DEEL 2 Bijenpollen 1x 500 mg per dag Werkt als een natuurlijke anti-biotica. Zorgt ervoor dat bacteriën die je embryo kunnen schade vernietigd worden. Er is bewijs dat het de kans van slagen bij IVF zelfs met 20-60% vergroot. De bijenpollen zorgen ervoor dat de eitjes de incubatieperiode beter doorstaan. Vrouwen met endometriose kunnen veel baat hebben bij bijenpollen. L-Arginine 500 mg per dag http://www.vitaminstore.nl/sports/spieren/spiergroei/Arginine-500-mg-Solgar-Vitamins-spiergroei/P1004 In de meeste prenatale supplementen zit al een beetje L-arginine. Je kunt het daarnaast ook apart nog nemen. Helpt bij de innesteling en kan de sperma hoeveelheid en beweeglijkheid bevorderen. LET OP! Soms wordt L-arginine gebruikt bij zwangerschapsvergiftiging. Maak je hierover geen zorgen, het is compleet veilig. Neem het tot aan 12 weken zwangerschap of vraag je arts om advies over dit supplement. Alpha Lipoic Acid http://www.deweegschaal.nl/solgar/alpha-lipoic-acidliponz-120m?channel_code=110&product_code=90445880&gclid=CMjLofyq5r8CFY_ItAodmm4Amg Helpt met de celdeling, goed voor de kwaliteit van de eitjes. Versterkt het effect van vitamine C. Caffeinevrije groene thee 4 kopjes per dag. Zit vol met anti-oxidanten, zorgt ervoor dat je bloed gezuiverd wordt. Niet tegelijk innemen met foliumzuur want door de tannine wordt de opname van foliumzuur verstoord. Paranoten. Een handjevol iedere dag vanaf ovulatie of terugplaatsing. Helpt de embryo innestelen. Neem niet meer paranoten op een dag vanwege de hoge dosis radium en seleen die deze noten bevatten. Drink veel water en eet op regelmatige tijdstippen. Dit geeft je lichaam een ritme en zorgt ervoor dat je lichaam zichzelf kan reinigen. Als je geen vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaat gebruik dan ovulatietesten. Gebruik verder uiteraard geen cafeïne, alcohol en rook niet. Gebruik geen aspartaam of andere nepsuikers. Dit kan vruchtbaarheid verminderen en miskramen veroorzaken. Aspirine 75 mg per dag. Na advies arts. Als je zware menstruaties hebt met veel bloedklontering of problemen met bloedstolling (laat dit testen) vraag dan aan je arts of het goed is dat je dagelijks zon 75mg aspirine gaat slikken. Neem niet meer dan 75mg per dag. Dit voorkomt bloedstolsels and zorgt voor minder killer cells die de embryo kunnen aanvallen. Wees voorzichtig met het nemen van aspirine in combinatie met visolie en Q10 aangezien deze ook effect hebben op je bloed. Het is aan te raden deze supplementen niet tegelijk in te nemen en te verspreiden over de dag en neem de aspirine niet tegelijk met het foliumzuur omdat dit de opname van foliumzuur tegen gaat. Je kunt de aspirine bijvoorbeeld nemen voordat je naar bed gaat. Je kunt deze lage dosis aspirine nemen tot aan 36 weken zwangerschap. Drink geen thee of andere dranken met tannine bij het innemen van aspirine. Vis olie http://www.vitaminstore.nl/Health/Algemeen/omega-vetzuren/Omega-3-700-mg-Solgar-Vitamins-omega-vetzuren-visolie/P77686 Hoge kwaliteit visolie verbetert de kwaliteit van het bloed in de baarmoeder wat ervoor zorgt dat de embryo graag innestelt en blijft zitten. Zorg ervoor dat de visolie komt van het vissenlichaam en niet van de lever omdat hier kwik in kan zitten. Vermijd vitamine A in supplementen en voedsel waar veel dierlijk vitamine A in zit zoals lever. Beta caroteen is een pigment in planten dat zich echter omzet in vitamine A in het lichaam en dit kan