Nuage, volgens mij geven ze geen combi's, maar dat weet ik niet zeker bij AFS eigenlijk. Maar aspirine gebruik je natuurlijk al, die is gewoon prima vd drogist. Hopelijk krijg je straks van je eigen arts de spuiten! Dat is het snelst natuurlijk. Silverwings, hoe was het bij je vader?? Oz, alvast veel succes morgen!!!
Het was vreemd, niet ongemakkelijk trouwens dat had ik verwacht.. Moeilijk wel om hem te horen praten over zijn andere dochter die altijd bij hem heeft gewoond en waar hij nu nog zoveel voor doet! Ik ging erheen met de intentie om hem te vertellen wat het met mij heeft gedaan, maar toen ik daar iemand in een rolstoel zag zitten die zijn linkerkant niet goed kan gebruiken, koude koffie moet drinken ivm verslikkingsgevaar en nog altijd een bloeding in zijn hoofd heeft waardoor hij nog een beroerte kan krijgen kon ik dat niet.. Misschien is dat ook maar beter, misschien kun we overnieuw beginnen, misschien was gisteren voldoende om het af te sluiten.. Ik weet het niet!
Knuffel Silverwings, klinkt heftig! Net zkh gebeld en word morgen teruggebeld. M'n eigen gyn is er 2 weken niet dus krijg een ander. Dat kan positief zijn. Morgen ben ik vrij dus op zich is dat ook handiger met terugbellen. Zit nu in m'n auto op de parkeerplaats van m'n werk Dus nog 1 nachtje geduld hebben ppff
Dat kan zeker positief is, ben benieuwd dan! Dat zal nog een lange dag/nacht zijn.... Ja dat is het ook, het moet ook echt nog even bezinken en ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik straks lekker moet werken haha, even wat afleiding!
Silverwings, mijn vader is net overleden en heeft ook voor zijn dood enkele hersenbloedingen gehad. Ik kan je vertellen dat het karakter ontzettend kan veranderen nadien, dus mss is hij niet meer de man waarmee ooit geen contact meer was en is hij ten goede veranderd. Dat wist je ws zelf ook wel, maar wilde het je even meegeven. Nuage, spannend.
Mykelti, dat is ook zo! Dat geeft hij zelf ook aan, hij is zachter geworden.. En heel emotioneel overigens, maar dit schijnt er ook bij te horen! Hele hartverscheurende ongecontroleerde huilbuien..
Ja, emotioneel hoort er echt bij. Mijn vader werd na de 2e echter niet echt aardiger, maar dat kan ook.
Bij AFS is aspirine en heparine heel gebruikelijk, vooral na vroeggeboorte en/of herhaalde miskramen. Is het niet gewoon protocol???? Ik heb in ieder geval nooit anders gelezen hier, er waren er meer vóór jou die dat hadden. edit: ja hoor, dit staat er in het protocol van het NVOG: Advies anticoagulantia bij paren met herhaalde miskraam en antifosfolipidensyndroom (bewijskrachtniveau B) Aspirine 75-80 mg 1× dd start preconceptioneel tot 36 weken amenorroeduur in combinatie met een profylactische dosis LMWH s.c. 1× dd vanaf positieve hartactie bij een zo vroeg mogelijke termijn tot aan de bevalling lijkt zinvol. Ten behoeve van classificatie en behandeling van het antifosfolipidensyndroom is overleg met een ter zake kundige internist aan te bevelen teneinde een goed lokaal protocol te verkrijgen. NVOG Mijn artsen vonden het na al die miskramen dus zelfs verstandig om vanaf ei al te gaan spuiten.
Nou ze houden er allemaal hun eigen protocol op na blijkt. Mijn gyn had er velen opgezocht en ook overlegd met collega's en zo kwam hij op zijn advies uit. Ik zei ik ben het er niet mee eens ik ga nu al aspirine slikken. Dat mocht van hem. En meteen zwanger dus. Alleen, net als in dat stukje van jou, wil hij dus heparine vanaf hartactie. En ik liever direct. Maar morgen dus een andere gyn spreken. Ben heel erg benieuwd hoe die er tegenaan kijkt.
Mrlsj, hoe gaat het met je? Sterkte meid. Nuage, wauw, dat zijn waanzinnige testen. Wordt er helemaal blij van Spannend joh. Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt. Silverwings, lastig he, relatie met je vader als er zo'n geschiedenis aan hangt. Kan er helaas over mee praten. De band met mijn vader steekt iets anders in elkaar maar het blijft haat liefde. Het liefst duw ik hem weg maar zijn gezondheid is zo slecht dat ik bang ben dat ik hem nooit meer spreek dan... Lastig. Dikke knuffel!
Tja, het zal niet schaden, maar het kan wel helpen. Veel succes. De spuiten die ik over had waren inmiddels over datum, anders had je ze zo mogen hebben .
Dat is lief Ik heb dus voor morgen alweer een hele lijst met verzoeken haha HCG prikken eventueel, recept voor Ascal, recept voor Fraxiparine of een andere variant en dan ook nog een recept voor nieuwe testcassettes voor mijn glucosemeter en nieuwe naaldjes. Ik wil graag mijn suiker weer in de gaten kunnen houden en nu is alles verlopen. En als ik wacht tot het nieuwe jaar gaat het weer van m'n eigen risico af en aangezien het nu toch al gemaxt is hihi kom maar op ik prik mezelf helemaal lek voor het goede doel
Strategische tip: ik zou heel erg mijn zinnen op de Fraxi zetten voor dit moment, als dat binnen is pas de rest.
Silverwing, wat moeilijk om je vader in zo'n situatie weer te zien hoor. Zeker na zo'n tijd. Nuage, succes morgen met het telefoontje.
Nieuwe dames, Welkom.. helaas in dit topic Nuage, Succes straks. Hopelijk hoef je niet te hard te bedelen en werken en denken ze met je mee. Ik dacht dat ZMC niet zo heel moeilijk was, dus toch? getver.. altijd zo ruk als je er op aangewezen bent Mykelti en Oz, Hoe gaat het meiden? Al hinderlijke doch geruststellende kwaaltjes? Hier, Gaat het eiegnlijk heel goed. Sarah heeft de juiste modus gevonden qua reflux denk ik. Ze heeft medicatie en we gaan naar de osteopaat. Ik snap er geen drol van, hij doet net niks, maar het werkt. Osteopaat is ook heel stellig in dat het na vandaag (4e en tevens laatste keer) opgelost moet zijn Grote woorden. Hoop het zo! Mag dan ook met meds gaan afbouwen maar dat durf ik nog even niet. Eerst maar eens een poosje wat rust bewaren en van haar genieten. Daarna zien we wel verder. Maar goed,het reguliere circuit doet hier helemaal weinig -behalve erkennen dat het slopend is en een psycholoog op me af sturen- dat ik het iedereen zou aanraden!