Jeetje jij bent serieus door de mangel gehaald zeg! 16 buisjes?!?! Wat hebben ze allemaal getest joh Bijzonder om te lezen dat ze daar dus ook fraxi vanaf het begin doen en pas bij ha aspirine. Goed zo, dat is een beleid waar ik persoonlijk meer vertrouwen in heb. Hopelijk dit jaar nog een plakbeeb!
Whhaaa net gebeld door Gent en we hebben een afspraak! 17 maart mogen we ernaartoe! Klonk al direct zeer goed allemaal. We gaan er de avond ervoor al naartoe en maken er gewoon iets leuks van die dag. Heb ooit een paard verkocht dat in Gent staat en ik heb haar nooit meer gezien dus dan gaan we in de middag daar nog even kijken waarschijnlijk
BS inderdaad goed aan jezelf denken, en wat een binkie die kleine M 😍 Bumbaa vreselijk die hoge bloeddruk, en je doet er zo weinig tegen! Jordan... 16 buisjes WOW dat zul je wel voelen ja, maar fijn dat er een PVA is! Nuage wat fijn dat je toch hebt besloten om naar Gent te gaan, en wij maakten er ook altijd een uitje van hoor.
Hihi alleen een uitje zonder romantiek zie ik want manlief moet zich 2-3 dagen "onthouden". Ach, voor een goed doel toch
Nuage, super dat je een datum hebt!!! En wij hebben er ook wat gezelligs van gemaakt hoor. Ook hotelovernachting er bij gedaan en Gent onveilig gemaakt. Spannend maar wel een fijn vooruitzicht. En dat onthouden is inderdaad voor een goed doel dus mag de 'pret' niet drukken En ja, ben ook echt heel blij dat ze met die beleid zijn gekomen. Vind het heel positief en kan niet wachten tot het zo ver is. Als ik aan de hormonen mag dan moet ik aan de Deca (7 dagen), Progynova en Utro (echt mega veel Utro trouwens) en dan dus vanaf tp aan de Fraxi. Weer een nieuw uitzicht om zenuwen voor te hebben hahaha. 10 jaar ouder in 2 maanden tijd Hopelijk zwanger 2015 in!
Maar je bent ook in Gent geweest dus? Sorry ik ben dus enorm vergeetachtig (AFS?!) en ik heb het vast allemaal al eens eerder gevraagd. Vraag me alleen of waarom je van Gent weer naar NL bent gegaan.
Even een ego berichtje.. Gisteren gesproken met de gyn. Hij noemde het een afsluitend gesprek en vroeg hoe het ging en of ik het al verwerkt had. Oh ja, ik mag ook weer terug zwanger worden. Dit had ik dus niet verwacht. Ik hoopte dat ik meer info zou krijgen over eventuele onderzoeken maar dat gaat blijkbaar via een andere gyn. Ik moet dus zelf contact op gaan nemen om een afspraak in te plannen. Ze hebben wel een bloedonderzoek gedaan en gekeken naar allerlei soorten infecties maar de uitslag daarvan was goed gelukkig. Ze denken dat het dus weer pech was maar na 3 miskramen geloof ik daar niet meer in. Ik twijfel nu om gewoon gelijk naar Gent te gaan.
Wat een schandalige manier van doen! Sta daar echt van te kijken, zo zout heb ik het nog niet gegeten zeg. Je hebt gewoon recht op vervolgonderzoek, al na 2 miskramen op genetisch onderzoek en na 3 ook op alle bloedstollingsonderzoeken.
Liyana, wat balen dat het zo ging. Wat betreft je keuze. ..volg je gevoel . Nuage ,Ahh geweldig. Ik ben echt blij voor je dat jullie naar Gent kunnen en dat het gevoel daarbij goed is. Top ! Jordan ,jou afspraak klinkt pittig (wow ..16 buisjes ) maar ook heel goed. Zwanger 2015 in ,dat vind ik een prachtig streven . Ik duim mee ! Bengeltje ,hoe is jou bloeddruk nu ? Zit er gewoon mee dat ze zo makkelijk ophogen. Kan ook niet eindeloos natuurlijk. Ja zegt de internist net...en anders kan het altijd nog via het infuus. Sjonge jonge ...vond het zo lomp . Tuurlijk kan dat ,maar als we dat kunnen voorkomen graag. Iemand vroeg naar het gewicht van de baby. .800 Gr ,terwijl 600 gemiddeld is. Zit hem vooral in haar buikje ,dat ligt 2 weken voor.
