Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Nuage, spannend die 2 weken. En qua zwangeren om je heen. Het is echt baby-boom lijkt het momenteel. Dikke knuffel!

OZ, je mag meteen door toch? En ja klopt, de 15e :) Ben echt best een beetje zenuwachtig. Heb nog steeds bijna dagelijks bloedverlies en in juni had een gynaecoloog gezien dat er weer celletjes naar buiten waren gegroeid dus ben erg benieuwd naar de uitslag (die ik 1 a 2 weken na de 15e krijg). Maar, we blijven positief, ik ga meteen met de arts praten de 15e over het vervolg van de icsi, ik heb nog 6 cryo's en ik hoop op bloedverdunners. Als we dan door mogen kunnen we meteen goed door :D

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Had je in juni weer een polposcopie gehad dan?

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Nee, ik was bij de gyn vanwege het aanhoudende bloedverlies. Zij heeft gekeken of het wondje van de lysexcisie wel hersteld was en zag toen dat er cellen uit mijn bm-mond naar buiten waren gegroeid dus eigenlijk aan de binnenzijde horen te zitten. Ik wilde wel graag een uitstrijkje of colposcopie maar moest minimaal 4 maanden wachten en dat is half september. :)

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh ik dacht dat ze het alleen met contrastvloeistof konden zien? Jij hebt dus ook gekke bloedingen?

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    De afwijkende cellen kunnen ze inderdaad alleen zien met die vloeistof en een microscoop (de afwijkende cellen verkleuren dan naar wit) maar ze kon wel zien dat er cellen uit die baarmoedermond naar buiten waren gekomen. Ze kon alleen niet zeggen of deze cellen dan afwijkend zouden zijn of niet. Ze gaf wel aan dat goede cellen meestal op hun plek blijven maar dat het door de lys wellicht verkeerd kan zijn gegaan. Foute cellen daarentegen kunnen gaan 'woekeren'. Maar ja, ik hoop gewoon op de eerste optie, goede cellen die de weg kwijt waren nar de lys hahaha :) Ik heb trouwens contactbloedingen maar als ik een lang stuk loop of veel loop op een dag heb ik het ook.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Pfoe lekker zeg en jij maar in spanning zitten de hele tijd! Je hebt na de lis dus nog geen uitstrijkje gehad begrijp ik?

Ik mag een dag na jou naar de gyn en ga het dan ook bespreken. Heb het gelukkig niet zo erg als jij, dat lijkt me helemaal vervelend, maar hier vanaf een aantal dagen voor menstruatie bloedverlies. En dat had ik normaal gesproken nooit, pas na de lis heb ik dit gekregen. Maar ik heb tussendoor wel pap1 gehad want de lis is alweer bijna een jaar geleden. Maar ik verwacht wel weer een uitstrijkje nu.

Bloedverlies is trouwens wat aan het toenemen dus ben vrij zeker niet zwanger voor mijn gevoel.

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Na de lis hier nog geen uitstrijkje inderdaad. Normaal pas na 6 maanden maar minimaal na 4 maanden (zeggen ze) want je lichaam moet de tijd krijgen om op te ruimen. Daarom pas 15-9. Maar wat jij zegt, dat bloedverlies voor je menstruatie, dat heb ik inderdaad ook sinds die lis. En verlies ook wat langer restbloed ná de menstruatie. Hey, maar wat was je CIN score? Je moet toch minstens 2 jaar lang onder controle blijven met uitstrijkjes om het half jaar? Ben benieuwd wat je arts zegt. Ik had eigenlijk 16-9 ook de afspraak staan maar dat was bij een gyn en heb gevraagd of mijn fertiliteitsarts het weer kan doen zodat ik meteen het gesprek kan aangaan over de bloedverdunners voor het geval de uitslag goed is en ik weer door mag :)

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had CIN3 en jij?

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Helaas dito. Vond het alleen snel gegaan. 2 jaar ervoor had ik Pap1 en bm-halskanker ontwikkeld in 10 tot 15 jaar. Nou was het nog geen kanker maar wel al voorstadium. Maar ja, maar niet teveel bij stil staan. Wel fijn dat je laatste x Pap1 was!

