Goed teken Marjol, ik duim! Nuage, als het echt niet gaat is ziek, ziek. Zou ook doorvragen over die mola. En is dat hoesten daar een symptoom van dan?
Ja dat is dat kl*te ziekenhuis he. Iedere afspraak weer een andere student krijg ik. Mijn dossier is ondertussen zo dik dat ze het niet eens goed lezen. Protocol is na mola ALTIJD bloed prikken na zwangerschap. Na mijn goede zwangerschap moest dit ook. Bij mijn vorige MA moest dit ook en ik moest verplicht het weefsel opvangen, maar dit was wel nadat ik zélf in het consult hierover begon. Deze keer niks gezegd, et voila. Schijtziekenhuis. Mykelti nou het zaait uit naar je longen uiteindelijk. Maar ik ben wel een beetje hypochonder hoor dus ik neem mezelf ook niet altijd serieus wat dat betreft.
Misschien er dan gewoon nog eens op wijzen en vastbijten in dat het onderzocht wordt? Tsja, er heerst momenteel van alles, dus een virusje zou ook niet zo gek zijn, maar beter uitgezocht hebben, dan later spijt krijgen.
Ik zou er niet gerust op zijn, Nuage. Hypochonder of niet. En ik ken het fenomeen 'dik dossier, steeds een andere student'. Het recept om je compleet gek te maken en slechte zorg te waarborgen.
Normaal wijs ik ze ook overal op, maar had nu echt zoiets van laat me met rust ben er klaar mee. Nu begint de twijfel een beetje. Weet zeker als ik bel dat ze wel iets doen. Nu ga ik even liggen kijken of die buik iets doet. Zo dik joh niet normaal
Ik maak me een beetje zorgen om je Nuage! Bel morgen aub het ziekenhuis. Er werken daar toch verdorie niet alleen studenten, er zijn toch ook leidinggevende daar?! Ben blij dat wij aldoor gewoon een gynaecoloog hebben(super visor). Wil ook niet weer anders, behalve als ik spoed heb. Anders gaan we gewoon bij deze gynaecoloog. Je mag wel uitkijken dat de vrucht niet ontstoken is/wordt!
Ik verdenk toch m'n darmen. Bij m'n vorige MA kreeg ik onwijze buikpijn met verhoging. Veel erger dan nu, was op 1 plek. Dacht eierstok ontstoken ofzo. Spoed echo in het weekend... waren m'n darmen! Ik denk dat m'n darmen onwijs reageren op alles wat er gebeurt. Stond net op de weegschaal en dat is een verschil van 6kg met voor m'n zwangerschap! Ik hou mezelf zeker in de gaten hoor, als het te gek word trek ik aan de bel.
Okee, hou je taai! Ik ga nu slapen, vandaag ff op mijn buufmeisje gepast en mijn schoonouders willen nu weer langs komen dit weekend! Manlief draaide bijna door, was weer helemaal bleek. Hij weet niet hoe hij het moet oplossen want het is zijn aard om iedereen tevreden willen te houden. Hij heeft uiteindelijk eerlijk verteld dat ik me er nog te zwak voor voel en ik te emotioneel ben. Wat erg hè bij het NOS journaal!! Trusten dames!
@nuage: wat fijn van je contract verlenging! @marjol: klinkt goed, hopen dat het i.d.d. Betekent dat het goed zit. Hier: nog altijd niet ongesteld. Maar een ander cyclus regulerend middel opgehaald... Kleine man voelt zich gelukkig al een stuk beter.
Lief dat je het vraagt. Voel me vandaag ietje beter maar mijn buik is onveranderd. Maar ik weet wel echt zeker dat het mijn darmen zijn, kan al 2 dagen niet naar de wc namelijk. Dus mijn buik is helemaal dik en gezwollen van al het vocht en obstipatie. Heb gisteravond nog een paardenmiddel geprobeerd waarbij ik noodles heb gegeten met enorm hete kruiden haha normaal moet ik dan meteen naar de wc. Nu nog steeds niks. Vanochtend ook nog steeds zo ontzettend zwaar op de weegschaal. Zit nu op mijn werk en ben plan b begonnen: koffie drinken. Doe ik normaal nooit maar misschien helpt het. Gelukkig morgen weekend dus dan ga ik grover geschut inzetten. Ik denk dat als ik eenmaal naar de wc kan dat ik me veeeeel beter voel. Verder was het toch echt geen bloed wat ik dacht te zien, nog steeds geen druppel gesignaleerd. Weet je wat pas echt stom is... ik heb ergens heel diep van binnen nog een klein beetje hoop geloof ik. Dat komt door die domme echo de laatste keer waarbij ze hartslag dachten te zien. Ik merk dat ik nu al 2 keer de fantasie in mijn hoofd kreeg dat bij de volgende echo er opeens een kindje is. Wat echt nergens op slaat, want er klopt geen meter van ook al was er nog een hartslag. Maar ja dat is hoofd tegen hart natuurlijk. Dus ik hoop echt op bloed, want dat is gewoon een duidelijk signaal. Als ik moet uitgaan van mijn borsten zit dat er nog niet aan te komen. Zitten ook weer grote vlekken in mijn bh's aan het einde van de dag... Het is wel een rollercoaster hoor zolang wachten. Had nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Nu maar hopen dat het wel zijn vruchten afwerpt en niet alsnog eindigt in curettage. Fingers crossed.
