Conjita, ah je woont in Spanje. Mijn goede vriendin daar heeft jarenlang progesteron bollen voor me meegebracht. Jaren ervoor stuurde ik weer ovulatietesten op die waren toen alleen in NL apotheken verkrijgbaar. Omegaven zijn flesjes die je per infuus in de ader in laat lopen en zijn alleen met een recept verkrijgbaar. Geen idee hoe dat in Spanje is. Sterkte met je verlies, heel verdrietig en met je vriendin. Puk, goede instelling dan komt het zeker op gang. Ook hier zit ik te klooien. Heb al de hele dagen krampen maar verder niets. Balen ging net zo goed. Afwachten maar is het devies ook hier..
@omegaven: toch wel vreemd dit. Tammy heeft het niet kunnen krijgen, dr. P mailde me in de stellige overtuiging dat het in NL niet te krijgen is, en Nijntje ziet het op haar werk zo in de computer staan.... Dan moet het dus verkrijgbaar zijn. @conejita: lief aangeboden! Ik denk alleen dat de kans op kapotte flesjes per post groot is, en het zou ook wel eens moeilijk door de pakket controle kunnen komen @tammy: de kliniek waar ik het over had is een fertiliteit kliniek in Bocholt die bij 1 eerdere patiënt van dr.P de infusen heeft gedaan. Scheelt zo'n 45 minuten reistijd, maar vooral veel km ( zo'n 100 km dichterbij). Hier: 1 ovu test gedaan en een licht tweede streepje, dus mocht die nu rustig oplopen de komende dagen dan heb ik hopelijk goed gegokt met mijn afspraak (moet 2-4 dagen voor ovulatie)
Hè meiden...moet effe terug lezen. M. Gaat iets beter alleen is wat huilerig en hangerig of het hoort erbij in oei ik groei
Wat een rust hier. Vandaag de 2e verjaardag van de kleine man gevierd, mooie dag, hij heeft zich super goed vermaakt. Ovu testje van vandaag was lichter dan die van gister, eisprong kan haast nog niet geweest zijn, dus maar door testen.
Ik heb besloten om morgen het ziekenhuis(gynaecoloog) even te bellen. Ik ben niet meer te harden en val uit tegen mensen. Wil kijken dat ik eerder bloed kan testen, op de vitamine. Als daar wat uitkomt kan ik daar mee gaan beginnen, zodat ik weer wat rustiger wordt. Heb namelijk zwaar het idee dat ik een B12 tekort heb.
Y30, gefeliciteerd met je kleine J. Zeker raar van die Omegaven. Ik ben toen wel overal geweest, apotheek, ziekenhuizen nergens te krijgen voor mij als privé persoon. Puk, laten testen! Humeurigheid en depressies horen daar zeker bij. En hoe langer je wacht hoe erger het wordt en dan kan er blijvende schade ontstaan. Ik ben daar het bewijs van! Drammen bij je huisarts en je niet af laten schepen. Succes en ik hoop dat het mee valt!
Factor V leiden en de andere, die hebben toch met stolling te maken? Ik kan alleen vitamine en schildklier laten testen nu? Als ik daarna begin met vitamine slikken beïnvloedt dat niet de test van het stollingsonderzoek dan?
Y30: nog gefeliciteerd met je zoontje. Omegaven: ja als het flesjes zijn wordt het wel lastig.. succes met testen: wanneer verwacht je ovu? ik ook gister getest (o nee, zaterdag en spierwit). k ga vandaag weer testen tot ik ovu heb. zooo fijn dat we weer mogen! Puk: succes met "drammen" bij ha (als t nodig is). ja, factor V leiden heeft dacht ik met stolling te maken. de rest weet ik niet Tammy: ja klopt: ovutesten zijn hier superduur. ik bestel ze op internet. en alles is hier idd mogelijk. als je maar betaalt . Nijn: nog steeds geen ovu of gaat ie ook niet meer komen? hoop dat het snel raak is en eentje die blijft!! duim duim!!
