Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vanaf eisprong ermee beginnen inderdaad

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    thanx Nuage. zal doen

in maart naar Gent... da´s al bijna..!

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja gelukkig wel, over een maandje ongeveer :)

4. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik de kinderaspirine nu elke dag.

5. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Niet vanaf je positieve test?

Ik wacht de testen natuurlijk eerst af, maar als daar niks uit mag komen dan ga ik ook aspirine slikken. Gynaecoloog is er geen voorstander van. Maar goed in Pech heb ik geen zin meer!!

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik moet vanaf posi test heparine en daarvóór kinderaspirine.
    ik ga vrijdag ook voor een receptje progesteron.
    dat nemen vanaf...? ovu toch?

fijn weekend meiden!

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Puk, fijn dat je op tijd ongesteld bent geworden!

Conejita, ja ik krijg de voglende cyclus hormonen en IUI. Ik kreeg een half jaar geleden prednison mee en mocht het een half jaar zelf proberen en daarna met hulp, omdat je het zo kort mogelijk moet gebruiken.
    Ook zijn mijn cyclussen niet altijd even fijn en is het zaad niet optimaal (maar 2% goede vorm). Het was dit, of geen prednison meer, had geen keus eigenlijk.
    Ik zit nu op dag 27 en heb niet eens een eisprong gehad.
    Of jij die testen kan laten doen als je zwanger bent weet ik niet, maar ik zou er ook weer gewoon voor gaan. Wat fijn dat je hsg meeviel en dat je baarmoeder er goed uitzag.
    Wat hier wordt gezegd lijkt mij ook een goed idee, als het nog een keer mis gaat (hopelijk niet hoor!!) je baarmoeder nog een keer in NL laten bekijken bij die goede arts.
    Progesteron gebruik je idd vanaf je eisprong. Je moet wel echt zeker weten dat je ei geweest is, want anders kan het een eisprong tegen houden.
    Wat verschrikkelijk voor je vriendin trouwens:(

Fijn weekend!

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nee, eigenlijk niet. Maar goed maakt ook niet zo veel uit aangezien de bloedwaarden toch ook geprikt en beoordeeld moeten worden.
    Ach het zal wel weer wennen.

Alleen wel weer gedoe vandaag. Nu stond de kliniek op mijn voicemail, dat ik de omegaven waarschijnlijk beter in NL bij de apotheek kan halen omdat zij dachten dat het goedkoper is. Vraag me af, kun je het überhaupt krijgen hier?
    En of ze het nu wel besteld hebben in Bocholt. Zo niet ga ik dinsdag voor niets. Maandag zitten ze dicht i.v.m. Roze montag dus kan het ook niet meer checken:$ dr. P maar weer mailen...

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat onwijs balen!!

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: wat vreselijk voor je vriendin.

Fijn dat de HSG goed is verlopen!

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, ben ook wel benieuwd of Omegaven hier te krijgen is. Ik zal morgen op mijn werk (apotheek in zkh) eens bij de groothandel kijken. Als wij het zouden kunnen bestellen, kunnen ze dat ook bij jou in de buurt.
    Hopelijk ga je niet voor niets naar Duitsland dinsdag!

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

@Conejita : gewoon voor gaan. Chromosomen-onderzoek kan gewoon als je zwanger bent (weet ik 100% zeker) en bovendien is de kans dat er iets uitkomt zoooooo klein. En mocht er toch iets uitkomen, dan is er toch niks aan te doen.

Van de progesteron en asperine: bij mij was het voor beide vanaf een positieve test. Maar het heeft bij mij dus niet geholpen. Misschien omdat het niet werkt (volgens mijn gyn heeft het geen enkele invloed) of misschien omdat ik er te laat mee ben begonnen (beter zou zijn dan vanaf eisprong).

Wat ontzettend oneerlijk weer voor je vriendin. Ik kan me voorstellen dat het bij jou ook weer alles oprakelt. Hopelijk kunnen jullie een steun zijn voor elkaar...

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Oh...en de heparine, dat is vanwege...? Ze hebben bij jou toch geen mogelijke oorzaak gevonden? Geven ze dit in Spanje, net als in Gent, toch ookal hebben ze niks gevonden ?

14. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, misschien is een mesoloog een optie voor het uitblijven van je eisprong en je cyclus? Ik heb 1,5 jaar getobd. Ik heb toen zo'n buik- en rugpijn gehad anderhalve week voor ik werkelijk ongesteld werd. Drama echt! Nu met de Ayuveda kruiden van de mesoloog is dat erg verbeterd. Voor mij een wereld van verschil!
    Ik ben net begonnen met pillen die sexleven wat meer pit moeten geven (hahaha ik ben single!) maar goed het schijnt ook de eisprong gunstig te beïnvloeden en daar krijg ik het voor.

Y30, ik heb vorig jaar geprobeerd om Omegaven in Nederland te verkrijgen. Het wordt hier gebruikt bij kinderen met leveraandoeningen heb ik gelezen op internet.
    Maar ik kreeg het nergens voor elkaar. En mijn apotheek werkt totaal niet mee. Pure geldkwestie. Als het vergoedt wordt krijgen zij meer geld dan dat ik het zelf betaal. Maar mijn verzekering vergoedt het niet.
    Vandaar dat ik toch maar weer naar Langenfeld ben gereisd. Misschien is het dit jaar anders of kan het bij jou in de buurt wel. Ik zou het zeker proberen!

Aspirine, wat dat betreft vond gyn dr. E. van het Spaarne het prima dat ik dat ging gebruiken. Ik heb ook een MTHFR Homozogoot afwijking (geconstateerd in Athene).

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Tammy, slik je dan ook hooggedoseerd B12, 6 en 11 vanwege die MTHFR?

16. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Menstruatie is uitgebleven :(

17. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt die slik ik ook. Heb vreselijk veel potten staan. Zeker met de ayuvedische kruiden erbij.

Puk, oei herkenbaar was het wel helderrood/stolsels of iets minder? Misschien als het iets minder was komt het toch een dezer dagen op gang?

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #5578 conejita, 14 feb 2015
    Laatst bewerkt: 14 feb 2015
    @Nijn: hmmm ja, klinkt als geen keus inderdaad. Maar IUI ook niet heel verkeerd toch? er gebeurt tenminste wat? ... of voel je dat niet zo.
    balen dat je geen ei hebt gehad zeg!

progesteron: oh dus dan moet ik wel met ovu-testen in de weer. om te kijken wanneer m´n ei is. ik voel mijn ovu ook. is dat niet voldoende? dat getest, was eigenlijk eerste rondes niet van plan..

dank voor jullie steunende woorden meiden. ja ik wil haar graag steunen maar ze wil nu nog alleen met haar man zijn. en ik moet ook oppassen dat ik "bij mezelf" blijf. vorig weekend was ze bij mij en ze vroeg zoveel aandacht, ik was helemaal op. en ik heb tenslotte ook mijn kind verloren, heb daar ook nog rust en tijd voor nodig. dus ik moet er niet te veel "induiken" hoewel het me natuurlijk erg bezig houdt... een wankel evenwicht zeg maar.

@Y30: wat zijn Omegaven? ik denk soms wel eens: laat mij het proberen te halen! hier in Spanje is alles makkelijk verkrijgbaar. en meestal wat goedkoper. maar ja, ik zit hier en jullie daar. :)

@Eef: ja dat dacht ik dus ook: stél er komt wat uit, ik wil tóch een kind! en omdat Noa ook gezond was...
    ja, ze geven heparine ook al is er niet echt iets gevonden. ze zijn hier (gelukkig) wat makkelijker met medicijnen geven.
    er was wel een lage anti trombine 3 waarde ontdekt in mijn bloed. net op het randje, maar laag. dus vandaar.

@Puk: huh? je was toch net ongi geworden?

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, tja heb zo meer kansen maar had het liever zelf gedaan met hormonen. Of in nl maar dat mocht niet.

Y30, omegaven gaat per 10 flesjes en inkoopsprijs is 335. Verkoopsprijs weet ik niet.

20. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Tja, was wel helderrood, maar het heeft gewoon niet doorgezet. Kan me er momenteel even niet druk om maken, zal volgende week wel komen, haha...

Deel Deze Pagina