Dankje dames.. Het is me 3e miskraam dus kan r wel beter mee omgaan... Het is hard pff...vooral dat ik nu 13 weken was.. Compleet kindje..mini bevalling gehad..wel alles natuurlijk gegaan...kindje is opgestuurd voor controle..ben benieuwd. . Wat moet ik doen... Ik probeer r veel over te praten. .uit ervaring was ik gesloten Raad dames aan die dit meemaken..geduld te hebben praat r over met je man of iemand waar je veel van houd en vertrouwd.. Gr bambe sterkte dames..
Bambe wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte! BS jij ook een dikke knuffel! De mama is wel belangrijker hoor! Dit is een serieuze situatie! Hoop dat het snel onder controle is en de kleine beeb nog even kan blijven zitten. X
BS sterkte en idd bij mij werd ik voorop gesteld ipv kind (was wel een HELLP) weet het verschil met zwangerschapsvergiftiging niet maar jeetje wat een onrust weer, meis duimen draaien hier voor jou en je mannen!!
Allereerst BS, heel veel sterkte, hoop dat ze het zodanig kunnen stabiliseren dat de kleine nog wat weekjes bij je blijft!!! Meiden, dank jullie wel voor jullie reacties Nijntje, in LUMC hebben ze alles geprikt wat Gent heeft geadviseerd op 2 onderzoeken na die al waren uitgevoerd. Ik moet zeggen dat ik bijna van verbazing omviel toen mijn arts zei dat hij, na de hoge hormoon doseringen, wel fraxiparine of herparine zou willen proberen. Was half in shock hahaha. Ben wel heel benieuwd waar Gent mee komt bij jou. Je bent dus wel uitgebreid onderzocht? En in LUMC, loop je daar op de hh miskramen poli? En heb je een mannelijke arts? Ik heb een mannelijke arts en die is wel echt van het meedenken en oplossingen zoeken. Nuage, wat balen dat je ook een CIN3 heb gehad! Maar wel heel goed om te lezen dat het nu wel weer Pap1 is al hoop ik niet dat die klachten wat zeggen. Wanneer krijg je de uitslag? Ik heb nog steeds contactbloedingen dus ik vraag me af wat er uit komt in september. Wel heel raar dat jij door mocht en ik absoluut niet. Heb het expliciet gevraagd maar ze willen er echt niet aan. Overal andere regels. Als het APS blijkt te zijn bij jou dan zouden bloedverdunners kunnen helpen. Maar heb je ook al zo'n uitgebreid bloedstollingsonderzoek gehad? Met Factor V leiden, Anti Lupus Coagulans enz? Tammywynet, ik heb het boek nog niet gelezen al lijkt het me zeker interessant. Ik ben op internet op zoek gegaan naar wetenschappelijke stukken omtrent miskramen. Daardoor op ANA uitgekomen die gelukkig getest is. Ik vind het wel heel verwarrend dat iedere arts een andere mening is toebedeeld. En ik moet ook eerlijk toegeven dat er dingen zijn waar ik mezelf niet aan durf te wagen zoals Intralipid. Ik heb gelezen op de site van de leverancier wat veel voorkomende bijwerkingen zijn en dan ben ik niet zo stoer meer hoor hahaha. Maar wat goed dat je echt alles laat uitsluiten. Bij ons speelt budget ook een beetje een rol. Ik heb een goede baan maar mijn man is langer dan 2 jaar werkeloos geweest en toen hebben we flink ingeteerd. Nu werkt hij weer maar voordat mijn spaargeld weer is aangevuld zal nog wel even duren. Als ik de bloedtest in Gent zou laten doen kostte me dat 650,- welke ik moest voorschieten en ik zit bij Menzis die vervolgens amper wat vergoeden. En dan had ik alleen nog maar bloed laten onderzoeken. Daarom toch gekozen om met de inzichten van Gent bij LUMC aan te kloppen en daardoor toch wel wat verder gekomen. En ik lees dat je naar UMC gaat naar de immunologie, wat wil je laten onderzoeken? Bengeltje, heb je het boek al verkocht? Marjol, spannend altijd die uitslagen. Benieuwd! Wij hebben geluk met de ICSI want al mijn eitjes raken steeds bevrucht maar op de natuurlijke wijze is het zeker lastig met zijn 'hoeveelheid' zaad
BS, jemig meis, wat een bagger weer...wat voor symptomen heb je? Hopelijk kunnen ze je inderdaad stabiliseren en kunnen jullie nog een tijdje uithouden zo samen. Dikke kus. Bambe, heel veel sterkte. Lijkt me vreselijk zulke late miskramen.
