Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bengeltje, sterkte!!!

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Bengeltje: wat rot! Sterkte meid, en inderdaad, wie weet wordt je kleine nu eerder gehaald.

@alf: oeh spannend!

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bengeltje, sterkte!

Alf, jij ook en hopelijk draait de kleine meid toch nog.

Tammy, balen van de pijn, maar wel fijn dat het er goed uitzag. Succes deze ronde!

Hier vandaag mijn md gehad. Denk veel dingen nooit getest, maar zet het er even bij voor jullie. Jullie hebben daar meer kennis over.

En ben ik de enige die zo emo wordt/is van (ik denk) de teunisbloemolie? Volgens mij voor Hugo ook al last van en deze maand weer.

Ik neem nu overigens alle pillen tegelijkertijd in...of kan ik beter opsplitsen?
    Lijstje nog een keer:
    - multi voor bv
    - zalmolie (omega 3)
    - teunisbloemolie
    - vit D
    - magnesium
    - selenium
    - Q10 met kokosolie

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zal het vanavond even voor je nakijken op de laptop!

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mykelti, beïnvloedt de Teunisbloemolie ook jouw cyclus, in de zin van dat je ei sneller is of zoiets?

Ik heb het ook hier in de kast staan maar durf het toch niet te nemen na mijn ramp cycli van vorig jaar.

Ik neem nu alle pillen tegelijk in ergens in de middag dus buiten het eten om. Voorheen nam ik alles 's ochtends maar sinds Maria haar advies het niet bij het eten te doen ivm de opname van de vitamines, doe ik dat dus rond 15.30 uur met wat water.

Bengeltje, hier wordt aan je gedacht en voor een goede mooie afloop geduimd!

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik doe het wel na het eten, anders word ik giga misselijk.
    Ik heb wel ander slijm Tammy, maar ei was nog niet in zicht. Maar bij Hugo was er ook een laat ei. dus ik laat me verrassen.

Dank je wel Nuage.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik neem alles na het avondeten dat valt het beste bij me.

Hier ei gevonden! Heel apart gisteren was de ovutest bijna wit en vandaag ineens een knaller. Zegt dat nog iets vraag ik me af?

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Even wat uitslagen uit medio 2011 uit mijn MD.

TSH 1,1 (0,3-5,6)
    FT4 12,9 (7-16)
    b-oestradiol 0,55 (0.09-0.5) *
    progesteron 36.3 *
    homocysteïne en mma in orde
    ANCA neg (2009)
    ANA neg (2009)
    a-dsDNA niet bepaald omdat ANA neg was
    a-cardiolip. niet bepaald of neg. Is onduidelijk in de opmerkingen, maar daardoor en door normale APTT geen Lupus anticoagulans opgestuurd
    PT-INR 1.04 (2-5) *
    PTT 12 (11-13)
    APTT 29 (24-35)
    fibrinogeen 5.3 (2-4) *
    AT III 106 (80-120)
    Proteine C 101 (70-140)
    APC ratio 2,9 (>2.3) dus geen factor V Leiden getest
    Proteine S 81 (60-140)

Iemand hier iets over te zeggen? Weet wel dat die fibrinogeen een stollingsfactor (I) is, maar of de waarde nu zo afwijkend is dat er een probleem zou kunnen ontstaan daardoor?

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vind het heel vreemd dat er geen B2-glycoproteine, anticardiolipine en lupus anticoagulans is getest. Dat is volgens mij wel vrij standaard in de testen.

Fibrinogeen zou ik opnieuw naar vragen. Internet zegt dit: Fibrinogeen kan verhoogd (meer dan 4,0 g/L) zijn bij acute aandoeningen, ontstekingen, kanker, hartinfarct, beroerte, traumata en operaties. Dit komt omdat fibrinogeen een zogenaamd 'acuut fase eiwit' is. Dit zijn eiwitten die bij genoemde aandoeningen in grote hoeveelheden in het bloed aanwezig kunnen zijn. De hoeveelheid fibrinogeen is weer normaal als de aandoening verdwenen is.

Dus lijkt me dat het nu dan weer normaal moet zijn en zo niet dan is dat toch vreemd.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Tsja, NL hè...
    Ik had op dat moment geen ontstekingen (voor zover bekend natuurlijk) en al helemaal geen andere nare dingen, dus raar dat het verhoogd was. Nu heb ik ooit wel een stoornis in mijn leverfunctie gehad en daarna zijn ook de problemen begonnen met mijn vitaminetekorten. Ik vermoed dat het daar mis gaat.

Fibrinogeen en PT-INR zijn ook aan elkaar verbonden. Uit PT wordt fibrinogeen gemaakt, maar waarom het een dan lager is (minder stolling) en de ander hoog (veel stolling) geen idee...

Misschien heeft iemand hier ook waardes van waarbij bv in Gent een diagnose is gesteld?

Overigens wil mijn man dat we binnenkort een afspraak maken bij Gent, aangezien de wachttijd 6 maanden is ongeveer. Toch?

Vanavond hoorden we dat vrienden weer zwanger zijn. 12 Weken en hun kindje is deze week 1 geworden. Je wordt er bijna immuun voor...

