Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Meiden, nou ja saai is mischien wel te zwart wit van mij, ik wordt wel creatief :) maar vind het wel eens jammer niet even een stuk chocolade met nootjes. Dus zit nu aan de wortel + noten idd. Soms wil ik gewoon een cote d ór met noten :). Maar het opent ook deuren omdat je echt anders na gaat denken over wat te eten. Ontbijt amandelmelk met spelt pap, Lunch vaak kikkererwten salade met geroosterde groente en soms ook gewoon een boterham met kaas, avond vis + groente. en geen tussendoortjes, behalve echt rauwe cacao nibs. Nu al 4 dgn suiker vrij ;)

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Maar je mag ook een stuk chocola met nootjes, mits de chocola maar minimaal 70% cacao bevat! :D

Als je vegetarisch bent, dan wordt vlees idd een beetje lastig. ;)

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dames, update van BS: ze is nog in het ziekenhuis. Ze heeft het benauwd dus ze zijn bang voor vocht achter haar longen. Hiervoor krijgt ze een onderzoek. Als dat goed is en haar urine is goed, dan mag ze naar huis, maar anders moet ze blijven.

Haar blijft helaas niets bespaard. :(

4. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Mykel thanks voor de update, idd het blijft haar niet bespaard. Duimen dat het toch goed gaat maar vocht achter longen klinkt niet echt heel goed :(

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumbaa, natuurlijk moet je ons als je uitlaatklep gebruiken. Ik ben nooit zover gekomen en sta mentaal echt goed in mijn schoenen maar in de wachtweken word ik een mentaal wrak en heb ik het liefst elke 5 minuten een bevestiging dat het goed gaat.

Gewoon blijven ventileren die onzekerheid!

Mykelti, bedankt voor de update over BS en wat ontzettend rot voor haar! Ik leef mee en hoop maar dat het mee gaat vallen.

Afvallen, wauw wat geweldig dat het zo gaat met jullie. Bij mij is het een frustrerend proces. De eerste twee weken na mijn ongi kon ik niets want ik moest eerst van de Pred af en daarna nog stevig afkicken. Ik was zo moe!
    Nu zit ik er goed in, en ga lekker naar de sportschool.
    Ook het eten gaat veel beter. Ik houd mezelf elke keer voor dat ik het voor mijn zwangerschap doe en dat helpt toch mee, zeker in de supermarkt, mijn GROOTSTE valkuil. Al dat lekkers.
    Iemand schreef eens dat je uit de binnenpaden moest blijven omdat daar de verleidingen waren. De paden aan de buitenkant hebben de verse producten. Dat houd ik goed in gedachten.

Die schuimecho spookt nog door mijn hoofd, wel/niet wel/niet. Dr P. is nog met vakantie en reageert nergens op. Balen.

6. Alf

Alf Niet meer actief

Dank allen. Gelukkig is er idd te onderhandelen met Dr.E.
    Maar uiteindelijk is hij de baas en gaat de gezondheid van mini-me boven alles. Ben zeer tevreden met compromis.

Meisje ligt dwars. Hoofd in mijn rechterzij, op haar rug. Als ze op haar zij draait met voetjes naar mijn rug dan is het zeer lastig om haar eruit te keizersnee-en ;) En dan kan het geduw en getrek erg belastend zijn dat ze liever narcose geven. Heb nu met Dr.E afgesproken dat we ons er met ruggenprik doorheen slaan.

BS, Jeetje meid, het is je ook niet gegund om zorgeloos zwanger te zijn zeg. Hoop dat je snel weer naar huis mag.

Mykelti, Netjes zeg die kilo's! Helemaal fijn dat je af en toe lekker kunt zondigen!

Afvallen, alle dames succes! Respect voor wat jullie allemaal moeten doen en laten (!) voor die grote wens

7. Alf

Alf Niet meer actief

Ik deed ook om en om. Af en toe een echo bij buro er tussendoor. Misschien wel prijzig, maar de rust die het gaf was het me waard. Toen ik met de Angelsound goed kon luisteren werd die drang minder, en nadat ik haar dagelijks voel heb ik zelfs al een echo afgeslagen :$

Als jij die bevestiging wilt, gewoon doen! Vertrouwen moet groeien, niet te steng voor jezelf.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Sterkte, BS. Klinkt eng, meid. xx

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Meiden wat hebben jullie super veel geschreven! Leesvoer :D

BS, rustig aan, sterkte. Hopelijk krijg je nog vele extra dagen erbij!!!! Het zit je echt niet mee :(

Y30, Prednison heeft jou dus echt geholpen? Ik wil dat ook graag proberen maar wil eerst een kans geven aan de bloedverdunners. Ook belastend maar net iets minder dan de Prednison. Heb nog 6 cryo's en een poging dus het is de moeite waard eerst wat lichter te proberen. Ook hoop ik dat de Plaquenil die ik nu slik voor mijn SLE bijdragen een doorgaande zwangerschap.

