Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar die behandeling wordt tijdens een nieuwe afspraak afgesproken neem ik aan? Of kan dat telefonisch?

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Nuage: ik had eind oktober afspraak om dossier door te nemen en toen hebben ze bepaald welke onderzoeken men moest doen (bloedonderzoek direct gedaan en later een afspraak voor hysteroscopie). Toen eind december terug voor behandelplan. Ik kreeg het advies van de S. om te wachten met zwanger worden tot het behandelplan.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Pppfff 2 dikke maanden? Dus eerst eind okt intake. Toen daarna hysteroscopie gehad en toen eind dec behandelplan?

Dus voor mij houdt dat in ergens begin juni pas weer een poging. We zitten nu in jan... Ik weet niet of ik dat wil/kan.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, ik ga eerst met de S. overleggen of ik ze echt moet gebruiken als mijn progesteron hoog is.
    Als ik ze niet meer gebruik laat ik het weten, maar denk dat jij ook bij de 1e afspraak wel utro krijgt. Ik kreeg het ook bij de 1e afspraak en bij de 2e genoeg voor een half jaar.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar dan mocht jij wel direct proberen zwanger te worden Nijntje? Moest je niet eerst hysteroscopie?

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Ja mocht het gewoon worden en als ik het was ging de hysteroscopie niet door. Uiteindelijk hebben we die ronde overgeslagen zodat het onderzoek door kon gaan. Zit me ook ineens te bedenken dat utro je immuunsysteem onderdrukt dus ik moet het vast blijven gebruiken.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Bij mij zat er trouwens tussen eerste afspraak en laatste afspraak met plan van aanpak maar een maand. Hysteroscopie was een paar dagen voor de laatste afspraak. Duurt niet altijd heel lang dus. Maarja moet nu natuurlijk ook weer totaal 4 maanden wachten voor een nieuwe afspraak.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wil echt Utro hebben. Ik heb woensdag nog een afspraak in mijn eigen ziekenhuis ivm miskraam en ga daar eens even echt zeggen wat ik vind. En dan dus ook over de Utro. Ben benieuwd of er een reactie komt.

Wel fijn om te lezen dat het dus niet zolang hoeft te duren. Voor nu laat ik het maar even op z'n beloop. We zien wel hoe het zal gaan. Zo te horen hangen dat soort dingen gewoon af van wat voor "geval" je bent dus we horen het vanzelf wel de 17e wat ze willen. En over het algemeen word ik helemaal niet snel zwanger. Nu 2x achter elkaar maar dat is echt een unicum sinds we in 2007 met de pil stopten.. dus het zal zo'n vaart waarschijnlijk niet eens lopen. En zonder Utrogestan erbij wil ik het sowieso niet eens proberen.

9. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Als je alle onderzoeken qua bloed al in Nederland hebt laten doen, moet je dan ook alles in België doen?

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze hebben daar veel meer onderzoeken die je juist in Nederland niet kunt krijgen. Voor mij de grootste reden om daarheen te gaan. Maar dat wordt gewoon vergoed hoor!

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Zeker niet.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat Nuage en Maria allebei zeggen:
    Wat je al in NL hebt gedaan (bijv karyotypering oid) hoeft niet over. Maar daarnaast zijn er een heleboel zaken waar ze juist in het buitenland wél naar kijken. Ik had in NL zogenaamd alles gehad. In Gent mocht ik 10 buisjes bloed achterlaten..

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij zijn in januari '14 voor het eerst op gesprek geweest bij De Sutter en op 7mei zette ik de eerste spuit. Daar zat dus best ff tussen. Dit had in ons geval te maken met allerlei onderzoeken die de prof gedaan wilde hebben én met haar volle agenda (dat speelt helaas wel mee).

Maar ik heb mn tijd goed benut, ben bijna 15kg afgevallen en heb er samen met mijn man alles aan gedaan om zo fit mogelijk aan de vierde poging te beginnen.

Ook ben ik (op eigen initiatief) ubiquinol gaan slikken. Dat is de best opneembare variant van co-enzym Q10 en het idee is dat het de kwaliteit van je eicellen verbeterd. Mits je het dus wel een tijd slikt, want dat gaat niet in een maandje...

