mrlsj, heel veel sterkte! Doen ze het onder plaatselijke verdoving? Dat schijnt beter te zijn? Althans dat zeiden ze toen ik een currettage kreeg.
Bbbrr moet er niet aan denken onder plaatselijke verdoving. Ben blij dat ik algehele narcose heb gehad. Maar ik heb dat sowieso altijd liever dus dat is ook persoonlijk
Thanks voor jullie berichtjes meiden. Als t er vannacht niet meer uit komt, denk niet dat t gaat gebeuren want er is nog amper verandering dan krijg ik morgen een curettage onder narcose.. ga wel vragen of ze t kindje willen bewaren... Wil t wel zien voor me verwerkingsproces....
Mrlsj, waarom moet je in het zkh blijven? Mag je niet thuis gewoon de 2e dosis gebruiken of wil je dat liever niet? Sterkte!
Joekjuh, ik heb geen ervaring met bloedverlies na een curettage, maar wel na de pillen. Ik heb na de 4e miskraam 2 cyclussen bruin en bloed verloren. Maar kreeg wel gewoon een eisprong hoor! (wilde toen alleen zelf niet zwanger worden vanwege dat bloed) Maar 't kwam in ieder geval vanzelf weer goed.
@mrlsj: Heel veel sterkte morgen! Zoals ik eerder al aangaf, vragen om de beschermende gel!! Dat zou volgens mijn gyn de kans op schade nog weer verkleinen. @Nuage en lolababy: geinig dat jullie precies even ver zijn! en Nuage super dat het gelukt is om eerder de echo te regelen.
Nuage, nog geen tp gehad sinds de diagnose vanwege het controle uitstrijkje waar ik op moest wachten en nu is het wachten op de onderzoeken en 3 wkn later de uitslagen. Als de Lupus kalm is mag ik dan weer (eindelijk) voor een tp gaan en als die te actief is moet ik wachten tot het onder controle is. Maar ik hoop dat ik weer door mag en dan met een beetje mazzel nog in december Sta al sinds februari stil.
Sterkte morgen mrsl. Ik heb een narcose gehad en vond dat erg fijn. Mij hebben ze daarna op een kamer alleen gelegd zodat ik niet naast zwangere vrouwen kwam. Ik vond het fijn toen het over was toen kon ik beginnen met de verwerking. beste vriendin heeft vandaag echo gehad. Vind het zo lastig en dubbel. Ik gun het haar natuurlijk maar het raakt ook mijn pijn. Heb er wel naar gevraagd maar vind het lastig om dan erover te praten. Moest het gewoon kwijt.
Ik zit sinds de diagnose aan de Plaquenil. Dat is in principe ook veilig tijdens een evt. zwangerschap. Ik heb tussendoor Prednison gehad maar daar ben ik nu vanaf. Mijn arts wil me sowieso Fraxiparine op Heparine gaan geven bij een tp (en hij wil dat dan vanaf positieve bloedtest maar ik wil gaan vragen of ik het vanaf de tp mag en als dat niet mag of er dan wat eerder bloed kan worden geprikt voor hcg omdat het bij mij soms al best snel fout gaat en dan zijn we er zsm bij).
Willen ze dat nog ondersteunen met aspirine? Want dan kun je eventueel de aspirine direct bij tp gaan nemen. Spannend hoor maar ik heb wel goede hoop hoor want een echte goede poging is er dus nog niet geweest!
Aspirine had hij het niet over maar daar ga ik zeker nog om vragen en misschien komt er nog wel iets anders uit dat zorgpad. Super benieuwd. Nog maar anderhalve week. Hahaha. Lijkt wel of ik moet gaan afrijden, zelfde zenuwen En een poging met de juiste medicatie hebben we nog niet gehad maar het is misschien niet goed maar ik vind het best eng om te hopen op een goede afloop. Ben echt bang voor de klap als het toch niet lukt.
Begrijp ik juist he erg goed. Je moet jezelf beschermen dat is logisch. Maar daarom ben ik wel positief voor je
Nou... Was weer apart bij de internist. Ze zegt dat ik geen antifosfolipidensyndroom heb! Ze heeft het nog een keer getest en het is niet afwijkend! Ik was niet blij haha ze begreep het niet totdat ik vertelde dat ik bang was dat de gyn me nu helemaal niks meer zou voorschrijven. Nou zegt ze ik zet gewoon nog niks in je dossier laat dat maar gewoon doorgaan die heparine. Want, en nou komt het, ik heb volgens haar wel een stollingsafwijking. Alleen een andere. Dus nu ein-de-lijk geprikt op factor V Leiden en nog een paar. Uitslag over 4 weken. Weet niet wat ik er allemaal van moet vinden. Afwachten maar weer.
HEH? Wat een twist. Hoe kan het dan, die verandering qua diagnose? Wie had ook alweer APS vastgesteld? Wel heel fijn dat ze het niet in je dossier heeft gezet. En heel erg benieuwd naar je bloedstollingswaarden. Hebben ze een uitgebreid stollingsonderzoek gedaan? Wel fijn dat ze verder zoeken maar wel heel bizar dit!
@Nuage: ik heb ook niet officieel het label antifosfolipidensyndroom omdat er 2x dubious positief is geprikt en niet 1x positief erbij, maar ik blijk wel een andere stollingsafwijking te hebben (factor VIII) nou ja bijna want de normaalwaarde was 100 ik had 180 en volgens De S. in Gent spreekt men eigenlijk pas van een stollingsafwijking bij 185. Je zit dus een beetje in hetzelfde schuitje als mij en in NL willen ze gewoon niet behandelen gelukkig in Gent nu wel. Ik hoop echt dat je in ieder geval bij 6 weken de heparine krijgt.
Wat bijzonder allemaal, hier in NL was mijn schildklier prima en volgens Gent niet, ook zo appart! Maar ben nog steeds schildklier patiënt en nu ook volgens NL ( schiet mij ook maar lek)