foto staat in mijn album. Met manlief eens goed gekeken en in Gent was hij erg ruim gemeten ook (de streepjes eindigen boven het vruchtje) en vandaag was het wel erg krap de meting stopt eigenlijk al in het hoofdje. Dus ga er maar vanuit dat Gent eigenlijk 7.1 was en vandaag dan 7.5 had gemeten als ze het lijntje iets correcter had gezet We blijven positief. Op de foto zie je ook al echt hoofdje, armpjes echt mooi. Keep believing....!
Oz, dat gemieter heb ik ook gehad. Paar dagen terug, week later een week vooruit. Welja... Bedenk maar dat zulke vroege echo's een kunst zijn. Het ziet er goed uit. En nu broeden!! Xxx
Google is my best friend haha, even zitten zoeken het is echt wazig die CRL zo vroeg. Zag iemand op ander topic en die had 14,6 mm en kreeg 8.0 als resultaat! Wij zitten op 13,8 mm dus dat is bijna hetzelfde maar wel 3 dgn verschil is de berekening. Dus ik denk dat ik het maar even laat rusten, als 0,08 al 3 dgn is en er zijn zoveel meet fouten mogelijk zal het vast wel goed komen bij de volgende meting Fijn weekend meiden alvast!
Oz ,wat fijn allemaal. Je stress even minder ,maar oh zo begrijpelijk. Je hoofd weet het dan wel..maar het is even te lastig omdat ook zo te voelen. Idd mm werk.. over 4 dagen weer wat groter en dan stapje voor stapje meer vertrouwen. Dik verdiend ! Ik ga even naar jullie wondertje gluren
@oz: bedacht me net ook dat er 2 crl meet methodes zijn volgens mij heet er 1 Robinson en de ander volgens mij Hadlock ook daar zit verschil tussen. Ik heb gehad dat de verlos de ene aan hield en het ziekenhuis de ander en er dus 2/3 dagen verschil zat terwijl ze exact dezelfde lengte hadden gemeten.
Dankje Oz. ... K voel me vandaag al de hele dag zo down ... Bij mn 1e miskraam heb ik cytotec pilletjes gekregen toen de miskraam al op gang aan t komen was, 5 uur later was t eruit. Nu heb ik nog helemaal geen buikpijn of bloed verlies... Heeft iemand ervaring met deze pillen? Hoelang duurde t voor het eruit kwam en kwam t er toen helemaal uit? Liefs
Hi Marjol ja klopt alleen hadden ze wel allebei hadlock zag ik op echo. Maar ik had gisteren dus mooi document gevonden en hadlock zegt bij 1,40 al 7.6 dagen en ik zat op 1,38 maar kreeg 7,4 dus heb maar bedacht me geen zorgen te maken. Ik denk dat ik echt gewoon 7.5 was want het lijntje stopte al in het hoofdje en het kruisje zeg maar valt er gewoon in terwijl gent de kruisjes er helemaal buiten zet. Dus bij Gent was ik wel ruim gemeten en hier wel heel krap . Tja met 0,05 mm wat al een dag verschil geeft dan kan ik het wel verklaren die dag verschil. Dus ben weer vol vertrouwen (tegen beter weten in misschien) maar ga gewoon uit van goede echo dinsdag weer. Het moet gewoon goed komen dit keer !
Ik wist niet dat er nog andere pillen voor waren. Heel veel sterkte! Hier heb ik lichte positieve streepjes! Duimen maar, nu 4 dagen voor nod.
@oz: dit moet m toch worden hoor @nuage: spannend!! En mocht jij nu aan de aspirines en heparine? Ik zou denk ik al starten met de aspirine mits je daar al niet mee begonnen was. @mlrsj: bah zo irritant dat afwachten @hier: echt een hele vage menstruatie. Ik heb zeg maar wel de normale symptomen als emotioneel, puistjes en vet haar, maar haast geen bloedverlies. Echt zo bizar weinig en eigenlijk meer bruin als rood. Ik heb dit nooit eerder zo gehad...volgende maand maar eens in de gaten houden en anders dit in december bij de hysteroscopie aankaarten in Gent. Het was zo ie zo al vaag dat ik geen echt positieve ovutest heb gehad. Heb twee dagen terug na een bizarre huilbui (kende mezelf niet meer terug) al een test gedaan maar die was wit. Gisteren ook een brief uit Gent ontvangen met een samenvatting van ons verhaal en daar staat al in dat ze in januari vanaf eisprong zo ie zo gaan starten met aspirine en prednison en dat daar evt meer bij komt afhankelijk van de onderzoeken. Dus ben blij dat er actie komt.
Marjol vergeet je niet na die menstruatie even een testje te doen? Zo is het bij mij namelijk ook al eens gegaan. Gekke menstruatie en toen was ik dus gewoon zwanger. Heel vreemd want had getest nog op nod en blanco! Ik slik al aspirine vanaf mijn ei Wat mij betreft is dat ook de reden dat het nu raak is. Ik ga voortaan iedere vrouw die al heel lang probeert aanraden eens een cyclus met baby aspirine te doen dat weet ik wel! Ondanks dat mijn gyn toen had opgeschreven dat ik die speciale moest hebben heb ik gewoon de acetylzuur gehaald van 100 bij de drogist hahaha kwam zo uit, moeilijk gedoe van hem en jullie zeiden dat het hetzelfde was. Alleen nu dan 100 ipv 80.
Ja ik vind het verschrikkelijk Spannend nuage! Heb jij wel eens andere pillen gehad voor t opwekken van een miskraam ? Die cytotec pillen zijn eigenlijk maagbeschermers... Hoop zo dat ze gaan helpen....
Oh sorry dan heb ik verkeerd gelezen ik dacht dat je nu iets anders dan Cytotec had! Ik heb ze nooit genomen. In ons zkh mag je ze alleen nemen als je opgenomen wordt. Had ik geen zin in. Heb 1x curettage gehad, 1x vmk dus was minder erg en 1 keer gewacht en toen kwam het thuis los. Miskraam duurde toen een paar uur in totaal.
Maakt niet uit meis. Bij mn 1e MK hoorde ik met 6 weken dat t al niet goed was, en kwam er toen met 9 weken uit... begon met een klein bloedinkje. .. Na 4 dagen kreeg ik zelfs weeën en was t bloed verlies abnormaal, toen heb ik die pilletjes gehad en toen was t er binnen 5 uur uit. Nu begin ik maandag met de pilletjes maar heb nu natuurlijk nog geen bloedingen...of buikpijn. Hoop zo dat t gaat werken, ik mag t gelukkig wel thuis doen..
MA is missed abortion. Dus dat is een late miskraam waarbij de embryo dus niet (meer) leeft maar dat je er eigenlijk pas op een echo achterkomt. Want je lichaam heeft het zelf niet direct afgebroken. Daarom de term "missed".