Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Jammer je hier weer (te moeten) zien Missy...:( Bij mij gaat het ook telkens net na de positieve test mis. Innestelingsprobleem is ook een mogelijkheid, ook met gebruik van progesteron. Had je daar te weinig van dan? Bij mij zeiden ze dat het voldoende was en adios. :(

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Er is niet bewezen dat ik een te kort heb , een gyn heeft dat ooit gezegt , en na lang aandringen heeft de fertiliteitsarts me 3x 200 voorgeschreben
    Het gekke van alles is , dat ik voor de progestaron moeilijk zwanger werd en nu al 3 x achter elkaar raak. Maar het gaat steeds mis net na de positieve test . Dus lijkt dit een nieuw(??) Probleem te zijn.
    Nou was ik 2 weken geleden in ny barruhus in wolvenga en hij verdenkt mijn van een verkleving na de keizersneden en of curretage en heeft me door verwezen naar het spaarne voor een hystocopie want het slecht kunnen nestelen kan duiden op verklevingen .5 aug mag ik gelukkig al naar het spaarne .

Is er bij jou tot op heden niks gevonden ? En hebben ze ooit in jou baarmoeder gekeken en welke onderzoeken heb je gehad.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Bumbaa een niche kan zeker een rede zijn voor miskramen

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb een HSG gehad. Erg pijnlijk, vooral het opblazen van het ballonnetje. :O

Verder de standaard bloedonderzoeken. Moet nog een keer het dossier opvragen.

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Maar er is nooit in je baarmoeder gekeken met een camara, want een verkleving kan ook voor nestel problemen zorgen.
    En waarom een hsg ? Is dat een standaart onderzoek bij mk ?

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Weet ook niet meer hoe je van hugo bent bevallen ?

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Missymaaike, wat vervelend dat het weer mis is gegaan. Sterkte!
    Gebruik je de utro vanaf je eisprong?

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ja vanaf me eisprong , 2 dagen erna. En zoals ik al schreef opeens raak ik echt makkelijk zwanger , dus in mijn ogen progestaron te kort en zijn deze hele vroege mk een nieuw probleem .
    Gebruik jij ook utro ?

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    In dit ziekenhuis wel ja, is een soort röntgenfoto met contrastvloeistof om te kijken naar de doorgankelijkheid van de eileiders o.a. Nee, nog nooit met een camera gekeken.

Van Hugo ben ik vaginaal bevallen in het wonderbaarlijk snelle tijdvak van iets minder dan 6 uur vanaf de allereerste wee. :D

Heb bij de eerste miskraam een curettage gehad.

Ben benieuwd of er bij jou iets uitkomt.

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dus daarmee wordt je heel makkelijk zwanger. Wat frustrerend dat je het dan niet blijft...
    Ik heb het bij de 4e zwangerschap gebruikt, maar ben te laat begonnen (6 weken ipv 4).
    Voortaan moet ik het vanaf m'n eisprong gaan gebruiken, ben benieuwd!

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ik ben ook echt heel benieuwd , in het flevo vond een gyn al dat je naar meerdere miskramen recht had op een hystcopie altijd meer ziet dan op een hsg of een sis / waterecho, Alleen was dat opeens niet meer nodig.
    Ik ben afgelopen maart gecureteerd en de kleine man is geboren met een spoedkeizersneden. Allemaal redens voor een verkleving.

In de prive kliniek waar ik nu loop werken samen met dusseldorf dus willen wel iets verder gaan. Mocht hier niks uit komen ga ik me verzekering volgend jaar zo instellen dat gent wel vergoed word

Ik zou dus echt even kijken of je een hystocopie kan krijgen gewoon om langzaam alles uit te sluiten.

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Mijn fertiliteits arts zei 2 dagen erna zodat je zeker weet dat je ei gesprongen is.
    Welke dosis heb je en gebruik je het vaginaal ?
    Deze mk zijn voor mijn echt nieuw normaal altijd bij 6 /7 weken. Dus ik denk echt aan een probleem na curretage

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    We lopen nu niet in een ziekenhuis, maar als we straks weer gaan, dan gaan we naar Gent. Mijn man is al BE verzekerd (werkt daar) en einde deze maand stopt mijn WW en dan ga ik daar ook in de verzekering. Scheelt allicht moeilijk doen.

Gent zal dan wel een hystero doen. Maar hopelijk is dat natuurlijk niet nodig.

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Kijk dat is handig , maar inderdaad niet nodig hopelijk.

