Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Nijn: volgende week vrijdag weer een echo. Wordt een lange week...

2. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja echt balen! Ik probeer hier nog aan wat deuren te rammelen en anders wordt het Denemarken.

ja drama, die eisprong! Ik weet er alles van. Hopelijk komt die snel.

3. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Wow, ben nu al ongesteld geworden!!:D Helemaal op tijd!!
    Blij Blij Blij....

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #5544 conejita, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    Hoi meiden,

Puk, fijn zeg. Ik vind het ook altijd fijn om zo op tijd te zijn met ongi. Geeft toch een soort gevoel van "controle" hebben over je lijf. Dat je erop kan bouwen;).

Marjol, fijn dat je goed gaat met je zs. Spannend hoor. Veel kwaaltjes?

Nuage, je hebt nu curretage gehad? En ik las iets over een trial? Is dat een soort onderzoek waar je aan mee doet of zo. Ik hoop dat je even uit kunt rusten en dan er weer voor gaan?

Nijn, jij nu ook in Gent he. Hoe gaat het nu, krijg je een behandeling? Ik las dat je op dag 26 zat, moet je nu ongi worden..?

Tammy; wat vervelend dat je aan zoveel deuren moet rammelen, zoals je het zelf zegt. Maar.... De aanhouder wint!? Succes!

Rest: hoi hoi en succes allemaal.

Sorry voor het niet zo vaak meeschrijven. Zit nog op ander topic ook. Van moeders van overleden babietjes. En die schrijven ook wat af :p En op fb. Dus is soms een beetje veel ;)

@hier: ik heb de hsg test gehad en alles er goed uit zag. Het viel me alles mee, ik voelde haast niks, maar komt misschien ook omdat ze me valium hadden gegeven. I love Spanje :D.
    Anyway gyn zei heeeeel lichte hartvormige baarmoeder maar het mocht een zwangerschap niet in de weg staan.

Nu heb ik een "kwestie" waar ik graag jullie mening over wil, als jullie even je er over willen "buigen": ik wil graag deze ronde weer benutten (ovu zal ik rond woensdag hebben) en er voor gaan. Omdat baarmoeder er goed uit ziet. Van het ene ziekenhuis mag ik gewoon maar second opinion gyn zegt dat ze ook nog bloedtesten wil doen van mij en mijn man om te kijken of het een genetisch probleem is. Gewoon voor de zekerheid.
    Ik heb vrijdag een afspraak in een kliniek waar ik misschien die testen kan krijgen (ik denk dat dat het chromosomen onderzoek is waar ik hier wel over lees) maar is niet zeker en ik weet ook niet hoe lang dat weer duurt.
    Zelf twijfel ik enorm of het wel nodig is omdat ons dochtertje Noa* gewoon helemaal gezond was. Zij is overleden door wiegendood in de buik zeg maar. Genetisch niks mis mee.
    Ik ben vorig jaar juni van haar bevallen, ben 36 en ik wil gewoon weer zwanger worden! Omdat er verder niets mis me is, wil ik niet meer wachten op die genetische testen. Ik kan die testen toch ook nog laten doen als ik zwanger ben of niet?
    Ik vraag me gewoon af of jullie denken dat het een genetisch probleem kan zijn als mijn dochtertje gezond was. Geen gentische afwijkingen.
    Ps. nog even erbij vermelden: 1 miskraam was 8 jaar geleden bij mijn ex en 2 van mijn huidige man. Dus niet 3 bij dezelfde man.

Sorry voor het lange verhaal.

Liefs! En alvast bedankt :)

5. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Als een genetische test een chromosoomtest is, wat ik overigens wel denk kun je deze direct doen.

Het fijn dat je dochter gezond was hoeft nog niet te zeggen dat ze geen drager was..

Fijn dat je er weer voor kan gaan...

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Conjita, ik kan geen mening geven over het chromosomendeel maar je bent wel extra vruchtbaar na een HSG (dat houdt trouwens 6 maanden aan bij de meeste vrouwen). Omdat ze alles dan 'doorgesmeerd' hebben zeg maar. Ik zou er zeker voor gaan!

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Puk, sorry ik begrijp je niet helemaal.. je bedoelt dat ik de chromosomentest ook kan doen als ik e.v. zwanger ben? bedankt voor je antwoord hoor!

