Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, nog even reageren op de intralipid. Ik kreeg dat voorgeschreven door dr. P. uit DD. En ik leverde het recept bij mijn eigen apotheek in en kreeg de Intralipid gewoon vergoedt van mijn verzekering.

Qua bijwerkingen heb ik nooit wat ervaren en ik weet inmiddels van zoveel dames die het gebruiken en ik heb nog nooit problemen gehoord. Het is natuurlijk wel een infuus dus er gaat een naald je arm in maar het valt giga mee, zeker als ze je in het elleboog gebied aanprikken.

Ik gebruik nu geen Intralipid meer omdat ik problemen bleek te hebben met de schildklier en dan is soya niet echt handig.

Ik gebruik nu Omegaven, voorgeschreven door dr. P. Ik moet dat wel zelf betalen en halen in Duitsland want mijn apotheek wil of kan het niet bestellen.

Maar als je geen schildklier problemen hebt zou ik zeker Intralipid overwegen. Een hoop vrouwen hebben er baat bij.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, over Gent... Ik heb eerst een afspraak gemaakt bij dr. S. en daarna bij de huisarts een verwijsbrief gevraagd. Ik heb geen toestemming gevraagd bij verzekering, omdat Gent op hun website staat bij de gecontracteerde ziekenhuizen. Helaas bleek dit niet het geval volgens Gent, dus ik moest 100 euro voorschieten. Dat wordt verrekend met de kosten die ik daar heb gemaakt.
    Wat het allemaal gaat kosten en of ik het vergoed krijg, geen idee dus. Heb mijn verzekering achteraf gemaild, maar die zeggen dat ik eerst maar de nota's in moet sturen voordat ze een antwoord kunnen geven, maar die heb ik natuurlijk nog niet.
    Ik weet ook niet of ik over 2 weken bij de hysteroscopie weer 100 euro moet betalen of niet. Maar weet je, of ik het moet betalen of niet, ik ga gewoon. Ik heb er zó veel voor over.

BS, jeetje wat schrikken! Het zit ook niet mee hè!
    Sterkte!!! Hopelijk kan de kleine nog even blijven zitten!

Jordan, ik ben ook meestal bij die mannelijke arts op het miskraam spreekuur en heb heb bij de 5e zwangerschap fraxi gespoten. Helaas heeft dit niet geholpen, al had ik vanaf de 1e positieve test al een slecht gevoel over die zwangerschap. Dus denk dat het toch al foute boel was.
    Bij mij hebben ze helaas geen ideeën over een volgende keer, ik moet maar zelf bedenken of ik utro (heb ik de 4e keer gebruikt) of fraxi wil... En ik wil prednison en dat mocht nog na 1 miskraam zeiden ze na de 4e... dus eigenlijk zou ik dat nu mogen... Maar vraag me af of ze dat echt gaan doen.
    Wat ik wel vind bij dat spreekuur, je moet vaak langskomen en er gebeurt maar weinig. Ik ga er dan ook pas weer heen als ik weer zwanger zou zijn, zodat ik zo nu en dan een echo kan krijgen.
    Verder is het wel een fijne arts, hij zegt gelukkig ook dat het geen pech kan zijn, maar dat het meestal iets immunologisch is... maar wat....?!?!
    Hoop echt zo dat er een oorzaak gevonden gaat worden, maar de kans is klein. Er waren nog maar enkele dingen die getest konden worden, omdat ze in Leiden al zo veel hebben getest. De arts in Gent vond het trouwens ook heel positief dat er nu in NL ook fraxi wordt voorgeschreven en er zoveel getest wordt. Helaas doen nog niet alle zkh dit, maar Leiden is goed op weg volgens mij.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
  4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn huisarts heeft me wel op reuma laten prikken. Is dat hetzelfde als dat ANA?

Pfoe Nijntje ben je niet bang dat je straks een megarekening hebt?

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, tja ik heb geen keus. Ik wil gewoon een baby en desnoods plunder ik mijn spaarrekening. Ik ben nu toch te laat met toestemming vragen :( Ik doe mijn ogen wel dicht als de rekening binnenkomt :(

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb die spaarrekening helaas niet. Dus voor mij helaas onmogelijk. Maar ik snap je helemaal! Hoop ook echt dat het heel snel gaat lukken voor jullie!

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    BS hoe gaat het met jullie? Denk aan jullie en duimen draaien!

8. Alf

Alf Niet meer actief

Kwam ook even kijken of er nieuws is van BS Hou je haaks meid

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Tammy, dat klinkt dan wel weer goed. Ik zat te lezen dat die bijwerkingen zeer regelmatig voorkwamen en toen dacht ik 'oops'. :D Maar het valt dus erg mee? Infuus, sinds de MMM kan ik veeeeeel beter met naalden omgaan en al blijven infuusjes mijn minst grote favoriet, ik trek het aardig hahaha. Mijn schildklier komt steeds met glans de testen door dus ik zal eens informeren.

Nijntje, ik geloof ook wel dat LUMC goed op weg is en wat meer grenzen durft op te zoeken, al gaat het wel voorzichtig aan. Begrijp ik het goed dat jullie geen behandelingen krijgen (als IUI, IVF, ICSI) maar op de natuurlijke wijze zwanger raken? En wat voor onderzoeken hebben ze bij jou inmiddels in grote lijnen gedaan bij LUMC? Wel raar dat ze jou laten kiezen ipv besluiten wat volgens hun, dé artsen, de beste move is. Misschien toch om prednison vragen. Kijken hoe ze reageren :)

Nuage, reumafactor staat los van ANA (ook wel omschreven als ANF). Hier lees je meer over het bloedonderzoek: NVKC - Informatie over ANA en op Google vind je er sowieso meer over.

