@jordan, ja fraxodi moet je ook spuiten. Volgens mij is het hetzelfde als Fraxiparine, maar van een andere producent (al weet ik dat niet 100% zeker)
Ff niet alles terug gelezen dames sorry.. Bs hier is de kleine ook al sinds geboorte verkouden.. Dames hier gaat t niet zo geweldig. Heb weer last van angstaanvallen.... had hier al geschreven dat ik opgezette klieren onder mn oksel heb. 3 stuks. Vokgens de echo niets verontrustends en de bloeduitslagen waren ook goed.. alleen blijft de angst me achtervolgen wat als t toch iets is.. ook n kliertje achter in mn nek zitten maar die zit er al meer dan 2 jaar maar daar kan ik me nu dus ook ontzettend druk om maken.. bah... Verder b12 en vit d tekort.. dus nu aan shots en injecties..
MoesCH, ik kan je vertellen dat je angstaanvallen/depressieve gedachten heel goed kunnen voortkomen uit je B12 tekort. Hopelijk snel beter!!! Wat waren je waardes?
Mykeli denk je? Ik hoop t in ieder geval wel en dat t beter word na de injecties.. De waardes heeft de dokter niet gezegd.. maar weet wel dat t 2 jaar geleden al op t randje zat. Werd toen niks aan gedaan. Assistente zei vanochtend dat t nu echt wel een tekort was. kan dat ook iets met miskramen te maken hebben?
JAAAA!!!! Lees je even in op stichtingb12tekort.nl. Daarop staat ook de juiste behandelwijze. Nu je al injecties krijgt, kunnen ze ook niet meer onderzoeken waarom je een tekort hebt helaas. Dus je moet injecties blijven krijgen!
Blijvend krijgen.. dat d8 ik ook.. maar ik moet nu 4 weken lang 1x per week. En daarna 2 maanden 1x per maand en dan bloed prikke om te kijken of t weer goed is.. tis dus niet een blijvend iets heb ik net bij de ha begrepen?
Alf, gaat het wel goed met jou en mini-jij? Ik heb wel hoop nu deze behandeling word ingezet. Eindelijk wat anders. Maar hoop hebben is tegelijkertijd ook super eng natuurlijk Pechvogol, heb je last van het spuiten? En spuit jij ook alleen in je buik? Been mag ook hoorde ik maar lijkt me ook een beetje een eng plekkie Moesch, dikke knuffel meid! Je hebt ook behoorlijk wat meegemaakt en dit soort dingen zijn dan net weer zo'n trigger. Als het aan de B12 ligt dan zou het nu worden opgelost met de injecties dus dat hoop ik echt voor je (de paniekaanvallen dan). Ik kan alleen zeggen dat ik blij ben dat er uit de onderzoeken is gekomen dat alles goed is maar daar help ik jou niet verder mee. Ik hoop echt dat je er snel bovenop bent!!
Jordan, Tot nu toe bij de zwangerschappen voornamelijk in mijn buik gespoten. Ik moet zeggen, fijn is anders, maar ja, wat moet je dan?! Tijdens de eerste zwangerschap kreeg ik op een gegeven moment wel een ontzettende buil op mijn buik, zo groot als een kippenei, van de vochtophoping en irritatie of zoiets. Kon verder geen kwaad, maar het voelde goed beurs! Daarom heb ik bij de 2e zwangerschap 1x in mijn been geprikt, om te kijken hoe dat was. Gevoelsmatig was dat wel iets pijnlijker. Maar ik pak een stuk vel tussen mijn vingers en dan knijp ik zo hard dat ik de prik eigenlijk niet meer voel hahaha! Je kan ook een allergie ontwikkelen voor de fraxodi en dan hebben ze ook een ander medicijn, volgens mij gewoon oraal, maar dat doen ze pas als t echt niet meer gaat.
