Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hij zou in april 16 worden, dus hij heeft gelukkig veel mooie jaren gehad. Onze kleine vraagt nog wel naar hem, dat is steeds wel slikken.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik wordt geroepen dat hij er uit uit UIT wil, dus later vandaag verder;)

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Y30 antibiotica doodt ook de goede bacteriën in de darmen en daar komt een groot gedeelte van je weerstand vandaan. Ik zou eens kijken naar natuurlijke probiotica geschikt voor kinderen.

4. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Vroeg me laatst eigenlijk af hoe oud iedereen hier is....ik ben zelf 30.

Nuage gefeliciteerd nog meid, had je nog gelezen dat ik cytotec heb eventueel?

Liefs

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nuage, goed dat je een beslissing genomen hebt. Kun je nu uitkijken naar Gent.

Wishmom, ik ben 36.

Pukje, hoe is het gegaan meis?

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben sinds gisteren 33. Ja had het gelezen wishmom sorry dat ik niet had gereageerd was beetje druk in m'n hoofd. Maar ik durf dat niet op eigen houtje heel eerlijk.

Ben benieuwd hoe de echo was van Puk

7. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ja ben der weer!!!:D:D:D:D:D:D en ben mooi schoon! We zijn super blij en er viel letterlijk een doos ellende van onze schouders!

Hebben een goed gesprek gehad bij de gynaecoloog. Voorlopig wordt er niks meer gedaan. De klinische geneticus wou nog wat dingen weten die ging ze morgen doorgeven en verder ligt het hier even stil. Nog 7,5 week wachten tot ik kan bloed prikken. Ik mag bloed prikken met 10 weken van deze gynaecoloog. Dan na 2 weken hebben we de uitslag.

Ja zegt ze, ik raad aan deze cyclus er niet voor te gaan maar daarna mag je er gewoon voor gaan... Nou dat dacht ik niet, zei ik tegen haar... Ow?:$, zei ze... Dus uitgelegd dat we eerst wachten op het prikken en dat we dan wel zien hoe ik in me cyclus zit en wat ik dan het beste kan doen. Ja maar er kwam toch vaak niks uit, maar goed ze begreep ook dat we niet nog een MA willen. De bloedtest wordt zeer uitgebreid, antifosfolipiden, homocysteïne, antitrombine-III, proteïne-C, proteïne-S, factorII, factorV-Leiden, factor-XII en de schildklier en dan zal ze vast nog wel wat spul aankruisen?

We hebben net ordinair bij de MAC gegeten en vanaf morgen ga ik op dieet, 7,5 voor 10 kg! Morgen ga ik ook starten met hardlopen. Ik heb een doel en moet dat doel behalen! Links of rechtsom.

Schoonzusje is geloof ik boos, zei voelde zich er ook beroerd onder dat het zo was gegaan en had haar zelf moeten vertellen dat ik zaterdag niet met haar en mijn man op stap/winkelen wou? Nou prima, ze doet maar. Ze glijd zo van mijn rug af...:p Ik ga zaterdag lekker auto's kijken en wie weet eentje kopen?

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Fijn dat het zo goed is gegaan Pukje en succes met het behalen van je doel!

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Dat klinkt goed puk. Nu even ontstressen in afwachting van de uitslagen. En schoonzus lekker laten gaan inderdaad.

Whismom, ik ben 33 (al voel én gedraag ik me er vaak niet naar hahaha).

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Marjol, wat goed dat je jezelf hebt geprikt!

Conejita, 't zijn prijzige onderzoeken helaas. Of het zin heeft, geen idee, maar ik zou toch voor mezelf alles willen hebben uitgesloten.
    Krijg je het niet terug van je verzekering?
    Ben benieuwd of je homeapatische pilletjes werken. Geloof er zelf niet zo in, maar als 't iemand help zou ik het wel willen proberen.

Mykelti, goed nieuws! En wat een mooi echo!

Y30, wat zielig dat je zoontje zo ziek is. Beterschap, hopelijk knapt hij snel verder op.

Wishmom, ik ben ook 30, maar in maart alweer 31 :(:(

Puk, fijn dat je schoon bent!
    Jammer dat je zo lang moet wachten op die onderzoeken, ik kreeg ze een paar dagen na mijn miskraam al.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Opknopen aan de hoogste boom dat soort collega's.

12. JoJo

JoJo Actief lid

15 mei 2014
    153
    0
    0
    Puck fijn dat het goes is gegaan.
    Wishmom ik ben 29

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nuage: nog gefeliciteerd en bedankt voor de tip.
    @mykelti: super dat de echo goed was.
    @pukje: fijn dat je schoon bent, hele gerust stelling.
    @marjol: i.d.d stoer hoor jezelf geprikt.
    @wishmom: hier al 34.

14. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

De fosfolipiden onderzoek kan pas 10 weken na de miskraam, je lichaam dient ontzwangert zijn, anders is de uitslag onbetrouwbaar.

15. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

ik ben 29!!!

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja de uitslag kan vals positief zijn, dus bij een positieve uitslag moet je het onderzoek herhalen. Als het negatief is, is de uitslag wel betrouwbaar.
    Bij mij was alles negatief in NL, ondanks het zo snel na mijn mk was gedaan.
    Meeste zkh wachten, scheelt natuurlijk wel in kosten als het onderzoek maar 1x hoeft.

17. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    @puk: fijn dat je weer helemaal schoon bent! Bij mij is de ongesteldheid nu ook over, sinds vandaag, na 2 weken. Ik doe mijn onderzoeken begin maart, 11 weken na de miskraam. En we twijfelen ook steeds of we tot die tijd gaan wachten met proberen of niet. Toch komen we elke keer tot de conclusie dat het waarschijnlijk beter is te wachten. Mocht er iets zijn en we toevallig ook weer zwanger zijn, dan loopt het weer uit op een miskraam. Dan maar even wachten met het risico dat we een maandje "verliezen". Altijd beter dan weer een miskraam !

@Y30 : ik hoop dat je zoontje snel beter wordt !!

@Mykelti : mooie foto ! Leuk dat je zulk goed beeld had van je kleine mannetje !

@Conejita : poeh...moeilijke keuze hoor! Ik weet niet hoe vroeg je je miskramen elke keer had, maar bij mij gaf ze al aan dat het waarschijnlijk niet genetisch zou zijn omdat ik alle miskramen al zo vroeg had (voor of rond 7 weken). Als je meisje geen genetische afwijking had en je ook verder alleen vroege miskramen hebt gehad...dan zal de kans bij jou ook ERG KLEIN zijn...maar helaas....niet onmogelijk. Ik zou volgens mij eerst alle andere onderzoeken/resultaten afwachten. Je kunt dan altijd nog dit onderzoek laten doen. 500 euro is wel veel. Bovendien gaf ze bij ons aan dat ALs het genetisch zou zijn, er weinig aan te doen zou zijn. Behalve dan de zwangerschap goed in de gaten houden.
    Wij doen het onderzoek nu wel, maar het wordt vergoed. Na mijn vorige miskraam heb ik het niet gedaan omdat ik toen nog dacht dat het niet vergoed werd. En ik had nog goede hoop. Nu na de 4e miskraam heb ik niet meer zoveel hoop.

@Nuage : goed dat je jezelf een deadline hebt gegeven...dat helpt vast om de tijd uit te zitten !

Vandaag vroeg iemand op mijn werk of voor ons een 2e op de planning stond. Niemand is op de hoogte op mijn werk, behalve mijn directe collegaatje. Ik kreeg meteen tranen in mijn ogen en vertelde de waarheid (in 2 zinnen). Ik wil het helemaal niet vertellen op mijn werk, want voor je het weet is iedereen op de hoogte. Maar het kwam er zo uit, kon geen smoes verzinnen. En ergens heb ik geloof ik wel de behoefte om er over te praten. Maar ja, wat schiet ik daar mee op? Alleen iemand die er ook meerdere heeft gehad (miskramen) kan dit begrijpen....Heb er dus spijt van, maar ja, da's nu te laat....

PS: ik ben 35...de oudste hier geloof ik.... :(

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nee hoor Eef, ben 36. :D

Y30, beterschap voor je kleine mannetje.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef hou je er rekening mee dat het wel vergoed wordt maar dat het eerst van je eigen risico afgaat van zowel jij als je man? En dat betekent in dit geval je volledige eigen risico x2.

Ik had vanmiddag even kleine hoop dat er iets ging gebeuren in mijn buik. Voelde een beetje ongestelterig (is geen woord maar jullie snappen het wel) maar dan gemener. Ik dacht ook heeeeeel licht roze te zien bij afvegen. Nu alles helaas weer weg en enorme jeukende borsten. Zit wel helemaal onder de puisten, ik hoop dat dat is omdat mijn hormonen veranderen/afbreken.

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hé Nuage, zo begon het bij mij ook. 1x een streepje bloed en toen een week niet. Toen nog een keer wat bloed, 2 dagen later weer, 3 dagen later weer...tot we inmiddels 2 weken na het eerste bloedverlies waren en ik de cytotec kreeg. Of het was omdat het al een beetje begonnen was weet ik niet, maar ik heb er dus NIKS van gevoeld, van de cytotec. Om wat vaart erin te zetten ben ik buiten gaan wandelen. Ver kwam ik niet. Na 200m voelde ik een "floep" naar buiten komen en ben ik terug naar huis gelopen. Alles was eruit gekomen. Nog een paar dagen een beetje bloedverlies gehad (niet eens zo veel), dat steeds minder werd (maar wel 2 weken aanhield) en klaar....Ik hoop dat het voor jou ook zo mag verlopen !

Deel Deze Pagina