Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30 ik hoop en duim ook voor jou meid. Je weet nooit!

Zelfde geldt voor jou Marijke. Ik hoop enorm dat je beebje er nog zit. Je hoort ook vaak genoeg verhalen dat het wel goed gaat.

Minty, toch wel spannend de uitslagen van de bloedtesten. Sterkte en succes

@hier: toch nog weer testje gedaan met mijn ongeduldige hoofd. Superwit. Echt irritant. Waarom heb ik dan pukkels en de innesteling gevoeld? Missch toch nog steeds te vroeg getest?

Kijk Het is pas weer de eerste ronde dus het is heus niet erg als het niet meteen raak is, maar me lijf en gevoel zeggen dat het wel zo is... Pffff nou ja. Afwachten maar weer. Het zou zo leuk zijn, mijn ouders komen vrijdag een weekend hier. Anyways afwachten maar weer.

Nuage Hoe is het nu met jou mbt tot part mola? Sorry heb is dat even gemist

@de rest: ik lees en leef mee! ;)

2. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tammy, mijn TSH is 1,4. Dat betekent toch dat ik geen Hashimoto kan hebben? Of, net zoals Nuage zegt, worden hier ook andere waarden voor gemeten?

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met progesteroncreme ipv progesteronbolletjes? Dit schijn je op de huid aan te moeten brengen en helpt ook tegen allerlei klachten als pms.

3. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, ik heb altijd alles bewaard wat testen en consulten betreft en na mijn eerste twee miskramen zeiden ze gewoon dat het door mijn leeftijd kwam. Ik was toen net 40. Ze hebben een paar kleine testen gedaan waar niets verder uitkwam.
    Zelfs dr. P. heeft het in eerste instantie niet onderzocht. Pas eind 2013 heeft hij na doordrammen van mij een test gedaan.
    Vrije T3, Vrije T4, TSH basaal, TSH receptor en Thyoidale Peroidase-AK (MAK=TPO), bij deze laatste uitslag werd Hashimoto ook genoemd en de laatste uitslag was veel te hoog.

Toen ik deze uitslagen eind zomer 2014 liet zien in het UMC en bij mijn huisarts beaamden de arts deze uitslag en kreeg ik een doorlopend recept voor de Thyrax (nu 75mg) en werd door hen Hashimoto ook in mijn dossiers gezet.

4. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minty, jouw TSH is volgens mij (ik ben geen dokter hoor) wel goed. Bij mij werd Hashimoto vastgesteld met de Thyiodale Peroxidase-AK (MAK) waarde. In Nederland is dat volgens mij de Anti TPO die was dus veel te hoog.
    Bij mij is in al die jaren nooit getest. De one-liner het is je leeftijd was voor artsen voldoende:x (sorry ik blijf er gefrustreerd over). En ik had zelf in het begin geen idee over alles.

Vanavond gaat er hopelijk voor mij een nieuwe wereld open bij de schildklier bijeenkomst in combinatie met zwangerschap. Wellicht zijn er nu nog mogelijkheden.

Trouwens zoals al eerder geschreven. Voorheen werd ik altijd ziek en de laatste keer niet meer dus dat geeft hoop!

Ik heb gelezen over de crème, ik heb zelf een progesteron tekort maar ik heb altijd de bollen gebruikt of injecties.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn TSH was 0,86 en m'n vrij T4 14. Dan zal het wel goed zijn of waren die waardes bij jou ook gewoon goed?

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tammy: wat Nuage zegt: waren deze waarden bij jou wel goed?

Ik herken de oneliner overigens: ik ben zelf 37 en heb hem ook al een paar keer gehoord. Het zal ook vast meespelen, maar na drie miskramen begin ik gewoon te twijfelen of het geen andere oorzaak heeft.

Wanneer word je weer geprikt Nuage?

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Laat de artsen stoppen te zeuren over leeftijd en eerst uitzoeken of er überhaupt sprake is van verminderde vruchtbaarheid c.q. Slechte eicel kwaliteit.
    Ik ken iemand die de niet zo magische grens van 43 nadert en net is ingestapt in het fertiliteit circus ( ze is alleen en nu een leuke vent uit blijft en haar kinderwens toeneemt...) maar goed lang verhaal kort, na onderzoek ( weet niet precies wat voor onderzoek) blijkt ze nog prima vruchtbaar.

8. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Even een vraagje,
    stel het is idd mis, zal een zs test dan al minder donker kleuren?

Weet dat het lang duurt voordat alle hormoon uit je lichaam is maar als t mis is zal de test toch teruglopen lijkt me?

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik moet morgen weer prikken maar mijn test was gisteren al bijna blanco dus heb goede moed!

10. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit schijnt wel zo te zijn Marijke, maar dan moet je wel vergelijkingsmateriaal hebben. Sterkte!

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat jammer zeg van je witte test :( Je lichaam kan je ook aardig voor de gek houden helaas. Hopelijk heb je te vroeg getest en is het wel raak.

Y30, hopelijk is het toch gelukt ondanks je griep.

Tammy, succes vanavond (al lees je dit denk ik te laat).

