Na pas weer dik 10 min wel een streepje, maar geen knaller. Toen toch maar naar werk gegaan zit nu in de trein. M'n man had nachtdienst en de auto staat in de garage maar we hebben toch maar leenauto geregeld en hij zet z'n telefoon aan zodat ik kan bellen als het wel los komt dan kan hij me ophalen.
Nuage, ik hoop dat het niet nodig is... Mocht je info willen over die vrouw waar ik heen ga, dan hoor ik het wel. Misschien kan ze jou ook ondersteuning bieden, naast de reguliere geneeskunde.
Dat is lief van je. Als mijn gyn het gek vindt dat ik wegga weet ik al precies wat ik ga vragen. Of hij de definitie van insanity kent? "Doing the same thing over and over again, but expecting a different result" en dat is precies wat we aan het doen zijn voor mijn gevoel.
Dat gevoel kan ik me indenken ja...benieuwd wat hij zegt. Het is toch triest dat ze een ander protocol hebben dan andere ziekenhuizen, maar bovenal nog dat de reguliere geneeskunde gewoonweg weigert dingen te proberen...
Nou ze hebben volgens mij het protocol van bijna alle ziekenhuizen. Voor zover ik heb kunnen vinden doen alleen Leiden en Rotterdam het anders. Zelfs in Amsterdam kan ik dus niks beters vinden, daar woon ik namelijk vlakbij dus dat zou handiger zijn. Maar mijn ziekenhuis overlegt alles met het AMC dus het beleid is hier niet anders.
Knuffel Nuage. Ik zou een afspraak in Gent maken. Zij behandelen wel en bij AFS geven ze voor de zekerheid vanaf eisprong ook nog Prednison. In nijmegen is het protocol pas vanaf 12 weken bloedverdunners. Kansloos :x
Ik denk niet dat ik het psychisch trek om helemaal naar Gent te moeten. Het is iets waar ik echt over moet nadenken. Ik vind de stap naar een ander ziekenhuis na 7 jaar al heel erg groot. Om dan ook nog eens zo ver weg te moeten gaan is iets waar ik enorm tegenop kijk. Hoe werkt dat dan? Hoe vaak moet je daarheen? Stel je wordt zwanger, kun je dan de medicijnen gewoon krijgen of moet je eerst weer daarheen voor hcg test? En kan ik de medicijnen hier halen of moet ik die ook in België halen. En waar ga ik dan bevallen? Bij mijn vorige zwangerschap moest ik bijna iedere 2 weken naar het ziekenhuis voor controle en de laatste 2 weken zelfs iedere dag... kun je ook door 2 ziekenhuizen tegelijk behandeld worden? Allemaal vragen die door mijn hoofd spoken. Ik wacht sowieso nog even de uitslag van de internist af want volgens haar heb ik dus geen AFS maar iets anders. En heel misschien zorgt "dat andere" ook voor een hele andere aanpak.. maar daar reken ik niet op. Wie kan mij vertellen hoe dat in de praktijk dan werkt met Gent? Ik wil wel de juiste verzekering hebben voor Gent in 2015, dat moet ik ook nog opzoeken, of weet iemand dat hier?
Gewetensvraag: en dit trek je wel? Mijn advies ( na vier missed abortion's ) 1.maak vast een afspraak in Gent ( dan heb je die vast staan, en heb je een houvast) 2. Vraag je dossier op, dit moet meestal schriftelijk en kost geld en tijd. Nu mijn praktijkvoorbeeld: Je gaat eerst op intake, vervolgens gaat ze kijken wat er nog getest dient te worden, dan krijg je een hysteroscopie (aparte afspraak) en vervolgens worden de uitslagen besproken en het beleid bepaald ( ook een aparte afspraak) De medicijnen kun je gewoon hier halen en herhaal recepten gaan via de mail. Bloedprikken op HCG kan in Gent maar ik heb het hier gedaan. Verder toen ik zwanger was heb ik 1 echo in Gent gedaan en de verdere opvolging in Nederland. En echt het is zo een wereld van verschil qua aanpak te Gent, dat kunnen meerdere meiden bevestigen. Je komt gewoon NIET verder in Nederland met herhaalde miskramen, echt laat het los, en ga naar Gent! Dikke, dikke knuffel.