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    De miskramen waren de aanleiding, voor mij om er naar te vragen bij dr.p.
    Het stond in het boek van alan beer.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Fijn dat BS weer thuis is.

Missymaaike: welkom terug, helaas.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn gyn in NL zegt dat je 2x per dag 200 mg moet gebruiken vanaf 4 weken.
    Van Gent moet ik 3x per dag 200 mg gaan gebruiken vanaf 2 dagen na positieve ovulatietest.
    Het laatste ga ik volgende ronde doen, als de hysteroscopie goed is.
    Altijd vaginaal.

18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Je word toch gek van die nederlandse gyn , heb het idee dat ze geen idee hebben.
    Jij loopt dus in gent ? Hoe heb jij het verzekeringstechnies geregeld ?

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oké meiden ik heb die website vertaald! Het is een enorm boekwerk!! Ik ga het nu plakken, hou je vast!

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    LIJST VAN SUPPLEMENTEN OM ZWANGERSCHAP TE BEVORDEN EN MISKRAAM TE VOORKOMEN DEEL 1

Evening Primrose Oil (teunisbloemolie) hoge dosis. http://www.vitaminstore.eu/Health/Speciaal/vrouw/vetzuren-en-kruiden/Evening-Primrose-Oil-500-mg-Solgar-Vitamins/P195413?gclid=CLahlsud5r8CFbPJtAodV1kAXg
    Dit kruid wordt gebruikt om het baarmoederslijmvlies dikker te maken en zorgt voor extra aanmaak van “eiwit-achtig slijm”. Verbetert ook de kwaliteit van het slijmvlies en als het een tijdje wordt gebruikt verbeterd het ook de doorbloeding. Je kunt dit nemen vanaf het moment dat je menstrueert tot aan je eisprong. Daarna absoluut niet meer, want het kan een menstruatie opwekken. Je neem dit dus iedere maand maar een week of 2 en zodra je zwanger bent stop je hier helemaal mee.

Hoestdrank met Guaifenesine als actief ingrediënt. http://www.yourasiashop.com/vakantiehuizen/Hoestdrank
    Dit zorgt voor minder stug baarmoederslijmvlies waardoor de vruchtbaarheid vergroot wordt. Het is van groot belang voor vrouwen die ook Clomid gebruiken aangezien Clomid erom bekend staat het slijm juist stugger te maken. Robitussin wordt geadviseerd op de site maar dit is volgens mij niet verkrijgbaar in Nederland. Er blijkt ook een homeopathische variant te zijn genaamd Guajacum oftewel Pokkenboom. De D2 verdunning zou het meest efficiënt zijn maar deze is enkel bij homeopatische artsen verkrijgbaar. De minder krachtige D4 versie is als het goed is wel verkrijgbaar van Vogel of VSM. De aanbevolen dosis voor Robitussin is 3x daags 2 theelepels oftewel 200mg Guaifenesine 3x per dag. Dit kun je gebruiken om de dosering te bepalen van andere middelen met dit ingrediënt. Kijk goed uit dat het middel geen andere stoffen bevat die mogelijk schadelijk zijn. Aanbevolen wordt om minimaal 1 glas water na inname te drinken omdat dit de werking versterkt. Bij voorkeur in totaal zeker 6 glazen water per dag.

Foliumzuur
    Minimaal 400 mcg per dag maar meer is ook mogelijk tot max 5000 mcg per dag. Ontwijk het drinken van thee en andere dranken die tannine bevatten terwijl je foliumzuur of aspirine slikt. (ook wijn bevat tannine, maar dit drink je waarschijnlijk al niet meer). Dit gaat de opname namelijk tegen. Een goede indicator van tannine is dat je mond er “stroef” van wordt doordat tannine zich bindt aan de eiwitten in je wangslijmvlies.

Coenzyme Q10 2 x 35 mg (ik vond alleen 30mg)
    http://www.vitaminstore.nl/Health/Speciaal/adaptogenen-en-Q10/Co-enzym-Q10-30-mg-Softgels-Solgar-Vitamins-energie/P696
    Bevorderd de bloedtoevoer naar de eierstokken, zorgt voor een goede kwaliteit eitjes (zeker als deze van mindere kwaliteit zijn vanwege leeftijd), helpt miskramen te voorkomen (dus kun je de hele zwangerschap blijven nemen). Zorg ervoor dat je een supplement neemt wat enkel Q10 bevat en geen andere supplementen. Er zijn ook varianten waar vitamine E ook bij zit bijvoorbeeld. Dit is prima voordat je zwanger bent, maar als je eenmaal zwanger bent kan het gevaarlijk zijn voor je ongeboren kindje. Er is een studie naar gedaan, en hoewel het bewijs niet enorm is lijkt het me toch beter om dit te voorkomen. Q10 kan ook het zaad beschermen tegen celschade en het verkleind de kans op zwangerschapsvergiftiging.