wel zeer bevorderlijk zijn om zwanger te raken. De corpus luteum of ook wel geel lichaam (http://nl.wikipedia.org/wiki/Corpus_luteum) zit vol met beta caroteen. Als je een te korte luteale fase hebt kan extra inname van beta caroteen hierbij helpen omdat de kwaliteit van het gele lichaam meehelpt bij de aanmaak van progesteron. Mangaan Dit zit waarschijnlijk al in de multi-vitamine die je slikt. Zo niet, zorg dat je dit wel binnen krijgt. Een tekort aan mangaan zorgt voor een slechte ovulatie. Mangaan kun je beter niet tegelijk innemen met ijzer. Neem het in plaats daarvan in met vitamine C en voedsel met hoog proteïne gehalte. Magnesium Ook magnesium zit waarschijnlijk al in je multi-vitamine. Zo niet, neem dit dan alsnog. We hebben magnesium nodig voor energie productie. Neem tegelijk met selenium, calcium, vitamine B6 en vitamine D om opname te bevorderen. Neem met proteïne rijk voedsel en zeker niet met thee, koffie, alcohol. Magnesium kan de kans op miskraam verkleinen.
DEEL 3 EEN OPSOMMING: - Teunisbloemolie, hoge dosis (tussen menstruatie en ovulatie) - Guajacum oftewel Pokkenboom. 3x 200 mg per dag. Tot aan zwangerschap - Foliumzuur. Min 400 mcg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Co enzym Q10. 2 x 35mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Selenium. 200 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Vitamine C. 500/1000 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Zink. 15 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Ijzer. 14mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Vit. B Complex. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Vit B6. 10 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Prenatale multi-vitamine. - Royal Jelly. 3 x 500 mg per dag. - Bijenpollen. 1 x 500 mg per dag. - L-arganine. 500 mg per dag. Neem tot 12 weken zwangerschap. - Alpha Lipoic Acid. - Cafeïnevrije groene thee. 4 kopjes per dag. - Paranoten. Handvol per dag vanaf ovulatie/terugplaatsing tot zwangerschap. - Aspirine. 75 mg per dag. In overleg met arts. Tot 36 weken zwangerschap. - Vis olie. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Mangaan, indien nog niet in multi. - Magnesium, indien nog niet in multi. INNAME: Het zijn een heleboel pillen. Verspreid de inname over de dag verspreid en slik bijvoorbeeld 2-3 x per dag een hoeveelheid. Neem ijzer apart van zink en altijd tegelijk met vitamine C. Neem aspirine apart van alle andere supplementen. Bijvoorbeeld voor het slapen gaan. VOOR MANNEN Mannen kunnen in principe dezelfde supplementen slikken behalve de B-complex en B6 in hogere dosis omdat vrouwen hier meer baat bij hebben dan mannen. Belangrijk voor mannen zijn: - Zink - Royal Jelly (koninginnengelei) - Bijenpollen - Foliumzuur - Q10 - L-arganine - Vitamine E (dit mag de vrouw ook gebruiken totdat ze zwanger is, dan stoppen) - Vitamine B6 in combinatie met Zink. B6 kun je vinden in melasse, biergist, volkoren granen, noten, bruine rijst, orgaan- en ander vlees, eigeel, vis, gevogelte, peulvruchten, zaden en groene bladgroentes. Dosering max 50 mg per dag. Zink is noodzakelijk voor opname. - B12 (in combinatie met foliumzuur). Tekort aan B12 kan zorgen voor afwijkingen aan de spermacellen, verminderde spermahoeveelheid en verminderde beweeglijkheid. B12 is ook te vinden in: lam, sardines, zalm, gefermenteerd voedsel dat bacteriën bevat. Calcium helpt bij de opname van B12. Dosering 1,5 mcg per dag.
