Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nijntje mag ik vragen wel zkh dat dan is? Hier werkt mijn zkh samen met het AMC en die hebben ook een miskraamspreekuur maar volgens de site doen die volgens mij niet zoveel onderzoeken. Ik ga het eens goed navragen bij mijn volgende afspraak maar wil wel goed voorbereid aankomen zodat ik precies weet wat ik wil vragen.

2. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Thanks girls. Nog 'n paar vraagjes:

- Vallen de kosten van dit soort onderzoeken onder de basis zorgverzekeringspakket?
    - Iedere ziekenhuis heeft dus in deze zijn eigen richtlijnen over v.a. hoeveel mk je wat kan testen?
    - voor de chromossomen en stollingsonderzoeken- hoe lang mag je dan niet zw worden?
    - ik lees ook op veel plaatsen dat bij vrouwen met herhaalde mk uiteindelijk progesteron helpt... wat moet je testen om te weten of het daar aan ligt?

3. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Nee, in het catharina...maar alhoewel ik het afgelopen jaar al iets van 7x bij de gyno en echo ben geweest, nog niet een keer een bekend gezicht. Ben niet zo te spreken over de service daar... En hier zal ik het voor nu even bij houden :x

Jeroen bosch ziekenhuis is wellicht wel interessant om naar te kijken. Thanks.

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nijntje, de hysteroscopie is nog onder de 100 euro hoor!

5. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    En welk ziekenhuis is dat?

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Lita en Nuage, het is het L U M C.
    Ze hebben alles van het AMC getest en nog wat extra stolling. Weet niet of het AMC ook zoveel stolling test, het staat niet op hun site.

Bengeltje, goed om te horen dat het minder dan 100 euro kost! Volgens mij vallen de prijzen daar wel mee.

Lita, - in NL heb ik nog nooit een rekening gehad van gyn bezoekjes en bloedonderzoeken. Het valt ook niet onder het eigen risico, het is verloskundige hulp en dat wordt volledig vergoed bij mij vanuit basisverzekering.
    - Volgens mij heeft idd ieder ziekenhuis zijn eigen richtlijnen.
    - Ik mocht altijd meteen zwanger worden, hoefde niet een aantal weken te wachten voor de onderzoeken. Die onderzoeken werden gedaan voordat ik weer zwanger kon zijn.
    - Progesteron helpt sommige idd, is zeker de moeite waard om te proberen. Ik heb het een keer vanaf 6 weken (moest eigenlijk vanaf 4, maar toen was ik nog niet bij die gyn geweest) gebruikt, maar heeft niet geholpen. Ik moet het voortaan vanaf m'n eisprong gebruiken, dan kan het veel beter werken. Anders kan het al mis zijn voordat je ermee begint.

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Meiden hier ook uit het zuiden (tilburg regio) maar loop in MMC - maar inderdaad super terughoudend met onderzoeken (wel karotypering en standaard stolling - vanwege de HELLP bij mij kreeg ik dat meteen) en nu krijg ik ook aspirine (vorige keer al) en deze keer heparine.Pred doen ze hier niet aan. Ik had wel veel stolling maar ook veel niet (bijv. Factor VIII die in Gent iets verhoogd bleek). Vind MMC wel een fijn ziekenhuis ook omdat ik in zkh zou moeten bevallen en bij gyn onder controle blijven dus dan is dat wel een fijne plek (hopen dat het ooit zo ver gaat komen)

Mykel thanks voor de update van BS, wens ze heel veel sterkte en idd rust hopen dat de bloedruk weer daalt.

8. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Utrogestan en pred heb ik dus via Dr. P. En nu hopen dat als Gent met advies komt het via hun kan.

9. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ondanks herhaalde miskramen spreekuur is het radboud nijmegen waar ik nu loop ook erg terughoudend met onderzoeken. Heb alleen de standaard onderzoeken uit de richtlijn gekregen. Mede omdat we al een gezond kind hebben. .r.ijnstate Arnhem liep ik eerst die hebben zoveel fouten gemaakt daar ben ik echt klaar mee. Prima ziekenhuis als er niets aan de hand is, maar als je een beetje een 'apart' geval bent, wordt het te moeilijk voor ze.
    Nu naar Gent...denk dat ze daar nog wel wat meer gaan onderzoeken.

11. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wat een lijst Tammy...ik zie dat ik al behoorlijk wat neem...mijn man nu nog aan de zink en die glazen water...pfff
    Wel opvallend dat een hoop zaken die hier worden genoemd ook allemaal goed zijn voor je ogen.

12. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Tammy thnkx voor het overzicht, idd meeste neem ik al behalve de bijen pollen en Q10 ook mee gestopt wie weet toch maar weer mee beginnen.

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja goed he? Ik las het gisteren op FF en besloot het gelijk te delen. Wie weet zit er nog iets tussen.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ga het omzetten in een lijstje in het Nederlands. Zal het ook hier zetten dan :)

15. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Lieve meiden,

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik met jullie mee geschreven, en mag ik me nu weer bij jullie aansluiten.
    Voor de geboorte van me zoon 2 mk allebei rond 7 weken bij 6 weken kindje met een kloppend hartje maar te klein binnen een week daarna ging het steeds fout g daarna een goede zwangerschap waar een prachtige zoon uit is geboren.
    Toen hij 1 zijn wij gaan proberen om zwanger te raken van een tweede. In maart was het eindelijk zover , wederom bij 6 weken kloppend hartje maar kindje te klein binnen een week ging het mis en ben ik gecureteerd.

Na die mk naar fertilieiten geweest , de onderzoeken van chromosonen ect waren al voor de goede zwangerschap gedaan en die waren allemaal goed.
    Na wat aandringen wel utro gekregen , met als efect dat ik de afgelopen drie maand steeds zwanger was maar al snel na de positieve test gaat het mis dit houdt in dat ik nu in1 jaar tijd al 5 mk heb gehad 1 met 7 weken en de andere allemaal rond 4 ,2 .

Nou ben ik naar wolvinga gegaan een prive kliniek daar was zijn eerste reactie dat hij denkt dat ik een verkleving heb in mijn baarmoeder , hier word 5aug in het spaarne naar gekeken .
    Helaas word ik er moedeloos van en begin de hoop te verliezen.
    Hopelijk mag ik mee schrijven en kan ik wederom weer iets van jullie leren

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoi Maaike, leuk en jammer tegelijk om je hier ook weer te zien. Maar is het nu weer misgegaan dan? Had dat niet meegekregen nog... :(

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ja eergisteren positieve actiontest gisteren positievie digitale test vandaag negatief.
    Ik denk zelf echt aan een verkleving, want sinds progestaron gebruik raak ik wel megasnel zwanger , maar sinds de curretage gaat het steeds heel vroeg fout.

18. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig missymaaike...

Fijn dat ze 5 aug gaan kijken of er verklevingen zijn. Hoop dat je meer duidelijkheid krijgt iig .
    Bij mij gaat het ook iedere keer vroeg mis. Ik dacht ook door een curretage vorig jaar. Maar in mijn bm was niets geks te zien ,alleen een niche door een ks. Of dat de oorzaak is/was..vermoed van wel maar gyn zegt van niet.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoe vroeg ging het bij jou mis Bumbaaa? Daar ben je nu voorbij toch?

Ik ben heel benieuwd of ze iets gaan vinden Maaike. Ik hoop van wel en dat ze er dan iets aan kunnen doen.

Ik ga morgen het zkh bellen voor een afspraak met de gyn. Hoop dat ik een beetje snel terecht kan dan.

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja al heel pril ,voor de 5,5 weken ongeveer. Soms al met 4 weken.

Ben daar nu zeker voorbij...7w2d nu. Toch blijft het erg spannend . Soms vliegt de angst me echt aan.

Deel Deze Pagina