Ja idd erg schandalig dat je niet makkelijk aan je dossier komt! Bij mij zeggen ze over het buitenland dat als er wat uit de onderzoeken komt, je toch niks kan met die uitslag. Daarom doen ze die onderzoeken hier niet..... Juist.... Wat bijzonder ook van je enkel Tammy!
ja hier verstoppen ze zich liever want als er toch echt een reden is kunnen ze niet meer zeggen: gewoon pech, oude eitjes of wat dan ook. En idd na Prednsion, heparine en asperine en utrogestan houdt het wel een beetje op maar in belgie willen ze dat iniedergeval proberen. Hier had ik nog geopperd om baarmoederslijmvlies te meten maar nee hoor, ik wordt toch zwanger? ivf misschien om dan echt eens te kijken of die eitjes zo slecht zijn, nee hoor dat zegt ook niks. Eh ok dus niet verder kijken maar ikke gewoon doorgaan en maar weer dealen met de ellende en verdriet? eh ja dat is het eigenlijk wel. ARGHHHH
OZ, ja ik herken die gesprekken met NL artsen. Vandaar dat ik niet zo veel meer deel. Pas op hoor met IVF/ICSI. Mijn cyclus, dat weet je, dat was en is een drama. Dankzij de hormonen bij de IVF. Het is soms (zeker voor mij) niet de oplossing. Mijn immuunsysteem werkte het er nog sneller uit dan met de IUI omdat dat een meer natuurlijke situatie is. Alf, was dokter E, een beetje lief voor je?
Dr.E was heel lief... Maar wil echt niet te vroeg opereren. Hebben nu datum vastgelegd voor 8 september, dat is met 38w4d. Een compris dus. Mits ik niet te vroeg gebroken vliezen krijg doet hij de ks en gaan we voor ruggenprik. Ik neem de gok. Hij ook. Benen omhoog is iets lastiger maar zeker niet onoverkomelijk. Raak ik weer met een spoedje op de OK dan moet ik lullen als brugman om onder narcose uit te komen, maar medisch gezien is et geen enkel risico aan alleen ruggenprik. Puur ter comfort van mij. Dan maar even niet comfortabel.
Alf wat is er met jou en ruggenprik dan? Ik heb dat denk ik niet meegekregen. Wel fijn dat je een compromis hebt kunnen sluiten.
Alf: wel fijn dat ze toch willen proberen zonder volledige narcose. Snap dat je er bij wil zijn en een ruggeprik wil. @hier: nou ik ben echt totally confused vannacht is mijn menstruatie begonnen. IK was mijn ei kwijt, maar die is dus ergens op dag 15 gesprongen...zo'n korte cyclus heb ik in tijden niet gehad. Toch de visolie en het afvallen?? Aan het einde van de dag een belafspraak en dan deze maand er maar weer tegen aan met ovutesten dus nu toch maar op dag 10 ofzo al beginnen met testen.
Das op zich toch een prima deal? Ik ben benieuwd wat er met mij gaat gebeuren...eerst maar kijken of mijn kleine muffin gedraaid is (wat ik niet denk)
Afvallen kan zeker voor een korte cyclus zorgen. Hier scheelt het een dag of 2. Visolie deed bij mij nooit iets. Hier inmiddels in 3 weken 5,1 kilo kwijt, dus dat gaat lekker. Mijn man valt ook goed af. Niet dat hij dik was, maar hij is altijd heel slank geweest, maar nu hij niet meer fietst en sport, waren er toch 11 kilootjes bij geslopen door chips, bier en wijn. Hij laat dat nu redelijk staan en ook brood eet hij al tijden niet meer. Hij valt daar nu mega veel vanaf. En we eten gewoon 1x per week patat met saus en van het weekend ook een softijsje gegeten. En dan toch afvallen is leuk! Alf, ik sluit me aan bij Marjol. En fijn sowieso dat dr E. tot onderhandelen bereid is. Bengeltje, hopelijk is muffin gedraaid.
Marjol , hier heeft afvallen ook echt een gunstige invloed. Super netjes nu je cyclus ! Alf , fijn dat je tot een goed compromis bent gekomen ! Mykelti , wat knap .! Dat doe je goed , afvallen. Hier gaat het op en af. Het ene moment heb ik er best vertrouwen in , het andere moment is dat compleet weg. Net als nu dus... pff ik weet dan echt niet wat ik met mezelf aan moet . Loop zowat tegen de muren omhoog. Ik had ook verwacht dat de ergste onzekerheid wel weg zou zijn als ik het hartje had zien kloppen (omdat het iedere keer voor de 5,5 weken ongeveer stopte met groeien). Nou niet dus... Wil me ook niet aanstellen en blij zijn met de mooie echo. Ben ik ook echt...maar nu we daarmee weer een stapje dichterbij zijn ben ik nog banger om het te verliezen. Ik wil jullie er ook niet mee lastig vallen...maar denk dat jullie het wel begrijpen en daarom deel ik het toch maar.
