Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Marjol, 5 DPO het gaat de goede kant op ;). Hier morgen standaard gyn controle (en meten) en maandag GUO... vind het zoo eng! Hoop echt dat de metingen morgen goed zijn dan minder stress voor maandag. En dan hoop ik heel snel richting 26 weken. Vind deze weken vreselijk vanwege vorige keer.

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Hmm... Denk dat ik maar eens ga mee schrijven waar alles voor is...

Wil er eigenlijk niet meer bezig zijn, maar aangezien je hier alle artsen alles maar moet voorkauwen ga ik me er zelf maar in verdiepen.

Vroeg mij eigenlijk af of er ook meiden zijn die meer als 10 miskramen/ missed abortions hebben gehad?

3. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Joran en nijntje, spannend allemaal.

4. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Nuage wat verschikkelijk allemaal!! Ik had vandaag training en was collega met een buik. Altijd even slikken

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, wat een hel idd op je werk als je zulke teksten na moet kijken. En dan ook nog zo'n oud collega die met zo'n nieuwtje komt. Niet leuk!
    Ben je de dag een beetje doorgekomen?

Jordan, ik ga geen bloedtest vragen. Ze zien me aankomen, ben niet eens overtijd ;) Als ik echt zwanger ben, heb ik altijd wel een duidelijke test, dus er is gewoon niets (meer).
    Spannend morgen voor jou! Hopelijk heeft de gyn toch goed nieuws, ondanks die action test. Hopelijk was het gewoon een slechte test :)
    Wat bijzonder eigenlijk ook dat je meestal zo snel zwanger bent na een tp.

Puck, wat raar dat ze geen antwoord geven over die pillen. Maar ik weet wel dat ze in veel apotheken niet echt weten wat Cytotec precies doet. Ik ben het de 1e keer in een willekeurige apotheek gaan halen en toen ik het doosje kreeg zei ze dat het even duurde omdat ze dit gebruik niet kenden.
    Ik werk zelf in een apotheek in ziekenhuis en daar zie je het vaak, dus is de werking ook wel bekend. Maar toen ik hier nog niet werkte, kende ik het ook niet echt.
    In het ziekenhuis waar ik nu bij de gyn kom, geven ze het zelfs gewoon op de poli gyn, dus dan krijg je helemaal geen recept.

Marjol, ik weet nog niet of ik morgen ga testen. Denk het niet, dat hij totaal niet oploopt zegt wel genoeg denk ik.
    Al 5 dpo jij! Gaat ook opschieten! Spannend de 1e keer met medicatie!

Joekjuh, dat is zeker even slikken. Hopelijk zijn wij ook allemaal snel aan de beurt!

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    In ieder geval Engels en Duits natuurlijk. Verder geen idee.
    Ik kan het je van harte aanraden. Fijne man die echt betrokken is, en de tijd voor je neemt als je op afspraak komt. En geen gedoe zoals in Nederland. Je krijgt hem zelf aan de telefoon en hij reageert daarnaast op vragen per mail.

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nee, die ANA waarde is een gevalletje eens gemeten is gemeten. Het gaat om de klachten die je er van hebt, in mijn geval dus miskramen, en die bestrijd je met de behandeling.

De waarden die niet goed waren waren de indicatoren voor tolerantie. Dus aanvallende cellen te hoog en accepterende cellen te laag. Daarnaast is mijn ijzer te laag, en mijn vitamine D moet ook verder omhoog ( zit al vrij hoog qua Nederlandse normen)

Normaal moest ik starten met 5 mg prednison, dit hadden we ook zo besproken zaterdag, en nu gaf hij het advies meteen te starten met 10 mg. Hij is eerder altijd terughoudend geweest, dus dat zegt wel wat...:(

Maar goed eerst maar eens ongesteld worden. Mijn cycli schommelen nogal, sinds ik van het jaar een cyste heb gehad.

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Met de zwangerschap van mijn zoontje al die weken naar Langefeld geweest. Nu kan het iets dichterbij in Bocholt. Hopelijk bevalt het daar net zo goed. Thuiszorg ben ik niet achteraan geweest. Ik merk dat ik geen behoefte heb aan "Nederlands gez**k" dan moet je weer trekken en duwen om gehoor en wat hulp te krijgen plus dat je veel betaald. Laat mij maar mooi naar Duitsland gaan. Kost wel veel tijd en energie qua reizen, maar in ieder geval geen energie qua onbegrip en moeten zeuren om de dingen die je nodig hebt.

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    OZ, succes voor morgen. Ik hoop dat je er toch een beetje van kunt genieten !