Tammy: idd een doorsmeerbeurt heb ik gehad :D
    denk ook wel dat ik ervoor ga ;)

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Conjenitä: chromosoomonderzoek kan inderdaad gewoon als je zwanger bent en wat Tammy zegt je bent extra vruchtbaar nu. Na de hysteroscopie meteen zwanger geworden.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik hoor net dat het babietje van mijn vriendin (16 weken zwanger) is overleden... dat is die vriendin K die tegelijk met mij zwanger was :(

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Och wat erg! :O :(

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Conejita
    Wat erg:((

Gezien het feit als ik goed heb gelezen je 4mk heb gehad kan dat genetisch iets zijn hoeft niet. Eigenlijk zou ik gewoon alle onderzoeken eerst afwachten...

Ik heb al gezonde dochter en bij mij en mijn familie nooit miskramen bekent of afwijkingen of beperkingen etc. Toch bij chromosoom onderzoek een afwijkende dna vastgesteld. Officieel is chromosoom afwijking maar is zo nihil dat ze dat zelf niet zo willen noemen : ik heb op chromosoom 14 3 genen ipv 2. (Perfecte copy moeder gen bij).
    Dat was niet de doodsoorzaak.
    Achteraf bleek en zoveel ik als mijn oudere dochter beide dragers zijn van dat afwijking. We zijn kerngezond.

Dus het kan alle kanten op maar ik zou gewoon paar weken wachten!

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou op mijn 36e en met jouw geschiedenis niet wachten, Conejita. Zelfs als er een gebalanceerde translocatie zou worden vastgesteld, dan nog is het maar de vraag of PGD een grotere kans op een gezond kind zou opleveren. Zoals Piccolina ook zegt, je kunt prima drager zijn en toch een gezond kind krijgen.

13. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ja hoor, je chromosomen veranderen immers nooit...

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou ook niet wachten. Iedere maand erbij is toch weer veroudering van eicellen op onze leeftijd (ben toevallig ook 36).

15. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Als je iemand hebt met prik ervaringen kan je het thuis doen, zou ik wel omegaven nemen die loopt er met 20 min in. Die andere duurt 2 uur dat is lang om met een vleugelnaaldje in je arm te liggen. Balen nog geen eisprong. Gelukkig vanaf volgende maand hulp en zeker een ei :)!

16. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Tammy wat balen dat ze niet willen helpen! Ik weet dat geertgen (bij Nijmegen) flexibel is. Vriendin van mij daar ook met deense zaaddonor success gehad.

17. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Conejita, ik zou je baarmoeder anders nog eens in NL laten onderzoeken. volgens mij had Alf ook een baarmoeder problem (tussenschot) en er is een bekende dokter hier die dat als beste in kaart kan brengen. Maria999 jij weet zijn naam toch? gewoon om alles uit te sluiten.

Ik zou verder echt niet wachten met zwangerschap ivm chromosoom onderzoek. Dat kan gewoon altijd die bloed afname. En de kans is zoo klein dat er iets uitkomt.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dr. E in het Spaarne Ziekenhuis ja.

En klopt, volgens mij is het in dit topic (dat al zes jaar loopt) nog nooit
    voorgekomen.

19. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dr E. is een superfijne arts! Als je voor een second opinion gaat, dan is hij een aanrader. Ik ben een aantal keren bij hem geweest voor algemene consulten fijne arts. In Hoofddorp is het altijd een drukke poli maar in Heemstede kun je vaak binnen twee weken terecht voor een consult.

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #5560 conejita, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    allereerst: sorry dat ik het nieuws van mijn vriendin zomaar dropte. ken je dat, dat je het steeds moet zeggen omdat je het anders zelf niet gelooft? :(
    komt bij mij ook nu weer van alles boven..

Piccolina: ik heb 3 miskramen gehad en mijn dochtertje is stil geboren. 2 miskramen waren met mijn huidige man en eentje bij een ex.
    het spijt me dat je ook een kindje hebt verloren..
    bedankt voor je antwoord!

Maria, Oz, My keltie; thanks! my thoughts exaclty :)

Puk; oja duh. lekker blond :D (ben ik niet)

Oz, bedankt voor de tip, maar... de gyn zegt: "It appears essentially normal. If anything a slight “ARCUATE” (or heart) shape to the uterus which shouldn t really interfere with the pregnancy. The tubes are open which we already know as you do not have trouble becoming pregnant".
    Het lijkt er niet op dat ze zegt dat ik een baarmoederprobleem heb..
    Lief dat je meedenkt hoor, maar zij is nogal kristisch, deze gyn dus als zij zegt dat het goed is..

Mocht het nou nóg een keer mis gaan, dan kan ik hem inderdaad eens bezoeken.
    ik schrijf zijn naam op iig.

ps: ik moet dan zeker nu al beginnen met de kinderaspirine(gyn zei "voordat je zwanger bent")...?

Deel Deze Pagina