Nuage, hihi, er wordt hier ook veel geschreven. Ik zal even een beetje (zo kort mogelijk) mijn verhaal uiteenzetten dan is die keuze om tóch voor NL te kiezen ook wat duidelijker. Ik ben na 3 miskramen in het plaatselijke zhuis onderzocht, daar bleek bij mij niets raars maar het zaad van mijn man was niet waanzinnig, toch moesten we nogmaals een half jaar zelf proberen. Ik ging hiermee niet akkoord en ben voor 2nd opinion naar Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp gegaan. Daar kwamen ze tot de conclusie dat het zaad zo matig was dat we ICSI moesten gaan doen wat we dus ook hebben ingezet. Ik had toen een heel voortvarende arts die mijn bloedstolling wel uitgebreid liet onderzoeken i.v.m. de eerdere miskramen maar wel alvast de behandeling startte. De bloedstolling leek goed (op factor VIII na die bij een herhaald onderzoek wel weer goed was) maar helaas kreeg ik een andere arts. Eentje die alleen de geijkte paden wilde bewandelen en de protocollen na leefde en ook steeds riep dat we 50/50 kans hadden, yeah right, nog steeds na zoveel miskramen ook... Ik ben internet gaan afstruinen naar wetenschappelijke stukken omtrent miskramen en ondertussen ging ik ook op gesprek bij een gynaecoloog in het LUMC op doorverwijzing van MCK. Zij ontdekte toen een zwangerschap die helaas na 6.5 weken eindigde en zij onderzocht mijn schildklier op evt afwijkingen maar we hebben toen niet gesproken over de herhaalde miskramen poli. Inmiddels had ik op internet al veel gelezen over auto immuunziekten en aangezien mijn arts in MCK haar protocollen wilde volgen en hiervan niet wilde afwijken en ik veel las over Gent en DD heb ik een afspraak gemaakt in Gent (dat was vorig jaar september) om te kijken wat hun idee was bij onze situatie. Zij wilden direct bloedonderzoeken doen maar dan moest ik wel meteen even 800,- aftikken. Ik wilde eerst weten wat hiervan vergoed zou worden door mijn verzekering. Ik kreeg de lijst van geplande onderzoeken mee en ik ben hiermee nogmaals naar de arts bij MCK gestapt. Zij wilde er echt niet in mee maar vertelde me ineens over de herhaalde miskramen poli in LUMC. Daar ben ik toen terecht gekomen waar ze dus wél al die onderzoeken wilden doen op 2 onderzoeken na die al eerder gedaan waren. Hieruit bleek de positieve ANA. Deze arts stond meteen open om andere behandelingsmethoden los te laten op mijn situatie maar wel met een duidelijke grens, het mag niet schadelijk zijn voor mij of een evt beeb en geen medicatie waarvan al is bewezen dat het niet werkt. Ik vond daarmee dus een enorme flexibiliteit in een Nederlands ziekenhuis waar ze wel buiten die paden willen gaan maar wel op een veilige, gecontroleerde manier. Extra bijkomend pluspunt is ook dat in NL echt álles wordt vergoed en dat mijn verzekeraar bijna niets wenst te vergoeden in het buitenland maar goed, de definitieve keuze voor NL heb ik gemaakt op basis van 2 dingen, de artsen in LUMC kijken verder en willen verder gaan, daarnaast hoor ik soms behandelingen vanuit het buitenland komen die nooit bewezen zouden helpen maar ook best heftig zijn. Ik vind mijn gezondheid en zeker ook dat van ons kind heel erg belangrijk en ik wil en durf ook niet dat soort grenzen op te zoeken. Dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze en ook zeker geen veroordeling want ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen die keuze wel maken. In ieder geval heb ik tot nog toe de onderzoeken gekregen die Gent ook zou hebben gedaan en krijg ik een behandeling waar Gent ook op aanstuurde maar dan dichterbij huis Oh, en AFS heb ik waarschijnlijk niet. Je moet dan voldoen aan 1 of meer van 3 bepalingen en van 2 op de 3 waren deze bepalingen bij mij negatief. En ik heb een overzicht van wat ze gisteren bij mij hebben geprikt dus ik zal dat een x uittypen hier.
