Nijn, dat klinkt als een goed gesprek! Ik zou ook nooit een kans voorbij laten gaan (al ben ik dan natuurlijk wel 34). Ik heb zelfs zwanger bij een intake voor IVF gezeten. En de dokter heeft wel gelijk. Er is bijna altijd een oorzaak voor een miskraam of dat het nou met het embryo te maken heeft of met jou. De term onbegrepen onvruchtbaar begrijp ik dan ook niet goed. Daar wordt je hier mee doodgegooid. Het is zo gemakkelijk gezegd als je kennis niet verder reikt. Fijn dat ze je daar verder gaan helpen. En als je denkt dat je immunologisch nog net iets verder wilt onderzoeken is dr. P. een goede optie. Knap hoor al die diëten en levenswijzen. Ik doe maar gewoon mijn best, vanaf morgen. Nu eet ik andijvie maar wel lekker met een paar stokjes slaslic mmm. Ik ga de volgende keer voor de G-SCF (neupogen). Dat wordt veel in Engeland, Griekenland en Amerika gebruikt. Ik heb het de vorige keer al met dr. P. besproken. Lastig is wel dat het gekoeld vervoerd moet worden. Gelijk maar Pregnyl erbij vragen.
Tammy, klote voor je. Echt. Nijn, fijn dat het gesprek goed was. Hoop dat je snel terecht kunt voor de hysteroscopie.
Nuage, wat super als je aangenomen zou worden! Maar het lijkt mij idd ook heel moeilijk om je kindje ineens bij iemand anders achter te laten. Mykelti, de datum is nog niet helemaal bekend. Het kan zijn dat er een afspraak uitvalt binnenkort en dan kunnen wij die krijgen. Dan zou het niet handig zijn als ik net zwanger zou zijn. En anders kan het nog wel even duren denk ik. Bumbaaa, het cijfer zegt mij niets, maar wel fijn dat het volgens de huisarts positief is! Echt heel spannend! Maar een bevestiging krijg je helaas nooit, was dat maar zo. Vreselijk he, om af te moeten wachten. Tammy, is dr. P. die arts in Duitsland? Welke talen praat hij? Hopelijk gaat het me nu in Gent lukken. Geloof dat er iemand thuis ook gek gaat worden als ik hierna weer anders heen wil. Hij is nooit zo van de ziekenhuizen Maar hij wil wel echt heeeeeel graag een kindje, dus wie weet. Hopelijk komt het nooit zo ver. Wat zou neupogen voor jou kunnen doen? Helpt het om zwanger te worden of miskramen tegen te gaan? Maria, volgens mij heb ik van jou de gegevens van de arts gekregen, dus heel erg bedankt!!!! Ben blij dat we gegaan zijn
Jeetje...... Wat is er veel geschreven! Tammy, jank maar ff lekker meid, het is ook niet eerlijk! Bumbaa prima waarde hoor ( denk eens om, je zit op dag 4 na NOD hé) Nijntje, prima gesprek en aanpak! Wanneer heb je de volgende afspraak? BS bloedverlies aan de achterkant is zeer gebruikelijk als je zwanger bent ( helaas) en wat ALF ook al vroeg, waar ligt de placenta? Ozz wat een heerlijk bericht, daar kun je echt heel veel hoop uit putten! Sorry als ik iemand vergeten ben
Wat is heel veel overgewicht? Wat voor vitaminetekorten heb je en hoe heb je dat ontdekt? Ik vraag het omdat het momenteel heel erg mijn interesse heeft allemaal en zelf dus ook mijn levensstijl compleet heb omgegooid.
@oz: goed idee er even tussenuit, sterkte! En bijzonder die Reading. @bengeltje: fijn dat het met kleintje goed gaat!! @ Tammy: hé meid, wat kl*te!! Ik heb i.d.d ook wel het idee dat het de laatste twee rondes beter verloopt dan daarvoor. @alf: ga zo foto's kijken
Bengeltje. . Bedankt voor je heldere kijk. Echt. Dat mis ik nu. Want toen je schreef 4 dagen na nod dacht ik dat het niet klopte Nou wel dus..Tijdens het prikken gisteren mss zelfs 3 dagen na nod.