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Wishmom, ik had al veel onderzoeken in NL gehad en in Gent hebben ze nog maar 4 dingen hoeven testen. En daar kwam iets uit ook.
    Ik had alle andere uitslagen gewoon meegenomen.

Hilly, lag het bij jou aan je eicellen?

15. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Oké, ja ik heb ook echt mega veel onderzoek gehad al tot nu toe! Maar zit ook met m'n Pcos. Dus moet ook eitjes opwekken. Maandag weer bloed
    Prikken m'n hcg was nog 9 op 9 januari dus hopelijk is ie nu 0. Heb er 4 maanden over gedaan een miskraam van 6 weken te verwerken. Baal zo.

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb eiceldonatie gehad. Mijn zus is de donor.
    Ik heb alleen aanvullende onderzoeken gehad in Gent.

Eiceldonatie is kost veel

17. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik wil alleen met mijn eigen eicellen werken. Dus dat is voor mij niet van toepassing.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Als je naar dr. P gaat worden eerst je waarden gemeten terwijl je niet zwanger bent, wat ik vorige week heb laten doen. Het idee is dat je lichaam heftiger gaat reageren als je zwanger bent omdat het het eitje af wil stoten, en doordat je basis waarden hebt gemeten kun je goed vergelijken. Aan de hand van je basis waarden stelt hij een behandeling voor, altijd vitamine D en omega, maar meestal en zeker bij afwijkende ANA ook prednison en infusen.

Vervolgens ga je 2-4 dagen voor eisprong voor infuus en 2-4 dagen na eisprong. Hoe vaak je moet hangt natuurlijk af van hoelang het duurt voordat je zwanger bent. Voor het infuus wordt er eerst bloed afgenomen dit wordt weer getest door dr. P zodat hij kan zie hoe je lichaam reageert op de behandeling. Zolang je niet zwanger bent zouden de waarden moeten verbeteren van de behandeling.
    Eenmaal zwanger moet je wekelijks infusen en bloed prikken je waarden zullen wat slechter worden, waarop de prednison e.d. Wordt verhoogd. Tot je waarden goed blijven en dan hoef je minder vaak. Bij mijn duurde dit helaas heel lang, dus ben tot 30 a 32 weken steeds geweest.

Ik zag dat je wat schrok van de kosten bij BS, hou er rekening mee dat dit ook een duur traject is. Wij waren ruim 10.000 euro kwijt incl reiskosten gelukkig krijg je hier een flink deel van terug van de belasting dienst.
    En doordat je het in kleine beetjes betaald, iedere maand paar honderd euro, was het wel te doen. Zo'n lief kleintje in je armen en je denkt sowieso niet meer aan je portemonnee :D

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nuage: wat schrijf je mooi over je kleintje die nog even in de buik wil blijven omdat jullie nog niet klaar zijn met elkaar. Ontroerend.

@jordan: jammer dat het niet gelukt is dit keer. Wel fijn dat het plan voor de volgende keren klaar ligt.

@bs: wat een schatje!

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Y30, heel erg bedankt voor alle info.
    Ik schrok idd van dat bedrag voor ivf met een eitje van haar zus. Groot verschil met gewone ivf.
    Wij hebben er echt veel voor over natuurlijk en benzine is voor ons gelukkig gratis. Wij gaan ook speciaal trouwen om te mogen adopteren. Dat was mijn plan B, als ik na het trouwen nog een miskraam krijg. Maar misschien is dr P. dan nu plan B.
    Ik wil een kind, wat het ook kost. Maar ga geen dure behandeling doen als ik er niet van overtuigd ben of het werkt bij mij. Maar we zien het wel. Hopelijk werk de prednison ook. Al moet ik eerst weer eens zwanger zien te worden.

Heb mijn testen met daglicht kunnen bekijken eindelijk. Alle uiterst gevoelige testen geven een heeeeel licht streepje aan. Een gewone test laat niets zien. Moet morgen of maandag ongesteld worden dus. Helaas. Mijn temp was vandaag ook al aan het zakken.

Deel Deze Pagina