Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjol...dat denk ik idd ook....dat het zelfbescherming is. Ingewikkeld is het iig..dat weet ik wel.

Moesch , dat is idd wat te hoog. Ben ook benieuwd wat je hierbij gegeten hebt . Mss kunnen we tips geven waar je wat aan hebt.

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    idd, 2 uur na t eten eet ik niks meer!

schema:

ochtend:
    3 sneetjes volkoren brood
    2 plakjes kaas
    1 cracker met half plakje kaas
    beker optimel

tussendoor:
    1 nectarine
    water

lunch:
    volkoren broodje met eiersalade
    water

tussendoor:
    kommetje magere yoghurt met slimpie en aardbeien

avondeten:
    bloemkoolovenschotel (met gehakt, aardappelschijfjes, geraspte kaas, bloemkool)
    blikje cola zero

drink niks met suiker maar dus wel zoetstoffen.. is het niet teveel aan zoetsstoffen? zijn toch slecht voor je?

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ow en tussendoor nog 2 kauwgoms maar zit geen suiker of koolhydraten in..

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    MoesCh, je lichaam lijkt volkorenbrood iig niet te trekken. Zou het aantal vervangen door crackers en kijken of dat beter gaat. Een omelet met meegebakken stukjes dadel en daarop een beetje kaneel is ook erg lekker als ontbijt.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Oh en zoetstoffen ben ik echt op tegen, persoonlijk dan. Het is bagger. Zou gewoon geen zoetstoffen gebruiken.

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ja. Daar was ik al bang voor. Ik ga t echt niet trekken op crackers pff.. Heb echt honger in de ochtend..

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm. .. ik vind je lijstje echt netjes eigenlijk.

Je bent nog niet ver in de zwangerschap. Brood weg laten zou ik persoonlijk op eigen houtje niet doen. Je moet het uiteindelijk wel volhouden natuurlijk . Mss wel minderen ?

Wat ik echt vullen vind is Griekse yoghurt.

Moest je niet morgen naar het zkh hiervoor ? Zou het iig goed gaan bespreken.

8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie je bannen nu...hihi.. je bent verder op weg dan ik dacht .

Zou het Hoe dan ook goed bespreken ;)

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ja morgen! k ben benieuwd. Vind t testen eigenlijk wel spannend iedere keer haha..
    Ben eigenlijk wel bang dat ze me op insuline gaan zetten. Maar goed dnk zelf dat ik al n aantal weken suiker heb gezien mijn symptomen.. Dus vind wel dat er snel wat aan gedaan moet worden voordat t schade kan aanbrengen.

10. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ook allemaal nieuw en vreemd. Logisch dat je er tegenop ziet als insuline nodig is.

Ik spuit nu alleen voor het slapen gaan , lang werkende. Donderdag naar de internist , dan bekijken of ik ook overdag moet spuiten.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Meid gewoon zoetstoffen blijven nemen hoor, waarom zou dit teveel zijn? Je hebt 1 colaatje op en wat slimpie. Dat is echt totaal geen probleem, ga je daar nou geen zorgen over maken want dan is het echt niet meer te doen allemaal. Je hebt grotere zorgen naar mijn mening.

Ik zou de Optimel eens weglaten, of eens apart op prikken en kijken wat het doet. Als je dingen wilt uitproberen kun je ook na 1 uur al prikken en dan mag je 7,8 hebben. Goed om te weten ;) .

Het volkorenbrood is denk ik de boosdoener, zeker 3 boterhammen en een cracker tegelijk. Dat zijn best veel koolhydraten tegelijk.

Om even mee te denken met je:

* Lust je ook roggebrood? Dit kun je dan eens proberen. Roggebrood bevat ook koolhydraten maar dit zijn langzame koolhydraten. Voordeel is dat dit je suiker juist in balans kan brengen, en nog groter voordeel is dat het onwijs goed vult. Kijk eens op deze link voor meer info: Snelle koolhydraten

* Als je dit niet lust en toch echt je brood wilt eten dan zou ik vaker en minder gaan eten. Dus eet dan maar iedere 2 uur 1 boterham. Dan heb je de kans dat je waarde wel goed blijft. Maar dan moet je dus vaker eten, echter neem je dan kleinere porties. Sowieso een aanrader bij diabetes.