Nuage, waarom laat je niet nog ergens een echo maken? Volgens mij krijgen veel vrouwen die een MA hebben gezien op echo binnen 1 a 2 weken een spontane miskraam. (Al lijken vrouwen met veel miskramen tot een andere categorie te behoren.) De theorie is dat de geest het lichaam stuurt. Je ziet dat het mis is, dus laat je het los. Zou het andersom dan niet ook kunnen?
Nou kijk 2 echo's geleden was het heel duidelijk niet goed. Geen hartslag meer, zag het meteen. Die echo had ik zelf laten maken. Een kleine 4/5 dagen later naar het zkh. Daar ging die vrouw toen twijfelen, collega erbij, en die zei toen uiteindelijk ook het is niet goed. Dat is het ook gewoon niet. Kindje was nog wel te zien op die laatste echo maar lag ontzettend tegen de wand aan waardoor het gewoon moeilijk was om te zien of de kleine beweging uit mijn baarmoeder zelf kwam of uit het vruchtje. Maar mijn hoofd zegt gewoon: ten eerste was het vruchtje formaat 7 weken en niet 9,5 week. De hartslag moet je meteen zien en niet zo vaag. En zo te zien werd het kindje langzaam al opgenomen en zat het er daarom zo dicht op misschien? Ohja en het dooierzakje was ook ingeklapt. Natuurlijk fantaseer ik over wonderen en verborgen tweelingen, maar ik weet wel dat het niet zo is hoor. En het is ook een nieuwe gedachte juist omdat er niks gebeurt. Mijn lijf heeft niet naar me geluisterd want was echt overtuigd. Heb dagen gehuild. Eigenlijk zou ik volgende week weer een echo krijgen met consult maar er was geen plek op dinsdag en woensdag. En dat zijn mijn vrije dagen. Heb toen zelf gezegd doe maar een week later. Super onhandig. Zelf een echo maken op eigen kosten heb ik weinig zin in eerlijk gezegd. Ik weet wel dat het niet goed zit. Wat ik dit weekend ga bedenken is of ik misschien toch een echo wil komende week en dan consult de week erop pas. Want het ging geloof ik om die combi, die hadden ze niet meer vrij op die dagen.
Worden jullie al moe van me? Ik wel haha sorry hoor ik weet hoe ik soms kan overkomen. Komt ook omdat ik hier echt elke gedachte eruit gooi. In het echte leven kom ik een stuk stabieler over hihi
Lieve Nuage, even voor mezelf spreken (maar ik denk dat ik hiermee ook meteen voor de andere meiden spreek), ik word alles behalve moe van je. Ik word wél verdrietig als ik je berichten lees want jeetje meis wat is dit zwaar voor je. Je lijf gedraagt zich zwanger, terwijl het kindje wat in je buik bezig was met groeien daar volgens de laatste echo toch echt mee is gestopt. Aan de andere kant gaf die zelfde echo weer twijfels... Wel een hartje, niet een hartje. Logisch dat je fantasie dan aan het werk gaat. Maar dat is ook omdat er maar niets gebeurt. Vind het zo kl*te voor je. Heb het oprecht echt met je te doen. Als je nu naast me had gestaan had je een echte knuffel gekregen maar bij gebrek aan dichtbij hierbij een digitale knuffel. Pas goed op jezelf!
Dat is lief Jordan! Nu zit ik met traantjes achter m'n computer. Zo fijn is het dat ik hier met jullie erover kan praten en dat ik gewoon meiden heb die écht begrijpen wat je door maakt. Als ik jullie niet had gehad was het psychisch echt stukken minder gegaan. Denk ook dat mijn man er baat bij heeft want al die "gekke" gedachten spui ik niet naar hem en anders had ik hem ermee belast. Het is vreselijk dat we allemaal met deze grote ellendige zooi te maken hebben (gehad) maar ik vind het echt een klein lichtpuntje dat we elkaar dan in ieder geval gevonden hebben. Het sleept je er doorheen en geeft moed voor de toekomst! DANK!
Het was zeker niet mijn bedoeling je tranen te bezorgen hoor hihi. Maar wat ik schreef is absoluut oprecht. Ik maak me best zorgen om je en weet hoe het is om onduidelijkheid te hebben dus hoop dat je dit rot hoofdstuk snel kunt afsluiten en door kunt naar een positiever hoofdstuk. En het is super fijn dat we elkaar er zo doorheen kunnen slepen. Al had ik iedereen hier wel beter gegund dan deze rottigheid. Gelukkig zijn er in dit topic ook voorbeelden dat er na bakken regen toch nog zonneschijn komt dus zolang we nog kansen hebben moeten we ons daar maar aan vast klampen