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat fijn! Succes!

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    @Marijke : wanneer heb je een echo gepland? Ik weet niet of je het verschil zult zien op een test. Als je al zoveel hormonen had dat de test echt "knal" was, dan blijft hij misschien nog net zo duidelijk als je nu nog maar de helft van de hormonen hebt (omdat je er immers nog steeds super veel hormonen hebt)

@Nuage : goed nieuws! Als het straks helemaal uit je lijf is, heeft het dan verder ook geen gevolgen voor je?

@Minty : ik ben benieuwd naar je uitslagen !

@Conejita: ik hoop dat je te vroeg getest hebt. Rot-wachtweken!!

Ik mag donderdag de bloedtest laten doen (uitslagen eind maart). Ik mocht nu een paar weken dus niet zwanger worden ivm die testen en ik moet zeggen dat ik daar rustiger van ben geworden. Geen gereken meer voor de ovulatie, geen wachtweken, geen stress. Nu begin ik weer onrustig te worden omdat de testen eraan komen en we ook weer kunnen beginnen met zwanger proberen te worden. Ik heb er eigenlijk bijna geen zin in....weer dat vooruitzicht van onzekerheid, stress, slecht nieuws, medische rompslomp. Ik kan me niet voorstellen waarom het nog een keer goed zou moeten gaan, gezien het, op 1 keer na, altijd fout is gegaan. Op mijn werk WEER een zwangere erbij, van een tweeling dit keer.
    Maar ja, positief blijven he! :)

14. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit ook weer op het wachtbankje. Laatste onderzoeken in het Uza Antwerpen waren allemaal goed. Alleen vitamine D wat te laag. Geen idee of dat veel kwaad kan? In ieder geval slik ik dat er nu ook bij. Zit nu op 8 dpo dus nog even geduld voor ik kan testen...

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #5915 conejita, 4 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
    Jeetje Eef, weer zwangeren om je heen, idd moeilijk. Knap dat je posi blijft!
    Ik herken wat je zegt dat het rust geeft dat je even niet mag. Dat had ik ook in dec/jan. Het heeft me wel goed gedaan ook al vond ik het heel moeilijk. Misschien dat het je toch op de een of andere manier "oplaadt".

Succes Will92!

Hier: omowitte test, vandaag nod. En een druppel bloed. In de maling genomen dus. Gister al baaldag ervan gemaakt en lekker s middags me bed in gedoken, dat hielp wel.
    Nu komt straks alleen de discussie met mijn man of we tot begin mei :)$) gaan wachten op uitslagen van de bloedtesten (weer stollingsonderzoek, maar nu ook chromosomen onderzoek en ik word getest op hormonen, ik moet vrijdag, derde dag menstruatie). Hier heb ik dus geen zin in!!!
    Maar goed, eerst nu even deze hobbel verwerken :).

Liefs!

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Dat hangt er vanaf of je al een knal test had.
    Mijn eigen ervaring is dat als ik eenmaal op dat niveau van hormonen aangekomen was, het niet makkelijk terug liep, zelf niet na vruchtje te hebben verloren. Ik had 2 van de 3 keer een rest die de hormonen op pijl hield.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zo herkenbaar! Rust kan zo prettig zijn, en om je dan weer bewust in de onrust te gooien is best een stap. Maar ja, we zetten 'm toch he;)

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Jammer conejita!
    Inderdaad eerst maar ff flink balen.

Hier vanmorgen ook wit getest. Nu dus wel zeker dat ik niet al zwanger was ( ook voor de gek gehouden:) )
    Dus tenzij die ene vrijpartij tijdens koorts wat opleverd is deze ronde voorbij.
    En de wetenschap dat dit dus weer zo'n belachelijk lange cyclus is ( heb ze steeds vaker) is ook niet echt top.

Maar eens een gyn consultje overwegen. Anderzijds niets geen zin aan nog meer geouwehoer. Slik al zoveel. Nou ja, genoeg gezeurd.

Nuage: succes met de hopelijk laatste bloed waarde!

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Knuffel voor de blanco tests :(

Pas als ik 3 weken achter elkaar 0 prik mag ik stoppen, dus ben voorlopig nog niet klaar.

Of het gevolgen heeft, dat kan. De kans dat ik dit 1x kreeg was 1 op 20.000, de kans dat ik het 2x kreeg was 1%, en de kans dat ik het nu nog een keer krijg is 20%. En de kans dat het dan overgaat in een persisterende trofoblast (kanker) is ondertussen veranderd van 1,5% naar 15%. En ook bij een normale zwangerschap of gewone miskraam heb ik risico dat het terugkomt. Hoe groot het risico nou eigenlijk is dat ik echt ziek zou worden als ik hiermee doorga dat is niet helemaal duidelijk. Wel weet ik dat als dit terugkomt na een voldragen zwangerschap de kans op overleving lager is. (Na mola of mk zo'n 99,9%, maar na zwangerschap 85%). Dus het zal sowieso gevolgen voor me hebben, al was het alleen al psychisch.

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    meis, wat een "pittige" info :(. knuff!

Deel Deze Pagina