hoi, ik kom weer effe buurten. alleen deze pagina gelezen, heb een erg vol hoofd en gespannen lijf. Nuage: sterkte nog steeds! knuff! Mykeltie: boek aangekomen (vorige week al) en ik ga donderdag naar Nederland dus kan m dan lezen Nijn: hoe ist met jou? Marjol: zijn dat zwangerschapstesten?? Hier: Heb uiteindelijk heft in eigen handen genomen en ga baarmoederonderzoek laten doen bij privé gyn want via het publieke stelsel hier moest ik wachten tot MEI ! Nou dacht het niet! en was slechts voor een intake, was niet eens zeker dat ik de testen zou krijgen. zo vermoeiend dit land. pfff. Nu dus straks na menstruatie dat onderzoek (schijnt pijnlijk?) histerosalpingografia heet het hier En genetisch bloedonderzoek van mij en mijn man. Als alles goed is, kunnen we dan volgende ronde er weer voor gaan. Wat me blij en angstig tegelijk maakt... lfs & grtjs: voor iedereen
Ze hebben niks op mij tegen, maar wij gunnen het hun niet om het te vertellen. Daarbij vond mijn man het ook wel weer oneerlijk om mijn familie er wel bij te laten zijn en die van hem niet, dan krijg je nog schevere gezichten. Dus zijn we getrouwd en hebben we het mijn ouders verteld en zijn ouders moeten we het nog eens een keer gaan vertellen, maar vooralsnog gebeurd dit niet omdat we er geen zin in hebben, haha...
Ik hoop voor je dat je lichaam het zelf los gaat laten en dat je over 3 weken schoon bent. Hebben ze ook gezegd wat ze over 3 weken willen gaan doen?
Ik hoop heel erg dat er over 10 dagen een mini mensje is met eventueel een kloppend hartje. In 10 dagen kan er veel gebeuren en ik hoop dit oom voor jou!
Pfff mei, dat klinkt nog ver weg! Gelukkig kan je bij de prive gynaecoloog terecht! Hopelijk vinden ze iets waar ze je mee kunnen helpen.
Hier begint het bloeden weer, het is inmiddels de 10de dag. Zo te merken ben ik gewoon nog niet schoon. Maar vind het allemaal wel prima, mijn lichaam rommelt zelf maar lekker door en over 8,5 week zien we wel eens weer... Ben wel erg benieuwd hoe lang deze cyclus gaat worden.
Puk ik hoop dat je lichaam het mooi zelf oplost Privé gyn....waar gaat t naar toe. Vriendin van mij bar nicht reageert goed op een ander soort chemo komt ze voor de chemo...Sorry mevrouw je zorgverzekering vergoed Het niet meer uhhhh Nog maar 1x ivf ...Nee ze willen elk terugplaatsing ook als poging laten gelden wtf
puk; ik hoop dat het "doorzet". sterkte! dankje, ja. gyn zegt dat de onderzoeken voor de zekerheid zijn. maar t blijft toch spannend Lyane: onee . en wat een stom gedoe in het ziekenhuis. alsof het allemaal niet al moeilijk genoeg is. hier ook érg veel last van (gehad) bs: nog één poging dus maar over? hebben ze regelgeving veranderd? sorry heb er niet veel verstand van. iemand hier ervaring met een inwendig baarmoederonderzoek? "histerosalpingografia heet het hier" (HSG) is geen hysteroscopie (toch?). dit is een onderzoek ervóór (in mijn geval dan). als dit niet goed is, dan e.v. hysterescopie.
*inbraak van een meelezer* Ik zou nog even vertellen hoe het is afgelopen met het hele schildklier verhaal. Ik moet vrijdag bloedprikken om een recente waarde te krijgen. Dan heb ik over 2 weken een afspraak met de endocrinoloog om te kijken hoe of wat en eventueel instellen van de medicatie. Soms moet je dus blijkbaar je mond opentrekken om dingen voor elkaar te krijgen...
Nuage, oh wat pijnlijk zeg bluh. Liyana, wat ontzettend rot ook bij jou hoe dat is gegaan. Voor jullie allebei dikke knuffel! Marjol, mooie testen, ze lopen netjes op! Nickyz, fijn dat je nu wel de onderzoeken krijgt. Zeker jammer dat je echt met je vuist op tafel moet slaan. Dat gebeurt helaas heel vaak, als je overal in mee gaat kom je er niet Hier inmiddels ongesteld, morgen krijg ik te horen wat ik verder ga doen komende cyclus. Ovulatie testen doen ze in dit zhuis voor je en ik ben benieuwd wanneer ik mijn eerste echo krijg voor de tp...
Liyane wat vervelend zeg. Hier neemt het ovu streepje af in vergelijking met vanmorgen. Ben benieuwd of ik nu wel een ovulatie heb gehad.
Nuage, jeetje zeg wat een gedoe weer! Joekjuh, aan je temp te zien is je ei al geweest. Je temp gaat zo'n 1-2 dagen na eisprong omhoog en hij is nu al 2 dagen hoger, maar dan hoor je geen positieve ovutest meer te hebben. Liyana, wat verdrietig zeg dat er niets te zien was Ik hoop op een wonder volgende week donderdag! Marjol, wat een duidelijke testen! Conejita, met mij gaat 't wel. Helaas ongesteld geworden, weet niet of je dat wel nog had gelezen. Wat goed dat je dat onderzoek krijgt, helaas wel bij je prive gyn. Belachelijk zeg dat je via de gewone gyn zo lang moet wachten! Ik heb alleen ervaring met een hysteroscopie, dat was een maar een klein beetje pijnlijk. Soort krampjes kreeg ik, maar niets vergeleken met een miskraam. Wat dat andere onderzoek is weet ik niet. Nickyz, goed dat er bloed geprikt gaat worden. Jammer dat je er zelf allemaal om moet vragen he Jordan, ga je weer hormonen gebruiken of krijg je nu een tp in je eigen cyclus? Ik heb weer een rekening van Gent gekregen. Het ging om de laatste afspraak om alles te bespreken en mijn verzekering vergoedt 24 euro en ik moet 48 betalen?! Niet om het bedrag ofzo, maar vraag me af waarom. Hebben jullie dat ook gehad?
De HSG... heel eerlijk... Ik vond het het ergste onderzoek wat ik heb gehad. Het hoort bij fertiliteitsonderzoek, NIET bij onderzoek naar herhaalde miskramen. Het enige wat ze bekijken is of je eileiders open zijn eigenlijk. Als jij gewoon zwanger wordt zou ik persoonlijk dit onderzoek weigeren. Ik bespaar je even de details, maar mocht je het wel willen weten dan hoor ik het wel.
Ik heb die hsg en hystroscopie ofzoiets onder narcose gehad...niks Van meegekregen dus! Ik heb vandaag 3 maanden na m'n miskraam Bruine afscheiding verloren...wie weet was dat het laatste restje??! Marjol van harte meid !!!
Nijntje, kan dat te maken hebben met de maximale vergoeding in NL? Ik ga nu voor een tp in mijn eigen cyclus. Even rust van de vele hormonen en bij geen succes, volgende cyclus wel weer mét hormonen.
Wat is tp? Wishmom, ga jij ook stollingsonderzoek doen? Of heb je dat eerder al gedaan? Pfff vandaag een stuk gefietst met manlief, brrr koud en dan denk je die meid is vast moe, maar helaas ik lag om 21:00 uur op bed en kan nog steeds niet slapen... Bah!