Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je dat last doen . Bij mij kwam de niche aan het licht door de hysteroscopie. Verder zag het er spik en span uit ,maar heb geen moment spijt van dat onderzoek.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    En konden ze daar iets aan doen?

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nuage, het zegt helaas niet alles als je op echo schoon bent. Dus goed dat je die hysteroscopie laat doen.

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Mijn man keek mee op het scherm en hij kon blijkbaar niet zo heel goed tegen de beelden. Hij is ook al een keer onderuit gegaan toen ze bij mij een biopt namen uit mijn been en de arts tegelijkertijd vertelde hoe een keizersnee in zijn werk gaat.
    Die hysteroscopie is echt goed te doen en ik ben een mietje :)
    Kan je de cytotec evt. via een ander ziekenhuis krijgen?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Agos die arme kerel. Dat wordt lachen bij de bevalling straks :D

Ja misschien wel. Ik kan misschien vd week Beverwijk eens bellen om te vragen wat er dan allemaal moet gebeuren.

6. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Nuage wat lastig allemaal. Ik heb twee hele nare ervaringen met cyotec en moest laatste keer met spoed opgenomen worden omdat ik teveel bloed had verloren. Hierdoor alsnog een curettage gehad en vond dit zelf erg fijn. Heb hierna ligt bloedverlies gehad en niet veel pijn. Wat lastig allemaal.

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niets aan de niche laten doen ,maar dat kan zeker wel.

Wij hebben er na dat onderzoek proberen rekening mee te houden (door trilling in je baarmoeder kan achtergebleven vocht in de niche door je baarmoeder gaan spoelen) ,in zoverre dat kan natuurlijk.

8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nuage : Kan goed zijn hoor, door de miskraam. Emotioneel wordt er veel gevraagd van je lichaam dus heb je minder weerstand tegen virussen enzo.
    Ik vond de hystero niet pijnlijk. Wel onaangenaam (de eendenbek) en natuurlijk weer genant gezien de positie. En het is niet zo fijn als ze nog wat weefsel afschrapen voor onderzoek. Maar pijnlijk vond ik het echt niet. Het lijkt gewoon enorm veel op een gewoon uitstrijkje. Ik heb niks ingenomen van pijnstillers...had ze niet nodig. Ik had heel licht wat krampjes achteraf...het eerste half uur.
    Wat betreft het loskomen : de laatste keer heeft het ongeveer 3 weken geduurd na het stoppen van het hartje dat ik voor het eerst bloedverlies kreeg (net een weekje voor de inname van de pillen).
    Bij hoeveel weken is je vruchtje ook al weer gestopt met groeien/hartje gestopt? Bij deze (bij 5-6 weken gestopt) kreeg ik pillen waar ik NIKS (!) van gevoeld heb, maar bij de vorige (bij 7,3 weken gestopt) mocht ik de pillen niet (teveel kans op teveel bloedverlies) en kreeg ik curetage (ook niks van gevoeld trouwens).

marjol : Helemaal normaal lijkt me, dat je er niet gewoon relaxt onder kunt zijn.
    Erg jammer vind ik dat. Ik heb enorm van mijn eerste zwangerschap genoten en nu worden de eerste 3 maanden van je ontnomen, omdat je er niet van kunt genieten. Dat lukt mij ook niet meer. Niemand hier denk ik overigens....

mykelti : ik hoop dat je zoontje snel beter wordt ! Mooie naam vind ik het trouwens, Hugo.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef het vruchtje was eerst 6,5 week maar op de echo een week later 7 weken. Dus zoiets, en ben nu dan 10,5 week. Dus het is al ongv 3 weken gestopt.

Fijn om te horen dat het onderzoek jou meeviel!

10. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Nuage in Gent gebruiken ze de eendenbek niet. Dit vinden ze te oncomfortabel voor de vrouw. Echt top, want ik zag zelf het meeste op tegen de eendebek.

11. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Pfff moeilijke beslissing Nuage! Wat ik wel apart vindt is dat je in het ene ziekenhuis wel cytotec thuis mag innemen en bij de andere juist weer niet. Persoonlijk verwerk ik het geestelijk juist goed op deze manier. Alleen ik heb alle 3 de keren enorme pijn gehad van de weeën. De laatste keer ben ik dan niet flauw gevallen, maar had enorm veel bloedverlies.

Mijn man wil niet dat ik bij de volgende MA het thuis neem, hij heeft alles moeten zien en kan niks doen. Dat vind ik dan ook wel weer vervelend voor hem. Maar voor mij is het te doen. Merk wel dat ik van deze MA ook weinig maar weet, lijkt wel of mijn geheugen ook weggespoeld is...

Inmiddels ben ik 2 weken ongesteld! Echte sex hebben we al een paar weken niet gehad, gisteren nog wel een beetje gevreeën. Baal er wel van dat het mij geen kindje is gegund. Ga ik het trekken om in de toekomst nog meer MA's te verwerken? Hoe staan jullie hier tegenover? Het is wel elke keer een aanslag op je lijf.

Had vanmorgen even een zwangerschapstest willen doen, want de telefoon zegt dat ik vandaag mijn eisprong heb. Wil dit een beetje in de gaten houden, zodat ik weet wanneer ik ongeveer ongesteld moet gaan worden... Vanavond de test maar op de wc leggen denk ik...

Wat betreft een onbezorgde zwangerschap en het er van kunnen genieten, dat kan ik helaas niet meer:(. Wat zo onbezorgd begon is inmiddels een hel. Mijn man zag er tegenop om aan kinderen te beginnen maar nu de wens er toch is gekomen gaat het weer niet allemaal vanzelf! Zoals alles bij ons!