Nuage, ANA heb ik echt om gevraagd of ze die wilden prikken omdat die heel veel zegt over een scala van auto immuunziekten als die positief is. Is 'ie negatief kun je dat ook weer van je lijstje schrappen (er zijn auto immuunziekten waarbij geen positieve ANA wordt gevonden maar bijv. bij SLE heeft geloof ik 95% van de patiënten een positieve ANA). Best interessante info om te hebben! ;) Oh en jij bent ook super veel afgevallen! Ik ben nu 10 kilo kwijt d.m.v. South Beach (low carb). Vind het een top dieet!!

Mykelti, goed dat je alweer bent afgevallen. Best wat voor zo'n periode!!!

Nijntje, bij mij hebben ze ook al aardig wat bloed afgetapt. Sowieso hormoonlevels, chromosomen/DNA onderzoek, uitgebreid bloedstollingsonderzoek (Factor V Leiden, anti lupus coagulans etc.), schildklier waardes, ANA, ontstekingswaarden. Ik geloof dat ik het zo wel heb gehad. Weet niet of zo echt alles is uitgekauwd maar toch aardig ver gekomen. Trouwens ook van mij, succes volgende week :)

Lita, ik ben het eens met Mykelti, eerst in NL alles proberen. Ik ben zelf op den duur wel naar Gent gegaan om te vragen wat zij voor bloedonderzoeken zouden doen en daarmee naar een universitair ziekenhuis gegaan (mijn ervaring met universitaire ziekenhuizen is dat ze uit het oogpunt van de wetenschap graag extra onderzoeken). Ik ben wel pas naar Gent gegaan toen ik hier al een aantal onderzoeken achter de rug had. Oh ja, ook ik heb in NL nooit een rekening gekregen. Veel succes!

Alf, gelukkig dat jullie er 50/50 uit zijn gekomen. Hoop dat ALS het een spoedje wordt dat je dan ook gewoon de ruggenprik krijgt zoals nu ook is afgesproken.

Bumba, da's toch geen lastig vallen!! Na zoveel teleurstellingen is het toch hartstikke logisch dat je onzeker bent? Je zou het liefst ieder uur wel even willen checken of het nog goed gaat. Misschien wel iedere 5 minuten. Dikke knuffel en hopelijk voel je jezelf snel wat beter. Sowieso succes vanavond met MvM (super goed) en inderdaad, misschien wel een idee om een wekelijkse echo te vragen mede vanwege je historie?

Ikzelf ben gisteren in het ziekenhuis geweest omdat ik nog steeds tussentijds licht bloedverlies heb. In mei is dat voorstadium van bm-halskanker weggehaald dus ja, ben wel extra alert. De wond was goed genezen dus daar lag het niet. Wel waren er wat celletjes uit mijn bm-mond naar buiten gegroeid. Dat is extra kwetsbaar weefsel dus gaat snel bloeden. Ze kon nog geen uitstrijkje doen daarvoor is het nog te vroeg dus wachten tot september. Als het in september weer niet goed is dan worden die cellen sowieso weggehaald, als het wel goed is en de andere halfjaarlijkse controle uitstrijkjes zijn ook goed dan gaan ze het na een jaar of 2 weghalen d.m.v. bevriezing. September afwachten dus. Ben benieuwd. En de medicijnen voor de SLE (Plaquenil) lijken wel al wat te werken op mijn vermoeidheid want ik lijk meer energie te hebben. De pillen werken pas optimaal na een maand of 3 volgens de arts maar als dit al een beginnetje is ben ik blij! :)

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dankjewel Jordan! Ik ga het vragen! Ik doe weight watchers en sport dus nog niet hihi maar val nog steeds af :D

BS heel veel sterkte!!!

Ik heb pijn in m'n borsten, ben moe... Weet het niet. Zit 4 dagen voor NOD alleen omdat mijn ei zo laat was kan mijn cyclus ook langer zijn. Heb ook geen bruinverlies en dat heb ik normaal vanaf 5 dagen voor NOD. Dus of mijn cyclus ik inderdaad langer, of het is voorbij, of....Zou het?

Blijf maar dubben over een testje of niet.