Dit is echt kul, maar helaas in NL gebruikelijk. Ik zou echt even die site bekijken en daarmee een lijst met vragen opstellen. - hoe heb je het tekort gekregen? Neem aan dat je gewoon vlees eet en andere B12 houdende producten? - nu ze spuiten kunnen ze niet meer zoeken naar de oorzaak. Hoe is hun visie daarop? - dit is niet de juiste opstartdosis, zie website - wat is je waarde?? Net een randwaarde is natuurlijk anders dan een veel lagere waarde, zeker met je psychische klachten (NL kennende heb je een flink tekort) - heb je nog meer klachten, bv tintelingen, dove plekken etc
Myk nee geen andere klachten.. wel het bijna altijd koud hebben verder niet. ik moet do weer voor de 2e injectie en zal dan even vragen naar de waardes en ff vragen hoe t nu precies zit met de info van de site die je plaatste. Bedankt voor je hulp!
Anders kun je de b12 smelttabletten van Solgar overwegen de hoge dosis. Die werkt heel goed mijn oma heeft haar tekort ermee weggekregen en mocht toen ook stoppen maar dat heb ik verboden ze neemt er nu 1x per week eentje. Mijn internist zegt dat er niks gevonden is. Factor V is weer niet getest omdat proteïne C ofzoiets goed was. Ben er keihard klaar mee. Toen ze hoorde dat ik naar Gent ging vroeg ze of ik wilde vragen of ze de uitslagen ook naar haar wilden sturen want ze was benieuwd of ze iets over het hoofd had gezien....... ???? Zegt genoeg toch!
Zijn verkoudheid zit vast. Geen loopneus moet eruit zuiger. Gewoon doorzichtig. Sinds gisteren. ...ik durf het niet te zeggen maar ben happy. zijn flessen zijn binnen 10 min op. Hij heeft in zkh puf gehad en geen verandering. Zijn bloed gassen zijn goed. Saturatie is 100 Ps ik ga elke 3 wk naar neonatoloog Moes denk aan je.
Pechvogol, mh dat klinkt niet prettig! Geen fijn vooruitzicht... Ik krijg HEEL snel blauwe plekken (wel vooral in mijn benen en armen) dus ben benieuwd. Hoe gaat het nu met jou qua zwangerschap? Moesch, hopelijk krijg je donderdag antwoorden x Nuage, schiet weer lekker op dan zeg BS, wat fijn dat je happy bent. Dat zijn de goede berichten!!!!! Ik ben nog niet ongesteld. Wel buikpijn verder niets wat er op duidt. Zal je niet zien, waaaaaaah! Oh ja, en ik ben gisteravond overgestapt naar UMC uitgebreid pakket, 4e en 5e poging ook vergoed. Kost een klein vermogen, hoop het daarnaast niet nodig te hebben maar mocht het zo ver komen dan kan het.
Jordan, als je eenmaal zwanger bent is het natuurlijk een kleine moeite Voor nu gaat de zwangerschap wel prima: borsten zijn pijnlijk, steeds meer een weeïg gevoel, 's avonds absoluut geen honger, en tot laat in de nacht klaarwakker. Beetje dezelfde symptomen als voorheen. Maar nog wel sceptisch, hoop toch echt dat dat na de echo minder wordt en dat ik het leuk ga vinden. Voor jou nu even spannend, zul je net zien idd, dat het ineens gelukt is
Hahah ik blijf naar de wc lopen. Wel het idee dat het er aan zit te komen hoor. En vanmorgen uiteraard wel even een test gedaan just to be sure en die was spierwit dus daar hoef ik me ook geen illusies over te maken
Toch balen Jordan... Hopelijk krijgen we rond de 13e de uitslag van de combinatietest, maar we hebben samen al besproken dat we geen verder onderzoek laten doen, tenzij de uitslag zodanig slecht is, bv 1 op 10 ofzo. Anders is de kans op een miskraam door een vwp groter dan de kans dat het kindje iets mankeert. De echo zag er verder ook prima uit, dus dan zouden we eerder kiezen voor een vroege GUO en op basis daarvan verder onderzoek laten doen indien nodig. NIPT kan bij mij niet ivm mijn startgewicht boven de 100 kg. Als we uitsluitsel hebben, wil ik dus ook mijn afspraak in Gent cancellen. Ik weet niet meer wie die wilde overnemen (indien mogelijk) of is iedereen tevreden met haar afspraak?