Liyana, heh? Wat ontzettend kort door de bocht. Ik zou zeker een verder onderzoek afdwingen. Daar heb je recht op en is ook belangrijk. Zo kan het gewoon niet. Bumba, dank je, hopelijk helpt het Zou toch wel heel mooi zijn als dat lukt. Maar de beeb is dus flink? Is dat erg of maakt dat niet uit?
Dus Jordan eigenlijk heb je Gent wel nodig gehad om verder te komen maar op een hele bijzondere manier Maar wel gek dat je zoveel moest betalen daar? Dat is toch niet iets wat iedereen meemaakt in Gent dacht ik? Op de papieren die ze me meegaf staat inderdaad 100 euro wat mogelijk betaald moet worden bij intake, afhankelijk van mijn verzekering. Ik heb overwogen om eerst naar het LUMC te gaan. Maar omdat voor mij de stap naar een ander ziekenhuis zo groot is hebben we uiteindelijk besloten om dan maar in 1 keer naar Gent te gaan en niet eerst nog heel veel moeite te stoppen in een NL ziekenhuis met het risico ook daar vast te lopen. Als ik in Gent ben geweest en er is niks meer te doen, dan houdt het op. Dan hebben we alles geprobeerd voor mijn gevoel.
Bumba, hopelijk zakt je bloeddruk snel. Balen van die extra zorgen. BS, jullie zijn de afgelopen jaren door een rollercoaster gegaan, dus is het echt niet raar dat de koek nu op is. Heel dikke knuffel en als je wilt praten, weet je me te vinden. Enne, de kleine man wordt al een echt vent! Liyana, hmmmm, lekker gemakzuchtig allemaal en heel ongevoelig. :S Jordan, nou je kunt niet zeggen dat ze het niet serieus aanpakken! En wat een fijne meedenkende gyn. Daar moeten er meer van zijn! Hier een super echo gehad! Kleine bewoog en kwam qua meting weer precies uit op de andere 2 metingen. Uitgerekende datum dus nu bijna zeker 16 juni.
Mykelti gefeliciteerd. En wat een mooie datum!!!! En ik zal zeker niet beweren dat ze niet serieus zijn hahaha. Nuage, mijn arts in LUMC gaf aan dat ze dit sowieso ook zouden onderzoeken maar of dat om alle onderzoeken kan ik dus niet zeggen omdat het achteraf is. Het bezoek aan Gent heeft me zeker geholpen om verder te komen. Ik beweer ook niet dat het slecht is hoor, ze weten ook waar ze het over hebben, maar dit is voor mij persoonlijk super prettig Oh en die 100,- heb ik betaald maar die bloedtesten kwamen veel hoger uit dan die 100,-. Als ik het terug lees lijkt het net of ik het daar per direct moest betalen maar dat weet ik eigenlijk niet meer, zou ook kunnen dat ik een factuurtje kreeg. Maar ik moest het zelf voorschieten iig en had ook nog geen idee want mijn verzekering al dan niet zou vergoeden. Weet iemand hoe die verzekering heet die een 4de poging vergoed? Is dat PNO?
Dat weet ik zo niet Jordan, maar er staat in de lounge een topic over zorgverzekeringen en daar noemde iemand 1 die de 4e en 5e poging vergoed. Zegge, ben jij 16 juni jarig? Hier dus straks allemaal binnen 1 maand jarig, 3 weken zelfs. 27 mei, 6 juni, 21 juni en dan de kleine rondom 16 juni. :O