Selenium 1 x 200 ug per dag. http://www.vitaminstore.nl/Health/Vitaminen-en-mineralen/mineralen/Selenium-200-mcg-Solgar-Vitamins-mineralen/P1037
    Bevorderd de innesteling en zorgt ervoor dat de kans op miskraam verkleind wordt. Hele zwangerschap blijven gebruiken!

Vitamine C 1 x 500 tot 1000 mg per dag.
    Helpt de kans op zwangerschap te verhogen, voorkomt miskraam. Hele zwangerschap nemen. Neem niet meer dan 1000 mg per dag omdat je daar last van kunt krijgen. Helpt ook de spermacellen te beschermen tegen schade.

Zink 15mg per dag.
    Het meest BELANGRIJKE vruchtbaarheidssupplement! Helpt met alles! Werkt tegen miskramen, bevordert innesteling. Hele zwangerschap lang innemen.

IJzer 14mg per dag.
    Verbetert de kwaliteit van je bloed. Voorkomt miskramen. Hele zwangerschap innemen.

Vitamine B complex
    Helpt je hormoonhuishouding in balans te brengen en bevordert zwangerschap. Hele zwangerschap innemen.

Vitamine B6 10mg
    Helpt bij het produceren van progesteron. Kun je hele zwangerschap lang slikken. Kan ook progesteron injecties ondersteunen. Versterkt tevens je immuunsysteem. B6, zink en magnesium kunnen de kans op miskraam verkleinen doordat ze de het lichaam helpen bij het produceren van de hoge levels oestrogeen en progesteron die nodig zijn totdat de placenta het overneemt.
    B6 tekort kan zorgen voor een ophoping van oestrogeen in je lichaam en dit veroorzaakt verminderde aanmaak van progesteron. Een goede balans van oestrogeen en progesteron is noodzakelijk om bevruchting plaats te laten vinden. Een tekort aan progesteron kan zorgen voor miskramen en een te korte luteale fase.
    B6 voorkomt ook ochtendmisselijkheid en het verbetert de kwaliteit van het slijmvlies.
    B6 werkt het beste als het wordt gebruikt met andere B vitamines omdat het dan beter wordt opgenomen door het lichaam. 50 mg is meestal voldoende om positieve veranderingen te ondervinden. Als je echter na 2-3 maanden nog geen verandering ziet in je luteale fase (nog steeds te kort) verhoog dan de dosis naar 100-200mg. LET OP! Dit kun je echter maar tijdelijk doen. Langere tijd hoge dosis B6 slikken kan schade veroorzaken aan je zenuwstelsel. Probeer maximaal 50mg per dag te slikken. Echter zou je de inname tijdelijk kunnen verhogen vanaf de tweede cyclusweek tot aan 12 weken zwangerschap en dan weer afbouwen naar 50 of 10 mg per dag. Je kunt in de tweede cyclusweek zelfs 500mg slikken om de aanmaak van progesteron te bevorderen maar zorg ervoor dat je zulke hoge dosis alleen korte periode neemt.
    Je moet het sowieso altijd nemen samen met B12 omdat B6 bloedarmoede veroorzaakt door B12 tekort kan maskeren.

Multi-vitamine
    Kunnen heel goed werken maar de meeste multi-vitamines bevatten vitamine A welke je absoluut moet vermijden. Je kunt je afvragen waarom we alle vitamines apart moeten nemen en niet gewoon een multi-vitamine. Dit is omdat een multi-vitamine nooit de juiste dosissen in 1 pil kan bevatten.
    Wat je wel moet nemen is een prenataal voedingssuplement. Bijvoorbeeld http://www.vitaminstore.nl/Health/Vitaminen-en-mineralen/Multivitaminen/zwanger/Prenatal-Nutrients-Tablets-multi-zwangerschapswens-Solgar-Vitamins/P687

Royal Jelly (Koninginnegelei) 3x 500mg per dag.
    Verkrijgbaar bij de Tuinen.
    Zorgt voor de aanmaak van goede eitjes! Zorgt voor toename vruchtbaarheid en kan de spermahoeveelheid verhogen!

Deel Deze Pagina