Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Goed om te weten dat je ze bij de drogist kunt kopen :D Ik wil het sowieso gaan gebruiken namelijk, eens kijken of het verschil maakt. Maar wacht nog even de uitslag van vrijdag af.

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Maayke, fijn dat iemand in NL toch pred wil overwegen.

Ik nu ook fraxiparine en prednison. Als Gent het ok vind moet het wel kunnen, daarnaast heeft een kindje volgens mij niet echt afweer voor 12 weken, het passeert wel de placenta natuurlijk maar goed afwegen tussen vele kwaden en tot op heden met lege handen dus dan maar pred + fraxi (via Dr. S). Ook mensen met bepaalde ziektes nemen vaak 20 of 30 mg pred, tot 30 mg is veillig binnen een zwangerschap is uit studies gebleken dus laat je ook niet al te bang maken door de artsen hier, het lijkt hier wel een soort van horror medicijn.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Haha een horror medicijn :D
    Prednison is goed voor echt heel veel dingen, alleen bij langdurig gebruik of meerdere keren per jaar (wat wij doen/gaan doen) moet je op wat dingen letten. Bijv. extra calcium voor botontkalking en je kan vocht vast gaan houden dus je kan dikker worden.

4. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missymaaike, dan houd ik toch mijn mond maar. Als hij al lastig doet over een lage dosering. Echte bijwerkingen kreeg ik pas bij 40mg en dan gebruik langer dan 2 weken.

Gewoon de aspirientjes kopen bij het Kruidvat. Ik koop grootverpakkingen in Duitsland bij de apotheek.

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even vlug.......

Ik heb deze keer prednison 10mg en 100mg aspirine en crinonengel gebruikt( ik kan niet tegen de utroballen)
    De pred en gel t/m week 13 en de aspirine t/m week 34

Mij heeft het gebracht waar ik nu ben, maar het is inderdaad voor iedereen persoonlijk.

Trouwens zwangere reuma patiënten krijgen wel prednison ( in hoge dosis) voorgeschreven, heb nog niets terug kunnen lezen over het effect bij het kindje.

Verder aardig wat positieve berichten hier FIJN!! X

6. Alf

Alf Niet meer actief

Gaat het goed Bengel? X

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Hij deed niet lastig , maar had wel ze mening, maar was zeker niet tegen.
    Is het in jou geval niet beter om open kaart te spelen zodat alles op een lijn zit ?

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ik heb vanmiddag asprines besteld ;) komen morgen aan. Heb maandag me ei gehad , dus ga als nog beginnen. ;)
    Thnx voor de tip

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik snap dat je het zowiezo wilt gebruiken , maar ook aan kinderasprintje zitten bijwerkingen en moet je tot 34 /36 weken gebruiken. Zou het dus wel aan je gyn vertelken

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh dat vertel ik ook gewoon hoor. Zou dat zeker niet achterhouden want het is nogal belangrijk om te weten. Alleen momenteel neem ik nog heel netjes niks omdat ik eerst de uitslag van de anticardiolipine wil weten. Voor hetzelfde geld zeggen ze dat het opnieuw getest moet worden en dan kan het niet meer als ik al aspirine slik.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Cardio-aspirines 100 Mg?

12. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maaike, nee dat doe ik niet. Ik woon zo ver van de kliniek dat zodra ik zwanger ben ik bij mij in de buurt verder ga. Ze voegen in mijn geval niets toe en ik heb natuurlijk dr. P. die me al een paar jaar kent en natuurlijk op de hoogte is en de controles op immuungebied uitvoert. En natuurlijk zal ik een andere gyn volledig op de hoogte stellen.

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week woensdag niet alleen schuimecho maar ook een hysteroscopie. Ongesteldheid loopt gewoon niet goed. Gelukkig kon de hysteroscopie er direct bij. Alles in een keer.

Wat zouden jullie doen, direct IUI in dezelfde cyclus of een maand wachten?

14. Alf

Alf Niet meer actief

#1174 Alf, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2014
    Tammy Schuimecho gaat (altijd) middels hysteroscopie. Als die scoop er één keer inzit voel je niks meer, en het beeld ook van dat schuim is indrukwekkend.
    Wanneer mag je?

Edit; woensdag dus :) *gaat even langs de Pearl*

15. Alf

Alf Niet meer actief

In dezelfde cyclus Tammy! Ik zou het effect van het schuim meteen meepakken.

16. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee, bedankt! Is er dan niet teveel gerommeld in de baarmoeder of is dat juist goed? Ik zit natuurlijk met die vreselijke soldaat alert cellen, die bij gerommel juist alert en actief worden.
    Mijn ongesteldheid stelde deze keer dus echt niets voor. Vandaar dat ik vanochtend dus maar even gebeld heb en gezegd heb dat ik de 'hele' behandeling wilde hebben.

Enne, bij mij heeft de hysteroscopie eerder erg veel pijn gedaan. Duurde 40 minuten in totaal. Ik heb vertrouwen in dr. E. (maar niet in zijn hand;) nu). Hoop maar dat alles rustig verloopt. Moet daarna met het OV naar huis.

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ja :)

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Meiden nog even over extra vitamine, deze site is goed (en de werking van vitamine op conceptie is onderzocht) pre-pregnant.eu daarin staat vermeld welke vitamine goed zijn voor conceptie. Deze probeer ik grotendeels te volgen (en gezond te eten) maar dan wel via losse vitamine niet het potje wat ze aanbieden.

19. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ben benieuwd Tammy wat eruit komt! Succes alvast.

20. Alf

Alf Niet meer actief

Tammy Nee, hysteroscoop is geen gerommel. Mits er niet hoeft te worden behandeld in de zin van weefsel resten of verklevingen, maar dat is niet aan de orde. Het is puur voor het beeld en lokaliseren van ingang eileiders. Ben beide keren geen druppel bloed verloren. Ingang is kringspier, dus kan even lastig zijn en kramp geven, maar gij is zó voorzichtig, zou me geen zorgen maken. Wel even naproxen halen en spiegel opbouwen. Just in case. Hand is dan vast weer geheeld ;)

Ps, mijn beide hysteroscopieen - ook die met schuim- duurde nog geen tien minuten.
    (behalve die in Alkmaar waarbij ze resten verwijderd hebben)

Deel Deze Pagina