Ja dat is voor mij echt ergernis nummer 1. Rokende zwangeren. Zelf laat je echt de halve wereld om überhaupt zwanger te kunnen blijven en dat soort lui raken zwanger, blijven zwanger en denken niet eens aan hun kindje en paffen dus keihard gewoon door. Ik zeg er ook regelmatig wat van. Helaas werkt het niet bevredigend omdat ze dan met het verhaal komen dat de arts heeft gezegd dat het in hun geval beter is om te blijven roken, bij voorkeur wel wat minder. ZUCHT! Want zelf kun je het natuurlijk niet opbrengen voor het kleintje dat in je groeit om te kappen met aan die brandende stickies te zuigen.... ZO! Dat lucht best wel op.
lief BS, maar richt jij je maar op jezelf en je mannetje! Hoe gaat het? Hier een prachtige CTG, en dito groei echo, madam ligt nog steeds 3 dagen voor en nog steeds in stuit, ik heb besloten om geen draaipoging te doen, dus ze heeft no. èèn week om te draaien, zo niet dan wordt het een keizersnede met week 38. Ik krijg tot de bevalling om de dag een CTG ( ook in het weekend dus) Verder was mijn arts verbaasd dat ik na èèn dag al weer was ontslagen uit het ziekenhuis, terwijl ik dinsdag 3 keer aan de zaalarts heb gevraagd of mijn behandeld arts toestemming heeft gegeven voor ontslag, er is dus niet eens overleg geweest met mijn behandeld arts, er id dus keihard gelogen tegen mij!! En mijn arts was not amused, en terecht!! Wat is dat toch met "artsen" ppfff
Bengeltje, goed nieuws over de top ctg! Wel echt heel slecht dat je gewoon weg bent gestuurd. Ga je daar nog iets mee doen? Klacht indienen o.i.d.?
@Bengeltje: Fijn dat het weer goed gaat. Wel weer bizar die gang van zaken in het ziekenhuis. Als het een geplande keizersnee wordt, zou je wellicht kunnen vragen naar een gentle sectio. Een vriendin van mij heeft dit de tweede keer gehad (1e was een 'normale' keizersnee - 2x gepland i.v.m. stuitligging) en dit was haar ten op zichte van de eerste keer veel beter bevallen. Borstvoeding kwam sneller op gang en voor de hechting is het ook beter. @BS: hou vol en fijn dat ze in ieder geval al preventief actie ondernemen met longrijping. @hier: net een prettig gesprek gehad (het kan dus wel !). Alle waardes zijn negatief (LAC en anticardiolipine IGG). De homostecyïne zat ruim in de marge (was 4 en moest onder de 13 zijn). Het enige is die anticardiolipine IGM die dubieus positief was. Deze gaan ze in september dus nogmaals prikken en ze stelde voor om meer onderzoek in te zetten op andere trombose afwijkingen. Dit pak ik uiteraard met beide handen aan. Daarnaast ook open kaart gespeeld over Gent en ze was het met me eens om er naar toe te gaan en ze heeft nog een belafspraak ingepland voor tussendoor, zodat we alle waardes nog een keer kunnen doornemen, zodat ik goed beslagen ten ijs naar de S. kan gaan. Enige jammere is toch weer die 3 maanden wachten.
Bengeltje wat een vreemde gang van zaken inderdaad! Wel fijn dat de CTG goed was! Marjol dat klinkt als een prettig gesprek! Bij mij was het ook dubieus positief, weet alleen niet welke cardiolipine het was. Maar welke testen heb jij nu dan gehad en welke gaan ze nog extra doen? Daar ben ik heel benieuwd naar want ik heb het vermoeden dat ik ze ook niet allemaal heb gekregen terwijl ik dat eerst wel dacht.
Bengel Top, die goede ctg en echo! Maar oi oi.. wat een schandalige toestand zeg. Het is toch verdorie dat jij zelf zo goed op je lijf let!
Maria, wat is de merknaam/etiketnaam van de aspirine? Een vriendin heeft mogelijk nog iets, maar wil zeker weten dat het de juiste is.
BS, hopelijk gaat het goed in het zh. Bengel, wat fijn dat de CTG goed was en dat ze je nu zo goed in de gaten houden. Die andere arts... waardeloos!! Marjol, fijn dat je een goed gesprek heb gehad. Voor de 2e bloedtest heb je, helaas, 12 weken te wachten. Dat heb ik onlangs ook gehad. Morgen daarvan de uitslag.
Bengeltje, fijn dat alles weer goed was. Maar belachelijk dat er gelogen is zeg. Marjol, wat goed dat ze nog meer gaan testen bij jou. Dan kan je alvast je uitslagen meenemen naar de S, dan hoeven ze daar minder te controleren. Meiden die het boek van Alan Beer hebben, is het een beetje makkelijk te lezen? Ik ben heel slecht in engels en kan ook geen gesprekken voeren in die taal. Een film met engelse ondertiteling volgen lukt me ook al niet. Toch ben ik nieuwsgierig naar het boek. Timon, aspirine 80 mg heeft Acetylsalicylzuur cardio 80 mg als je het op recept krijgt.
Vandaag de hysteroscopie gehad in Gent en alles was goed!! Toch wel fijn, zou niet graag een afwijking in mijn baarmoeder willen hebben. En wat een lieve mensen weer die dat onderzoek deden. Het waren er wel een beetje te veel, 4, en de arts was hoogzwanger... maargoed... het viel echt mee! Beetje krampjes, maar was heel goed te doen. Had ook 2x ibuprofen genomen vandaag. Maandag ga ik weer naar de S. en hopelijk is dat de laatste keer en gaat het dan gewoon een keer wel goed. Ben zo benieuwd wat zij nu gaat adviseren.
Nijntje, wat fijn dat je zo goed bent geholpen en de behandeling is meegevallen. Bedankt voor je reactie. Volgens mij heeft mijn vriendin deze aspirine. Ik ga haar gelijk appen.
Nijn fijn dat alles goed is gegaan, jee wel confronterend een zwangere arts . Timon spannend morgen 2e uitslag! Bengel & BS meiden denk aan jullie!
Ik vind het zeker makkelijk te lezen maar ik weet niet of jij het zou kunnen volgen als je Engels niet zo goed is. Kun je de Engelse ondertiteling niet snel genoeg lezen om het te kunnen volgen of kun je echt het Engels niet volgen? Want als het dat laatste is dan denk ik niet dat je iets hebt aan het boek en dat je misschien juist in de war ervan raakt als je het niet goed kunt volgen. Ik heb wel al wat interessante stukjes gezien die ik uiteindelijk best zou willen vertalen.
Wat spannend zeg! Hoelang moest je op de uitslag wachten? Ik krijg pas de 15e de uitslag. Was jouw eerste uitslag duidelijk positief of ook dubieus? Hoe laat hoor je de uitslag?