Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ahh meid wat fijn!! Goed dat je bent gegaan en je dus inderdaad een super sterk kleintje draagt. Was er nog een reden voor de bloedingen?

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Fijn dat het hartje klopt!

Vind het persoonlijk wel eng dat hij zo stijf tegen de wand aan lag. Bij mij was dit geen goed voorteken. Hopelijk gaat het bij jou wel goed!

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gefeliciteerd Marijke!
    Hier lagen ze ook beiden tegen de wand aan Puk. Volgens mij doen ze op die periode nog niet anders. ;)

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij mij was het ook geen goed teken maar ik had ook bloed in de baarmoeder. Maar goed uiteindelijk was dat een partiële mola dus dat is weer een ander verhaal.

Gefeliciteerd! Wanneer is de volgende echo?

5. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Thnx. Over 2 weken weer.

hoe bedoelen jullie tegen de wand aan??

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou wat jij zei dat het zover naar achteren ligt en ze het dus ook eerst niet kon vinden. Maar het zegt niks hoor, in dit topic zitten nou eenmaal alleen maar meiden met slechte ervaringen dus het is niet representatief. Laat je er niet door beïnvloeden iig.

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Maar t was niet het wondertje dat naar achteren lag, het is mn baarmoeder dke ver naar achter ligt en daarbij ook gekanteld is

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat een goed nieuws Marijke!

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Had hier deze keer ook een heel sterk naar achteren gekantelde baarmoeder, dat maakt niet uit. Is alleen heel moeilijk te zien in het begin.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hé Marijke, goed nieuws zeg!! Super ! Hopelijk is jullie wondertje dan toch onderweg nu :)

Ik heb vandaag mijn bloedtesten gedaan voor de schildklier, immuunafwijkingen etc., voorgeschreven door het ziekenhuis. En ik had ook mijn afspraak bij het IVF bureau waar ik op eigen houtje een afspraak mee heb gemaakt. Niet voor IVF dus, maar omdat ze daar ook helpen bij herhaalde miskramen. Ik heb daar een afspraak gemaakt omdat ik stiekem niks verwacht van de bloedonderzoeken en ik echt alles onderzocht wil hebben voor ik weer in het diepe gat gegooid wordt. Het ziekenhuis onderzoekt namelijk niet alles wat volgens mij ook kan meespelen. En ze was het helemaal met me eens (gelukkig)!

Zo hebben ze nu dus ook het volgende nog onderzocht:
    - spermatogramme voor mijn man (vandaag getest)
    - fsh en amh waarden voor mij (vandaag getest)
    - baarmoederslijmvlies (nog te testen op dag 13 van cyclus)
    En ik kreeg mee:
    - vita D
    - vita B 1000
    - asperine
    - foliumzuur
    - progesteron
    - myo-inositol (600 mg)
    Toen ik aangaf dat ik al asperine had geprobeerd vanaf de vorige positieve test zei ze "ja maar, dat is onzin, dat werkt niet van de een op de andere dag! je moet het gewoon constant innemen!". De progesteron is ook niet meer vanaf een positieve test, maar vanaf de ovulatie.

Zij dacht misschien aan een probleem bij het ovuleren (slechte, verouderde eitjes ofzo omdat ik een korte cyclus heb en al een keer een FSH waarde van 9 had). Dan zou er niks aan te doen zijn, maar volgens haar "gewoon proberen tot we weer (ik heb al een zoon) op een goed eitje vallen".

Eind deze maand zouden we dus alle onderzoeksresultaten (ziekenhuis + IVF bureau) wel moeten hebben.

Of ik blij ben? Ja...tis wel weer fijn serieus genomen te worden en dat ze ook vond dat het ziekenhuis niet alles onderzocht. Maar ook weer helemaal niet. Ik liep weer de hele dag bijna te huilen. Zit er na die 2 maanden pauze opeens weer midden in. Pffff....

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    @Minty: ik kan me zo goed voorstellen dat je even pauze wilt hoor! Ik zie ook dat je laatste miskraam bij 12 weken pas is vastgesteld. Zo ver ben ik nooit gekomen voor een miskraam en ik zou ook even niet weten hoe ik daar mee om zou moeten gaan. Super zwaar lijkt me. Wat dat betreft ben ik blij dat ze elke keer zo vroeg zijn. De eerste 2 kwamen zelfs al vanzelf, voordat ik de echo had gehad. Dat scheelt enorm in het verwerken, vergeleken met de 2 die er niet vanzelf uitkwamen na een kloppend hartje op echo.

Even rust nemen kan goed doen !

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Welke kliniek ben je geweest Eef? Ben ik heel benieuwd naar. Mag ook via pb.

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Nuage, ik heb je een pb-tje gestuurd. Je zult er weinig aan hebben te weten welke kliniek het was (niet in NL) maar het zijn weer wat dingen die anderen ook weer kunnen toevoegen misschien aan hun "vragenlijstje" ;)

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    marjol, oneee ik kan het niet geloven :( wat een enorme klap meis. enorm dikke knuffel en sterkte

zonnetje: ook voor jou heel veel sterkte meid. en welkom.

nijn: tijd voor een nieuwe zs idd, meis, hoop en gun het jou ook zo!

minty: herken wat je zegt, we leven eigenlijk tussen hoop en vrees he. erg vermoeiend. de enige manier is echter weer proberen. sterkte!

puk, fijn dat je alvast gewoon mag proberen. succes!!

marijke: wow!!! fijn !!! dit kan dus ook nog :) heerlijk zo´n kind dat tegen alle verwachtingen in gewoon blijft zitten!! gefeliciteeeerd!