Wow... heb eens even geshopt en als ik alles wil halen op het lijstje (en dat is zonder de visolie en de multi want die heb ik gekocht vorige week voor bijna 40 euro) kost het me bij elkaar nog 215,-! En dat is dan voor ongeveer 2 maanden maar niet voor alles. Sommige dus korter Pfoe nou die centen heb ik echt niet liggen nu. Ik ga eens kijken wat voor mij nou prioriteit heeft of wat ik in ieder geval wil slikken. Er zitten ook dingen tussen waar ik toch mijn vraagtekens bij heb. Trouwens ook dat ingrediënt van hoestdrank heb ik eruit gelaten want je kunt het wel krijgen van VSM maar enkel in druppelvorm en dan is het 50% alcohol. Dus lijkt me niet ideaal. Geloof dat het ook vooral belangrijk is als je echt Clomid slikt.
Ben er nu pas 1x geweest en weet nog niet of het vergoed wordt. Het contract bleek ineens vanaf januari gestopt te zijn, terwijl het nog wel vermeld staat op de site van mijn verzekering. Had geen toestemming gevraagd omdat er een contract was. Ze geven ook geen antwoord of ze het vergoeden of niet. Ik moet eerst maar rekeningen insturen, maar die heb ik nog niet. Beetje vreemd allemaal. Dus mocht je gaan, vraag toestemming
Nuage, wat een lijst! Fijn dat het vertaald is. Ga het straks op laptop even doorlezen, maar weet niet of ik er iets mee ga doen. Iedereen blijft gewoon zwanger met alleen folium, waarom wij dan niet Vind het echt wel heel veel.
Nuage wow wat een werk! Super gedaan! Wel een tip voor de vitamine via Iherb (.com) en amazon (.co.uk) zijn ze vaak veel goedkoper. Dat scheelt weer. Ik heb laatst ook nog vloeibare vitamine D ontdeks (via Solgar - 2500 iu of 5000 iu verkrijgbaar in UK) voor degene met vit. D tekort. Schijnt beter en sneller opgenomen te worden en ook minder kans op toxische overdosis. Ben me nu nog aan het verdiepen in vitamne E... is dat nou schadelijk of niet bij zwangerschap aangezien het pre-eclampsie kan voorkomen...
Nijn ik heb hetzelfde met Gent daarom zorg ik ervoor dat ik het worst case zelf kan betalen dus geen IVF's ofzo (is ook niet nodig ) maar paar consulten. Hopelijk blijft het daar ook bij. Ik ga wel alles indienen maar al die verzekeringen zijn zo vaag. Volgens mij is PNO de beste voor buitenlandse ziekenhuis hulp.
teunisbloemolie heb ik gebruikt voorheen, magnesium, vit D, vit B12 en visolie gebruik ik apart, naast een zwangerschapsvitamine. Nog weer even wat bijhalen denk ik.
Thnx voor het vertalen, en dat van teunisbloemolie maar 2 weken per cyclus wist ik niet Ik heb gisteren smelttableten b12 bestelt met foliumzuur incombinatie 12,99 per maand valt weer mega mee. Ik ga ff verder lezen ben benieuwd
Hi MissyMaaike, wat verdrietig te lezen van je miskramen! Ik heb wel gelezen in het super boek van Dr. Beer dat het opeens sneller fout kan gaan na iedere miskraam. Bij mij ging het altijd standaard mis na 3 a 4 dagen. Dan werd ik super ziek, heftige migraine overgeven en vreselijke steken. Nu gaat het nog sneller mis. Vaak al een uur na de IUI. Gelukkig bouwt het zich nu weer op. De laatste keer was het laat op dag 2. Ik zit bij dezelfde kliniek als jij, maar ik heb nergens over gesproken. Ze kunnen me toch niet echt helpen en het jaagt alleen maar schik aan, vooral de meds die ik neem. Ik krijg mijn meds via dr. P. Ik krijg wel een schuimecho volgende maand, wat ik best eng vind. Ik had eigenlijk een HSG gewild in de maand dat ik niets ondernam, nu dus. Maar helaas. Ik hoop dat mijn bm zich snel hersteld en de cellen snel weer rustig worden. Wat betreft de Utro. Ik gebruik al 2 jaar 3 x 200 na de IUI. Nu heb ik injecties want ik kreeg vaak kramp na het inbrengen van de bollen. En met die injecties merk ik echt verschil! Ook mijn PMS en voortijdig bloedverlies zijn weg of supersterk verminderd.