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had opeens pap3b CIN3. Had daarvoor weleens een uitstrijkje gehad maar volgens mij was dat alleen voor soa's en niet voor cellen nakijken. Dus geen idee in hoeveel tijd het zich ontwikkeld heeft. Ik was erg verbaasd toen het na een half jaar pap1 was aangezien ik nog steeds klachten heb. Of nou ja, ik had nooit klachten maar na die lis dus wel. Mijn gyn vond dat ook vreemd maar ik moest het nog even aankijken. Dus ben benieuwd wat hij gaat doen. Zal wel nieuw uitstrijkje worden om mee te beginnen.

Ik weet nog hoe onwijs zenuwachtig ik was bij de eerste controle na de lis. Hoop dat jij ook goed nieuws krijgt. Maar dat je daarnaast ook van die klachten afkomt want dat lijkt me helemaal niet fijn!

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden,

Kwam ff zwaaien.

Tammy: succes op het wachtbankje, is inderdaad altijd vreselijk!! Maar goed je voelt je nog niet ziek, dus dat is positief, toch? Nog geen afstoot verschijnselen.

OZ: wat verdrietig van het terug lopende testje.

BS: hoe is het nu?

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Nuage, ik had Pap3a. Ze zijn wel makkelijk hoor. Het was dat mijn fertiliteitsarts min of meer heeft afgedwongen dat ze verder onderzoek gingen doen want bij Pap3a krijg je normaal geen colposcopie maar moet je een half jaar wachten of het dan weg is. Maar mijn arts vertrouwde mijn klachten niet zo. En gelukkig maar :D Bij jou is het ook inderdaad raar dat je geen klachten had, tot de lis. Als je een uitstrijkje krijgt zitten we samen in de wachtweken tot die uitslag hahaha. Hopelijk bij ons allebei een mooie Pap1 :) En ik ben normaal niet zo'n zenuwlijer maar door die klachten ben ik er voornamelijk een beetje bang voor ;)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat kan ik me helemaal voorstellen! Ik zou dat ook hebben hoor zeker na zo'n uitspraak van de gyn waar je niks mee kunt op dit moment! Pap3a doen ze hier wel altijd iets mee. Vreemd he die verschillende aanpakken, het gaat om je gezondheid! Zo vreemd...

Ik hoop ook op allebei pap1! Alleen tegelijkertijd denk ik dan waar komt het dan vandaan?

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ja, eens. Bij mij zouden het die rare celletjes kúnnen zijn die het bloedverlies veroorzaken. Maar ja, allemaal gissen natuurlijk. Misschien is er bij jou iets ook niet helemaal goed gegaan met het herstel en kan hij/zij daar ook nog even naar kijken. En die aanpakken vind ik ook raar. Ik weet dat er bij mensen soms al na 3 maanden wel uitstrijkje wordt gedaan maar ik moet echt minstens die 4 maanden wachten. Ze zijn ook best laconiek hoor. De gynaecoloog die keek na de Pap3 zei 'Nou ik zie niks raar hoor, dus ik verwacht niets ernstigs' (ze keek gewoon, zonder vloeistoffen/microscoop, alleen een eendenbek). De oncoloog zei, sja ik zie wel wat krijtwit maarrr.... Ik verwacht echt max. CIN I. Oops, was dat ff balen dat 'ie moest gaan vertellen dat het CIN III was en dat het meteen weg moest. Máár, zei 'ie er nog bij, het is geen kanker dus je hoeft niet ongerust te zijn. Ik dacht alleen maar, 'Ja hallo, maar wel een voorstadium er van en dat wil ik al niet hebben als je het niet heel erg vindt!?' Hahaha. Maar ze zijn zo makkelijk inderdaad.

15. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, hier gisteravond heel erge buik- en rugpijn gehad. Alsof de ongesteldheid doorbreekt zeg maar. Geen bloedverlies deze keer. Normaal altijd wel bruinverlies. Nu is het alleen nog een heel klein beetje aanwezig in de rug.