Bumbaa gefeliciteerd, je bent er bijna meid!

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dank je wel Eef. Die naam hadden we al jaren, voor ons ook echt dé naam. Voor nummer 2 is het echt heel moeilijk, al meermaals geswitcht. :O

Puk, het is zo oneerlijk. Waarom gaat het bij de een soepel en bij de ander niet. :(

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Puk, wil je een zwangerschapstest doen of een ovulatietest? 2 weken vloeien is lang zeg!!! Qua hoe om te gaan met de mk'en is en blijft pittig. Je kunt jezelf er eigenlijk nooit op voorbereiden al denk je dat vooraf wel (althans, ik), zodra het zo is geeft het ellende. Daarom neem ik soms even een pauze van de mmm maar opgeven kan ik nog niet omdat er toch nog kleine lichtpuntjes zijn her en der. Ben bang dat als ik nu opgeef, ik later spijt zal gaan krijgen dat ik toch niet alles er aan heb gedaan. Ik hoop dat je de keuze kunt gaan maken waar jullie vrede mee hebben, het is en blijft lastig maar ook heel persoonlijk.

Mykelti, hoe gaat het met jou? Vandaag precies 20 weken!!! :D Je zoontje al wat beter?

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Met Hugo gaat het wat beter. Gelukkig minder koorts vanmorgen, alleen nog flinke verhoging. Vannacht was niet echt een succes, maar bij mij in bed hebben we samen nog een paar uurtjes kunnen slapen. Gisteren is mijn man alleen naar huis gegaan, omdat ik niet met een kind met 40 graden koorts 2 uur in de auto ga zitten, maar ga nu vanmiddag. Mijn moeder gaat dan ook gelijk mee.

Qua zws gaat het op zich goed. Voel de kleine steeds meer en vaker. Wel aan de randen ivm de placenta, maar weer heel bijzonder. Verder eigenlijk alleen wat last van mijn bekken, maar dat was te verwachten. Bij Hugo ook last gehad. Kan nu overdag veel liggen, dus dat is wel fijn. Maar als ik lang gezeten heb, is het auw auw bij opstaan en lopen. Noodzakelijk "kwaad". " :)
    Woensdag de 20-weken echo, dus wel weer spannend, alhoewel ik geen dingen verwacht.

En dan volgende week op vakantie! :D Zo'n zin in. Lekker weekje met ons gezinnetje, mijn moeder en mijn tante. Grote binnenspeeltuin daar, dus Hugo vermaakt zich bij voorbaat prima. Wij zijn geen hele dagen zwemmers.

Hoe is het met jou Jordan?

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Fijn dat het wat beter gaat. Koorts beetje gezakt? Vanmiddag lekker op je gemak naar huis, wel fijn dat je moeder mee gaat. En het lijkt me echt geweldig om die kleine te voelen als hij beweegt. Spannend de echo woensdag, leuk om die kleine dan ook weer te zien.
    Met mij gaat het goed. Wat hoofdpijn van de Decapeptyl weer maar ik hoef hem nog maar 3 x te prikken. Volgende week maandag echo en dan het weekend erop (denk en hoop ik) de tp. Als het in het weekend kan dan hoeft mijn man geen vrij te nemen en hoef ik niet te verzuimen en da's wel lekker :D

16. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ik wou vanmorgen een zwangerschapstest doen om te kijken of die al negatief is. Als deze dan negatief was wou ik vanmiddag een ovulatietest doen om te zien of ik vandaag mijn ei heb(volgens de app heb ik die vandaag). Maar goed ben de zwangerschapstest vergeten vanmorgen, misschien doe ik hem zo wel??

Doe dit om even te zien of mijn cyclus normaal loopt..

17. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Geniet van je vakantie volgende week en veel plezier woensdag bij de echo. Hoop dat alles in orde mag zijn!

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ja, hij had nog 37,8 vanmorgen, dus valt mee tov gisteren 39,2.
    Hoop dat jullie het allemaal ook minimaal 1x mogen meemaken die bewegingen.

Wat doet die Decapeptyl precies? Gelukkig dan maar nog 3x. Hoofdpijn is niet het allerergste, maar als het erg is, dan is het ook niet fijn.
    Ik duim voor jullie dat de timing goed valt deze keer! Terugplaatsing in je eigen cyclus toch nu?

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Het is elke maand weer spannend, ik hoop op een plakker bij jullie! Gaan jullie voor IVF of IUI?

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik heb er weinig verstand van maar 37.8 voor een kind is opzich redelijk toch? Of is het juist zo dat hogere temperaturen bij volwassenen minder ernstig zijn?

We gaan gewoon voor die bewegingen. Het moet gewoon. Heb zelfs nog nooit een hartje mogen zien kloppen. Opzich wel fijn natuurlijk want ik denk dat dát een mk zo mogelijk nóg pijnlijker maakt, maar lijkt me toch wel heel bijzonder.

Decapeptyl legt je hele eigen cyclus plat. Soort overgang idee. Meestal krijg je dat bij een nieuwe poging maar omdat mijn cyclus na de lisexcysie wat van het pad is krijg ik het toch weer in een cryo cyclus. Ik zou eigenlijk wel voor cryo tp in eigen cyclus gaan maar heb last minute samen met de arts toch besloten om wel voor een GEEP schema te gaan. Naast het spuiten van de Deca slik ik dus ook Progynova (om mijn bm-slijmvlies te laten groeien) en vanaf tp ook weer Fraxiparine en Utrogestan erbij.

Deel Deze Pagina