waarom dient een schuimecho, en wat bedoel je met dat het alleen maar schrik aanjaagt? Ik vind het alleen echt vreemdt dat ik nu wel snel zwanger raak maar na de curretage opeens zo vroeg fout gaat. Schrijft hij in dat boek ook iets met een reden en wat er aan te doen ? Ik baal dat het boek in het engels, en mijn engels is niet toe reikent genoeg.
Nieuwe meiden helaas welkom Hier elke dag is er 1 hoge bloeddruk spoortje eiwit Moet me om de dag melden voor urine bloeddruk en ctg Als t erger wordt dan opname Kleine doet t goed Knuffel allemaal
Update van BS: haar bloeddruk is nog steeds te hoog en ze heeft wat eiwit in haar urine. Ze moet nu om de dag terugkomen. De kleine man doet het goed gelukkig. EDIT: ik zie dat ze jullie zelf al op de hoogte heeft gesteld.
Knuffel BS! Wat moet dit een stressvolle periode zijn zo. Kun je nog wel een beetje genieten of is dat helemaal weg? Ja wat een lijst he! Ben ook dik 2 uur bezig geweest met vertalen haha en zelf ook meteen veel geleerd! Ik denk dat ik heel bijdehand dit gewoon meeneem aan de gyn en het voorleg. Ben wel benieuwd wat zijn reactie is.
Lieverd sterkte!! En heb je niet meteen bloeddrukverlagers gekregen? Vraag ook eens naar thuismonitoring!
Topper ben je! Maar uhm ik vrees dat je gyn gaat uit lachen als hij de lijst ziet dat kunnen ze niet begrijpen joh
BS, wat fijn dat het goed gaat met de baby. Voor jou iets minder dus maar wel fijn dat je thuis bent. Er gaat niets boven in je eigen bed slapen. Veel sterkte en hopelijk blijft alles nu beter met je gaan! Bumbaa, wat fijn dat het goed met je gaat en dat je in ieder geval verder bent dan anders. Hopelijk blijft het goed gaan! Nuage, ja pas op met alles te tonen aan je gyn. In Nederland houden ze niet van patiënten met een eigen mening en pro actief zoeken op internet vinden ze vaak ook niet okee. Dit uit mijn eigen ervaring. Ik zou alleen de dingen vragen waar je zelf niets van weet en dat voorzichtig brengen. Missy, die agressieve cellen hebben een soort geheugen. Als ze eenmaal lichaamsvreemd materiaal hebben gevonden slaan ze dat in hun geheugen op en de volgende keer gaat het sneller omdat ze weten waar naar ze op zoek zijn. Dus zijn ze sneller. Dr. P. (immunoloog in DD) zegt altijd wel dat bij iedere afstoting er toch een stukje tolerantie opgebouwd wordt. Ik ben uiteindelijk 4 keer zwanger geweest.
Nuage, Wauw wat een werk! Volgens mij maak je hier heel veel dames erg blij mee. Respect! BS, Fijn dat je thuis bent en goed onder controle staat. Hopelijk houdt dat eiwit zich koest. Denk aan je meis! Hier, Morgen naar Dr.E. Manlief gaat mee. We gaan stevig onderhandelen over de KS. Ik zie het zo niet zitten om weer onder narcose te moeten.. Maar ben wel een bikkel haha, wil de gok met ruggenprik wel wagen. Eens kijken wat we kunnen regelen. Wil ook aansturen op max 38 weken. Ik lig 's nachts wakker van het idee dat ik weer te vroeg met een spoedje naar Hoofddorp raak. Hoe verder in de zwangerschap, hoe groter die kans.