Ik ben heel tevreden met de testen van de Action. En het enige voordeel aan nu iedere week HCG prikken is dat ik nu ook de daadwerkelijke HCG waarde weet bij de Action test Deze week was het een licht streepje en had ik een HCG van 24.
Conejita: ik kan het me zo voorstellen....eigenlijk wonderbaarlijk dat je dat niet iedere seconde van de dag hebt....ik zou nu dit....ik zou nu dat.... Zo moeilijk. Maar ja, daar zou je ook niet verder mee komen. Wel super logisch dat er momenten zijn dat het helemaal terugkomt. Onzichtbaar mama zijn lijkt me zo moeilijk ! Ik heb bewondering voor al diegenen die de moed erin houden na zo iets ! Y30 : vervelend, dat het zo'n zootje is. Ik heb dat ook wel een paar keer gehad, maar altijd met oorzaak (miskramen dus). "Zomaar" heb ik dat nog niet gehad. Hoe dat nou zit met het ouder worden, is me een raadsel. Dan lees je dat het zomaar in "1 keer" de overgang kan zijn en dan lees je weer dat dat geleidelijk gaat over maanden...jaren.... Sweety : ik feliciteer je gewoon hoor. En ik hoop dat het een plakkertje wordt! Genieten is moeilijk he, maar hoop houden he! Heeft iemand anders ook testen gehad voor ei-reserve en ei-kwaliteit enzo ? (FSH, AMH). Ik word er toch wel weer helemaal gestrest van. Wat nou als ik geen goede eitjes meer heb? Dan is er eigenlijk niks aan te doen. Gewoon doorploeteren. Heb al gezien dat je met mijn FSH al bijna niet meer in aanmerking komt voor IVF ! En dat terwijl ik wel gewoon 3x in 1 jaar zwanger werd. Bij het bureau van gisteren zag ze ook "maar" 6 eitjes in de maak in mijn eierstok (geen eitjes in de andere want daar was net ovulatie geweest?). Blijkbaar moet je er voor IVF minstens 10 hebben (las ik op internet). Niet dat ik daar nu mee zou willen beginnen, maar begin weer te stressen...wat nou als dit....of dat....wat zijn dan nog mijn mogelijkheden ? En dat terwijl ze in het ziekenhuis gewoon heel duidelijk was "je word zwanger dus je eitjes zijn goed". Kunnen ze niet gewoon allemaal dezelfde richtlijnen aanhouden ?
Bij ivf gaan ze toch overstimuleren zodat je meer eitjes aanmaakt? Bij mij is het geloof ik ook getest voordat we met IUI begonnen 6 jaar terug. Ohja ik zie het mijn FSH was toen 5,2 en ze testten ook oestradiol dat was 114
Dat zijn wel betere waarden dan bij mij. Bij mij was het in 2012 op dag 3: 9,2. Nu was het op dag 1 al 8,5 !! Dat hoort dus niet bij mijn leeftijd
Ze hebben ook mijn AMH getest, daar heb ik nog geen uitslag van. Zodra die er is zal ik weer een afspraak krijgen denk ik. En dan zien we wel wat ze voorstellen. Maar IVF terwijl we zelf 3x zwanger werden in 1 jaar...dat lijkt zo tegenstrijdig....
Ja dat snap ik inderdaad. Dan maakt dat op zich ook geen verschil lijkt me. Als het aan je eicellen ligt kunnen ze daar denk ik niks aan doen? Wat je zelf zou kunnen doen is Royal Jelly gaan slikken. Dat schijnt heel goed te zijn specifiek voor je eicellen.
Even mijn lijstje erbij gezocht. Dit is wat ze aanraden voor betere eicellen; Dit komt van een Amerikaanse website die ik ooit eens heb vertaald: Coenzyme Q10 2 x 35 mg (ik vond alleen 30mg) http://www.vitaminstore.nl/Health/Speciaal/adaptogenen-en-Q10/Co-enzym-Q10-30-mg-Softgels-Solgar-Vitamins-energie/P696 Bevorderd de bloedtoevoer naar de eierstokken, zorgt voor een goede kwaliteit eitjes (zeker als deze van mindere kwaliteit zijn vanwege leeftijd), helpt miskramen te voorkomen (dus kun je de hele zwangerschap blijven nemen). Zorg ervoor dat je een supplement neemt wat enkel Q10 bevat en geen andere supplementen. Er zijn ook varianten waar vitamine E ook bij zit bijvoorbeeld. Dit is prima voordat je zwanger bent, maar als je eenmaal zwanger bent kan het gevaarlijk zijn voor je ongeboren kindje. Er is een studie naar gedaan, en hoewel het bewijs niet enorm is lijkt het me toch beter om dit te voorkomen. Q10 kan ook het zaad beschermen tegen celschade en het verkleind de kans op zwangerschapsvergiftiging. Royal Jelly (Koninginnegelei) 3x 500mg per dag. Verkrijgbaar bij de Tuinen. Zorgt voor de aanmaak van goede eitjes! Zorgt voor toename vruchtbaarheid en kan de spermahoeveelheid verhogen! Alpha Lipoic Acid http://www.deweegschaal.nl/solgar/alpha-lipoic-acidliponz-120m?channel_code=110&product_code=90445880&gclid=CMjLofyq5r8CFY_ItAodmm4Amg Helpt met de celdeling, goed voor de kwaliteit van de eitjes. Versterkt het effect van vitamine C. De lijst is nog vééél langer hoor haha maar dit zijn de supplementen specifiek voor betere eicellen. Misschien heb je er iets aan
Wat lief van je Nuage, ik ga ze allemaal bekijken!! Die van de Q10 had ik (hier?) al eerder gelezen. Dat is zowieso makkelijk te vinden dus dat kan ik nog wel bij het stapeltje pillen zetten dat ik nu 's morgens moet innemen Ze heeft me nu Inofolic (met myo-inositol) gegeven om mijn eitjes te verbeteren. Ken je dat toevallig ook ? Bedankt !!