Dit is zoooooooo herkenbaar.....ik was altijd tot 2 dagen na een echo blij...en daarna begon de onzekerheid weer. Wat mij ECHT heeft geholpen is wekelijks een echo, en elke week de goede echo vieren (we zijn nog nooit zo vaak uit eten geweest) En je valt ons hier echt niet mee lastig hoor!!
Alf, fijn dat jullie een compromis hebben bereikt . Hopelijk gaat het ook zo lopen maar snap je zorgen. Marjol, wat een beetje visolie al niet kan doen weet niet of het daaraan ligt maar ik afgelopen 2 keer precies op 14 dagen ovulatie ook, normaal rond dag 16/17/18. Dus het lijkt ons lijf goed te doen Mykel goed bezig, ik probeer nu suiker te minderen en goed veel groente te eten, bleh het is zo saai. super dat je het vol houdt.
Hier nu 15kg kwijt maar m'n ei was juist later deze maand. Sinds de visolie eigenlijk. Bumbaaa ik snap het heel goed maar misschien komt de onzekerheid juist ook een beetje door ons? Zoveel verhalen over hoe het later nog fout ging? Ik deed gewoon wekelijks een echo inderdaad op eigen kosten.
Ik weet niet Nuage..het is denk ik toch mijn eigen angst. Het ging 7 keer mis in een heel klein jaar . Waarom zou het nu dan wel goed gaat. Dat is echt mijn angst. Ik krijg nu om de 2 weken een echo.. was er in eerste instantie ook echt wel blij mee. Maar nu vind ik het wel heel lang duren tot de volgende ... Deden jullie de echo's dan gewoon bij de gyn of bij een pret echo bureau ?
afwisselend, maar dus heel veel bij een buro (in mijn geval is de dame die het pret echo buro heeft ook verbonden met het ziekenhuis) Kost hooguit 30 tot 40 euro per keer.
Hoezo is het saai? Ik eet nu gevarieerder dan toen ik nog wel suikers, pasta, rijst, aardappelen en brood at. Cold turkey stoppen met suikers werkt in mijn geval zeker beter, omdat als je wel suikers eet, je lichaam erom blijft vragen en dan blijf je honger houden. Hier eet ik het volgende: ontbijt-2 stuks fruit en 75 gram kipfilet (van de LIDL heb ik van die dikke plakken) of 3 eieren gebakken met een paar dadels en wat kaneel (kan ook als lunch) tussendoor-handje gemengde noten met gedroogde vruchten (als ik tussen de middag patat eet (1x pw) dan sla ik dit over lunch-groente, al dan niet rauw met af en toe vlees of omelet tussendoor-fruit avondeten-groenten (meestal 2 soorten) met vlees of zelfgemaakte soep met veel groenten 's avonds-kwark met vers fruit (kan ook als ontbijt) en/of wat blokjes extra pure chocola (min 70%) Ik eet wel gewoon slasaus en gefrituurde uitjes door de sla en gebruik potjes bouillon voor de soep. Dat is zo ongeveer het enige niet verse. Hugo pikt altijd mijn nootjes. Maar hiermee heb je echt geen honger hoor! En saai is het al helemaal niet. Je kunt ook gewoon uit eten als je brood en pasta's maar vermijdt. Dat zijn de boosdoeners over het algemeen. Oh en ik drink water en thee zonder thee (heet water ) of slappe munt/rooibos/groene thee.
Denk dat dat bij mij niet gaat..Daar doen ze volgens mij alleen uitwendige echo's en dat gaat niet goed ivm mijn overgewicht. Vanavond komt een consulente van MvM. ..ben ik weer bang dat die test veel te licht is.
Ik vind het ook niet saai nu sinds 1 april bezig en eet gevarieerder dan ooit. Bumbaaa ik kon ook gewoon terecht bij het echobureau hier in de buurt die ook gebruikt wordt door verloskundigen. Kostte hier 25 euro. Helaas kreeg ik de laatste keer wel gelijk maar bij mijn dochter deed ik het ook en toen was alles dus goed. En zou het een volgende keer ook doen gewoon om mijn stressniveau onder controle te houden.