Maar de hoop is vervlogen. Ik had zo'n pijn gisteren, ik kon niet eens slapen. Heb 3 uur geslapen over de hele nacht.

Wel direct vanmorgen de kliniek gebeld. Gelukkig word ik vanmiddag door de gyn teruggebeld. Hopelijk heeft zij nog een idee. Het bloedverlies is er niet meer na de schuimecho maar ik had gehoopt dat de rest van de hormonen ook weer normaal zouden zijn. Hopelijk kan ik bloedprikken om te zien hoe de verhoudingen nu zijn.

Eigenlijk is nu vraag hoe krijg ik mijn hormonen weer normaal? Ook mocht ik nooit een zwangerschap meer hebben dan nog wil ik niet een hele week met heftige pijn rondlopen.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Tammy zou de pijn niet van een innesteling kunnen zijn?

Ja Jordan het is schandalig hoe laconiek ze zijn. Mijn gyn ook zo hoor. Hij deed geen uitspraak over zijn verwachting maar de uitslag gaf hij weer heel relaxed via de telefoon. Hij zei ook niet CIN3 daar moest ik naar vragen ;) hij zei alleen ja wat afwijkende cellen die halen we even weg. Ppff natuurlijk joh alleen ik laat niet dagelijks een stuk van m'n bmm afbranden ivm onrustige cellen hoor dus ik vind het wel een big deal! Ben in ieder geval erg blij als ik erheen kan want ik loop met de nieuwe diagnose en ook dit nog erbij en heb hem nog niet gesproken erover.

Hier word ik een beetje gek van mezelf. Ene moment denk ik ja toch even testen hoor, andere keer denk ik nee zonde het is duidelijk niet gelukt.

17. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Goedemiddag Dames,

Meld me hier ook maar even, zelf heb ik mijn 4de miskraam gehad in 9 maanden, waarvan de laatste 3 achter elkaar zonde menstruatie er tussendoor. Erg frustrerend allemaal.
    Ben 40 dus zal grote deels wel daar aan liggen maar neemt niet weg dat het behoorlijk klote is.
    17 sept moet ik terug naar de gynocoloog vanwege de curretage van 4 aug, maar dus nu weer een miskraam.

Ze gaan dan ons bloed na kijken of er chromosomen verschil is ofzo.

Zijn er meer dames met deze ervaring? En hoe ga je in godsnaam hiermee om, zwanger worden is geen probleem hier, wel het blijven..

Sterkte voor alle andere dames hoor. Moet alles nog even gaan lezen.

18. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, nee hoor zeker geen innesteling. Echt aanhoudende zeurende ongi pijn zonder ongi te worden. Gisteren heel erg nu zeurderig.

Lolababy, welkom sterkte met het verwerken van je grote verliezen. Iedereen gaat er anders mee om. Voor mij gold, positiviteit en blik op de toekomst gericht. En vooral veel medische zaken laten uitzoeken. Eerst in Nederland maar al snel in het buitenland omdat ze daar op alle terreinen een stuk verder zijn.

19. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Dank je tammy

We gaan eerst maar kijken of de bloedtesten goed zijn.
    Wil niet jaren bezig zijn daar ben ik te oud voor helaas.
    Hoop dat voor ons is weg gelegd maar de toekomst zal het leren.

20. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, dat zeg je wel tegen de juiste, ik ben 43 nu. Ik ben begonnen toen ik net 39 was. Wist ik veel na twee dubbele miskramen dat ik grote immuunproblemen had. In Nederland bleven ze het maar op mijn leeftijd gooien. Dat ik twee keer zwanger was van een tweeling telde niet. Voor mij breekt de allerlaatste IUI poging aan. Met stimulatie.

Daarom is het wel belangrijk om stappen te maken en sneller dan een ander waarschijnlijk. En wat nu een hele stap lijkt, dat valt mee zodra je het doet. Gent en Düsseldorf zijn goede adressen om dingen te laten uitzoeken en zeker in Düsseldorf heb je heel snel je uitslagen en antwoorden.

Deel Deze Pagina