Nee dat kende ik niet, heb er meteen op gezocht toen ik het las in je berichtje Ik vraag me af of dit in NL überhaupt weleens wordt voorgeschreven. Vind het wel interessant. Door mijn geschiedenis met 2x een partiële mola is er de mogelijkheid dat mijn eicellen de veroorzaker zijn daarvan. Een goede eicel hoort zich direct af te sluiten na bevruchting, mogelijk werkt dit bij mij niet goed. Ben heel benieuwd of dit zou kunnen helpen en wil het zeker vragen in Gent.
Solgar heeft verder nog GLA (heet starflower) ook specifiek voor zwangerschap bevordering. Ik denk overigens nog niet aan narigheid als de overgang hoor Ik ben 34 en ik mijn fam. zijn de dames allemaal al tegen de 60 als dat gedoe begint. Maar denk dat ik wel ff naar de gyn ga om te overleggen wat wijsheid is.
Eef, heb jij lange cyclussen? Als ik dat medicijn ga opzoeken dan zie ik dat het vooral gebruikt wordt voor vrouwen met PCOS en lange cyclussen. Lees er trouwens wel positieve dingen over. Ik heb het vermoeden dat het in NL niet verkrijgbaar is. Maar wel te bestellen via Amazon misschien.
@Nuage: ben benieuwd wat ze er in Gent van zeggen. Misschien vinden ze het daar weer onzin. Maar ja, we proberen gewoon alles toch? Ik vind jouw theorie ook zo gek nog niet!! En nee, ik heb geen lange cyclussen, eerder (te) kort vond zij, met 26 dagen. Maar wel super regelmatig. Ik ovuleer op dag 12. Met 24/25 dagen krijg ik spotting en op dag 26 begint het dan. Volgens haar zou dat toch wel een teken zijn dat er iets mis is aan de ei(leider)kant. Zelf zit ik dan weer theorieen te bedenken....misschien laat mijn eileider wel te vroeg los (dag 12) en zijn de eitjes er eigenlijk nog niet klaar voor? Ik zit nu ook al helemaal met de moed in de sokken, terwijl ze bij het weggaan nog zei "je moet gewoon weer op het goede eitje vallen". Heb de hele dag aan mijn zoontje "gehangen", met het besef dat ik al zoiets moois heb !
Y30: nee...sorry...geen test reviews. Ik heb eigenlijk nooit zoveel getest. Wachtte eigenlijk tot bij de 6 weken, om niet teleurgesteld te zijn. Alleen de laatste keren niet omdat ik vanaf dag 1 moest beginnen met progesteron enzo dus moest ik precies weten of ik zwanger was. Bij mij waren ze wel vroeger in de overgang, rond 50-55, maar dat is nog geen 35 !!!! Bedankt ook voor de tip. Ga het opzoeken !
Heeft ze dan verteld waarom je het kreeg voorgeschreven? Ben ik wel benieuwd naar want vind overal dat het vooral bij pcos en lange cyclussen wordt gebruikt. Vrouwen ovuleerden er eerder door zie ik veel bij reacties. Maar dat moet jij dan niet hebben. Ze zal er vast een andere bedoeling mee hebben, ben ik wel nieuwsgierig naar dan. Dus je denkt dat je proliferatieve fase misschien te kort is. Weet je wel zeker wanneer je je eisprong hebt? Je zou nog kunnen kijken of teunisbloemolie iets doet voor je. Maar voor nu heb je denk ik even genoeg om uit te proberen.
Ze dacht dat het (misschien) van de "eierstok kwaliteit" kwam. Dat woord heb ik tenminste opgeschreven...Maar wat ze nou precies bedoelde (voorraad of kwaliteit van de eitjes, kwaliteit van de eierstokken zelf....of misschien nog iets anders) dat weet ik niet. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze dit allemaal ging laten onderzoeken (maar dat ik naar huis gestuurd zou worden met de opdracht gewoon de onderzoeken van het ziekenhuis braaf af te wachten). Anders had ik misschien wel meer vragen op mijn lijstje gehad. Bovendien vond ze het geloof ik wel al genoeg vragen en moest ik nu maar eerst de testen gaan doen. Ze zei wel echt dat ze dit gaven om de kwaliteit van de eitjes te helpen verbeteren (bij IVF enzo) en dat het natuurlijk was (iets wat je lichaam ook aanmaakt). Maar op welke manier dan precies.... ? Ik las ergens iets over celgroei/-deling. Wanneer ga je naar Gent? Over 1 week ?
En ja, ik denk wel echt dat het op dag 12 is, maar ik ben niet voor 100% zeker. Ik heb wel de temp bijgehouden, maar geen ovu testen gebruikt.
Heb dit net gevonden : "It is one of the B vitamins and it has been found in the follicular fluid of higher quality eggs. Animal studies have shown that myo-inositol helps with blastocyst development. Myo-inositol is especially helpful for women with PCOS, but other women may find it helpful as well. This B vitamin is thought to increase insulin sensitivity of the ovary which helps egg quality." (INOSITOL MYOINOSITOL FOR FERTILITY, EGG QUALITY AND GETTING PREGNANT)
Het blijft interessant. Ik ga eens vragen aan mijn gyn of hij het kent. De 17e mogen we eindelijk naar Gent