Nijntje: heb je je moed weer een beetje bij elkaar geraapt? Logisch hoor, dat je af en toe een huilbui hebt. En je knapt er meestal ook nog van op ook !
    Ik ben trouwens wel ongesteld geworden, dus mag ik volgende week voor de hysteroscopie.
    Heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en heb ook alvast een afspraak gepland bij een fertiliteitskliniek. Ik voel het al aankomen dat het onderzoek en de immuuntesten enzo niks gaan opleveren en dat ik naar huis gestuurd word met een "lekker verder proberen mevrouw". Ik heb nog zoveel gelezen over kwaliteit van eitjes en sperma, kwaliteit van baarmoederslijmvlies, hormoonwaardes, etc. Dat wil ik dan ook allemaal onderzocht.

Nuage, voel je al iets op gang komen? Wat een dag voor je zeg. Precies alles waar je net niet op zat te wachten. Ik kreeg een berichtje van de buurvrouw dat ze was bevallen op het moment (maar dan ook echt precies op dat moment) dat ik de eerste cytotec pil ging innemen. Zij was gelijk met mij zwanger geworden eerder in 2014 (wat dus bij mij OOK een miskraam was geworden). Het lijkt allemaal zo oneerlijk soms. En af en toe mag je toch best eens flink medelijden met jezelf hebben he. Daarna pakken we de draad weer op en gaan we weer vol goede hoop verder proberen !

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nuage: zware dag zo! Als het niet lukt gewoon ziek melden, in dit seizoen stelt er niemand vragen. Een huilbui op het werk (of erger nog flinke bloeding) zou immers ook heel naar zijn aangezien je niks kunt vertellen. Veel sterkte meid!

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp uit de verhalen geven ze prednison in Duitsland en Belgie, maar niet in NL ? Terwijl het voor sommigen hier blijkbaar al gewerkt heeft....

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ziek melden durf ik niet. Ik verwacht dat als de miskraam echt komt de kana groot is dat ik me al ziek moet melden. En ben al 1 dag ziek geweest sinds ik 1 sep ben begonnen, en ook toen was het om een miskraam...

Nee er komt niks op gang nog. Ik voorspel dat het nog wel een tijd gaat duren ook. Ik voel me op en top zwanger. Pijnlijke grote borsten, misselijk, etc. Ik hou rekening met nog wel een week of 2 voor er iets gebeurt.

Wat interessant zeg Y30 en wat fijn dat jij nu zo'n goede behandeling krijgt zeg!

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hè bah..dat afwachten is ook niks....probeer het weekend maar lekker vol te plannen met leuke dingen (met je dochter)....

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Puk helaas welkom. Ik ben 9 vlinders en 1 wonder.

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Nuage knuffel

1 nadeel aan Gent de rekening ugh. Spaar alles op voor de belastingaangifte je krijgt percentage terug.
    Ik krijg nog geld van Gent...wacht nog steeds maar rekeningen sturen dat doen ze goed

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wordt het bij jou niet vergoed dan? Hier wel namelijk!

Nog iemand getest vandaag?

17. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Tja ik hoef nog niet te testen, haha...(grapje). Hoe is het meid? Nog rustig bij je of komt er al wat?

butterfly stars, 9?! Allemaal MA's of ook vroege MK's? Mijn god hoe heb je het vol gehouden? Heb jij uiteindelijk medicatie gekregen of is het via de normale manier gelukt?

Pff ik vindt 3 MA's al een hele belasting voor mijn lichaam.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier alles nog steeds rustig. Nog geen bloed te bekennen. Verwacht het ook echt niet. Soms denk ik hhmm het voelt alsof er een beetje buikkramp opkomt, maar dat is weer snel weg. Volgens mij heeft mijn lichaam nog niks door.

Heb even teruggezocht en mijn laatste MK was het hartje met 8,5 week gestopt. Nu is het met 6,5 week al gestopt dus ik verwacht dat het minder zal zijn dan toen. En dat was heel goed te doen.

Ik zit weer op mijn werk. Realiseer me net dat ik dus niet eens maandverband bij me heb. Hoe bedoel je ik reken nergens op hihi

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Handig!!! Haha.. Zo was ik maandag in het ziekenhuis, mede voor bloedprikken en ik las ergens dat ik 6 tot 8 buisjes moest geven. Zit ik in de stoel, denk ik shit heb geen helemaal geen koek mee voor als ik weer flauwval!! Maar het ging goed..

Blijf het toch raar vinden, na 8 weken, eerst een goed kloppend hartje te zien en wat dan alsnog stopt. Ligt het dan aan de chromosoom of zou je toch meer in de antifosfolipide antistolling moeten zoeken of een teveel aan homocysteïne?

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Tja het blijft gissen vrees ik. Persoonlijk denk ik dat het mijn bloedstolling is en/of mijn immuunsysteem. Voor mijn gevoel is er niks mis met de kindjes en is het mijn lichaam zelf die het verziekt.

Homocysteïne is bij mij goed.

Heb je het boek van Dr. Beer al besteld?

Deel Deze Pagina