Ik heb in begin aug die tweede bloedtest voor APS en daarna consult en dan ga ik mijn klachten ook bespreken. De gyn gaf aan dat hij het niet normaal vond dat ik nog steeds bloedverlies heb 5 dagen lang voorafgaan aan mijn echte ongi. Ja dit was het uitgebreide bloedonderzoek. Hierna is er niks meer. Lupus was negatief. Alleen anticardiolipine was positief, maar niet heel overtuigend hoog. Omdat ik in maart een hele fikse griep heb gehad hou ik er rekening mee dat het daardoor kwam. Ik ben in mei geprikt dus je zou denken dat er lang genoeg tussen zit maar ik heb zelfs nu nog bloedarmoede die volgens mijn huisarts door die griep komt. Dus tja.. Ik weet het niet. Echt gek he die verschillende protocollen! Hier mocht ik gewoon zwanger raken. Mijn gyn zei dat ik dan inderdaad vrij lang moest wachten tot we weer konden controleren (half jaar na bevalling) maar hij maakte zich daar totaal geen zorgen om aangezien de kans dat het bmh kanker wordt al heel klein is als je niks zou doen, laat staan na een lis. Ik werd dus zwanger maar heb heel veel last van bloedingen gehad toen en had ook een bloedvlek in mijn baarmoeder. Niemand kan mij vertellen of het met de lis te maken had. De gyn zei van niet. Maar ik geloof dat niet eigenlijk.
Hi Jordan, Even snel.... Ik heb ook pap3a gehad en CIN 3 heb een lysectie ondergaan en daarna netjes pap1. Neen boek nog niet verkocht, maar ik wacht even op mykelti 😬
Sorry Mykelti, ik had jouw berichtje aan Bengeltje niet gezien ! Bengeltje, gelukkig dat het nu gewoon Pap1 is. Mocht jij tot aan de controle wel door of ook niet? Ik hoop op een Pap1 en ik ben geen doemdenker, in tegendeel , maar door de contactbloedingen die ik nog heb hou ik een flinke slag om de arm en hou ik rekening met een teleurstelling. Dan kan het alleen maar meevallen Nuage, hoe hebben ze je op Lupus getest? Heftig dat dit al het laatste onderzoek is. Wel fijn dat je kennelijk gezond bent maar op gebied van miskramen heb je er niks aan. Ik heb een positieve ANA, maar een negatieve Anti DS-dna, negatieve Anti-SM enz (welke bij Lupus in een bepaald percentage van de gevallen positief is). Maar n.a.v. de positieve ANA i.c.m. mijn klachten/symptomen is de diagnose Lupus gesteld. Ik hoop echt dat er bij jou nog iets uit gaat komen zodat je gericht aan de gang kunt. Maar willen ze niet dingen 'proberen' bij je? Zo rot als je zo achter de feiten aan moet lopen
Oh alleen via die standaardtest. Die anticoagulans. Verder niks. Ik moet nog definitief horen dat het hierbij stopt. Maar dit is volgens mij het enige onderzoek wat er nog is in NL. De gyn wilde wel IUI aanbieden maar daar heb ik geen interesse in verder.
Nuage, ik heb toevállig onlangs geleerd dat die Anti Lupus Coagulans niets zegt over Lupus maar alleen verwarrend werkt. Mijn Anti Lupus Coagulans was negatief, toen zij mijn fertiliteitsarts dat ik geen Lupus zou hebben. Ik dacht er zelf wel aan omdat ik veel matches zag maar doordat hij dat zei heb ik het losgelaten. Ik kwam dus bij de reumatoloog en liep met haar de bloedonderzoeken door en zei dat Lupus dus was uitgesloten en toen gaf zij aan dat dit onzin is. Anti lupus coagulans heeft te maken met een bepaald bloedstollingsonderzoek. Dat die negatief is zegt niet dat je geen Lupus hebt. Hebben ze je ANA (ANF) wel eens geprikt?
Hoe lang zou het volgens jouw arts duren voor dat helemaal genezen is? Hier stond er 6 weken voor. Hier is de lys nu meer dan 10 weken terug gedaan.
Nuage, dat heb ik dus ook (bruin) bloedverlies voorafgaand aan de ongi ongeveer 5 a 6 dagen ervoor dat gepaard gaat met buik- en rugpijn. De afgelopen keer met de IUI heb ik Progesteron injecties gebruikt en nu bleken mijn klachten heel erg afgenomen. Ik heb niet van te voren gevloeid en ik had ook bijna geen buik- en rugpijn. Dus ik zit te denken dat ik wellicht een progesteron tekort heb. Gelukkig hebben ze in Duitsland de progesteron injecties kunnen bestellen. Ik heb straks 12 dozen genoeg voor twee IUI's.