Hoe was je waarde na het avondeten?

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ik vind t wel vreemd. Na het avondeten was het 5,2. Terwijl ik best veel aardappelen en saus op heb.

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ja ik zal s met boodschappen doen roggebrood meenemen en proberen.
    Heb strax wek n probleem met vakantie.. Weet niet of ze daar al die sdieet artikelen verkopen..

14. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik reageer ook veel heftiger op brood dan op aardappels .
    Op vakantie kun je toch het eea weg laten ?

Dieet producten heb je niet nodig ;)

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Sterkte Ozz !

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Van brood krijg ik ook steeds meer honger MoesCH. Even buiten het effect op de suiker om.

Hier werkt een voldaan gevoel krijgen door een klein hapje te nemen, lang te kauwen en daarna pas weer een klein hapje. Eerst even vreemd, maar daarna wen je eraan. Misschien eens 2 crackers en een appel in stukjes snijden?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is alleen maar goed MoesCH dan kun je dus aardappelen wel vrij goed hebben. Die hebben ook een lagere glycemische index dus dat kan goed kloppen. Het zou dus kunnen dat brood (en dus ook crackers, bladerdeeg, paneermeel) jouw grote boosdoener is. Op vakantie kun je dat dan het beste vermijden of gewoon minder ervan nemen (en eventueel vaker eten zoals ik eerder al zei). Maar kaas, ei en vlees kun je wel gewoon eten. Dus eet dan 1 boterham met bijvoorbeeld een flinke omelet. Of nog beter, laat het brood dan weg en eet alleen een omelet als je die kans krijgt. Je zal zien dat als je ei of kaas eet zonder brood je ook veel minder snel weer trek hebt.

En idd check even wat roggebrood doet met je lichaam :) Ik eet momenteel helemaal geen brood meer. Waar ik vroeger 4/5 boterhammen kon eten bij het ontbijt en dan weer honger kreeg eet ik nu 2 roggebroodjes met kipfilet en dan hoef ik eigenlijk de hele dag niks meer.

Maar goed ik ben echt op dieet om af te vallen, en jij bent dat zeker niet. Hou in je hoofd dat je anders moet eten, maar niet minder calorieën hoeft te eten. Het is niet de bedoeling dat je gaat afvallen.

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Het is idd even uitzoeken hoe en wat. En als ik t eindelijk door heb gaan we alweer op vakantie haha dan moet ik weer alles omgooien omdat we dan op onregelmatoge tijdstippen eten en vaak nog laat op de avond.. Maar ik moet er wel uitkomen! Heb in ieder geval heel wat aan jullie hulp! Jullie zijn echt toppers!

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ter vervanging zou je wat noten kunnen proberen. Kijken wat die doen met je waardes.

Mijn oma was vreselijk suikerpatiënt, maar zij verdroeg wel cracotte crackers.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hey wat grappig, ik eet nu tijdens mijn dieet ook Cracotte crackers! Ik heb gelukkig geen suiker nu maar ben er nog altijd mee bezig. De kans dat je het krijgt na zwangerschapsdiabetes is toch wel erg groot. Vandaar nu ook dat ik mijn hele levensstijl heb omgegooid want ik wil toch wel graag een beetje oud worden.

Tuurlijk gaat het goedkomen MoesCH! Ik denk dat je het vanzelf gaat doorkrijgen en je krijgt ook nog een hoop info van het ziekenhuis en de diëtiste. Hopelijk heb je het snel onder controle en heb je zelf ook een goed idee van wat je nou wel of niet kan eten. En als je vragen hebt kun je hier altijd terecht :)

Wel balen dat jij 2 uur na je eten moet prikken vind ik persoonlijk. Zeker als je op vakantie gaat, want zoals je zegt eet je dan onregelmatiger. En dan moet je dus steeds 2 uur wachten.
    Moet je ook nog naar de diabetesverpleegkundige? Misschien kun je vragen of na 1 uur prikken ook een optie is? Dat was in mijn ziekenhuis de gangbare tijd die je moest aanhouden en daardoor kon ik dus veel sneller weer iets eten en gewoon "door" met mijn dag.

Deel Deze Pagina