BS, hoe gaat het met jou en je kleintje?

10. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Denk ook aan je BS !

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    BS, hopelijk gaat het beter met je! Ook hier wordt aan je gedacht.

Nijn, ik weet dat het UZ Gent een nieuw declaratiesysteem heeft wat tot 1,5 maand geleden niet goed werkte. Met als gevolg dat ze niet konden factureren. Dus als je nog wacht op een rekening dan kan dat nog even gaan duren.

De kosten van behandelingen en consulten liggen veel lager dan in Nederland. Als ik naar mijn arts ga dan kost dat Euro 35 ongeveer voor een uur en als ik in Nederland ga betaalt de verzekering het dubbele voor 20 minuten. En mijn Belgische dokter is veel geleerder dan de Nederlandse die niet eens weet hoe ik heet en wat mijn omstandigheden zijn. Dus over de kosten zou ik niet echt inzitten.

12. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Tammy/Nijn ik heb ook hetzelfde, verwijzing is niet nodig officieel in NL wel anders betalen ze echt niet maar heb de gok genomen, heb nog geen 1 rekening gezien trouwens wat wel raar is, ben in maart voor het eerst gegaan. Houd het wel financieel behapbaar idd, dus consult + hysto voor 100 EUR ofzo als verzekering echt niet betaald kan ik het zelf ook nog ophoesten.

13. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Dag allen,

Mijn 2e MA is zojuist gisteren geconstateerd. Ik ben verdrietig, wanhopig en boos op de hele wereld die mij/ ons dit voor de 2e keer laat meemaken in een jaar tijd. Deze keer zelfs na een kloppend hartje twee weken geleden.... en nog steeds met lege handen....:(

Volgens de vk weer dikke vette pech maar ergens in mijn achterhoofd klinkt een stemmetje "zou er niet meer aan de hand zijn?", wij zijn beiden jong en gezond en blijkbaar lukt het zw worden wel. Wat voor andere redenen dan pech zouden er kunnen spelen?

Heel veel sterkte voor alle dames die dit soort onmenselijke dingen keer op keer moeten doorstaan.

14. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    OZ, dat met die rekeningen komt dus door het nieuwe declaratiesysteem dat niet goed werkt. Het ziekenhuis kon tot 1,5 maand geleden niet factureren. Hoe het nu is weet ik niet.

Lita, wat ontzettend verdrietig! Zeker na een kloppend hartje. Heel veel sterkte. Enne 'dikke vette pech' bestaat bijna niet. Er is bijna altijd wel iets aan de hand. Alleen snappen de meeste artsen het niet als je daarover begint dus zeggen ze dat het 'dikke vette pech' is.

Ik zou als ik jou was zeker op zoek gaan naar een oorzaak. Het boek van dr. Alan Beer 'Is your body babyfriendly?' in het Engels te krijgen via Bol.com is een goed begin.

En vragen hier staan ook vrij.

Nogmaals veel sterkte met het verwerken van dit trieste verlies.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Lita, heel veel sterkte. Ik heb het helaas 2x meegemaakt dat het het hartje al klopte en we het ook al hadden gehoord. Ik denk dat zulke miskramen bijna niet meer door een aanlegfoutje kunnen komen. Maar hou hoop, ik had tussendoor ook een goede zwangerschap. Ik hoop dat het voor jullie snel mag gebeuren en praat vooral heel veel nu over je gevoelens! Heb je het vruchtje al verloren of nog niet? Knuffel!

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sterkte Lita! Dikke knuffel. Zoeken naar de oorzaak is zeker de moeite. Helaas moet je meestal wel zelf de aanzet geven dus eens een goed gesprek aan gaan met je arts is echt de moeite en weet die het niet dan kun je via Google vele stukken vinden (ook wetenschappelijk) om zelf een bepaalde richting te denken of sturen. Nogmaals sterkte!!!

17. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Bedankt voor de reacties meiden. Nee Nuage, ik ga vanmiddag naar de gyno voor de laatste echo en zal dan waarschijnlijk voor de pillen kiezen. Waarom is het waarschijnlijk na een kloppend hartje geen aanlegsfout? De vk zijn daar volgens mij wel heilig van overtuigd...

Bij mijn vorige MA had ik pas een 1e echo met 10wk en had ik dus wel een vruchtzak van 10wk maar een vruchtje van ca. 6wk, ze zeiden dat in principe nooit een hartje heeft geklopt. Nu klopt het vructhe en het zakje wel met elkaar, rond de 7wk dus.

Als je die onderzoeken start, moet je dan stoppen met het proberen zw te worden? Wij willen zo graag een kindje :(:(

18. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Lita na 2 miskramen kun je vragen om een chromosoomonderzoek. Dit staat in de richtlijn van het nvog en is de gyn dus min of meer verplicht om te doen. Na drie miskramen heb je nog recht op stollingsonderzoek en homostecyine waarde bepalen en dan is het in NL in principe wel klaar.
    Ook wij hebben 3x een miskraam gehad na kloppende hartjes. Soms zelfs vier goede echo's en dan toch nog mis. Een indicatie bij mij is altijd dat de vruchtjes kleiner waren als verwacht. Bij mijn zoontje ben ik tot 2x toe vooruit gezet. Sterkte.

Voor stollingsonderzoek mag je drie maanden niet zwanger zijn.

BS: ook hier denk ik aan je.

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lita , heel veel sterkte .

En butterfly. ..denk ook aan je!

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier goed nieuws.. vanmorgen een kloppend hartje gezien !
    Ben er helemaal emo van...Zo blij... wat een spanning.

Over 2,5 week weer een echo .

Deel Deze Pagina