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Nuage, spannennnnnnnd!!!! Ik hoop natuurlijk HEEL erg dat een test je super blij gaat maken. Voor de zekerheid nog een dag of 3 wachten? Of hou je dat niet vol? En graag gedaan! Hoop dat ze niet moeilijk doen en gewoon prikken. Kleine moeite. Hahaha ik sport ook niet momenteel. Ik ben dus een super kneus en heb een whiplash dus sporten mocht lange tijd niet maar wil het weer gaan oppakken. Ben gek op sporten. Hoeveel kilo wil je nog? Ik nog 4 ofzo dan zijn alle hormoon-kilo's eraf ;)

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik weet het niet of ik kan wachten haha. Meer om dat stemmetje in m'n hoofd te stoppen. Ook al is het nu negatief dan kan ik het in ieder geval weer even naast me neerleggen ;) en ik wil nu eigenlijk nog 25 kg kwijt haha maar over 9 kg heb ik mijn hoofddoel bereikt en heb ik geen obesitas meer. Wel nog overgewicht.

13. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Dames wat hebben jullie veel geschreven.

@BS: wat een narigheid sterkte.

En nu ga ik even ego doen sorry :)

Ik ben zojuist gebeld door het ziekenhuis. Ik zou dus 3 waardes krijgen. Helaas waren de homostyceïne (rotwoord) en de stolling nog niet bekend. Nu word ik hier eind volgende week voor gebeld. :x ruim 3 weken geleden geprikt. Ze hadden wel de uitslag van anticardiolipine en de IGG was negatief (=goed), maar de waarde van de IGM was dubieus. Deze willen ze over een week of 9 nogmaals testen. Ik had een in opleiding zijnde arts en die wuifde het een beetje weg als zijnde het zal wel niets zijn, maar ja als je in ons schuitje zit klamp je je aan alles vast dus ben benieuwd. Ik lees op google dat kinderaspirine zou kunnen helpen. In ieder geval een waarde om mee te nemen naar de Sutter in oktober.

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    jordan ik heb deze zwangerschap ook ( tot 12 weken) prednison gebruikt

BS sterkte!

NUAGE OHHHHHH testen vrouw!!!!

marjol wat was het excuus van de lange wachttijd dan? BALEN zeg!!

de rest zwaai, zwaai

Hier nog maar 1 dagje werken voor dit jaar, wat voelt dat raar zeg!!

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Vreemd he Bengeltje? Geniet ervan. Ik was blij door te kunnen werken tot 36 weken.

Marjol, bagger weer die vage uitslagen en moeilijk meewerkende artsen.

Hier vandaag het ziekenhuis gebeld voor mijn dossier. Ik moet een toestemmingsformulier opsturen met welke gegevens ik wil ontvangen (NOU ALLES DUS MET REF WAARDEN!) en dan sturen zij hem naar ons op. Dus die zijn niet zo heel moeilijk, wel fijn.

Dan zet ik de uitslagen hier wel even neer. Kunnen jullie erop schieten. Heb geen vertrouwen meer in de NL beoordeling van uitslagen. ;)

16. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @bengeltje: de reden dat het zo lang duurt is dat ze volgens de arts die ik sprak alles opsparen en eens in de zes weken dan alles tegelijk testen :$ ik vind dit echt bizar

Een fijn verlof toegewenst! Geniet van deze laatste weken met z'n tweeen al heb je er al veels te lang op moeten wachten.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Marjol nu in ieder geval nog geen aspirine nemen hoor! Ik wilde dit ook graag maar het beïnvloedt de volgende bloedtest. Dus nog 9 weken wachten in dat geval..

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ha Marjol ik had hetzelfde met die testen, werden allemaal opgespaard daardoor zaten er weken extra bovenop voordat we ze hadden :(.

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie zijn zo lief en begripvol. Doet me echt goed ! Bedankt meiden !

Mykelti , ik heb mijn gegevens via de gyn opgevraagd. Was ook geen probleem gelukkig. Zo stom als ze moeilijk doen.

Nuage , ahhhh ...iik zeg gewoon testen. Mss weet hè daarna nog niets..mss ook wel. En dan hoef je niet meer te twijfelen hihi

Marjol , arghh dat us balen. Je wil gewoon niet langer wachten op de uitslag.

Bengeltje , geniet van je verlof !

Jordan , dat lijkt me ook lastig dat je nu tot september moet wachten. Gelukkig is het dat wel zo.

Ik heb echt respect voor jullie meiden... jullie moeten echt veel doorstaan. Ik weet zeker dat niet iedereen dat zou trekken.

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Jullie zijn lief sorry voor ego

Lig nog in zkh zwangerschapsvergifteging is iets verhoogd
    Ik moet aan longrijping gaan denken
    Longarts wacht ik nog op denk morgen