Gynaecoloog wil nog geen bloedonderzoek doen, aangezien zij verwacht dat er niks uit B12 en de rest komt. Wel zag ze dat er net een brief van de klinische gyneticus binnen is gekomen en dat mijn man een gebalanceerde translocatie heeft op 1 en 5. Nu is het wachten tot we een brief krijgen voor de afspraak. Ben erg benieuwd hoe het nu verder zal gaan. We zullen zien hoe we dan verder gaan...
Dames, ik zag net een voorstukje van Radar van vanavond. Het gaat over het schildkliermedicijn Thyrax want patiënten melden massaal klachten als hartkloppingen en hyperventilatie. Ik slik dit medicijn nu een tijdje en heb nergens last van. Het heeft ook mijn probleem echt opgelost. Ik voel me beter dan ooit. Maar ga zeker even kijken vanavond. Is iemand bekend met bijverschijnselen?
Y30, nog gefeliciteerd! Conejita, zie dat jij ook bijna je ei hebt. Fijn om er weer voor te mogen gaan! Hopelijk snel een positieve ovutest. Wat gek trouwens dat die testen in Spanje duurder zijn. Bestel je ze nu vanuit NL? Ovutest bij mij was gister en vandaag positief, strepen waren even donker. Maar nog geen echte knaller gehad zoals ik normaal altijd heb, dus verwacht er nog niet veel van. Dit gaat zo een lange cyclus worden
Tammy, ik weet wel dat de verpakking verandert is en sinds het niet meer in dat potje zit, hebben veel mensen klachten. Het lijkt erop dat de werkzame stof bijv. hoger blijft sinds het nu in een stripje zit. Misschien dat eerst de werking dus iets achteruit ging en het nu dus eigenlijk sterker blijft, wat klachten geeft. Jammer dat ik moet werken vanavond en het niet kan zien.
Hey Tammy, Ja vanuit mijn werk met 1 van onze cliënten en dan de hyperventilatie.. Ik ga er vanavond ook even naar kijken! Maar we hebben meerdere cliënten die Thyrax gebruiken en zij is de enige die er last van heeft.. Nu is het zo dat zij zelf haar Thyrax deelt en dat de andere cliënten de medicatie uit een zakje van ons krijgen en dus niet uit de strip, daar wordt door een robot alles gedeeld in een zakje.. Dus ik weet niet of daar het verschil zit!
Hier staat het ook, dat de werkzaamheid nu wel op peil blijft en je dus meer thyrax binnen krijgt: Nieuwe Verpakking Thyrax: de Stand van Zaken - SON Blogs Schildklier Organisatie Nederland
Dames sorry ben er afwezig geweest! Druk druk! Mijn miskraam is helemaal weg en heb dit weekend 2 eisprongen gehad. Hopelijk hebben we genoeg geklust en is er een van 2 bevrucht. We zullen zien. Hoe vaak zijn jullie gemiddeld zwanger?
Wishmom, hoe weet je dat je 2 eisprongen hebt gehad? Krijg je echo's? Fijn dat je miskraam nu helemaal weg is. Mijn gemiddelde is door afgelopen jaar omlaag gegaan, tot een jaar geleden was het 2,5x per jaar.
Ik kan daar ook niks van zeggen eigenlijk. In de afgelopen 8 jaar 6x waarvan alle 6 in de laatste 4 jaar. En afgelopen nov en dec 2x achter elkaar. Geen pijl op te trekken.
Nijn, ah zou dat het zijn? Dat het nu hoger gedoseert wordt doordat het in een strip zit. Ik gebruik het pas sinds vorig jaar en heb het altijd in strips gehad. Ben benieuwd naar de uitzending vanavond.
M. Krijgt ook thyrax in strips. Ik heb het zkh een mail gestuurd voor extra controle. Ik slik eigen merk vd apotheek