Ik zou zeker een afspraak maken hoor! Je mag daar met alle medicatie vanaf de eisprong al beginnen. Of het mij gaat helpen, geen idee, maar dan heb ik er in ieder geval alles aan geprobeerd!
Bedankt voor alle informatie meiden. Ik ga het op me in laten werken. Ik denk dat ik zoals ik er nu over denk eerst even niks doe de komende 3 weken. Deze mk eerst laten komen en verwerken en daarna de uitslag van m'n internist en m'n ziekenhuis vertellen wat ik hiervan vind en dat ik wegga en m'n dossier wil. Daarna wil ik beginnen met het LUMC bellen. Heb de naam van een gyn gekregen die ik graag wil spreken en horen wat zij voor mij kunnen doen. Is dat niet veel anders dan ga ik richting Gent denken. Uiteraard is het wel handig m'n verzekering alvast te checken en wellicht al een afspraak te maken ivm wachttijd. Maar m'n gevoel zegt op dit moment nog nee richting Gent. Ik geloof dat dut vooral psychisch is en dat ik het allemaal te belastend vind worden. Ik ben bijna 8 jaar bezig nu hiermee. Misschien kies ik ervoor om ipv Gent er gewoon mee te stoppen. Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. Maar we hebben een mooie dochter en misschien had het dan niet zo mogen zijn... Eens kijken hoe dat gevoel is over een tijdje.
Is ook allemaal zo klote meid, zou je zo de naam van mijn gynocoloog willen geven he die gaf me meteen al utrogestan zonder dat ik er im hoeft te vragen, een begrijpend iemand zou al zo fijn zijn voor je he. Dikke Knuff en sterkte meid , leef met je mee hoor
Ik begrijp je wel hoor nuage, maar je kun de gemaakte afspraak altijd afzeggen, verzetten of overdragen ( dan heb je altijd een soort van escape) x
Nuage, ik heb op 10 febr een afspraak. Als ik hem daadwerkelijk niet nodig heb, dan mag je hem wat mij betreft overnemen...
Nuage je zit er nu middenin en dat maakt het zwaar. Ik heb er ook lang over gedaan om naar gent te gaan, maar vind het uiteindelijk echt de moeite waard. Ze willen gewoon sneller behandelen. Het feit nu dat je een kind hebt maakt dat ze in NL weer afwachtend gaan zijn want het is toch eens gelukt. Ook zijn je waardes eigenlijk net te goed voor behandeling en in Gent gaan ze dan toch behandelen. Ik zou mykelti haar aanbod in gedachten houden (mykel je gaat hem gewoon niet nodig hebben. Je bent straks al lekker een aantal maanden zwanger! )
Wat superlief zeg! Ik krijg er tranen van! Het is nu wel los aan het komen. Lig op de bank onder een dekentje en hoop dat het snel voorbij is. Valt wel mee het is goed te doen zo op zich.
@Nuage: ik wil je ten eerste veel sterkte wensen. Tevens wil ik je ook mijn ervaring van Gent vertellen. Wij hebben namelijk ook in Gent gelopen. Wij hebben al 4 kinderen(uit een vorig huwelijk), aangezien mijn man nog geen kinderen had er toch voor gegaan. Na twee miskramen ook te horen gekregen hier in Nederland dat ze niks voor ons konden doen. Ook door mijn leeftijd(was toen net 42 jaar) Contact gehad met Gent en moet eerlijk zeggen wat een verschil met Nederland! Helaas na 4 miskramen(waaronder een tweeling) niet meer zwanger geworden. We hebben het naast ons neer gelegd. De reden dat we dat kunnen is onze leeftijd. ik ben nu 45 jaar. Ik heb nog een hele nette cyclus en stiekem hoop ik af en toe toch nog wel hoor, maar kan het nu loslaten. Daar bedoel ik niet mee te zeggen dat jij los moet laten maar ik schrijf dit bericht om je een duwtje in de richting naar Gent te geven. Wij hoefden ook niet overdreven veel naar Belgie te rijden, vaak ging het ook in samenwerking met een ander ziekenhuis in Nederland. Denk er goed over na.....het is het zo waard! Uiteraard kan ik me ook goed voorstellen dat je onderhand uit gestreden bent! Heel veel sterkte!