Mijn BMI is 41. Nu ben ik wel dik, maar niet tonnetje rond zeg maar. Alf weet het wel. Ben gewoon heel erg zwaar. Zelfs toen ik in maatje M paste boven en 42 beneden woog ik nog 86 kilo. Ik voelde me sinds mijn pubertijd al naar. Heb toen een stoornis in mijn leverfunctie gehad en ook vanaf mijn kindertijd heel veel AB kuren achter mijn kiezen. Ik was altijd moe. Enkele jaren geleden werd het steeds erger. Toen wilden we zwanger worden en gebruikte ik foliumzuur. Om een lang verhaal kort te maken. Ik bleek een laagnormaalwaarde (190 ongeveer) te hebben van B12, maar heel veel symptomen. Volgens de doktoren kon het niet zo zijn, maar ik kreeg zodanig veel neurologische klachten dat de arts wel een proefspuit wilde doen. Toen heb ik doorgezet en om andere klachten ook eens te laten bekijken, ben ik terecht gekomen bij een orthomoleculair arts die allerlei bloedtesten heeft laten doen. Daar kwamen o.a. uit: B3 tekort, B6 te hoog (zijn elkaars tegenpolen) en B6 geeft ook neurologische klachten, magnesium, zink, mangaan, vit D en nog van alles tekort. Dus hele riedel aan spul mee en ik voel me zoveel beter. Er zijn plekken op mijn hoofd waar de huid permanent doof is door het B12 tekort en ik heb nog slechtere periodes, met name na stress en ziekte, maar omdat mijn man zelf spuit, kan ik dat goed vooraf afvangen. De reden van mijn klachten/tekort is nooit gevonden, maar ik denk dat mijn lever de B12 niet meer goed kan opslaan en dat mijn darmen naar zijn grootje zijn door de AB kuren. Heel verhaal, maar heb je zo een beetje je antwoord?
Het is inderdaad een prima waarde hoor! Morgen weer prikken, en alles wat in de buurt komt van een verdubbeling is o.k.
❤️ Enne, als ik even terug kijk naar mezelf dan kan ik echt zeggen dat ik absoluut ontoerekenings vatbaar was de eerste weken hihi
Echt hè. .. pff..vandaag onverwachts visite. Het zag (en ziet haha ) er zo uit hier. Ben echt even een slechte huisvrouw , vrouw en moeder. Maar het ergste is dat ik er niet wakker van lig
Bumbaa mooie waarde hoor. Bij mij was hij lager De placenta zit bij mijn rug. Daarom voel ik mijn mannetje goed. Mijn vriendin was geirriteerd dat ik zei oh jammer ik hoopte zo op een meid voor je dochter. Gisteren eerste zw gym gehad was wel leuk hoor. Tammy knuffel
BS alss placenta maar niet te laag -naar de uitgang- ligt zou dat geen bloed moeten geven. Vast een vaatje. Lekker veel vezels eten dus Goeie opmerking tegen je vriendin
Goedemorgen Butterfly... wat leuk zwangerschapsgymnastiek. Haha goede opmerking naar je vriendin. Oh kijk..dat geeft de burger moed hihi
Volgens iedereen ligt de placenta perfect, hij kan niet naar beneden gaan Het grappige was dat iedereen hetzelfde had gezegd tegen mijn vriendin. MIjn zus zei alleen oh meid wat fijn dat hij gezond is. De rest is niet zo belangrijk toch
Ja BS als je placenta laag ligt dan moet je zeer allert zijn op bloedverlies ( dat hebben ze bij mij aangegeven) Mogge meisjes!
@BS: Ik had het er laatst ook met iemand (bij wie het zwanger worden maar niet wil lukken) over een stel wat helemaal teleurgesteld was in het geslacht. Eerst waren we daar pissig over, maar uiteindelijk was onze conclusie dat het ook wel fijn is om te weten dat er nog mensen zijn bij wie het allemaal normaal lijkt te gaan en dat ze zo onwetend zijn in het geluk dat ze hebben dat ze zich druk maken om het geslacht. Wij zeggen tegen onszelf nu (kwam deze term een keer op ZP tegen): we zijn jaloers op hun naïviteit t.o.v. zwangerschappen. @tammy: @nijn: wat goed dat ze meteen doorpakken in Gent. Ik ben benieuwd wat ze voor ons kunnen betekenen. @bumba: ik vind het een mooie waarde. Sterkte nog voor de komende 8 weken. @hier: gisteren bloed geprikt en een goede prikker gehad geen blauwe plekken. Op 30 juli krijgen we de uitslag. Oh en mijn BMI is nu in 8 maanden tijd (met een miskraam tussendoor) van 32,6 naar 30,2
Marjol je hebt gelijk. Ik kan er ook niet mee omgaan omdat ik jaloers ben. zij willen iets en ze krijgen het gewoon. Ik krijg nu vaak de vraag wanneer komt de tweede uh niet
Heel verhaal getypt en ineens alles weg... Nou ja dan maar in t kort.. Zal vast wel dingen vergeten zijn. Bs bloeding kan idd van t persen zijm op t toilet. Mocht t nog eens gebeuren even bellen met je gyn. Bumbaa uitslag van je hcg is prima hoor! Hopelijk verdubbelt het mooi! Tammy wat ontzettend balen zeg meid.. Laat je maar lkkr even gaan hoor, mag ook wel na alle tegenslagen!.. Hier gister naar diabetesverpleegkundige en dietoste geweesy. Waardes waren vooral nuchter, na ontbijt en na de lunch te hoog. Al vond ze mn voeding op zich wel goed minder eten mag niet want mag ook niet afvallen. Dietiste heeft wat kleine dingen aangepast en moet nu 2 dagcurves prikken en vrijdag doorgeven. Mocht t nog te hoog zijn dan waarschijnlijk aan de insuline. Begon vanochtend al niet goed.. Nuchter ewn waarde van 6,1 wat max 5,3 mag zijn em 5,3 vinden ze al te hoog..