Eef: phoe meid je zit er idd weer midden in. fijn dat je wel serieus genomen wordt nu. das ook belangrijk.
    dus: aspirine moet je de hele tijd slikken (ik neem het ook namelijk)

@hier:het gaat eigenlijk alweer prima. één baalmiddag en daarna was het klaar. het was pas de eerste ronde weer dus een beetje geduld ;).
    verder heb ik gesprek met mijn man gehad, ik zei dat ik niet wilde wachten en ik legde hem heel rustig uit waarom. ik vertelde er ook bij dat het niet uit eigenwijzigheid is maar dat ik echt het gevoel heb dat het niet nodig is. en hij ging akoord :$:):) zomaar in één keer.
    dus ik blij natuurlijk!
    ik ga zo voor de bloedtesten (weer bloedstolling, hormonen, en chromosomen) maar ondertussen blijven we proberen.

verder gaat het hier goed maar af en toe enorme huilbuien om mijn meisje :(. maar lijkt me normaal. mijn ouders komen op bezoek en dan denk je toch"ze hadden lekker met hun kleindochter moeten knuffelen" en dan zit je zo weer te grienen. mis haar enorm.
    hoop zo dat het ons nog gegund is ook!

fijn weekend meiden, en voor Marjol en zonnetje extra sterkte nogmaals <3

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: fijn dat je serieus genomen wordt en je nu in een keer alle onderzoeken kunt laten doen. Je zult zien hoe dat scheelt in je gevoel bij volgende ronden straks. Ik kon destijds ook pas verder (na 3 miskramen in 11 maanden) toen ik zeker wist dat ik alles onderzocht had en er ook wat behandelbaars uit gekomen was.

16. sweety1979

6 feb 2015
    27
    0
    0
    Lieve mama's en toekomstige mama's ,

4 en een halve week geleden kwam ik met een vraag wat het kon betekenen als er een bloeding optreedt terwijl je zwanger bent. Heb verschillende verhalen gehoord waaronder hoopgevend en teleurstellend. Ik Ben jullie zo dankbaar dat jullie gelijk mijn vraag hadden beantwoordt. Nou is het zo ben de 23ste naar vk geweest en helaas was het een mk, maar hij zei ook dat er een nieuwe cyclus had plaats gevonden. Dus was het even afwachten tot ik 4 maart zou gaan menstrueren en heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en hij was positief. Heb wel gemerkt dat ik bij alle drie de zwangerschap die uiteindelijk een mk werden een innestelingsbloeding had gehad en dat het daarna een mk is geworden. Nu heb ik dat niet gehad en ben nu over 4 dagen 5 weken zwanger en heb een afspraak bij de vk op de 20ste. Het is nu ook heel anders dan de vorige 3. Ben heel erg misselijk, duizelig en mijn tepels doen heel erg zeer. Het liefst kom ik ook niet uit mijn bed. Dit wou ik even kwijt wat ik heb ervaren en heb gemerkt binnen een jaar tijdens mijn zwangerschappen. Iedereen die ervaart het anders en merken andere dingen. Hopelijk houd mijn kleine het dit keer wel vol en mag ik mijn kleine 11 november in mijn armen nemen. Ik wens echt iedereen een gezonde zwangerschap en een gezond baby toe. Het zal ook mijn laatste poging zijn want als dit ook een mk wordt ga ik niet meer proberen en laat ik het gewoon aan de lot over. Ik ben helemaal uitgeput en ben er emotioneel nog niet opgeknapt en ben weer zwanger. Ben nu sinds gisteren aan het huilen met de angst gaat dit wel goed komen zonder teleurstelling. Ik hou me hoop voor de laatste keer vast en hou jullie ook op de hoogte over hoe het gaat enz. Sorry dat ik niet eerder heb geschreven omdat ik heel erg verdrietig was maar zo zie je maar weer dat er toch wonderen zijn en op het moment dat je een teleurstelling moet verwerken komt er een nieuw wondertje die het wel een beetje laat vergeten (toch denk je eraan) maar die ook nog angst met zich meebrengt waardoor je zo bang bent dat het weer mis kan gaan en je kan het gewoon niet geloven. Zit ie er echt in? Is het waar? Gaat dit ook mis? Allerlei vragen die niemand kan beantwoorden behalve tijd. De enige wat je kan doen is hopen voor het beste. Dit wou ik even kwijt. Dus na het slechte nieuws weer een goeie nieuws. Hopelijk blijft het ook bij goed nieuws.:(:(

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Jeetje wat een rollercoaster sweety!

iig van harte! En dit keer is t vast een volhoudertje!

18. sweety1979

6 feb 2015
    27
    0
    0
    Ik hoop het Marijke.:(

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @sweety: emotioneel heftig zo meteen weer zwanger na mk, maar wel een wondertje. Hou vast aan het gevoel dat het dit keer qua symptomen anders verloopt. Bijna alle vrouwen die ik dat heb horen zeggen hier, bleken ook echt goed zwanger. Ik duim met je mee. Op naar een goede echo de 20e.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: dag 36 en waarschijnlijk 5dpo. Raar hoor die lange cycli, zou dat met ouder worden te maken hebben, was tot mei 2014 altijd heel regelmatig. Die maand heb ik zonder aanwijsbare reden een tussentijdse bloeding gehad halverwege cyclus, en sindsdien is het een zooitje.

Verder een vraagje: ik hoor hier de laatste tijd minder positieve geluiden over de 2v5 test van KV . Maar welke (betaalbare) test bevalt de meeste wel goed? Ik heb nu van zwanger en kids, zaten gratis bij de ovu testen. Zijn dat goede tests?
    Dus wie gebruikt wat, kosten en tevredenheid;)

En tests die vaak posi scoren om een dag er na weer wit te zijn die hoeven we natuurlijk niet, want dat was het 2v5 probleem, toch?

Deel Deze Pagina