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Weet helaas hoe het voelt... ik heb het er nog steeds moeilijk mee maar het wordt idd minder mettertijd.

Maar die 3 testen die ik net noem dat is nou net wat wél bij mij getest is in NL en wat ook juist bij de standaardonderzoeken hoort na 3 keer een mk. Dus ik begrijp niet waarom dit bij jou niet gedaan is.

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Mykelti ik heb vorige week gebeld naar Gent om te kijken of ik wellicht eerder al terecht kon. Dit was helaas niet het geval. Als je naar De Sutter wil, kon je nu mid december terecht.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zou je mij de contactgegevens van de prof willen sturen Marjol? Heb ooit met haar een afspraak gemaakt, maar heb de gegevens toen weggegooid omdat ik zwanger was van Hugo.

Nuage, tsja, geen idee waarom ze iets wel of niet getest hebben... :S

14. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik kan dinsdag naar het ziekenhuis voor onderzoeken.

Ene kant hoop ik dat ze niets vinden en dat het gewoon domme pech is. Andere kant hoop ik dat ze wél wat vinden en er wat aan gedaan kan worden.

Ik wordt oa getest op erfelijkheid. Waar ik zelf niet aan gedacht had (omdat mijn verlos zei bij mijn 1e dat het niet erfelijk was) zei mijn huisarts gelijk dat het wél erfelijk is. Ik ben geboren met het Pierre Robin syndroom. Daardoor kunnen miskramen ontstaan. Als dit het geval is kunnen ze er niets aan doen en blijft het steeds 50/50 of het wel goed gaat..

Verder krijg ik denk ik de standaard onderzoeken.

15. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik heb misschien een hele domme vraag hoor. Maar ik gebruikte ook dieetpillen. Hier stopte ik steeds mee vanaf de eisprong. Dit keer heb ik ze maar helemaal niet meer gebruikt. Kan zoiets de eicel beïnvloeden?

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat ik over het Pierre Robin syndroom weet is dat het meestal een andere aandoening als oorzaak heeft en die is vaak wel erfelijk. Is daar onderzoek naar gedaan? Als je enkel het syndroom hebt zonder onderliggende aandoening dan is de kans maar 2% dat je het doorgeeft aan je kindje. Niet heel hoog dus, maar niet onmogelijk.

Dieetpillen zijn sowieso rotzooi en daar zou ik meteen mee stoppen.

17. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Er is nooit onderzoek naar gedaan of ik het van mijn familie heb. Omdat zij zelf niet het syndroom hebben zei mijn verloskundige dat het niet erfelijk is.

Ik weet het, dieetpillen zijn rotzooi. Maar ik heb zo een sléchte discipline dat het alleen met pillen lukt om af te vallen en op gewicht te blijven. Ook vreet ik graag mijn verdriet weg met troostvoer. Maar ik ben er dus nu inderdaad ook helemaal mee gestopt. Een gezond kindje vind ik momenteel belangrijker dan een gezond gewicht.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Aparte uitspraak van je verloskundige. Volgens mij heeft zij niet erg doorgeleerd voor erfelijkheidsdeskundige.... Maar is er vanuit het ziekenhuis vroeger bedoel ik niet gekeken of er een achterliggende oorzaak is van het syndroom?

Ben blij dat je ermee gestopt bent. Je kunt je lichaam echt goed naar de knoppen helpen met die pillen. Bijvoorbeeld je hart, maar ook andere organen. Ik denk dat dik zijn gezonder is!

Zelf heb ik ook jarenlang niet de discipline gehad om af te vallen. En eigenlijk betekent dat dat ik het niet graag genoeg wilde. Want als je het echt wilt dan kun je het gewoon natuurlijk. Nu opeens heb ik het licht gezien, ben begonnen met Weight Watchers in april en nu dus ondertussen ruim 17 kilo afgevallen. En echt als ik dit had geweten had ik het veel eerder gedaan. Het is zo makkelijk... het kost me totaal geen moeite! Ik eet gewoon lekker, geregeld en ik heb nooit honger. Ik maak alleen betere keuzes. Ik raad het iedereen aan om te gaan doen, maar pas als je je er mentaal op in kunt stellen.

Ik moet nog 21 kilo ofzo afvallen hoor dus ben er nog lang niet :p

19. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Meiden, ik ben weer thuissssss

Wat een soap serie is deze reis.... Mijn bloeddruk bleef hoog en de medicatie is opgehoogd en dat heeft effect gehad! Mijn bloeduitslagen waren ok, en de afgelopen dagen geen eiwitten meer in mijn urine.
    De baby heeft het alle dagen voorbeeldig gedaan, dus mocht ik lekker naar huis, met natuurlijk wel de mededeling dat ik bij elke verandering meteeen moet bellen. En tot de KS om de dag een CTG .
    Bijna...... Ik ben er bijna.......

20. Alf

Alf Niet meer actief

Bengel, Jemig, het is echt een soap inderdaad. Hou je dat wel vol zelf? Ze hechten echt heel erg aan die 39 weken grens he? Nog even meis, nog even..
    Ik denk aan je!

Deel Deze Pagina